Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Temmuz 2017, 21:26
#2921
Ruling adlı üyeden alıntı
Çeşme suyu kullanmaman radyatörün faydasına olacaktır kullanacak olursan da suyu dinlendir öyle koy ve kireçsiz olmasına dikkat et akü suyu bulabilirsen akü suyu kullan bir servis söylemişti zamanında seviyesi nedir hatırlamıyorum ama kullanım kılavuzunda yazıyordu.
Arkadaş neler yazıyorsunuz? Akü suyunun radyatörde ne işi var?
Radyatöre antifriz'den başka bir şey koymayınız.
Antifriz'in kaynama sıcaklığı, normal sudan yüksektir ve su aşındırıcıdır, pas, oksitlenme yapar.
Hatta araştırırsanız antifriz'den daha iyi ürünlerde bulabilirsiniz.
Kolay gelsin.
Reklamlar
-
08 Temmuz 2017, 10:35
#2922
emremm adlı üyeden alıntı
Arkadaş neler yazıyorsunuz? Akü suyunun radyatörde ne işi var?
Radyatöre antifriz'den başka bir şey koymayınız.
Antifriz'in kaynama sıcaklığı, normal sudan yüksektir ve su aşındırıcıdır, pas, oksitlenme yapar.
Hatta araştırırsanız antifriz'den daha iyi ürünlerde bulabilirsiniz.
Kolay gelsin.
Akü suyunu bende bi yerde okumuştum ama denemedim antifiriz veya saf su konulabilir ama uzun süreli olsun kaliteli olsun diyorsan antifiriz kullanacaksın.
-
08 Temmuz 2017, 11:24
#2923
Her hangi bir katkı maddesine gerek olmayan antifrizler var birde saf su ekleme yapılarak belli bir karışım yapılan antifirizler var ona göre saf su koyarsanız daha iyi olur. Kullanılmaz diye bir kaide yok.
-
08 Temmuz 2017, 12:41
#2924
Dostum sen uzun ömürlü ve sorunsuz olması için antifiriz al kullanım kılavuzunda belirtildiği kadar ekle yada en garantisini yap git bir servise bırak değiştirsinler ilerde problem olduğu takdirde kimse sana kafana göre iş yapmışsın demez.
-
08 Temmuz 2017, 16:22
#2925
@hacıyatmaz haklı antifiriz kullanman en mantıklısı daha mantıklı ise servis kontrolünde yaptırman.
-
08 Temmuz 2017, 18:02
#2926
2017 Euro4 modeller için herhangi bir gelişme yada bilgisi olan var mı ?
-
09 Temmuz 2017, 02:45
#2927
Far ayarı nasıl yapılıyor? Bilip anlatan veya Youtube üzerinde video linki paylaşan olursa çok sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:36 ----------
Servis el kitabı bulan var mı?
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
-
09 Temmuz 2017, 18:32
#2928
Radyatöre musluk suyu koyulmaz. Musluk suyunun içindeki mineraller vs. motor suyu ısıtıp soğuttukca blok içine yapışır. zamanla ısı transferini zorlaştırıdığı gibi korozyonlara hatta tıkanmalara sebep olabilir. çok yanlış.
Normalde antifiriz de tek başına konmaz. kaynama derecesi çok yüksektir ve tek başına iyi ısı iletimi yapmaz. bu sebepten çok risklidir.
Bunun yerine ya halihazırda karışım antifirizler kullanılır. yada antifirizin üzerinde yazdığı miktarda " saf su " ile karıştırılır.
Blok içerisinde hava dolaşmadığı için saf su kendi başına korozyona sebep olamaz.
saf su + antifiriz, antifiriz kutusunda yazdığı miktarda karışarak en sağlıklısı.
...
Benim motor meğersem rölantide stop etmiyormuş. Yalnızca gazı birden kapatınca stop ediyormuş. Gazı sakince 1500 devire indirip bıraktığımsa stop etmiyor.
