Artık ehliyetimi aldım hayal ettiğim tnt25i almak için önümde birtek para engeli kaldı inşallah yakında aranıza katılacağım
Artık ehliyetimi aldım hayal ettiğim tnt25i almak için önümde birtek para engeli kaldı inşallah yakında aranıza katılacağım
Euro4 modelleri geliş tarihi hakkında bir açıklama yapıldı mı arkadaşlar.
Farkında mısınız bilmiyorum ama Distribütör indirim yaptıktan sonra herkes motoru aldı ve forumdan uzaklaştı ne yazan var ne çizen. Halbuki geçen sene burada bu tarihlerde bayram gezileri konuşulurdu.
Herkese merhaba. Şimdiden bayramınızı kutlarım. Yaşadığım sorunla alakalı fikrinizi almak istiyorum. Tnt 25 sahibiyim ve yaklaşık 6500 kmdir kullanıyorum. 1 hafta önce yaklaşık 200 kmlik rota içerisinde 2 kere motorun hareket halindeyken stop etmesiyle karşılaştım. Bu durumu 130-140 km hızlarda yaşadım. İlk stopta gösterge dahil herşey gitti. Trafiğin akışından dolayı sağa çekip duramadım, marşa basıp çalıştırarak devam ettim. İkinci stop durumda motor tamamen söndü ve marş almadı. Sonrası sağ çektim ancak kontagı açıncaki ilk benzin püşkürtmesini yapmadı ve marş almadı. Sigortaları degiştirince bu durum düzeldi ancak yine marş almadı. Motoru vurdurdum ama malesef aynı durum. Bir kaç kez motoru vurdurduktan sonra motor çalıştı. Ancak 5 sn. içindi stop edip durdu. Artık sövmeye başlamışken son vurdurmada çalıştı ve yoluma devam ettim. Sonraki gün motoru servise götürürken gaz açmalarımda motorun belli bir hızda selam verdiği/öksürdüğünü fark ettim. Ancak bu durumu her zaman yapmıyor ivmelenmeye geçerken yaşanıyor. Sanki benzin bir an gitmiyor da sonra gidiyor gibi. Servise ulaştım ve teslim ettim. Motorun sargısının değişceniğini belirttiler. 1 hafta geçti bugün teslim aldım. Test ederken stop etme ve marş almama 2 kere gerçekleşti. Usta tekrardan motoru cihaza bağladı ancak beyinde herhangi bir hata vermedi. Açıkcası sorun nedir, nedendir şuan anlaşılamadı. Oksijen sensöründen kaynaklanma ihtimaline karşın siparişi verilecek. Artık bayramdan sonra bu yaşadıklarım sargı ve oksijen sensöründen mi yoksa başka bir nedenden mi anlayacağız. Biraz uzuncana bir yazı oldu. Sonuç olarak bu durumla karşılaşmış kişiler aramızda varsa ise sorunun çözümüne nasıl ulaştıklarını yazarlar ise sevinirim. Selamlarımla.
Sizin problem bu olabilir mi? @ubim yazmış.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-143.html
Merhaba. Aküyü ve sigortaları kontrol ettik. Oksijen sensörünün benzin akışını kontrol ettiğini ve arızalanmış ise ani gaz kesmelerin bundan dolayı olabileceğini varsayım olarak belirtti. Malesef ellerinde olmadığı için bugün değişimi yapılamadı. Haftaya geldiğinde degiştirip sorunun devam edip etmediğine bakacağız. Bu noktada ivmelenmede gaz kesme yapması ilginç. Bozuk olan sensör 80-90 km de arıza çıkarmıyor da neden 105 ve üstü kmlerde neden teklemeye başlıyor? Birbirini tetikleyen sorunlar yığını çıkma olasılığı beni rahatsız ediyor.
@Yavuz"
Öncelikle geçmiş olsun. Biraz moral bozacağım ama olsun.
O diagnostik cihazının zaten hiç işe yaradığını görmedim ben. Ya süs olsun diye konmuş ya da servisler kullanmayı bilmiyor.
İlk önerim; servise her bıraktığınızda kağıdını isteyin. Vermezlerse bağırın çağırın, alın. Çünkü büyük olasılıkla sorunu çözemeyecekleri için birkaç kere daha gideceksiniz. Stop etme sorunu çözülünce başka bir sorun çıkacak. İşte o zaman mahkemeye vermek isteyeceksiniz ve elinizde belge olmuş olacak.
