Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Pulsar 150 NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #321
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı motoRaç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba. Hem forumda, hem de motosiklette yeniyim. İlk motorumu uzun araştırmalar sonucunda pulsar almaya karar verdim ve ekonomik durumum da beni 150liğini almaya yönlendirdi. Bu hafta içi KAYALAR motora gidip konuşmayı düşünmekteyim. 6000tl ye kredi kartına 9 taksit yapmaktalarmış fakat benim bir kaç ekstra sorum olacaktı. Araştırmalarım gereği kendi lastikleri pek iyi değilmiş. Ben de acemi olduğumdan bari lastiği düşünmiyim diye alır almaz hem lastik, hem de koruma takozu taktırmayı düşünmekteyim. Bir de kendiliğinde yoksa orta sehpa tabiki. Fakat daha önce hiç bu aşamalardan geçmedim ve gitmeden kafamda bir fikir oluşmasını istiyorum. Acaba bunlar ne kadar tutar, iyisini kötüsünü nasıl ayırt ederim ? Orta bir lastik markası, modeli, boyutu, fiyatı nedir yardımcı olabilir misiniz? Bir de bu ayna mevzusunu burada çok okudum ve o da eğer çok pahalıya gelmeyecekse alır almaz değiştirmeyi yeğlerim. O konuda da yardımcı olabilirseniz çok minnettar olurum. Şimdiden cevabınız için teşekkürler, iyi forumlar.
    Lastik için kenara 500 tl kafadan ayır aşasıda olur yukarısıda olur burdaki arkadaşlar uygun fiyatlı lastik tavsiyesi alırsın motorsikletin orta sehpası mevcutur artı motor bloğuna kendine ait motor koruma demiri vardır önlem amaçlı eklemede bulubilirsen yapbilirsin plaka ruhsat içinde 226 tl masrafı var kendin yap aracılara 400 500 bayılma he bilmiyorum nasıl yaparım dersen arama yerinden yaz çıkar dün arkadaşın biri yeni yapmış ne yapılması plaka ruhsat için tek tek saymış 2 3 saatini almış hadi selamtle


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #322

    Üyelik
    21 Nisan 2016
    Alıntı MeNGuC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik için kenara 500 tl kafadan ayır aşasıda olur yukarısıda olur burdaki arkadaşlar uygun fiyatlı lastik tavsiyesi alırsın motorsikletin orta sehpası mevcutur artı motor bloğuna kendine ait motor koruma demiri vardır önlem amaçlı eklemede bulubilirsen yapbilirsin plaka ruhsat içinde 226 tl masrafı var kendin yap aracılara 400 500 bayılma he bilmiyorum nasıl yaparım dersen arama yerinden yaz çıkar dün arkadaşın biri yeni yapmış ne yapılması plaka ruhsat için tek tek saymış 2 3 saatini almış hadi selamtle
    Çok teşekkür ederim hocam. O işlerle kendim uğraşacağım boşu boşuna para kaptıracak biri değilim Koruma ve orta sehpanın olması çok iyi oldu. İyi günler.

  3. #323
    Vecihi.H - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İzmir / Bornova
    İzmir bayi servis hakkında yorumu tecrübesi olanlar varmıdır arkadaşlar ?

    Kuralkanın korkusuna bajaja niyetlenip niyetlenip vazgeçiyorum.

    cbf-tvs-bajaj arasında öyle bir kaldımkı kafam allak bullak oldu.

    mantık cbf diyor, gönül bajaj-tvs arasında kaldı bajaj ağır bassada kuralkan dıyınce bı buz kesme oluyor bende.

  4. #324

    Üyelik
    27 Haziran 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150NS
    Bu hafta bayağı bir Ankara içinde turladım. Makine sorunsuz bir iş çıkardı. Işıklarda vs. durunca soru soranlar çok oluyor ilgi çekiyor motor kısaca. Hatta bayan bir scooter kullanıcısı arkadaşım test etti motoru aşırı beğendi vitesliye geçmeyi düşünüyor şimdi :D .

  5. #325
    NoWyld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı Vecihi.H adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir bayi servis hakkında yorumu tecrübesi olanlar varmıdır arkadaşlar ?