Servise gittim. Yazılım güncellemesi yaptık ama birşey değişmedi. Benden önceki sahibi egzosu değiştirmiş. Şimdi bu egzos varken de emin olamayız belki de motoru olması gerekenden fazla sıkıyordur dedi adam. Kendince de haklı gayet :/ adama katıldığımdan başka bişeyine bakmıcan mı da demedim.
Eski sahibi ise egzosu bulamıyormuş. Sanırım ortada egzos zaten yok :D... Bakalım başımıza neler gelcek. 10.000 bakıma kadar böyle kullanıcam. bana çok sıkıntı vermiyor ama gıcık bişiy. gazı kapatınca stop etmesi. 10.000 bakımda zaten genel bi değişim olucak yağlar filtreler buji vs. o ara oksijen sensörüne de baktırırım diye düşündüm.
-
09 Temmuz 2017, 19:20
#2929
İstanbuldaki benelli/pulsar/cfmoto kullanıcıları ve benelli/pulsar/cfmoto almayı düşünen arkadaşlar Tuzladaki Üçerler Motor'a dikkat edin. http://www.motosiklet.net/forum/moto...-rezaleti.html
-
11 Temmuz 2017, 23:41
#2930
Arkadaşlar merhaba. Motosiklette yeniyim. 3 ay önce tnt 25 aldım. 750 km'de ilk bakımı yaptırmaya götürdüm. Yaşadığım biraz mahrumiyet yer. Yağ filtresini usta ters taktı yağ kapağını çatlattı. Yeni kapak getirtti. Gelen kapak üzerindeki gibi kendinden contalı değildi. Sıvı conta uygulayıp bu sefer filtreyi düzgün yönde (delik kısım dışa bakacak şekilde) taktı. Ertesi gün farkettim hafif kapaktan sızdırıyor. Bugün tekrar götürdüm. Sıvı contayı daha bol sürdü yarım saat bekledi taktı. 15-20 dakika daha bekleyip binip eve gittim yaklaşık 5-6 km. Park edince baktım çok daha fazla kaçırmış. Yağı da baya eksilmiş. Yarın "ustayı" alıp motorun yanına getirip kapağı tekrar açtırıp filtreyi ve kapağı kontrol edeceğim. Bu sorunu nasıl çözerim?
-
11 Temmuz 2017, 23:49
#2931
@Vlknbnbs
Geçmiş olsun.
Başka servis varsa oraya gitmeyi deneyin. O sözde ustayla daha fazla uğraşmamak lazım.
Sıvı conta bol ya da az sürülmez, tam kıvamında sürülmesi gerekir. Zaten sıvı conta da sürmemesi gerekir, zira yan kapağın kendi özel contası var.
Ayrıca yeni sıvı conta, eskisi kazınmadan sürülmez. Büyük olasılıkla eskisinin üstüne sürdü "usta".
Orijinal yan kapak contası getirtmesini isteyin. Sıvı conta filan sürmesin. Yok olmaz, yapamam filan derse direkt Benelli Türkiye'yi arayın ya da mail atın.
Contayı getirtirse de, işiniz bittikten sonra Benelli'yi arayıp şikayet edin.
-
12 Temmuz 2017, 00:02
#2932
@pea
Mardin'de yaşıyorum. Usta değiştirme şansım yok. Kapak orijinal vale moto'nun da internette sattığı kapağın aynısı. Diğer kendinden contalı kapak Antep'te bile yoktu. Kapak contasının markasına bakmadım ama siyah renkliydi. Yarın bu sorunu çözmem lazım. Bu günkü kaçırma öyle sabaha kadar 1-2 damla şeklinde değildi. Ya kapakta sorun oluştu tekrar anlamadım. Anlaşılan bu motor işinde motor ustası olup çıkacağım zamanla.
