Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
26 Mayıs 2017, 16:57
#2781
savica adlı üyeden alıntı
KUBA rezil bir distributör ve servisleri daha da rezil. Ayrıca motor üretiyor iddası da insanı ancak güldürür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------
TNT25'i nasıl buldun?
Dizayn,kalite,performans?
Resmiye baktığın zaman motor üretiyor diye görünüyor. Aynı şekilde mondial'de üretiyor bir kere bunu hepimiz kabul etmek zorundayız. Distribütör berbat bayi berbat servis berbat diyorsunuz da bu firmalar nasıl yıllardır satış yapıyor farklı farklı markalara distribütörlük yapıyor. El vicdan
Reklamlar
-
26 Mayıs 2017, 22:11
#2782
Selamlar, hayırlı ramazanlar dilerim,
4 aydır tnt25 kullanıcısıyım, bu konuyu okuyarak motosikletimi almıştım ve aldıktan sonra da takip ettim. İkinci sahibiyim, 2016 Şubat'ta almış ilk sahibi. Sargı probleminin ne zaman başıma geleceğini beklerken 2 gün önce maalesef gerçekleşti. Aniden istop etti ve çalışmadı. Aküyü şarj ederek ertesi gün motoru servise götürebildim. Usta bugün bakamamış motora, yarın bakıp dönecek. Garantiden karşılanır inşallah sorun. Şimdiye kadar bu şekilde olanların sorunu çözülmüştü bildiğim kadarıyla.
-
27 Mayıs 2017, 02:20
#2783
Tnt25 model sahibi değilim ancak sargı sorunu olup olmadiğini başınıza iş açmadan önce şöyle anlayabilirsiniz;
Motorunuzun aküsü tam dolu bile olsa durduğunuz yerde gaz açtığınızda far ışığı güçleniyorsa problem yoktur. Eğer güclenmiyorsa sorun vardır.
-
27 Mayıs 2017, 10:02
#2784
odk adlı üyeden alıntı
Selamlar, hayırlı ramazanlar dilerim,
4 aydır tnt25 kullanıcısıyım, bu konuyu okuyarak motosikletimi almıştım ve aldıktan sonra da takip ettim. İkinci sahibiyim, 2016 Şubat'ta almış ilk sahibi. Sargı probleminin ne zaman başıma geleceğini beklerken 2 gün önce maalesef gerçekleşti. Aniden istop etti ve çalışmadı. Aküyü şarj ederek ertesi gün motoru servise götürebildim. Usta bugün bakamamış motora, yarın bakıp dönecek. Garantiden karşılanır inşallah sorun. Şimdiye kadar bu şekilde olanların sorunu çözülmüştü bildiğim kadarıyla.
Herkesin problemi çözüldü bayi seni 1 gün yoğunluğundan dolayı bekletmiştir her halde 2.elini ne kadar aldın dostum ?
-
27 Mayıs 2017, 12:05
#2785
Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?
-
27 Mayıs 2017, 12:51
#2786
cenktu adlı üyeden alıntı
Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?
Radyatör keçesi dedikleri devirdaim pompasının keçesi ise o garantiden değişiyor. Gene ilk seri modelin arızası o.
Distribütörü arayın, mail atın, cıngar çıkarın.
Ama başka bir şeyse hiç duymamıştım.
-
27 Mayıs 2017, 13:49
#2787
cenktu adlı üyeden alıntı
Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?
Motosikleti teslim almadan önce tekrar servis ile görüş tam olarak hangi parçanın değiştiğini öğren radyatör keçesi plastik bir parça diye biliyorum başka bir işlem yapılmamış ise 170 lira biraz fazla gibi geldi bana. Sonra distribütörü ara deki radyatördeki bir arıza neden servis tarafından bana mal ediliyor. Bak sonuç ne oluyor. Geçmiş olsun.