    Kuralkanın korkusuna bajaja niyetlenip niyetlenip vazgeçiyorum.

    cbf-tvs-bajaj arasında öyle bir kaldımkı kafam allak bullak oldu.

    mantık cbf diyor, gönül bajaj-tvs arasında kaldı bajaj ağır bassada kuralkan dıyınce bı buz kesme oluyor bende.
    Konudan Anilalgu kardeşimiz izmirde oturuyor galiba sorabilirsin, kuralkandan çekinmene gerek yok bence. Cbf de tip yok bir yere çeksen bakılmaz bile, eğer senin için bir kriterse bu arada çok fark var. Apacheyi ben bir türlü sevemedim, tercih meselesidir ama ns150 ben aldım ve şu ana kadar ciddi sayılabilecek bir sorun yok gibi gözüküyor.
    Forumdan ekrem ata abimiz de bayağı ilgilidir ayrı sırada kendi markasına. Kuralkanda yetkili kendisi.
    Vecihi.H bunu beğendi.

  6. #326

    Üyelik
    24 Eylül 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bajaj pulsar 150 ns
    arkadaşlar motoru alalı bir hafta oldu kayalar motordan aldım,2016 model,akü ve yüksek devirde tutup bırakma sorunu yaşamadım bir haftadır her seferinde tek marşta çalıştı e5 te max.115 gördüm zorlasam anca 120 görürdü sanırım.aldığım gün depoyu fulledim 285 km yol yaptım 2 tırnak benzin kaldı sizce nasıl benzin durumu ? motordan genel olarak çok memnunum sadece boş vitese atmada inanılmaz zorlanıyorum tek sıkıntısı bu şuanda.

  7. #327
    NoWyld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Alıntı walter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motoru alalı bir hafta oldu kayalar motordan aldım,2016 model,akü ve yüksek devirde tutup bırakma sorunu yaşamadım bir haftadır her seferinde tek marşta çalıştı e5 te max.115 gördüm zorlasam anca 120 görürdü sanırım.aldığım gün depoyu fulledim 285 km yol yaptım 2 tırnak benzin kaldı sizce nasıl benzin durumu ? motordan genel olarak çok memnunum sadece boş vitese atmada inanılmaz zorlanıyorum tek sıkıntısı bu şuanda.
    öncelikle hayırlı olsun her yeni motor boşa atmada sorun yaşatır. sonra 200 km den sonra alışır yalnız rodaja dikkat etmemişsin. 5500 deviri geçmemen lazım servisin söylemedi mi? motoru daha ilk haftadan 115 km yaparak hayli zorlamışsın. sık sık vites değiştirirsen boşa atman kolaylaşır. 285 km yol benim de ortalama değerim. iyi

  8. #328

    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar hesap yapmışsın keşke şunu litre cinsinden yapsan da herkes anlasa. Ne anlıyorsunuz bu kuruşlardan hiç anlamıyorum ? Hadi hesabı geçtim, pompanın üzerinde kocaman yazıyor şu kadar litre diye...
    Benzin fiyati 4.36 . Sana zahmet hesaplada litre olarak bizleri aydınlatıver matematiğim yetersiz kalmıştır belkide , belkide o pompadaki kocaman litreyi gorememisimdir gözlerim bozuktur. . .

  9. #329

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Alıntı demqn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin fiyati 4.36 . Sana zahmet hesaplada litre olarak bizleri aydınlatıver matematiğim yetersiz kalmıştır belkide , belkide o pompadaki kocaman litreyi gorememisimdir gözlerim bozuktur. . .
    Benzin fiyatı sürekli değişir arkadaşım. Belki 1-2 sene sonra başkaları bu forumu okuyacak bilgi edinmek için. O gün benzin fiyatı ne kadardı diye araştıracaklar mı?

  10. #330
    NoWyld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    100 km de 2.74 litre yakmışsınız. Gayet iyi gibi ben 4 küsür yakmıştım ilk depomda. Şimdi 2. depom sanırım 3 e falan düşerim.
    Üstelik kuruş hesabındansa litre hesabı daha verimli oluyor gerçekten. Pompaya dikkat etmek lazım

  11. #331

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Vecihi.H adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir bayi servis hakkında yorumu tecrübesi olanlar varmıdır arkadaşlar ?

