Kawasaki Ninja 250 SL Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Mayıs 2015, 11:09
#701
MTRC adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba
Ben yeni baslayacak olanlardanim. sorum
Tum ekipman + ehliyet kaca mal olur Ortalama olarak yani ?
ekipman seçeceğin marka ve kaliteye göre değişir. 300 lirayada kask var 600 euro`yada kask var.... ceket eldiven pantalon vs onlar içinde aynı durum geçerli
ehliyetin bana maliyeti Gis Akdemide eğitim+ehliyet+hakimiyet eğitimi 1500 lira + 240(260) lira devlete ödenen harçlar
sıradan bir ehliyet kursuna gidersen motor kullanmayı öğretmeden (yani hiç bir sürüş eğitimi vermeden) 450 - 650 lira arası bir rakama geliyor... hatta gis ile görüşmeden önce aradığım bazı kurslar şu cevapları vermişti:
- motor kullanmayı bilmiyorsanız size ehliyet veremeyiz
- motor kullanmayı öğretmiyoruz ama ders almak isterseniz hocalarımız ile anlaşır saat ücretini ödeyerek alabilirsiniz
- sınav günü 10 dakikada öğretiyoruz dert etmeyin...
ve benzeri bir sürü saçmalık. motosiklet kullanmak bisiklet veya araba kullanmaya benzemiyor. o yüzden adam gibi eğitim vermeyen bir kuruma gidip paranı çöpe atma. profilinde istanbulda olduğun yazıyor. git gis akademiye ehliyet beceri geliştirme ve hakimiyet programlarını beraber al. güvenli bir şekilde öğren şu şeytan icadını
Reklamlar
-
13 Mayıs 2015, 13:23
#702
Murat.K. eyvallah abi.
Bende eğitim almanın şart olduğunu biliyorum. Merak ettiğim kısım ekipman+ehliyet masrafı kaça çıkardı onu da öğrendim saol.
Bu arada istanbulda hala böyle kursların olması çok komik 😀
-
13 Mayıs 2015, 14:10
#703
@tian
Resimlerdeki sürücünün boyu ne kadar acaba ?
-
13 Mayıs 2015, 14:23
#704
syreaom adlı üyeden alıntı
@tian
Resimlerdeki sürücünün boyu ne kadar acaba ?
165 boy 80 Kg
-
14 Mayıs 2015, 17:14
#705
MTRC adlı üyeden alıntı
Murat.K. eyvallah abi.
Bende eğitim almanın şart olduğunu biliyorum. Merak ettiğim kısım ekipman+ehliyet masrafı kaça çıkardı onu da öğrendim saol.
Bu arada istanbulda hala böyle kursların olması çok komik 😀
Bu cevaplar ciddi anlamda inceltilmiş cevaplar. Gis ile Görüşmeden önce en az 15 kursu aradım. Ehliyet kursları hakkında Yönetmelik var diyor ki minimum 4 saat ücretsiz eğitim zorunludur. Bunu o kurslara ilettiğimde bizim haberimiz yok diyenden pişkin pişkin bizi bağlamıyor diyene kadar çeşit çeşit cevap aldım.
Trafikteki motorların 99%si Eğitimsiz sürücülerden oluşuyor. Kapalı alanda öğrenmek ile trafikte sürmek arasında dağlar kadar fark var lakin kapalı alanda temel Kuralları öğrenmeden istanbul da caddeye çıkmak ya cahil cesareti yada ahmaklık bence.
Eğitim hayat kurtarır!
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------
Evet en sonunda bugün Ninja mızıda R25imizi de GİS akedemiden çıkardık ve ilk uzun trafik tecrübemizi yaşadık... daha bunun bir iki saat sonra tekrarı var. son anda küçük bir değişiklik ile eşim ile motorları değişmemiz gerekti... başından beri korktuğum şey gerçekleşti ve son hakimiyet eğitiminde R25 eşime ağır geldi. hepi topu 52 kilo ne yapsın...
bundan sonra bol bol geziler başlıyor tabi fotoğraflarda gelecek.
-
14 Mayıs 2015, 17:47
#706
Murat.K. adlı üyeden alıntı
Bu cevaplar ciddi anlamda inceltilmiş cevaplar. Gis ile Görüşmeden önce en az 15 kursu aradım. Ehliyet kursları hakkında Yönetmelik var diyor ki minimum 4 saat ücretsiz eğitim zorunludur. Bunu o kurslara ilettiğimde bizim haberimiz yok diyenden pişkin pişkin bizi bağlamıyor diyene kadar çeşit çeşit cevap aldım.