-
27 Mayıs 2017, 14:01
#2788
braveman adlı üyeden alıntı
Motosikleti teslim almadan önce tekrar servis ile görüş tam olarak hangi parçanın değiştiğini öğren radyatör keçesi plastik bir parça diye biliyorum başka bir işlem yapılmamış ise 170 lira biraz fazla gibi geldi bana. Sonra distribütörü ara deki radyatördeki bir arıza neden servis tarafından bana mal ediliyor. Bak sonuç ne oluyor. Geçmiş olsun.
Katılıyorum karşılaştığınız tepkiyi tekrar burada paylaşıp bizimde bilgilendirin ona göre hareket edelim
-
27 Mayıs 2017, 14:21
#2789
Her markada servis ve parça fiyatı sorunları var Allah'tan kawasaki alacak paramız yok ha düşünsene radyatör keçesi 500 Lira :D BMW olsa 700 :D
-
27 Mayıs 2017, 14:39
#2790
Parça fiyatlarına bakınca en iyisi Çinli motor kullanmak Bu arada motor markalarının geçmiş yıllarda ülkemize nasıl geldikleri ve nasıl büyüdükleri hakkında bir araştırma yapmıştım Honda Kawa Suzuki Bajaj ve Hero markasını aralarında en hızlı büyüyen Benelli çıktı en çok reklam veren pulsar adından en çok söz ettiren ise Honda
-
27 Mayıs 2017, 15:26
#2791
savica adlı üyeden alıntı
KUBA rezil bir distributör ve servisleri daha da rezil. Ayrıca motor üretiyor iddası da insanı ancak güldürür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------
TNT25'i nasıl buldun?
Dizayn,kalite,performans?
Dizayn mevzuu, eğer görsel tasarımsa bence güzel. Ne çok cafcaflı, ne çok bayağı. tasarımdaki detaylar güzel. ufak tefek şeyler ince düşünülmüş gibi görünüyor.
Kalite, Kaliteyi plastiğe bakıp, demire boyaya bakıp notunu veren bir insan değilim. kalite, birşeyin fonksiyonelliğini uzun süre sürdürebilmesinden geçer bana göre. daha 3 günlük kullanıcısı olarak kaliteye yorum yapmam pek mümkün değil.
Ancak şunu belirtebilirim. Şasinin kaynaklarını ben daha güzel yaparım. belli ki şasi el işçiliğiyle kaynak yapılıyor. Robotlarla değil. Ama bu bi zaafiyet sayılamaz. 1cm'lik kaynak bile yeterince sağlamken herhangi bir ekte 4 - 5 cm lik kaynak var. Fazlasıyla sağlamdır. dert etmeye gerek yok.
Onun dışında genel olarak bence güzel motor. Zaten beğenmesem neden alayım :D
-
27 Mayıs 2017, 15:54
#2792
sessizsakin adlı üyeden alıntı
Dizayn mevzuu, eğer görsel tasarımsa bence güzel. Ne çok cafcaflı, ne çok bayağı. tasarımdaki detaylar güzel. ufak tefek şeyler ince düşünülmüş gibi görünüyor.
Kalite, Kaliteyi plastiğe bakıp, demire boyaya bakıp notunu veren bir insan değilim. kalite, birşeyin fonksiyonelliğini uzun süre sürdürebilmesinden geçer bana göre. daha 3 günlük kullanıcısı olarak kaliteye yorum yapmam pek mümkün değil.
Ancak şunu belirtebilirim. Şasinin kaynaklarını ben daha güzel yaparım. belli ki şasi el işçiliğiyle kaynak yapılıyor. Robotlarla değil. Ama bu bi zaafiyet sayılamaz. 1cm'lik kaynak bile yeterince sağlamken herhangi bir ekte 4 - 5 cm lik kaynak var. Fazlasıyla sağlamdır. dert etmeye gerek yok.
Onun dışında genel olarak bence güzel motor. Zaten beğenmesem neden alayım :D
Kaynağın bol olması işçiliği kötü yapabilir ama sağlamlığı artırır. Bence şasilerin robotla değil elle kaynak yapılması gerekir.