    Kuralkanın korkusuna bajaja niyetlenip niyetlenip vazgeçiyorum.

    cbf-tvs-bajaj arasında öyle bir kaldımkı kafam allak bullak oldu.

    mantık cbf diyor, gönül bajaj-tvs arasında kaldı bajaj ağır bassada kuralkan dıyınce bı buz kesme oluyor bende.
    TVS RTR 150 nasıl aklında kaliyor anlamıyorum ? Bana göre şişirilmiş balon bir motordur. Millet performansına bakıp, öyle gidiyor, böyle gidiyor diye gazlayıp duruyor. Tamam gidiyor da ne yapayım yani, motor bildiğin titreşim makinası... 80'den sonra tahammül edilemecek bir titreşimi var. Bir kere RTR 150 sürüp arkasından CBF'e binen adamı bedava verseniz bir daha RTR 150'ye bindiremezsiniz. Kalitesine bir sözüm yok, oldukça kaliteli ama durum bu... TVS'nin alınabilecek tek vitesli motoru RTR 200 ama o da daha gelmedi. TVS'yi geç yani...

  12. #332

    Üyelik
    09 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul&Bodrum
    Herkese iyi haftalar arkdaşlar hayırdır bi durgunluk gelmiş

  13. #333
    rozenlot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150NS
    iyi günler herkese motorsiklet camiasında ve bu forumda yeniyim ilk motorumu pulsar 150 ns den yana kullandım motorun siparişini verdim hayırlısıysa yakın zamanda teslim alacağım daha tecrübeli kardeslerimden yada abilerimden tavsiyeler almak istiorum ehliyet veren düzgün bi yer bulamadıgımdan motoru bir süre evimin yakınlarındakı trafige kapalı bir alanda sürüp ögrenmeye calısacagım sonrada bir kursdan ehliyet alacagım bütün ekipmanlarımı aldım herhangi bir eksiğim yok tavsiyelerinizi bekliyorum teşekkürler şimdiden herkese bu arada en büyük sıkıntım vites konusu ufak tefek tiyolar varsa alabilirim

  14. #334

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Yeniden merhaba, benim için güzel yorumlar yazan arkadaşlar teveccüh göstermişler hepsine teşekkürler, bloğumda paylaşacağım bir yazıyı aslen burada daha fazla iş görür diye öncelikle buradan sizlerle paylaşayım dedim. rozenlot kardeş ve onun gibi yeni arkadaşlara da bir faydası olur umarım.


    Motosiklette yeniyim Pulsar NS150'mle ilgili kafama takılan bazı sorularım var be abi bi el atsana köşesi (1)

    Bildiğim kadarıyla hemen atayım kardeşim, haydi sor bakam.


    - Motosikletim sabahları tek marşta çalışmıyor çalışınca da kısa sürede stop ediyor napayım?

    (Eğer motorunuz uzun süre yatıp aküsü bitmemişse ya da sıfır motorun aküsü bayii de yeterince şarj edilmeden size teslim edimemişse) Bu genellikle jikle kullanmamaktan kaynaklıdır, pek çok motosiklet yaz aylarında bile ilk çalıştırmada jikleyi bir süre kullanmanızı ister, bunu denemeden motosikletinizin çalışmadığı marş basmadığı ya da çalışıp hemen stop ettiği için sorunlu olduğu ön yargısına kapılmayınız. Jikleyi açıp motoru 1dk. kadar ısıttıktan sonra yola çıkınız. Baktınız marşa basınca bir ya da iki denemeden sonra motor çalıştı ve teklemiyor o halde rölantide yine 1 dk. kadar ısıtın öyle yola çıkın derim. Marş motoruyla ilgili bir problem varsa zaten bu siz teslim almadan daha bayiideyken de çalışmayacağı anlamına gelir. Marş basmıyorsa kill switch (acil durum stop) düğmesi de kapalı kalmış olabilir kontrol ediniz. Sağ elcikteki kırmızı düğme. Aynı şekilde motorunuzun benzin musluğu kapalı kalmış da olabilir. (Evet komik ama bazen insan bunları kapalı unutup sonra motorum çalışmıyor diye panik yapabiliyor özellikle acemiyken, başıma geldi zamanında ordan biliyorum )


    - Motosikletimle viraja girerken ya da viraj içinde biraz da tırstığım için frene bastım ve arkası kaydı, lastikler kötü değişmem lazım dedim, değişeyim mi?