Trafikteki motorların 99%si Eğitimsiz sürücülerden oluşuyor. Kapalı alanda öğrenmek ile trafikte sürmek arasında dağlar kadar fark var lakin kapalı alanda temel Kuralları öğrenmeden istanbul da caddeye çıkmak ya cahil cesareti yada ahmaklık bence.
Eğitim hayat kurtarır!
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------
Evet en sonunda bugün Ninja mızıda R25imizi de GİS akedemiden çıkardık ve ilk uzun trafik tecrübemizi yaşadık... daha bunun bir iki saat sonra tekrarı var. son anda küçük bir değişiklik ile eşim ile motorları değişmemiz gerekti... başından beri korktuğum şey gerçekleşti ve son hakimiyet eğitiminde R25 eşime ağır geldi. hepi topu 52 kilo ne yapsın...
bundan sonra bol bol geziler başlıyor tabi fotoğraflarda gelecek.
Hayırlı ve uğurlu olsun Murat abi . Gezi fotoğrafları dışında gezi planlarını da bekliyorum ;) Ben de bu c.tesi ilk 800km bakımına gideceğim. Hafta içi sönük geçse de hafta sonları durmak yok ;) Kazasız belasız keyifli yolculuklar, Ceyda Hanıma da selamlar..
-
15 Mayıs 2015, 07:52
#707
Teşekkürler. Gezileri tabiki paylaşmaya devam edeceğiz. Bu arada dünkü maceramız gayet keyifli idi tabi Kağıthane'de ceydayı ezmeye çalışan, Kasıtlı olarak arkadan tamponuna değecek kadar yanaşan minibüsü saymaz isek. Allahtan Ceyda minibüsü bir şekilde fark etti ve istifini bozmadı. Bu arada yol boyunca vespask grubunun kurucusu Yusuf bizler ile beraber idi.
Akşam Necat motorun orada Ceyda için güzel bir gelişme oldu, sadece hanımlar tarafından kurulmuş küçük bir grubun kurucuları ile tanıştı. Şans işte bu haftasonunda da onların ilk buluşması varmış ancak katılamayacak aile toplantısı nedeni ile. Kurucu hanım ninja 300 onun en samimi Arkadaşı ise CBR 125 kırmızı kullanıyor. Ikiside uzun zamandır kullanıyormuş.
R25 ile ninja yı Ceyda ile değişmemiz ardından bir konu hariç bir çok Açıdan pişman oldum. Ninja nın Kalkışı r25 den daha atikmiş, ninjanın frenleri r25 ten daha iyi, gaz tepkisini hiç söylemiyorum tabiki ninja daha iyi, hafifliği ve kıvraklığı ile ninja trafikte r25 ten daha rahat. Gelelim eksilere; ne yazık ki r25 yüksek gidon ile daha rahat bir oturuş pozisyonuna sahip tabi bu da gidonun biraz daha yüksek olmasının etkisi var. Onun dışında r25 in daha kalın olmasının bir artısını göremedim sadece kozmetik farklar yaratıyor
Ceyda bile ninjaya geçince aynı Yorumları yaptı. Ninja nın daha kıvrak ve rahat sürüldüğü konusunda hem fikiriz lakin halen r25 in daha iyi göründüğünü düşünüyor benise ninja nın daha agresif ve daha göz alıcı durduğunu düşünüyorum
Bu arada önemli bir detay daha : en kıl sürücü ile bile olsa ışıklarda yan yana durduğumuzda ufak bir baş selamı verdiğimde sıkıştırmayan ve daha Sabırlı davranıp beni tehlikeye sokmayan hatta yeri geldiğinde manevra yapabilmem için arkamda beni kollayan sürücülere dönüştüğünü fark ettim. Kaç km tecrübeniz olduğundan bağımsız olarak ışıklarda Yanınızda duran araç sürücüsünü selamlayın, inanın biraz önce deli gibi giden o Doblo bir anda dostunuz olacak
-
16 Mayıs 2015, 20:53
#708
-
20 Mayıs 2015, 13:35
#709
Merabalar bende aranıza yenı katıldım 250sl abs aldım abs nın onemını rahatlıkla anlayabılıosunuz ımkanınız varssa alın
-
26 Mayıs 2015, 12:15
#710
ceyar07 adlı üyeden alıntı
Merabalar bende aranıza yenı katıldım 250sl abs aldım abs nın onemını rahatlıkla anlayabılıosunuz ımkanınız varssa alın
Hocam abslisini kaca aldın?
