Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
14 Haziran 2017, 16:04
#2881
@sinek_
Tek bujili, çoğu çakal olmayan motosiklet üreticisinde olduğu gibi.
3 buji, 5 bujinin yakıt tasarrufuna etkisi çok olmasa da, servislere yararı çok
İridyum buji olmasına gerek yok. İridyum bujinin ömür ve fiyat dışında bir etkisi yok.
Düz NGK CR8E alsanız da olur. 15-20TL'dir.
Reklamlar
-
14 Haziran 2017, 16:20
#2882
sinek_ adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım. Takip ettiğim bir başlıktı, artık üye olmanın vaktidir dedim.
2016 Haziran ayından beri TNT 25 kulalnıcısıyım, ilk motorum. 11.000 km yi devirdik. Sormak istediğim bazı şeyler var. Ve elimden gelirse tabii yardımcı olacağım.
Bizim motor kaç bujili arkadaşlar? Kaç tane alacağız. Daha önce N11 linki vermiş bir arkadaş sağolsun. Ayrıca şöyle bir siteden uygun fiyata buldum, doğru model mi ve buradan daha önce alan var mıdır?
http://www.dokuyucu.com.tr/NGK-BUJI-4218-CR8EIX-IRIDIUM-ADET-FIYATI-,PR-15662.html
iridyum olması biraz daha ömrünü uzatıyor ama iki kat fiyat farkı var iridyum olmayan modeli alabilirsin. Serviste değiştirirsen daha iyi olur çünkü yetkili servis dışı müdahale fark ederlerse sıkıntı yaratabilirler tabi servisten servise göre değişir insaniyetine kalmış yani.
-
14 Haziran 2017, 23:44
#2883
@pea
@hacıyatmaz
Teşekkürler arkadaşlar. Sizinkiler de öyle mi bilmiyorum ama, benim motor hemen tekte marş almıyor. Önce bi gırgır yapacak ondan sonra. Hatta gaz bile veriyorum ara sıra marşla birlikte. Malum stop etme problemi de var. Irıdıumun bunlara pozitif katkısı olabileceğini düşündüm fakat değişen bişey olmuyorsa, yani daha iyi ateşlemesi yoksa gerek de yok o zaman.
-
15 Haziran 2017, 00:25
#2884
Stop etme bujiyle alakalı değildir.
Zor marş alması bujiden de olabilir, bitik aküden de olabilir, başka şeylerden de olabilir. O mu, bu mu diye kafayı yormayın, götürün servise çözsünler. Garantisi var sonuçta.
-
15 Haziran 2017, 01:57
#2885
Burada bir arkadaş balataları ebc ile değiştirmişti.Memnun musun , tavsiye eder misin ve hangi ebc modelini almalıyız
-
15 Haziran 2017, 10:03
#2886
K121L adlı üyeden alıntı
Burada bir arkadaş balataları ebc ile değiştirmişti.Memnun musun , tavsiye eder misin ve hangi ebc modelini almalıyız
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4124845
EBC yi tavsiye ederim. Gayet güzel.
-
15 Haziran 2017, 11:41
#2887
Ön fren balatası olarak EBC'nin hangi modeli uyumlu TNT25'e?
-
15 Haziran 2017, 11:43
#2888
Söküp bakmak lazım. Ben değiştireceğim zaman KMA ya gidip çıkardığımı gösterdim. Arka nın modelini öyle buldum.
-
15 Haziran 2017, 21:29
#2889
Ön balata EBC FA658 olması lazım.
Şirinevler KMA'nın elinde yoktu, o yüzden ben de başka marka almak zorunda kaldım.
Gold marka aldım, 60TL. Benelli'nin orijinal balatası daha pahalıydı ve bu Gold daha iyi tutuyor.
Arkaya ne yazık ki Benelli aldım. Hiç tutmuyor.
Gidip de Benelli'nin orijinal balatalarını almayın. Hem kazık yersiniz, hem de frenleriniz tutmaz.
-
15 Haziran 2017, 22:03
#2890
huduni adlı üyeden alıntı
Ne güzel insanlar var. Her şey gönlünüze göre olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:34 ----------
Ortalamada 3,6 lt yakanlar bana bi anlatsın noolur. Nasıl kullanıyorlar, vites değişim devirleri nedir?
4,5 litre altına indiğinde bayram yapıyorum...
Yakıt tüketimi matematiği basittir. Mümkün olduğunca yüksek viteste ve düşük devirde.
Ben henüz ölçmedim ama, 4000 - 5000 devir bandında kullandığında yakmıyormuş gibi hissettiriyor.
6. viteste 4000-5000 arası devirde giderseniz muhtemelen bu motorun minimum yakıt tüketimiyle karşılaşırsınız. Devir arttıkça tüketim artacaktır.
Tabi 6. vites 4 - 5000 devir arasındaki süratler seni kesmezse yakcaksın
Şimdi ben vaktinde gt250r kullanmış sonra bir bir nevi yüksek cc motorlar kullanmış, sonra da şimdi tnt25 almış birisi olarak net şekilde söylüyorum ki; küçük cc + hız = çok yakıt. az yakıp hızlı gitcekseniz torklu ccli bişey alın
-
17 Haziran 2017, 09:20
#2891
sinek_ adlı üyeden alıntı
@pea
@hacıyatmaz
Teşekkürler arkadaşlar. Sizinkiler de öyle mi bilmiyorum ama, benim motor hemen tekte marş almıyor. Önce bi gırgır yapacak ondan sonra. Hatta gaz bile veriyorum ara sıra marşla birlikte. Malum stop etme problemi de var. Irıdıumun bunlara pozitif katkısı olabileceğini düşündüm fakat değişen bişey olmuyorsa, yani daha iyi ateşlemesi yoksa gerek de yok o zaman.