    Sevgili dostum motosikletle viraja girerken ya da özellikle viraj içinde fren yapmasan iyi edersin, tabii ki o motosiklet kayacaktır, zira motosiklette olay viraja girmeden hızınızı düşürmek, konumunuzu ayarlamak ve viraja girdikten sonra frene basmadan, o virajı çıkana kadar düzenli ve yumuşak bir şekilde gazı açmaktır. Viraj başında ya da ortasında fren yaparsanız bırakın kaymayı, motor sizi tepesinden bile atabilir, yeri öpersiniz. Çünkü virajda fren demek motosikleti dikleştirmek demektir, virajda dikleşmeye başlayan motorsa sizin tecrübenizin de etkisi ile kazaya hazırlanın demek anlamına gelebilir. Viraj içinde nadiren fren yapan sürücüler vardır ama onlar ya yarış esnasında sürüyorlardır ya da bu işte fazlasıyla ustalaşmışlar ve motorun ne zaman ne tepki vereceğini çok ama çok iyi anlamışlardır. Siz denemeseniz iyi edersiniz. (Bu arada şahsi düşüncem motorun mevcut lastiklerini yaz boyu kullanıp kış başında havalar yağışlı hale gelmeye başladığında yeni lastik almaktır. Siz güvenemiyorsanız ve bütçeniz müsaitse alır almaz da kalitelisiyle değişebilirsiniz tabii ki.)


    - Motosikletimin lastiklerini daha kalın olan 200ns'inkilerle değişsem yol tutuş artar mı?

    Arkadaşım, yol tutuşu etkileyen pek çok faktör vardır ama lastiğinizin kalınlığının bununla o kadar alakası yoktur, zaten öyle olsaydı sizin motorunuza da daha geniş lastik takardı mühendisleri. Adamlar ybr125'le motogp'de sürer gibi viraja yatıyor, demek ki kalınlıkla ilgisi yok, başka kalınlıklarla ilgisi var o tutuş işlerinin, biz ona tecrübe kalınlığı diyelim hadi Bu arada motorunuzun yol tutuşu ile amortisörlerinizin sertlik-yumuşaklık ayarının da alakalı olduğunu hatırlatalım. Ne kadar sert amortisör o kadar fazla yok tutuş demektir, tabii yok koşulları ve konfor ihtiyacınıza göre yapılır bu sertlik ayarı da.
    Bir motorun viraja yatmasının v.s. sinin lastiğin genişliğiyle ya da motorun cc'si ile filan alakası yoktur, lastik hamur kalitesiyle, asfalt kalitesiyle alakası daha fazladır ve bilhassa da sizin kullanım tekniğinizle, (doğru frenaj, doğru zamanda gaz açma- kapama, viraja doğru zamanda girme, yatma v.s. gibi) yani doğru şekilde kullanımınızla. Motosikletinizin lastiklerinin iyi yol tutmadığını düşünüyorsanız lastiklerinizi kaliteli lastiklerle değişiniz ama kendiniz de daha iyi sürüş yol ve yöntemlerini öğreniniz.



    - Motorun aküsü bitti galiba çalışmıyor bi vurdurmayı deneyecem (deneyeyim mi)?

    Arkadaşım motorunda ayak marş pedalı diye bir şey var vurdurmayı denemeden önce o pedalı bir denesen diyorum. Haa pedalla da çalışmadıysa kılavuzda da ittirerek yani vurdurarak çalıştırabilirsiniz diyor, sıkıntı yok ama sen önce bi pedalı dene hele. Dene dene, gazı da az aç ama, yoksa boşa basar durusun o pedala.



    - Motoru ısıtma mevzusu nasıl olcek aga?