-
12 Temmuz 2017, 08:44
#2933
Vlknbnbs adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Motosiklette yeniyim. 3 ay önce tnt 25 aldım. 750 km'de ilk bakımı yaptırmaya götürdüm. Yaşadığım biraz mahrumiyet yer. Yağ filtresini usta ters taktı yağ kapağını çatlattı. Yeni kapak getirtti. Gelen kapak üzerindeki gibi kendinden contalı değildi. Sıvı conta uygulayıp bu sefer filtreyi düzgün yönde (delik kısım dışa bakacak şekilde) taktı. Ertesi gün farkettim hafif kapaktan sızdırıyor. Bugün tekrar götürdüm. Sıvı contayı daha bol sürdü yarım saat bekledi taktı. 15-20 dakika daha bekleyip binip eve gittim yaklaşık 5-6 km. Park edince baktım çok daha fazla kaçırmış. Yağı da baya eksilmiş. Yarın "ustayı" alıp motorun yanına getirip kapağı tekrar açtırıp filtreyi ve kapağı kontrol edeceğim. Bu sorunu nasıl çözerim?
Nedir bu sahte ustacıklardan çektiğimiz yahu. Bitaraflarını sıvı contayla yapıştıracaksın dışkılayamayacak.
-
13 Temmuz 2017, 14:30
#2934
Ustanın distribütör servisini arayıp takıldığı yerde bilgi alması gerekir servislere giden arkadaşlar ustaları bu yönde bilgilendirin bence.
-
15 Temmuz 2017, 12:35
#2935
Sıvı conta yapmak çok zor bir iş değil ustanın sakarlığı diyelim Fabrika ile konuştum bu kapak işini Benelli fabrikasından istediklerini henüz kendilerine ulaşmadığı bilgisini aldım Benelli üretimlerde 2 çeşit kapak kullanmış biri stoklarında var diğeri bitmiş gelmesini bekliyorlar.
-
15 Temmuz 2017, 15:27
#2936
Vlknbnbs adlı üyeden alıntı
@pea
Mardin'de yaşıyorum. Usta değiştirme şansım yok. Kapak orijinal vale moto'nun da internette sattığı kapağın aynısı. Diğer kendinden contalı kapak Antep'te bile yoktu. Kapak contasının markasına bakmadım ama siyah renkliydi. Yarın bu sorunu çözmem lazım. Bu günkü kaçırma öyle sabaha kadar 1-2 damla şeklinde değildi. Ya kapakta sorun oluştu tekrar anlamadım. Anlaşılan bu motor işinde motor ustası olup çıkacağım zamanla.
Mardin Midyatta yaren motor iyi ilgileniyor diye duymuştum bi görüş istersen dostum. Geçmiş olsun.
-
23 Temmuz 2017, 05:43
#2937
Vlknbnbs adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Motosiklette yeniyim. 3 ay önce tnt 25 aldım. 750 km'de ilk bakımı yaptırmaya götürdüm. Yaşadığım biraz mahrumiyet yer. Yağ filtresini usta ters taktı yağ kapağını çatlattı. Yeni kapak getirtti. Gelen kapak üzerindeki gibi kendinden contalı değildi. Sıvı conta uygulayıp bu sefer filtreyi düzgün yönde (delik kısım dışa bakacak şekilde) taktı. Ertesi gün farkettim hafif kapaktan sızdırıyor. Bugün tekrar götürdüm. Sıvı contayı daha bol sürdü yarım saat bekledi taktı. 15-20 dakika daha bekleyip binip eve gittim yaklaşık 5-6 km. Park edince baktım çok daha fazla kaçırmış. Yağı da baya eksilmiş. Yarın "ustayı" alıp motorun yanına getirip kapağı tekrar açtırıp filtreyi ve kapağı kontrol edeceğim. Bu sorunu nasıl çözerim?
Sıvı conta motor yağının net dolaştığı yerlerde, hele hele filtre civarında çok tehlikeli. Usta beceriksizce yaparsa conta parçacıkları motor yağıyla sürüklenip bir yerleri tıkayabilir. zira motordaki yağ kanalları incecik oluyor. Tıkamasa bile yağ akışını zorlaştırır ki motoru öldürmek için yeterli olur.