İkinci önerim; satıp kurtulun
Sorun büyük olasılıkla oksijen sensöründen değil. Bende de giderken stop etme, öksürme sorunu vardı, hava akış sensörü değişince geçti.
Marş almama, gösterge gitmesi akünün tamamen boşalmasından. O da sargı yandığı için zaten.
Sargı yanınca konjektörü ve enjeksiyonu(ECU) bozmuş olabilir. Deneme yanılma yerine, adam gibi ölçmeleri gerekiyor. "Aaa enjeksiyon olabilir, yenisini sipariş edelim" deyip, yenisi gelince de "aa bundan değilmiş, bir de beyin sipariş edelim" demeyi tercih ediyor servisler, elektronik sistemin eğitimlerini dinlemek yerine.
Ölçmüyorlarsa siz ölçün. Akü kutup başlarında 13.8-14.5V olması gerekiyor.
Kaynak Yuasa'nın sitesi: http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=30
Benim şarj sistemi 13.4, 13.5V civarında geziniyordu. Defalarca "Konjektörde sorun olmasın?" dedim, "13.5 normal normal" cevabı aldım. Sonuçta 3 kere sargım yandı. Konjektör hala normal servise/fabrikaya göre.
Tekrar geçmiş olsun. Dediğim gibi biraz moral bozdum, kusura bakmayın
@pea
Cevabınız için teşekkürler. Öneri ve bilgilendirmelerinizi dikkate alacağım. Açıkcası sat kurtul kısmında gelecek sene için motoru değiştirme planım var ancak bu durum yaşadığım sorun dışında. Şuan ki öncelik en pürüzsüz şekilde sorunu çözmeye çalışmak. Servislerin barındırdığı ekipmandan, iş bilgilerine ve bireysel olarak davranışlarına kadar istediğimizi elde etmek malesef ve ne yazık ki zor. Bu şartlar altından sorunu çözmek takdir edersinizki daha da işin içinden çıkılmaz hale sokabiliyor. Bundan dolayı değişmeyecek parçada kalmasa bu motoru ilk günkü çalışır sağlıklı haline uğraşa uğraşa getirteceğim. Umarım bu durum haftalarımı serviste geçirmeden en kısa zamanda gerçeklesir.
Benim motorda da rölantide stop etme olayı var. Onun dışında hiç bi sıkıntı yok.( yani sanırım henüz... :D )
Eğer gazı birden kesmeyip nazikçe rölanti devrine getirip bırakırsam stop etmiyor. Ancak gazı bırakınca lönk diye stop ediyor.
Ben bendeki sorunun bi yazılım sıkıntısı olduğunu düşünüyorum. Servis de öyle düşündü. Bi ara gidip güncellicez bakcaz bakalım nolcak
!?
Merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım yaklaşık 1 ay önce karabük bayiden benelli tnt25 aldım şuanda ankarada ikamet ediyorum motor gayet güzel bi motor tavsiye ederim fiyat performans olarak cok iyi ayrıca ekonomik fakat başıma bi kaç olay geldi onu bahsetmek istedim bi arkadaş daha belirtmiş geçen gün arkadaşlarla turlarken bi anda motorumun elektrik aksamı kesildi calısmadı vurdurmak fln derken yine olmadı biraz bekledim sonra mars bastıgımda calıstı fakat kısa süre sonra yine aynısını yaptı motorun yan panjurunu söküp sigortasını değiştiğimde sorun kesildi suanda bi sıkıntı yaşamadım ama problemin km telinden kaynaklandıgını düşünüyorum yani motorunuzda bi kısa devre olabilir kontrol ettirin servise ben öyle yapıcam benim km telim suan bozuk temassızlık var siparisini verdik gelicek inş. ayrıca cok kısa sürede fan acıyor o cok garibime gitti nedeni nedir anlamadım suyunu kontrol edicem basıma gelenleri bu şekilde özetledim inş sorunuza yanıt olmuşumdur iyi günler
Servisin dediğin gibi varsayımla hareket etmesi acı bir durum. Servisler yaparız deyip verilen eğitimleri almıyorlar arızalı motor olunca da genel merkezi arayıp nasıl yapacağız diye soruyorlar. Servis kayıtları genel merkezde her zaman açılıyor genel merkezle konuştuğumda kayıt açılmadan parça göndermiyoruz demişlerdi yani servis cebinden ödemiyor her halde bizim parçaları Merkez aynı motorun 2 kez aynı arızayla gelmesinde ciddi bir önem gösteriyor bizzat yaşamıştım.