    Vallahi ingilizce kullanım kılavuzuna göre motorunuzu 3 dakikadan fazla rölantide (boş viteste) bırakmayın aşırı ısınmasına neden olursunuz deyyor. Bence sabah ilk çalıştırmada motoru jikle ile ya da jiklesiz en az 1 dk. ısıtmadan sürüşe başlamasanız iyi edersiniz. Havanın soğukluğuna göre 2 dakika da olabilir. zaten motor yeterince ısınmışsa jikleyi kapatınca stop etmez, yeterince ısınmamışsa çoğunlukla jikle kapatılınca kısa sürede stop eder ya da dalgalı bir rölanti devri sergileyebilir, ha bayıldı ha bayılacak misali.



    - Marşa ne kadar bassamkine, bi de akü ömrü için ne yapak?

    Yine kılavuza göre 5 saniyeden uzun marş basmayın deyyor, akünüzü deşarj edersiniz diyor. Ayrıca her 3 üst üste marş basmadan sonra motor çalışmazsa 15 - 20 saniye bekleyin tekrar marş basmak için diyor, ba bekleme aküyü kurtarmak açısından işe yarayacaktır da diyor. Şayet 2 haftadan fazla motoru çalıştırmayacaksan + ve - kutup başlarını ayır, böylece akü kendi kendine deşarj olmaz da diyor sayın kılavuzumuz. Bu da aküsüne bağlı biraz bence, zira 3 ay yatıp bir kaç marşta çalışan akü de var, 1 haftada marş basmayanı da. Kanımca akünüz yeterince dolu ise 1 aya kadar yatmalarda tamamen boşalmaması lazım, ama siz yine de garantilemek için 15 - 20 günü baz alın.

    Motoru çalıştırdıktan sonra 1 dk. kadar rölantide bekletin.(Yine kılavuz bilgisi, ama bak bunu ben de demiştim yukarda di mi? Boşa sallamıyomuşum yani )



    - Motorumun lastik hava basınçlarını bilmiyom abi ben?

    Aha kitapçıkta şöyle:

    Ön 25 PSI Arka 28 PSI (Solo sürerken, yani tek kişi)
    Yolcuyla ise ön aynı, arkayı 32 PSI yap demiş.



    - Bizim motorun bujilerinin markası numerosu neydi abi?

    Aha kılavuz aşağıdakileri tavsiye etmiş:

    BOSCH UR4AC
    Champion PRZ9HC



    - Zincirimizin gevşekliğini nası ölçecez ve ne sıklıkta yağlayacaz güzel abim?

    Kılavuzumuz der ki standart zincir gevşekliğiniz 20 - 25 mm olmalı, yani boşluk 2 - 2,5 cm.yi geçmişse zincir gevşemiş demektir.
    Bunu nası anlayacan, motor çalışmazkene parmağınla bastırıp bakacan ne kadar sarkıyor diye, elinde cetvelle ölçemesen bile göz kararı anlarsın be koçum.

    Zincirinizi her 500km'de bir yağlayınız demiş sevgili kılavuz, ayrıca O- Ring zincire sahipmişiz. Zincire süreceğiniz şeyin o-ring halkalarına zarar vermeyecek hakiki bir zincir yağı olduğundan emin olunuz diye de hatırlatmış...


    - Gaz yağıynan zinciri temizlesem mi ki?

    Uğraşma o gaz yağını aramakla filan kardeş, git motosiklet mağazasından al bir temizleme spreyi bir de zincir yağı olsun bitsin. Gaz yağı aradığına değmez, pisliği de cabası, zamanında kullanıp vazgeçmiştim gaz yağıyla uğraşmaktan. teknoloji diye bir şey var, gaz yağı mı kaldı kardeş?
    (Ha bu arada zinciri yağlarken üşengeçlik edip motoru orta sehpada çalıştırıp da vitese takıp teker kendi kendine dönerken yağlamayın bence, parmaklarınızı dalgınlıkla kaptırabilirsiniz, en doğrusu orta sehpada boşa alıp bir elle tekeri çevirip ötekiyle spreyi sıkmak, spreyi zincirin iç kısmına sıkarsanız dişli ile temas açısından daha verimli olacaktır, janta yağ atmasını da bi nebze de olsa azaltabilir bu şekilde.)



    - Rodajı nasıl yapsam ki?

    Şimdi rodaj için kullanım kılavuzu çok acayip km/hız verileri paylaşmış ve maalesef devir aralıkları yazmamış. Bana biraz garip geldi, İstanbul trafiğinde o hızlarda sürmek pek de mümkün değil kanımca. Kendi yöntemimi aşağıya yazdım.