Bahsettiklerin sıradan problemler yani her motorda yaşarsın bizler bakım dışında servise gitmeyi gururumuza yediremiyoruz sanki 10.000 liralık motor alıp 50 lira servis ücretinden kaçıyoruz sonra niye böyle oldu diyoruz bakım dışında da motoru servise götürüp kontrol ettirmek lazım seninki garantili motor götür kontrol ettir.
http://www.atala.it
Founded1921 !
-
18 Haziran 2017, 00:05
#2892
-
20 Haziran 2017, 16:17
#2893
ubim adlı üyeden alıntı
1 yıldır bir çok kişi sele konforu için bir takım öneriler ortaya attı ilk defa yapan birini gördüm tebrik ederim.
-
20 Haziran 2017, 19:40
#2894
yakıt tüketimi kesin ölçüm birilerim 100km 'de
şehir içi 3.4L (+- 0.4L)
şehir dışı uzun yolda 2.4L (+- 0.2L) gördüm hatta arada basmasam belki daha da düşerdi.
-
20 Haziran 2017, 20:06
#2895
srcntrk adlı üyeden alıntı
yakıt tüketimi kesin ölçüm birilerim 100km 'de
şehir içi 3.4L (+- 0.4L)
şehir dışı uzun yolda 2.4L (+- 0.2L) gördüm hatta arada basmasam belki daha da düşerdi.
Yaktıracaksınız motoru bana!!!
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
-
21 Haziran 2017, 10:56
#2896
huduni adlı üyeden alıntı
Yaktıracaksınız motoru bana!!!
Huduni adam senin çeyreğin kadar yakıyor desek yeridir @srcntrk hangi devirlerde kullandın sen motoru 2.4 litreye nasıl ulaştın
-
21 Haziran 2017, 14:06
#2897
beyaban adlı üyeden alıntı
Ustasına denk gelirsen hallediyor işini bir servis kötü diye burada nice servisler heba edildi. Distribütörün anında servise destek vermesi de güzel bir olay. Tekerin düz bassın 4000 bakımında gönül rahatlığıyla bırakırsın artık.
Arkadaşlar merhabalar,ben nette bulunamayan bir TNT 25 kullanıcıyım. Sadece denk geldi ve distribütör fikrine teyit olsun diye yazmak istedim. Motorum 8 bin'de. Geçen ay kesintisiz bir inceden "zırıltı" ya da "şıkırtı" benzeri bir ses geliyordu motor kısmından. Urfa'daki servis baktı ve sesin kranktan geldiğini söyledi. "Buraya biz dokunmayalım, Antep'i (distribütörü) arayalım, ne derlerse öyle yapalım" dediler. Ve fabrika motoru Urfa'dan özenle Antep'e aldırdı. 4 gündür fabrikada. Bugün aradım. İlgiyle cevap verdiler. Bayram arafesi, sıkışık zaman olması hasebiyle bayram sonu motoruma kavuşacağım inşaallah. Demem o ki, distribütör malının sonuna kadar arkasında.
-
21 Haziran 2017, 14:51
#2898
Ruling adlı üyeden alıntı
Huduni adam senin çeyreğin kadar yakıyor desek yeridir
@srcntrk hangi devirlerde kullandın sen motoru 2.4 litreye nasıl ulaştın
Bana gıcıklık olsun diye o rakamları yazıyorlar. O kadar az yakamaz.
-
22 Haziran 2017, 02:23
#2899
huduni adlı üyeden alıntı
Bana gıcıklık olsun diye o rakamları yazıyorlar. O kadar az yakamaz.
Adam rakımı yüksek şehirden deniz seviyesine gezmeye giderken ölçmüştür. Takılma sen bunlara. 250'lik yakar. Bak seneye büyüt. Büyük motor daha az yakar. Yaksa da dersin ki hakkını veriyor.
Şimdi 250lik suyunu sıksan gücü belli. Dolayısı ile yaktığı zaman göze batıyo.
Bende hyosung 250r varken 5 - 6 litreden aşağı inmiyodu yakıt. Şimdi akıllandığımdan gereksiz sürat yapmıyorum. depoyu fulledikten sonra trip'i de sıfırladım. bakalım ne yapcak 100 km de gibisinden. şehir içi dışı diye de karıştırmayıp direk karışık bi ölçücem bakalım.
-
22 Haziran 2017, 08:01
#2900
Arkadaşlar motor gazı ne kadar açarsanız o kadar yakar. Çok yakıyorsanız çok gaz veriyorsunuz demektir, bu kadar basit. Bu söylediğim, ağırlık, sürat, yokuş falan filan her durumu kapsar. Bir de tabi sen 5. viteste gidilecek yolu benim saf bir arkadaşımın yaptığı gibi mallık yaparak motor canlı olsun diye 4. viteste veya 3. viteste gitmeye kalkarsan yakacaktır. Bir motorda bir kullanıcı az yakıyor, diğeri çok yakıyorsa ve ikisi de doğru ölçüyorlarsa, çok yakan adam sürüşünü düzeltsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)