Merhaba.
Bugün (3/7/17 Pazartesi) servise 4 bin bakımı için gittim. Bir de bir arıza başlamıştı benim motorda ona baktırayım dedim. Motoru vitese aldığımda debriyajı sıkmış bile olsam motor çalışmıyordu. Sanki yanayak açıkmış gibi. Önce buna baktı usta. Debriyaj manetinin orada bir müşür var, o bozulmuş, garantiden değişecek, sipariş verdi.
Daha önce (ilk bin km bakımında) servisin uygun gördüğü Castrol yağ kullanılmıştı. Deneyeni denemeyeni, bileni bilmeyeni hemen herkes Motul de Motul dediği için, merakımdan gidip 2 lt Motul 7100 10-50 yağ almıştım. Yağ filtresi ve yağı da değiştirip motoru bir güzel yıkadı usta.
Yağ değişiminden sonraki ilk izlenimim:
Meğer beni motorda iki silindir varmış da biri hiç çalışmıyormuş, ne kadar çok titriyor ve zangırdıyormuş meğerse. Şimdi normal iki silindir oldu. Bir de vites geçişlerinde çat-çut, çıtak diye sesler çıkıyordu. En önemlisi de zaman zaman BOŞ'u bulmakta zorlanıyordum. Motorun akıcı bir şekilde çalışmasını sağladı bu yağ. Titreşim çok azaldı (7-8 bin devirde aynalardaki titreşim yüzünden arkayı göremezdim, artık görüyorum), vites geçişleri yumuşak ama hissiz değil, BOŞ'u rahat buluyorum, yolda gidişi akıcı oldu.
Yağ değişiminden sonra 40 km kullandım sadece, yine de ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim. Acaba şu yağ mı bu yağ mı diye tereddütü olanlar için belki faydası olur.
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
Merhabalar Ben 9 ay önce aldım gayet güzel ama sıkıntıları var yolda seyir halindeyken vites değiştirirken stop ediyor servise sordum yazılım attılar yine aynı cçzemediler ve birde zincirde acayıp ses var servis bi halttan anlamadığı için kendim DİD VX2 Marka zncir aldım taktım %20 varan bi ses kesintisi oldu performans bi tık arttı bu motoru alacak arkadaşlar bence motorun kendi ustası olacaksa alsınlar ithalatçısından tut servisinden bayisinden tut hepsi damdik
Yanlış biliyorsan bilmende fayda var. TNT 25 tek silindir espirisinden dediysen tamam :D
Yağ motorun kanıdır. Dandik yağ kanı bozuk motor demektir. Castrol power 1 var. o da fena değil. Ama iyi yağ kendini her zaman belli ediyor.
illa motul 7100 mü olmalı dersen, ben 5100 filan da kullandım. en son motora repsol koydular mesela serviste. Bence bilinen motosiklet yağı firmalarının yağları genelde güzel. Lakin ne kadar iyisini koyarsanız o kadar bi yumuşuyor motorda. eskiden kılıç kalkan sesleri gelen motordan yastık savaşı seslerine dönülüyor.
!?
Servislerin sıkıntılı olduğu en başından söyleniyordu ama ortada %70'lik bir gelişme var benim gözlemlediğim senin gittiğin bir servis kötü diye her tarafı kötülemen çok saçma distribütör firmayı bi ara de benim böyle arızam var bak nasıl ilgileniyorlar adamların verdiği hizmet ben Honda'da alamadım.
Merhaba arkadaşlar tnt 25 kullanıcısıyım bu motorumda ilk defa radyatör sıvısını değiştireceğim, daha önce değiştiren varmı bilmiyorum ama ne kadar sıvı alıyor.Yani kaç litre sıvı almam gerekir? 1 litre alsam yetermi?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)