Valla ninja kafamda kesinleşti gibi de tek korkum servis meselesi. Yine sürpriz masraflar yaşamak istemiyorum. SL'in bu yönden artısı tabi sıfır olması olur. Bu gibi sürpriz masraflar asgari düzeyde kalacaktır. Ayrıca motor abartıldığı kadar küçük de durmuyor bence. 250 R ise sadece ve sadece bakımlı, düşük km ve uygun fiyatlı bir üçlü yakalarsam almayı düşünüyorum. Onun dışında SL'deyim.
@Kunduzz Evet hocam fethiye ktm motorall'a sormuştum. Rc 200 gelen ilk mağazalardan biri. Motorun doğal hali pek ilgi çekici değil bence. KTM konsolları üzücü derecede başarısız diye düşünüyorum. İşçilik vs bilemem tabi ktm'den bahsediyoruz mutlaka iyidir, bir bilgim de yok ama ben görsel açıdan söylüyorum sadece. Sözlerim ayrıca panel bilgileri için değil dış tasarım olarak. onur kardeşim gösterge bazıları için önemli demiş ya, ben de onlardan biriyim ve sık sık bakarım.
Göstergeye bakma işi sıkıntı, iyi bir alışkanlık değil hocam. KTM nin göstergesi aslında en iyisi, en çok bilgiyi o veriyor. Ama tasarım olarak belki biraz yavan görünebilir doğrudur. Şahsen benim ninja nın göstergesi de tamam güzel ama çok az bilgi var.
Devir, Benzin, Km, Trip A, Trip B hepsi bu kadar işte. İnsan bir hareret göstergesi koyar arkadaş.
2. el işi baya sıkıntılı, birde bu 250cc likler genelde acemilerin ilk motoru olduğu için o motoru öğrenme devresindeki tüm hatalarla yüz yüze kalıyor.
Yollarda bolca görmek istiyoruz arkadaşlar,
Neyse yaz bi yaklaşssın R25 de bu da bolca etrafa olacak kanaatindeyim.
motoru kullanmadım ama cbr25 den 10 kg hafif olması ve max gücünü 9.750 vermesi dolayısıyla 8.500-11.000 RPM arası yani azarken Honda dan daha fazla zevk vericeği belli.
Birde son vites oranıda kısa olduğundan yokuşlarda ve önden geln rüzgarlarda, ve 160 km ye çıkma isteğinde cbr250 den daha inatçı davranır.
yolda bunun anlamı 150-160 a hemen hemen her düzlükte kısa sürede çıkabileceği.
Bende fuarda ABSli sipariş vermeyi düşünüyorum.Şöyle bir fotoğraf ile sayfayı şenlendirelim.
İnternette bu motor hakkında çok az fotoğraf ve video var motoru kullanan arkadaşlardan ricam daha fazla fotoğraf video vb. koyabilirseniz seviniriz.Motoru almayı düşünenlerin aklında hem bir fikir oluşmuş olur.
Görüşmek üzere...
Saygılarımla...
yahu arkadaşlar bu motor piyasaya 12.5 kâğıttan çıkmayacak mı? 250r sahipleri ne yapıyor, 3-4 senelik motorlara hala 12 bin lira istiyorlar? garip gerçekten.
@neonxc hocam rodojaınızı tamamladınız mı acaba ? size bir kaç sorum olacaktı ?
- Yakıt tüketimi ne durumda acaba ?
- Kısmet olursa yazın arkadaşlarla akdeniz turu yapmayı düşünüyorum sizce sıkıntı çıkarır mı?
- Malum ülkemizdeki yakıt fiyatları vergi mevzularından dolayı uzun süre motoru değiştirmeyi düşünmüyorum. O yüzden acaba aklınız da keşke bunu alsaydım dediğiniz oldu mu?
Rodajım henüz bitmedi. 800 km de rodaj yağı değiştirildi. Ama kitapçığa göre 1600 km kadar da 6000 devri geçmeyin diyor. O yüzden aslında bitmiş olsada bitti diyemiyorum
Son bir kaç depodur pek yakıt ölçümü yapmıyorum. Ama genel olarak İstanbulda şehir içi tempolü sürüş yapıyorum ve 100km/3.5 litre yakıyor aşağı yukarı.