Bence motoru koyun bir kenara. conta veya komple contalı kapak gelmesini bekleyin derim.
illa sıvı conta uygulanacaksa da, uygulanacağı yer güzelce yağdan arındırılmalı, temizlenmeli, kuru kuru yeterli miktarda, ne az ne de çok sıvı conta sürüp iyice kürlenmesi için yeterince uzun beklenmelidir. bu süre zarfında herhangi bir yağla yada sıvıyla teması iyi değildir.
Sıvı contanın yeterlilik miktarı ise, dolduracağı alanı dolduracak, ancak etrafından dışarı taşmayacak kadar olmalıdır. sürecekseniz de kapak gibi nesnelerde taşarsa kapağın dışına doğru taşacağı, içine doğru taşmayacağı şekilde sürün. parçacıklar yağa karışmasın.
Sizin usta muhtemelen ilk contayı sürerken de kapak ve yuvasını yeterince temizlemedi. sıvı contayı dayadı. conta yoğun olunca da 10 - 15 dk de kürlenmemiştir. daha sonraki uyguladığındaysa yine yeterli yağ ve kalıntı temizliği yapmayıp bol bol contayı dayayınca bu sefer hiç kürlenmedi
-
24 Temmuz 2017, 19:42
#2938
Allahın belası .baş belası .Bir ayda arıza açmasın . Bir buçuk aydır fabrikada parça bekliyoz . Ne lanet baş belası bir dispritör bunlar .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------
Dava mı açsam yoksa beklesemmi bilemedim . Satacam alacak adamdan utanıyom .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
9.300 ödedim 1000 tl nerdeyse cebimden gitti . 7000 e satsam bana yazık 9000 e satsam alana yazık . 8000 eh .
Öldürmez . Baş belası yaani
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
Tnt 25 inizi sizin ..... bisiklet aldım biniyorum . Hiç olmazsa parça sorunu yok . Adamı motordan tiksindiriyorsunuz .
-
24 Temmuz 2017, 19:43
#2939
Abi gene mi sen
Topla tüm belgelerini, aç davanı. Biraz uzun sürer ama yasal faiziyle geri alırsın.
Rosso 2 lastikli, tertemiz motorların 7500'e aylarca satılamadığını gördüm.
-
24 Temmuz 2017, 20:13
#2940
3 5 demir parçası için memleketin insanını elin gavuruna gebe bırakanlar yazık size insanlığınızdan utanın . Müslümanlığınızdan utanın .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
Allahın puta tapan çinlisi üretiyo ineğe tapan hindusu üretiyo . Yedek parça bile üretmekten acizsiniz yazık size . Ne kadar kalitesiz bir ülkeyiz laaan .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------
Ünlü mü oldum yoksa ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
Straforun bozulduğunu .aküyü yediğini . 3 defa yolda kaldığımı . Far düğmesinin bozulduğunu . Yağ yaktığını motoru dağıttığını ve muhtelif sorunlarını paylalmadım . Satılmaz diye . Utanıyom laan kime satacam bu motoru . Ayıp ayıp
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------
İsmini söylemeyecem türkiyenin başka ilinde bir servisi aradım . İlk sorduğu motorda yağ varmı oldu . Dedim yağ lambası yanmıyo var . Daha 1500 km oldu dedim . Motor yağı bitirmiş . Dumanıda değişmedi ki . Müneccim değil ya bu adam dikkat edin gençler . Yağınız heran bitebilir .
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------
Avcılarda doğru düzgün bir servis açıldı . Abi senin motorun şase no yanlış dedi . Adamlar yanlış motoru satmış bir yıl servise gitti . Nasıl farkedemiyo bu adamlar . Çünkü servis kaydı girmiyorlar . Muz cumhuriyetinde yaşıyor adamlar kayıt kuyut belge fatura hak getire . Ne lan karpuz mu satıyon bu ne laşkalık . Bu ne varoşluk .
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------
Yazın ortasında 2 ay motor tamirde zaten yazın biniliyo bu melete . Kar yağarken mi binecez . Temiz 3.5 4 ay trafik sigortası serviste gitti zaten . 2 000 km si servis yollarında . Küllün israf .
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
Çekik gözlü çinli insan sürüleri siz ne kalitesiz insanlarmışınız laaan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)