Bu da henüz motoru alamamış olanlar için gelsin;
Bu da henüz motoru alamamış olanlar için gelsin;
@RecepDgkn, umarım günler çabuk geçer ve Ağustos ayı hemen gelir senin için ve sonrasında da kazasız belasız kullanırsın inşallah..
Yazılanları okuduysan ben de oldukça yeniyim. Yine de az buçuk edindiğim tecrübeyle sorularına verilen cevaplara biraz katkıda bulunmak istedim..
İlk olarak, ekipmanın tam olsun ama bu konu biraz keseye göre o yüzden fazla yorum yapmak istemiyorum. Sadece ben de Murat abi gibi aynı şeyi söyleyebilirim, dizliği boşver, direkt korumalı bir pantalon al. Biliyorsun biz gis akademide eğitim alıyoruz, tüm hocalarımızın ortak görüşü bu, dizlik kayabilir ve yaralanmaya sebep olabilir, pantalon ise sarar. Ayrıca dizliği normal bir pantalonun üstüne takmayı düşünüyorsun tahminen. Fakat başka bir husus var ki bence en önemlisi, sürtünme. Çok düşük hızda bile düşüşte normal pantalon paramparça oluyor, eh vücuduna verebileceği zararı da tahmin edebilirsin. O yüzden motosiklet pantalonlarına bakmaya başlasan iyi olur
İkinci olarak ABS.. Ben ABS' li modeli aldım. Çok bir şey bildiğimden değil sadece "bir kere kurtarsa yeter" mantığıylaydı. 23.Nisan'da ( dün) yine Gis de Hakimiyet eğitimi aldım. Bu güne kadar frenleri bu kadar sert kullanmamıştım. Şimdi anlıyorum ki benim gibi bir çaylak için ABS gerçekten çok önemliymiş ve çok iyi bir karar vermişim.
üçüncü olarak ebatlar..Madem fatihtesin git necat motora, sık sık otur motorun üstüne. hatta sen üstünde otururken arkadaşların fotografını çeksin bir de öyle incele
Kuyruk iptali ve egzoz tian'da var. Bir beyaz ninjanın ne kadar tatlı göründüğünü belki bir foto ile paylaşır bizimle ;)
Sevgili Recep,
Öncelikle aramıza hoşgeldin. Umarım en kısa sürede istediğin motora kavuşursun. Eğer müsaaden olursa, bende arkadaşlarıma ek olarak yaşadıklarımı ve nazicane düşüncelerimi paylaşmak isterim.
1. Ekipmanlar
Öncelikle kask ve ekipman almaya gittiğinde satıcıların sana söylediklerini unut. Ne yazık ki genelde çoğunluğun bilgisi az ve elindekini satmaya çalışıyor. O yüzden forumları ve youtube'u incele. O ekipmanlarla kaza yapmış olup, sonuçları paylaşan bir çok insan var. Onları izle. Ne alırsan al, kesinlikle full face bir kask al. Kask kafanda çok rahat olmasın, hatta elmacık kemiklerini biraz sıksın, zamanla yerine oturacaktır. Asla kaskını bağlamadan yola çıkma...
Ekipman konusu aslında en çok kafa karıştıran problemlerden birisi. Örnek vermek gerekirse, kasklarda doş kabuk sertliği artarak polykarbonat>fiberglass>komposit fiber>karbon fiber şeklinde gidiyor. Dış kabuk sertleştikçe, darbeye karşı kabuğun direnci artıyor fakat bir o kadarda darbe şiddetini beyne daha fazla iletiyor. Bu farklı bakış açıları, dünya üzerindeki standartlarda da farklılıklar yaratmış. DOT, SNELL, SHARP, ECE hepsi farklı yöntemler ile test ederek sertifikalandırılıyor. Birinde en üst dereceleri alan diyerinde kötü çıkabiliyor. Bu yüzden SHOEI XR 1100, AGV K3/K4, Bell M1/M2/M3 gibi ortalamanın üstünde dereceler almış bir kaskı tercih etmen daha yerinde olur. Kask ve kıyafetlerinin renkleri mümkün olduğunda kolay farkedilebilir olsun.