4 zamanlı japon malı su soğutmalı bir motor. Hocam kontak kapatmadan 4 bin km yol yine yaparsın yine sıkıntı çıkarmaz. Ama sen dayanabilir misin orası muamma
Motorumu iyiki almışım, hiç keşke dediğim olmadı. Ama Honda CBR 250r alsaydım kafamı çok taşlara vururdum. Bence şuan alınabilecek 2 tane motor var biri Yamaha YZF 25 diğeride Kawasaki Ninja 250sl
sevgili neonxc; sizin motor testte tekere gelmedi mi; harş diye gazlanmadı mı; 0-100 ü ölçülmedi mi; son sürat ölçümü yarım kalmadı mı?
o makinenin rodajı çoktan güle güle olmadı mı sizce ? hala neyin rodajı neyin devrinden bahsediyorsunuz? bir anlasam?
benim hatlar karıştı demek ki.
ben o motoru sizinki sanıyordum. demekk i rodaja devam
o makina bize ait idi. bu arada mesajınızdan anladığım kadarı ile bazı hususlarda eksik bilginiz var. rodaj demek sabit bir devirde km lerce gitmek demek değildir. arada gaz açmanızda gerekir. zaten öbür türlü ancak pistte girip rodaj yapabilir idiniz. bu arada 1nci viteste motor tekere gelebiliyor yani tekere geldi rodaj kaçtı gibi bir durum olmaz. kısacası rodaj hakkında bilgilerinizi biraz tazelemenizi tavsiye ediyorum
bunun yanında merak buyurmayınız ki 1-2 sefer gaz açma ile rodaj bozulmuyor. trafikte mecburen gaz açmak zorunda kalıyor. o yuzden belirttiğim gibi öbür türlü olsa motoru aldığınızda yola çıkmak yerine piste gitmeniz gerekir rodaj süresini tamamlamak için. bunun yanı sıra ilk 800 km de 6000 devir ikince 8000 km de 8000 deviri geçmeyin ama arada tapa gaz olmamak kaydı ile devir yükseltmekte fayda var derler. hatta bu bilgiyi size bütün eski motorcular söyleyecektir.
neyse... en azından motorumuzun ne durumda olduğunu bizzat biliyoruz..................
Motorunuz hayirli olsun hocam allah kaza bela vermesin.arada bu sayfaya girip motor hakkinda bilgi almaya calisiyoruz genellikle hatta genellikle degil surekli honda dusmanligi yapiyorsunuz anlamsiz bur sekilde yanlis anlamayin polemik pesinde degilim ama bizim zevkimiz belki hondadan yana belki parca parasi bakim ucuzlugu ya da her yerde olan servis agi bizim daha cok isimize geliyor olamaz mi?niye bu surekli laf sokmalar anlamak mumkun degil.sizin motorunuz daha guzel daha kaliteli daha o daha bu bittiyse su laf sokmalariniza bir son verirseniz cok hos olacak emin olun.tekrar hayirli olsun gule gule kullanin
konu sizin cbr 250 niz tüüü kaka konusu değil. neonx te benim gibi 3 motor arasında kalmış idi alım yapacağı zaman. cbr250 2014 kasa mı ? R25 mi SL mi.... iyi ki SL almışız çünkü "BİZCE" veya "TERCİHİMİZCE" diye devam ediyor konu. yani siz cbr250 aldığınız için kötü seçim yapmadınız. bizler kendi ihtiyaçlarımıza göre kendimizce iyi motor seçmişiz.....
* "o makina bize ait idi.". hayırlı olsun, kazasız, belasız inşallah.
* "bu arada mesajınızdan anladığım kadarı ile bazı hususlarda eksik bilginiz var.". başkalarının zihnindekileri bilebilmek/anlayabilmek/görebilmek/okuyabilmek gibi bir gücünüz yoksa farazi konuşmayın, belki ben de sizin kadar biliyorumdur?
* "rodaj demek sabit bir devirde km lerce gitmek demek değildir." öyle diyen oldu mu?