-
27 Mayıs 2015, 10:09
#711
-
27 Mayıs 2015, 10:39
#712
Arkadaşlar max. hız olarak neyi gördünüz?
-
27 Mayıs 2015, 11:14
#713
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar max. hız olarak neyi gördünüz?
biz bir deneme yapmadığımız için bu soruya ben cevap veremeyeceğim...
-
27 Mayıs 2015, 11:20
#714
Murat.K. adlı üyeden alıntı
biz bir deneme yapmadığımız için bu soruya ben cevap veremeyeceğim...
hocam siz almadan önce takip ettim ben sizi, şuanlık motosiklet değiştirme olasılığım %80 enduro düşündüm naked düşündüm ancak hala karar veremedim. şimdi fiyat konusundan ve performans konusundan 250SL beni çok kesiyor. acaba nasıldır motor, yzf r125 den indikten sonra zorluk çeker miyim acaba*
-
27 Mayıs 2015, 11:27
#715
-
27 Mayıs 2015, 14:24
#716
tian adlı üyeden alıntı
@Murat.K.
abi ilk yolculuğun ve uzun bir yol hissettiklerin normal
Eminim zevkli geçmiştir de
Bence acele etme biraz daha tadını cıkar derim
Neticede bu kadar uzun yol için önce ufak ufak alıştırmalar yapaydın iyidi
akrep'in sesi nasıl R25 de ? Görseli güzelmiş bayıldım.
Beylikdüzü tarafında bana ses etseydin gelir sizi silivriye kadar eşlik ederdim ;)[COLOR="Silver"]
çok teşekkür ederim bilse idim gerçekten arardım çünkü bir ara eşim ile beraber biz iki aceminin bu karanlıkta buralarda ne işimiz var diye bile düşündük... şimdi ceyda da SL için egzoz istiyor, bakalım nejat motordan bir şeyler alacağım. r25 te ise akrapovic ne fazla bağırıyor nede orjinal egzoz gibi sönük kalıyor, vites değiştirmelerinde ufak patlamalar yapıyor. çok bağırmaması iyi mi kötü mü bilemedim, sanki duyulmuyor gibi geliyor. ara gazlarda ise tepki çekmeyecek kadar tatlı bir ses çıkaryor...
ama kesinlikle r25 sl den daha hantal kalkıyor ışıklarda vs durulduğunda. sl afacan çocuklar gibi atılıyor hemen.
-
27 Mayıs 2015, 17:27
#717
arkadaslar merhaba,ybr125 den sonra nınja 250sl 1.85 boy 100 kg ıcın uygun bı secım olurmu motoru yakından hıc gormedım bayıye gıdıp bakma fırsatımda olmadı benım gıbı bu ebatlarda olupta nınja 250sl kullanan arkadaslar varsa bılgı verebılırlermı.
-
27 Mayıs 2015, 17:37
#718
originel adlı üyeden alıntı
Ankara kızılcahamam arası ne kadar yakıt sarfiyatı oldu acaba?
-
27 Mayıs 2015, 17:58
#719
murat koksal adlı üyeden alıntı
arkadaslar merhaba,ybr125 den sonra nınja 250sl 1.85 boy 100 kg ıcın uygun bı secım olurmu motoru yakından hıc gormedım bayıye gıdıp bakma fırsatımda olmadı benım gıbı bu ebatlarda olupta nınja 250sl kullanan arkadaslar varsa bılgı verebılırlermı.
boy belki ama kilo sıkıntı. ince bir motor olduğu için bu kilodaki birinin genişliğinde motoru iki bacak arasında depoyu kavrama sıkıntı olabilir...
-
27 Mayıs 2015, 20:18
#720
Ne kadar yaktığımı hesaplamamıştım, fakat Kızılcahamam'dayken aldığım 7 litrelik benzin sonrası yaklaşık 250-270 km arası gittiğimi tahmin ediyorum. Haftaya aynı rotayı tekrarlamayı düşünüyorum. O zaman ölçerek söylerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)