-
27 Mayıs 2017, 16:40
#2793
motokeyf adlı üyeden alıntı
Kaynağın bol olması işçiliği kötü yapabilir ama sağlamlığı artırır. Bence şasilerin robotla değil elle kaynak yapılması gerekir.
Kaynak işini profesyonele vurduğunda iş çok değişir. Kaynağın bol yapılması, şaside kullanılan çelikte kaynak ısısından kaynaklı nitelik değişimine sebep olur. Çoğunluklu kaynak ısısı etkilediği alanı zayıflatır. gereğinden fazla kaynak az yapılmasından bazen kötü olabilir.
Robotun avantajı, düzgün bi operatör ve iyi kalite kontrol olduğu sürece tam doğru miktarda ve sürede sürekli aynı kalitede kaynak yapmayı sağlar.
Birinci sınıf bir ürün yapacaksan bence robotlu kaynak kaçınılmaz. Elle işçilik seri üretimde olabilecek en kötü kalite kontrol demektir. asla iki ürün bir olmaz.Bu yüzden bana göre şasilerin elle değil robotla yapılması daha iyi olur Ama elzem midir? değildir tabiki.
-
27 Mayıs 2017, 16:46
#2794
sessizsakin adlı üyeden alıntı
Kaynak işini profesyonele vurduğunda iş çok değişir. Kaynağın bol yapılması, şaside kullanılan çelikte kaynak ısısından kaynaklı nitelik değişimine sebep olur. Çoğunluklu kaynak ısısı etkilediği alanı zayıflatır. gereğinden fazla kaynak az yapılmasından bazen kötü olabilir.
Robotun avantajı, düzgün bi operatör ve iyi kalite kontrol olduğu sürece tam doğru miktarda ve sürede sürekli aynı kalitede kaynak yapmayı sağlar.
Birinci sınıf bir ürün yapacaksan bence robotlu kaynak kaçınılmaz. Elle işçilik seri üretimde olabilecek en kötü kalite kontrol demektir. asla iki ürün bir olmaz.Bu yüzden bana göre şasilerin elle değil robotla yapılması daha iyi olur
Ama elzem midir? değildir tabiki.
Robot işçiden daha ucuza çalışır ve daha uygun fiyatlı olur bunu ben bile düşünebiliyorsam motoru üretenler illaki düşünmüştür. Düşünmeye rağmen elle yapıyorlar ise vardır bir bildikleri
-
27 Mayıs 2017, 17:37
#2795
Robot kaynak maalesef elle işçilik kadar iyi kaynak olmuyor.
-
27 Mayıs 2017, 18:41
#2796
Kaliteli kaynak robotu, hattı milyon dolarlara mal olabilir. Ama Çin'de bir işçinin yıllık ücreti 300$ seviyelerinde.
Ucuz olduğu için elde yapılıyor yani
-
27 Mayıs 2017, 19:31
#2797
pea adlı üyeden alıntı
Kaliteli kaynak robotu, hattı milyon dolarlara mal olabilir. Ama Çin'de bir işçinin yıllık ücreti 300$ seviyelerinde.
Ucuz olduğu için elde yapılıyor yani
Çalıştığım firmanın İsveç, Polonya, Çin ve daha bir çok yerde fabrikası var. Basınçlı kaplar gibi kaynak konusunun elzem olduğu yerlerde asla robot kullanılmıyor.
Otomobil üretiminde de kaynaktan çok puntolama var.
-
28 Mayıs 2017, 14:10
#2798
YasinC adlı üyeden alıntı
Çalıştığım firmanın İsveç, Polonya, Çin ve daha bir çok yerde fabrikası var. Basınçlı kaplar gibi kaynak konusunun elzem olduğu yerlerde asla robot kullanılmıyor.
Otomobil üretiminde de kaynaktan çok puntolama var.
Otomobil üretiminde punto kaynak hızlı ve zahmetsiz olması sebebiyle tercih ediliyor. kağıt gibi ince sac, diğer kaynak yöntemleriyle birleştirmek için fazla zahmetli. Otomobillerde mesela tekerleri taşıyan salıncaklar, çelikten imal edilmişse birleştirmelerini kaynak robotları yapar. Hızlı temiz ve sağlam olur.