* "zaten öbür türlü ancak pistte girip rodaj yapabilir idiniz." doğru söylemişsiniz; ama bakınız üstteki cevap.
* "bu arada 1nci viteste motor tekere gelebiliyor yani tekere geldi rodaj kaçtı gibi bir durum olmaz.". ee, haklısınız, kırbacı vurmak lazım.
* "kısacası rodaj hakkında bilgilerinizi biraz tazelemenizi tavsiye ediyorum". hım; nerede kalmıştık?
bakın Barkın ne demiş? http://www.altinelbiseliadam.com/kym...dink-250-2013/ hepsini izlemeyin 1:40 - 2:00 arası yeterli.
saygılarımla
Hocam ben honda düşmanlı değilim, Honda Türkiyeyi eleştiriyorum, onuda özellikle CBR 250r modeliyle. Hak verirsiniz ki bugün 250cc racing motor piyasasının bu kadar yükselmesi honda yüzünden. Honda her 3-4 ayda bir zam yapıp bu kadar piyasayı yükseltmeseydi belkide şuan ki ninja mı daha da ucuza alabilirdim.
Yoksa marka olarak 4 japonu da ayı ayrı severim. Hatta Honda ya ayrı bir sempatim vardır. Ben motosiklet kullanmayı Honda Güvenli sürüş kursundan öğrendim. Gördüğüm her adama da ısrarla tavsiye ederim. O eğitm de Honda nın marka olarak ne kadar kurumsal ve güçlü olduğunu bir kez daha öğrenmiş oldum.
CBR 250r gelince, hep bahsediyorum ben o motoru almak için bayiye gittim ama satılmıştı. Eğer satılmasaydı benim ninja 250sl den haberim aldıktan sonra olacaktı. Yani ufak bir şansla Honda sahibi olmak yerine Kawasaki sahibi oldum.
Hiç bir alanda mükemmel bir ürün olmadığı gibi motosiklette de mükemmel olan yoktur. Herkesin ihtiyaçları farklıdır, ve bu ihtiyaçlara cevap verecek motosiklet te farklıdır. Honda cbr 250r bana hitap etmiyor, ama Ninja 250sl bana daha çok hitap ediyor.
Çünkü benim için önce ekonomik olması önemli. En büyük kıstasım bu, zaten hepsi japon, belli bir kalitesi var. Honda daha çok konfor, servis desteği isteyenlere hitap ediyor, ben zaten İstanbuldayım, servis sıkıntım yok, ama Honda lastik masrafı ile oluşan aradaki 2 bin tl farkı ile bana hitap etmiyor. O yüzden alsaydım sonra da ninjayı görecektim ve pişman olacaktım.
İstemeden de olsa Honda düşmanı gibi görünmüşüm, bu konuda yanlış anlaşılmak istemem. Ayrıca eklemek isterim ki CBF1000 aşırı derecede bayıldığım, PCX 150 scooter tavsiyesi isteyenlere şiddetle önerdiğim, Africa Twin ise benim için tam anlamı ile efsane bir modeldir.
Markalar gelip geçer, yarın kawayı satar Honda alırım, Onuda satar Suzuki alırım. Önemli olan motosikletin üzerinde olmak, Kontroayı verip virajlara girmek. Ve bunu bir ömür keyfini çıkararak yapmak. Yoksa şu bu marka tamamen tefarruat.
Saygılarımla.
Kesinlikle her lafiniza katiliyorum ayrica anlayisli ve nazik cevabiniz icin ictenlikle tesekkur ederim.hepimizin kazanci belli avrupada yasayan insanlar kadar bizim de kaliteye ucuza sahip olmak hakkimiz.ucuk kacik fiyatlar hakkinda hondanin yaptigi zamlar hakkinda da diyecek zaten laf yok tamamen tepkisiz bir toplum oldugumuzu bildiginden dolayi canlari istedigi gibi zam yapabiliyorlar.devletin vergi yuku zaten akil almaz.velhasil bu motorlarin hicbiri bu paralari haketmiyor.tek iyi yan seceneklerimiz artarsa belki fiyatlar duser tesellisi.kazasiz bol neseli gunler dilerim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)