    Kılavuzda diyor ki:

    ilk 1000km için
    1.vites 14k mh
    2.vites 22 kmh
    3.vites 30 kmh
    4.vites 38 kmh
    5.vites 44 kmh yi geçme

    1000 - 2000km arası ise
    1.vites 19k mh
    2.vites 30 kmh
    3.vites 42 kmh
    4.vites 52 kmh
    5.vites 61 kmh yi geçme.

    Şimdi bizim yetkili servisin şahsıma söylediği ise şu: İlk 500 km 5000 ila 5500 devri geçme, ara ara kısa sürelerle 7 binlere çıkabilirsin.

    Kişisel olarak benim düşüncemse şu:
    Bu alet 12bin devir çevirebilen bir motora sahip ve redline'a ise 9500 devirde giriyor.(sayaç motorunda biliyosun zaten)

    O halde 12 bin devrin yarısı olan 6 bin devir rodaj dönemi boyunca geçilmemeli diye düşünüyorum ve maksimum 5,500 - 6000 devri geçmeden sürmeye çalışıyorum. Motor yapısı itibariyle daha üstünü istemeye eğilimli geldi bana. Ama rodaj döneminde 6 bini geçmemekte yarar var, ayrıca motoru bayıltırcasına düşük devirlerde de sürmemeli. Yani dengeli ve yumuşak bir devirlenme ve hızlanma ile sürecen, ara sıra motoru durdurup dinlendirecen, saatlerce tepesinde hiç stop etmeden gezmeyecen, sık sık vites değişecen, frenaj yapacan, ama ani frenlemeden de kaçınacan. Gazı sonuna kadar köklemeyecen, mümkünse yarım gaz sürecen rodaj boyunca. Ayrıca rodaj dediğin şey 500 km ile bitmez, bu rodaj olayı bence 2500 ila 5000 km boyunca sürer, yani ilk 2000 km'den sonra ara ara devir ve hız limitlerini artırabilirsin ama motoru da bağırta bağırta sürekli sürüp gebertmeyeceksin. Ve 5 binli km'lere geldiğinde zaten o arada 500'de ilk yağ ve 2500'de de ikinci yağı değişeceğin için 5000 bakımından sonra motorun nasıl rahatladığını görüp eğlenecek coşacaksın.(En azından benim yapmaya başladığım ve yapacağım rodaj budur.)
    Kaldı ki siz ilk motorunu kullanan biri iseniz zaten o ilk km'ler boyunca motorunuzla birlikte siz de rodaj ve motosiklete alışma evresinde olacağınız için limit zorlamamak sizin için de yarayışlı bir davranış olacaktır. Ve mümkünse ilk 1000 ya da 3000km deneyimden sonra imkanınız varsa bir kurumdan sürüş eğitimi alınız.


    - Bi de lastik rodajı diyolar, o ne abii?

    Şimdi sıfır motorun daha doğrusu lastik kullanan her türden sıfır aracın lastikleri ilk 100 - 200 km boyunca üzerindeki kimyasaldan arınması ve aşınarak tutuşunun artması maksadıyla ani frenlemelerden, aşırı hızdan ve "motosiklette" virajlarda aşırı yatmalardan kaçınılarak sürülür, bu ilk 100 - 200 km sonunda lastiğinizin hamuru yol koşullarına uyumlu hale gelir, buna siz lastik rodajı, ben yeni lastiklerin yola hazırlanması derim, fark etmez, olay bundan ibarettir. Yani motoru bayiiden alıp ilk ışıklarda freni sonuna kadar sıktım ama alet kaydı ya da ilk virajda yatacağıdım yere yapıştım deme ihtimaliniz olabilir, dikkat edin derim.


    - Abi bu motorun aynaları arkayı iyi göstermiyor napak?