Robotlar her ne kadar bir işi binlerce defa aynı yapabilse de nihayetinde makinedir. Gözü yok, aklı yok, ön sezileri hiç yok. Bir insan, birşey öğretilmemiş olsa bile, fikir yürüterek yaptığı işin sıkıntı çıkaracağını yada harika olup olmadığını yorumlayabilir. yeniden yapabilir, yada önlem alabilir. Bu yüzden kalite kontrolünün robotun sezemeyeceği standartlarda yapılması gerekiyorsa insan robottan iyidir.
Robot sadece yapar, sensörü ses çıkarmamışsa, programına kaydedilmemişse, kaynak yaptığı yerde demir de yoksa bile havaya kaynak yapar. onu bağlamaz.
Robotla kaynak, seri üretimde, kaynağın sürekli belirlenen kalite standartlarında çıkmasını sağlar. Ve eğer seri üretim söz konusu ise, insandan daha iyidir. Çünkü insan 10 - 20 ürünü kaliteli yapar, ancak adetler 100'leri 1000'leri bulduğunda ilk kaynakları ile son kaynakları dağlar kadar farklı olacaktır.
Konu yüksek adetli seri üretimse, maliyeti düşürmesi dışında elle kaynağın bi avantajı yok.
Durum bendeki benelli tnt 25'in kaynaklarına gelince. Bence yeterince sağlam, gözüme gözüme girmiyor. kaynağın nasıl olması gerektiğini bilmeyen birisi için güzel kırmızı bir şasisi var Bence olmuş. Beni taşırken yeterince sağlam, Kimsenin özellikle bakmadığı sürece görmeyeceği kaynak kozmetiğinden kısarak maliyeti düşürmek bence mantıklı. Eğer fiyat performans ürünü yapacaksan tabi.
ikinci eli 8 - 10 bin değil de, 14 - 15 bin olsaydı kaynaklara biraz çemkirebilirdim türkiye şartlarında ...
-
28 Mayıs 2017, 22:03
#2799
Merhaba.
Ben şasenin üzerindeki kaynakları seviyorum. Üst üste binmiş "C" şeklinde, dalga dalga olması hoşuma gidiyor.
Gelelim benim sorunuma. Motor yaklaşık 2900 kilometre oldu. Özellikle sıcak havalarda motor çekişten düşüyor, Bazen 4 bin devir civarında, bazen de 7-8 bin devir aralığında bir tıkanma yaşıyor. ınınınınınını şeklinde devir dalgalanıyor. Motor bir gidiyor bir duruyor gibi oluyor. Daha önce hava filtresi sensörü hatası vermişti. Usta incelediğinde sensör soketinde hata buldu, düzeltti. Ama sanki düzelmemiş gibi, önceden yaptığı şeyi şimdi daha seyrek yapıyor. Nadir de olsa, debriyajı çektiğimde stop ediyor. Bunları hep ısınmış motorda yaşıyorum. Motor soğukken hiç yürümüyorum.
Fikri olan varsa lütfen paylaşsın.
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
-
28 Mayıs 2017, 22:32
#2800
@huduni
Ayrı dalgalanma sorunu bende de var. Benim de hava filtresi sensörü(hava akış sensörü) değişmişti.
Motorun torklu olduğu aralıkta, 5000-7000 aralığında devir dalgalanıyor. Motor dediğin gibi bir ileri bir geri kıpraşıyor. Virajlarda çok korkuyorum açıkçası bu yüzden.
İnternetten biraz araştırdığım kadarıyla, konjektörden ya da gevşek zincirden olabileceğini söylüyorlar. Mehmet usta da sanırım emme valfinden olabilir demişti, tam hatırlamıyorum.
Dediğin stop etme sorununu oksijen sensörüm değiştiğinden beri yaşamadım. (Bozuk hava akış sensörü yüzünden stop etmeler hariç)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)