Kıyafetleri seçerken en önemlisi şekil şemalden çok kullanılan kumaşın kalitesi min. 600D (Denye, dokuma sıklığı) ve Cordura olmalı; ayrıca korumalar yerlerine direkt yada ayarlanarak düzgün şekilde oturmalı ve vücüdünü rahatsız etmeyecek ama bol kalmayacak şekilde sarmalı. Şöyle düşünebilirsin, 100 km/saat ile kuru asfalta düştüğümüzde yerde ortalama 65 mt sürükleniriz. Bu sürtünme esnasında vucudumuza yansıyan ısı yaklaşık 770 derecedir. Üstümüzde kaliteli motosiklet pantolonu ve montu varsa bir yere kadar koruyabilir. Kısaca, bu tip durumlarda kırık çıkıktan ziyade sürtünme sonucu oluşan ve asla yerine konamayacak olan doku kaybından korkmalıyız.
Ayrıca ne olursa olsun, sırt,goğüs, böbrek ve boyun koruması kullanmalıyız diye düşünüyorum.
2. ABS
ABS, frenler en son noktalara geldiğinde devreye girer. Yani kısaca, zaten düzgün frenleme tekniğimiz varsa yada oluşturmak istiyorsak ABS buna engel değil. Ayrıca ABS'nin fren mesafesini uzattığı söylenir. Evet ama, zaten kısa frenleme yapabilecek kadar frenlere hakim olan kişi zaten ABS'yi devreye geçirmeden durabilir. Ama eğer ABS yoksa ve frenlere tam hakim değilseniz, panik frende neler olabileceğini siz düşünün. Kısaca imkanınız varsa ABS'yi her zaman tercih edin.
3. En-Boy
Boyum 1.80, kilom 94. Eğer Sevgili Murat arkadaşımızdan kilo verme tüyolarını alabilirsem, biraz zayiflayacağım Kısaca boy ve kilo olarak sana yakınım ve 250SL üstünde fazlasıyla memnunum. Ama bu forumda defalarca söylendiği gibi zevk meselesi.
Kolay Gelsin,
Allah hepinizden razı olsun yaptıgınız yorumlar ıcın cok tesekkur ederım abilerim cunku hepınız benden buyuksunuz ben paylastıgınız tecrublerınızı ve tekrardan soyluyorum kısısel yorumlarınız ıcın tesekkur ederım Nasipse agustosda almayı dusunuyorum ama aklıma bu son gunlerde r25 de gırmıyo degıl ustune oturdum gayet rahat ve hafif bi motor bir kac abide var egitim alıp onuda alasım gelıyo ama 250sl nedense benı bıraz daha kendıne cekıyo bu galıba sız<lerden ve sıcak bı ortamdan olucak motoru aldıktan sonra soru sorabılecegım bır ortam bulacagımdan emın oldugum ıcındır belkı bu arada @EXtremist abim kılo vermek cok kolay sadece yedıklerımıze dıkkat etmemız yetıyo ben 109 110 kılolardan 89 90 kılolara dustum ve halada verıyorum bıraz yemeklere dıkkat bırazda yuruyus yetıyo tabı zaman varsa spora gıtmek daha mantıklı bu arada benım sorularımı cevaplayan abılerım tekrardan allah razı olsun cok tesekkur eederım gorusmek uzere allaha emnaet olun
Birde bi sorum daha olucak sızde r25 egıtmı aldıktan sonra alsam bır sorun cıkartırmı
Cunku r25 olan tanıkların cogunun ılk motoru ve egıtımı aldıktan sonra almıslar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------
Bell vortex dememın nedenı snell sertıfıkası almıs olması o yuzden onu sectım cunku snell bılgıdın kadarıyla aralarında sozu gecen bır sertıfıka yanlısım yoksa tabıkı denemeye gıdıcem yakında denetıkten sonrada burada yorumlarımı paylasırım hayrlı gunler
@tian abim allah kaza bela vermesin müthiş bir şekli var birde egzozu rodajın bıttıkten sonramı yaptın yoksa rodaj esnasındamı bu ilk sorum bırde bu egzozları takarken hava benzın karısım ve bır kac ayarı varmıs onlarıda yaptırdınmı ?