    Vallahi ben test sürüşünde bunu fark edip, bu aleti alacağım kesinleştiği anda daha motoru teslim almadan (NS200 kullanıcılarınca tavsiye edilen ve memnun kalınan) TVS Apache RTR aynaları sipariş ettim ve ikinci gün motoruma taktım, adamlar haklıymış, gerçekten aynalarda görüş açım ve kalitem arttı, üstelik cuk diye de oturdu bu aynalar. İkinci bir alternatif olarak Bajaj Discover aynalarını önerenler var bu da bir çözüm olabilir, denemediğim için bilmiyorum.
    Bu arada ayna kullanımı ile ilgili bir tavsiye: Aynalarınızdan arkayı iyi görebilseniz bile motorunuzu kullanırken bilhassa dönüş ve sollamalarda mutlaka omzunuzun üstünden başınızı geriye kısa bir süre çevirip kör nokta kontrolü yapınız, hayati önem arz edebilir. Bunu alışkanlık haline getirdiğim için bazen otomobil kullanırken bile yapıyorum, özellikle kör noktamda bir motorcu ya da araç varsa çok işe yarıyor.



    - Abi son bi sorum var, motosikletimi yeni aldım, bazı büyüklerim eğitim de eğitim diyor, eğitim almalı mıyım?

    Mutlaka, hele maddi imkanların elveriyorsa ciddi bir motosiklet eğitim merkezinden almalısın. Konuyla ilgili pek çok kitap da mevcut, nette "motosiklet kitapları" diye aratırsan karşına çıkıyor. (naçizane bendeniz de bir arşiv yapmış idim: http://mymotorcycleexperience.blogspot.com.tr/2010/09/motosiklet-kitaplg.html ) Hiç değilse temel sürüş eğitimini mutlaka bir yerlerden yada birilerinden almanı tavsiye ederim, ben zamanında aldım, sürüşüm değişti.(Hala da okuyarak, fırsat buldukça eğitimlere katılarak, motorcu olmaya uğraşıyorum.)
    Motosiklet kullanırken giyilmesi gereken koruyucu giyim ve ekipmanların tartışmasını bile yapmaya gerek görmüyorum zaten, yaz-kış mutlaka kullanılmalı.



    Şimdilik benden bu kadar.

    Bilgim ve İngilizcem dahilinde gerek kılavuzdan gerekse beynimden aktarabildiklerim bunlardır. Gitme, bilgin varsa paylaş diyen arkadaşları dinleyerek bloğuma yazacaklarımı buradan da paylaşayım istedim. Bilgi paylaşılmadıkça bilenden başkasına yararı olmayan bir şeydir neticede. Yeni başlayan arkadaşlara bir nebze faydası olursa ne mutlu bana.

    Herkese selamlar ve sağlıklı sürüşler.
    El7is, haskar76 ve zagor* bunu beğendiler.

  15. #335
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    La Cloud ölüm vuruşu yaptı ya azıcık örnek alında forumlar kültür mantarı tadında yenmesin bana lazım olmasada eline sağlık demeden geçemicem
    Cloud bunu beğendi.

  16. #336

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı MeNGuC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    La Cloud ölüm vuruşu yaptı ya azıcık örnek alında forumlar kültür mantarı tadında yenmesin bana lazım olmasada eline sağlık demeden geçemicem
    Hahahahaha çok güldürdün beni, sen de hep gül kardeş.
    MeNGuC bunu beğendi.

  17. #337

    Üyelik
    09 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul&Bodrum
    Alıntı MeNGuC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik için kenara 500 tl kafadan ayır aşasıda olur yukarısıda olur burdaki arkadaşlar uygun fiyatlı lastik tavsiyesi alırsın motorsikletin orta sehpası mevcutur artı motor bloğuna kendine ait motor koruma demiri vardır önlem amaçlı eklemede bulubilirsen yapbilirsin plaka ruhsat içinde 226 tl masrafı var kendin yap aracılara 400 500 bayılma he bilmiyorum nasıl yaparım dersen arama yerinden yaz çıkar dün arkadaşın biri yeni yapmış ne yapılması plaka ruhsat için tek tek saymış 2 3 saatini almış hadi selamtle
    Kuru zeminde çok sıkıntı yaşamadım zataen rodaj felan hızda yapmıyorum pek max 60 gördüm şimdilik öle deneyimliyim diyemem
    plaayı bayi çıkarsın işlemleri yapsın dedim işten dolayı öle bi zamanım yoktu 300 TL verdim yani ozaman 230-250 tl ise 50 tl fazla veriz uğraşmamakta bi seçenek. Yazı çıkarıp sonra lastiği değiştirmeyi düşünüyorum.

    Koruma takozu kullanan varmı acaba tavsiye edermisizniz?

  18. #338

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [I]

    - Motosikletimin lastiklerini daha kalın olan 200ns'inkilerle değişsem yol tutuş artar mı?

    Arkadaşım, yol tutuşu etkileyen pek çok faktör vardır ama lastiğinizin kalınlığının bununla o kadar alakası yoktur, zaten öyle olsaydı sizin motorunuza da daha geniş lastik takardı mühendisleri. Adamlar ybr125'le motogp'de sürer gibi viraja yatıyor, demek ki kalınlıkla ilgisi yok, başka kalınlıklarla ilgisi var o tutuş işlerinin, biz ona tecrübe kalınlığı diyelim hadi Bu arada motorunuzun yol tutuşu ile amortisörlerinizin sertlik-yumuşaklık ayarının da alakalı olduğunu hatırlatalım. Ne kadar sert amortisör o kadar fazla yol tutuş demektir, tabii yol koşulları ve konfor ihtiyacınıza göre yapılır bu sertlik ayarı da.
    Bir motorun viraja yatmasının v.s. sinin lastiğin genişliğiyle ya da motorun cc'si ile filan alakası yoktur, lastik hamur kalitesiyle, asfalt kalitesiyle alakası daha fazladır ve bilhassa da sizin kullanım tekniğinizle, (doğru frenaj, doğru zamanda gaz açma- kapama, viraja doğru zamanda girme, yatma v.s. gibi) yani doğru şekilde kullanımınızla. Motosikletinizin lastiklerinin iyi yol tutmadığını düşünüyorsanız lastiklerinizi kaliteli lastiklerle değişiniz ama kendiniz de daha iyi sürüş yol ve yöntemlerini öğreniniz.
    Yazdığım mesajda yol tutuş yerine yanlışlıkla yok tutuş yazmışım, aman diyim yanlış anlaşılmasın onlar yol tutuş olacak. Bu arada forumda yazılan bir mesajın kısa süre sonra asla düzeltilememesi sıkıntılı bir durum. Bu sebeple bloğumda yazdığım yazıları tekraren okuyup düzelityorum, aynı yazılar blogda da oluyor çoğunlukla ve daha düzgün haliyle. Düzeltir, kusura bakmayın derim.

  19. #339

    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150 NS
    Selam pulsar 150 NS kullanicilari
    Öncelikli sorum şu ordaji tamamlayan arkadaşlar düz yolda ulaştığınız rutin devamli rahat ulastigi hız nedir
    Ve kronik sorun var mı almayi düşünüyorum şimdiden teşekkür ederim

  20. #340

    Üyelik
    09 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul&Bodrum
    Alıntı rozenlot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi günler herkese motorsiklet camiasında ve bu forumda yeniyim ilk motorumu pulsar 150 ns den yana kullandım motorun siparişini verdim hayırlısıysa yakın zamanda teslim alacağım daha tecrübeli kardeslerimden yada abilerimden tavsiyeler almak istiorum ehliyet veren düzgün bi yer bulamadıgımdan motoru bir süre evimin yakınlarındakı trafige kapalı bir alanda sürüp ögrenmeye calısacagım sonrada bir kursdan ehliyet alacagım bütün ekipmanlarımı aldım herhangi bir eksiğim yok tavsiyelerinizi bekliyorum teşekkürler şimdiden herkese bu arada en büyük sıkıntım vites konusu ufak tefek tiyolar varsa alabilirim
    Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.
    Tereddüt etme vites konusunda bas debriyaja en aşşağ aşşağ bas daha gitmiyosa 1 dir
    bi üste çekince başta hep 2 ye atiyo bi ste çektin N ışığı yanmazsa bas bikere aşşağ N yanacaktır.
    onun dışında ben düşük devirde değiştirmeye çalışıyorum hep rodajdayım hala 4 bin devirde değiştiriyorum tabi düz yolda
    çok yavaş ken vites küçültmedim 2-3 sefer stop ettirdim pek hoş olmuyo.

    tekrar güle güle kazasız belasız kullanın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)