Şimiden teşekkurler Hayırlı Gunler
Teşekkür ederim kardeşim. Rodaj bittikten sonra egsozu taktım. Egsozu taktıktan sonra herhangi bir ayar yapmadım ama normalde yapılması gerekir. Zaten ben komple boğaz egsoz takmadım. Sadece tüp taktım. Yani kafa kısmı değişti. Zaman zaman manike rölantide stop edebiliyor. Egsoz takıldıktan sonra normal birşey bu. Ninja 300 için hava yakıt karışımı yaptırması önerilen @TimFx abimiz de var.
Açıkcası bu işlem için fiyatlar biraz uçuk geldi bana ama bilemiyorum piyasası nedir. Nerde ve nasıl emin bir şekilde yaptırılır. Nasıl sıkıntılar çıkarır bilmediğim bir muamma
Ama amaç performans değil fark edilme olduğu için işimi fazlasıyla göyor
@tian abim eyvallah saolasın o guzel seyın sesınıde duıymak isteriz bi ara rabbim kaza bela vermesin cumlemıze tekerınız duz bassın
Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.
Alpinestars'dan yazlık fileli mont bakıyorum. Bu haftasonu gidip bir kaç model denedim. Fakat şöyle bir problem var.
Beden L- Montun kolları ve dirsek korumaları çok iyi tam oturuyor ve hiç oynamıyor. Fakat göğüs kısmı t-shirt'le bile hafif sıkıyor (Ek sırt ve göğüs korumaları takılamayacak kadar sıkı), fermuar zarzor kapanıyor. Mont kalıp gibi oturuyor. Kollarda sürüş pozisyonunda problem yok fakat yukarı yada yanlara oynatamıyorum.
Beden XL- Montun kolları 4-5 cm uzun geliyor, dirsek korumaları 2-3 cm aşağıda kalıyor ve tam oturmuyor. Fakat göğüs kısmı bolluk olmayacak şekilde rahat. Kollarımı rahat hareket ettirebiliyorum.
Şimdi iki beden arasında kaldım. Bu konuda yardımcı olabilecek olan?
Kol uzunluğu için bir şey diyemem ne kadar zorlaştırır bilmiyorum ama benim de mont biraz büyük özellikle astarı çıkınca dediğiniz gibi dirsek korumaları sarkıyor. Eklem hareketine uyumlu olsun diye çentikli yapmışlar korumayı ben de dışarıdan siyah lastik-toka ile sabitledim ne kolumu rahatsız ediyor ne de korumalar oynuyor tavsiye ederim. Kilo verme-alma durumunuz nasıl bilmiyorum ama en ufak aldığınız kiloda dar ceket kullanılamaz hale gelebilir.
Abi alpinestar'dan vaz geç. O marka genelde üçgen vücuda sahip ( kaslı yapılı ) arkadaşlara yönelik ceket ve montlar üretiyor. Normal insanlar giydiğinde bahsettiğin sorunlar oluyor. Ben bunu kullanıyorum tam yazlık. https://www.youtube.com/watch?v=qdzBWlF3nvM
Kışında altına sweatshirt giyerek kullandım. Çok rahat ve güven veren bir ürün.
Saolasın abi büyük ihtimal bende motoru almadan once ne kadar onceden vıteslı kullanmıs olsada temel egıtımı almayı dusunuyorum daha sonrada nasıpse dgerlerı ne demısler egıtım sart Birde abim hepsi toplam asagı yukarı ne kadar tuttu ogrencı oldugumdan soruyorum ona gore butcemı ayarlıyım Şimdiden tesekkurler
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)