Merhabalar,
AS 150 ile NS 150 arasında 1100 TL fark var. Ben AS 150'yi kafama koymuştum ancak sırf görüntü için 1000 TL fark ödemek akıllıca değil. Ama AS 150de şu var, bu var fark olması normal diyeceğiniz bir şey var mıdır?
Merhabalar,
AS 150 ile NS 150 arasında 1100 TL fark var. Ben AS 150'yi kafama koymuştum ancak sırf görüntü için 1000 TL fark ödemek akıllıca değil. Ama AS 150de şu var, bu var fark olması normal diyeceğiniz bir şey var mıdır?
AS 150'nin farı daha iyi galiba bir de kafalıktan dolayı hafiften rüzgar koruması var ama bu farklara 1000 TL vermeye değmez. Denildiği gibi, titreşim yoksa (test etmeden bir şey diyemem) NS 150'ye 6000 TL verilebilir.
Hala kullanan test eden yok mu şu motoru. Vallahi çatlamak üzereyim :D
Boxer'ın durumu ortada. Dökülüyor makinalar. Hesapta o da rakipti TVS'ye. Şu forumdaki geyiklerin biraz dışına çıkıp yeni gelen motorlarla ilgili biraz yabancı forumları karıştırırsanız söylediğimin nedenini bulmanız o kadar zor değil.
Herşeyi bir kenara bırak TVS, YBR, CBF senelerdir yollarda. Bunları alt edebilecek hiç bir artısı yok bu aletin. E neyle rakip olacak o zaman? Ucuzu bile alt edememişken pahalısı mı alt edecek?
Yanlış anlama sidik yarıştırmak değil olay. Ama görünen köy de klavuz istemez...
Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
Ataol Behramoğlu
Sırf tamda bu noktada dediginiz gibi,ucuzu alt edememisken pahalisimi alt edecek gercekten,simdi ayni ozelliklere yakin bilinen honda yamaha varken,hem onlardan pahali olacak veya kafa kafay gelecek fiyatlar ve malum servis durumlari ortada...e nasil alt edecek fiyat olarak ucuz olsa kendini kanitlamaya calisiyo denip alinir veya uygun fiyat oldugu icin alinip denenir..ama boyle bi durumda yok anlamiyorum ne olacak..rakiplerle ayni fiyata satisa sunulacak servis yetersiz kalacak rakiplerinin oturakli servisine karsi..birde alinip denenmeye calışılacak fiyatlarla giriş yapin piyasayada alip denemeye bi nedenimiz olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:32 ----------
Bajaj dusuncelere girebilir ama olgunluga ulasmis honda,yamaha bu dusunceleri siler götürür...
Olay biraz karışmış. Ucuz ve alt sınıf boxer in 150cc olması dışında TVS Apacheyle bir ortak noktası yokki. karşılaştırmanın alemi yok. Tabiki pahalı olan 150ns doğrudan rakibi ve segmenti.
Ben apaçheyi beğeniyorum ama 30 bin km yaptığım cbr125 im var az biraz titreyip sınıfında hızlı sayılır ama 125cc 150 cc de performans belli çizgiyle sınırlı olduğundan satıp commuter düşünsem sırf titreşim yüzünden CBF150 yi apaçheye tercih ederim. Zaten gitmiyor 150-200 km lik gezilerde niye zırıltı çekeyim ki?
seko nikli arkadaş demişti ben bu hintlerin zerre kadar umrunda olamayan titreşim yüzünden 200NS dışında hiçbirini almam demişti hero Triller i da kastederek.
Bajaj a gelirsek daha insancıl bir titreşim ve performansı iyiyse belki CBF150 ye tercih edilir ama yine şans vermem 2. eli çok güçlü anında satabileceğim honda varken 1-2 beygire kanıp 2. el de kime satacam ben bunu durumu yaşamak istemem. hemde az değil 6 bin tl verip. birde 200ns in sicili kabarıkken risk de almam alana da karışmam
şimdi benide bajaj düşmamnı ilan edecekler ama. motoru test ederim performansı titrememesi hoşuma gider, 1-2 sene piyasada tutar ve sorunsuzluğunu ispat ederse o zaman cbf 150 ye tercih ederim.
Bajaj a güvenmiyoruz. Büyük firma gibi değil kar marjı öncelikli model ithal edip fiyatlandırıyorlar. Honda cbr250 yi liste fiyatı 8.800 ken 8.500 plaka dahil dağıttı ilk partileri. Motor tanınsın sevilsin diye. Kuralkan kendine gevense 5.500 den ilk 50-100 motoru dağıtır ve insanlara sevdirir. alanların 2. el kaygısı da olamaz hesaplı sayılabilecek bir fiyattan aldıklarından. Sonra 6.000 iste.
Şuanki kafayla tabi piyasada tutmaz ve tutmayacak. Neyse zatn buraya yazarak en çok reklamını biz yapıyoruz. Kuralkana hayırlı müşteriler
Fiyat konusundaki eleştirileri anlamlandıramıyorum ben şahsen.
Çeşitli satış stratejileri vardır. Hangisine göre hareket edileceği kararlaştırılır ve uygulanır.
Sattığı kadar satıp yüksek kar oranıyla para kazanmak istiyor denebilir. Bu bakışın aksine düşük fiyattan giriş yapmak, kalitenin üstteki firmalardan düşük olduğunu kabul etmek anlamına da gelir. Nereden baktığına göre değişir bu. En yakın rakibi CBF150 ve TVS Apache'nin 2015 yılı son fiyatlarıyla aynı fiyattan giriş yaptı motor. 2016 yılı fiyat güncellemelerini göreceğiz.
Üretici fiyatı ortaya koyar, tüketici de düşünür,tartar,karşılaştırır isterse gider alır. Kimseye zorla verilmiyor sonuçta. Alternatifsiz bir ürün olsa haklısınız. TVS'nin,CBF150'nin,Mondial'in her neyse daha ucuz ve daha kaliteli olduğunu düşünüyor isen gider onu alırsın,basit yani bence.
'Bu fiyatla piyasada tutunamaz' tutunamazsa firmanın kendi zararına. Tutunamazsa, alanlar ikinci el için alıcı bulamaz derseniz de kusura bakmayın hiçbir ticari kurumun bunu umursayacağını düşünmüyorum.
Özetle belli ki adamlar ürünlerine güvenmiş, fiyatım bu demiş. Aynı fikirde değilsen tercih etmezsin konu kapanır. Mavi Jeans'e neden Levi's ile aynı fiyattan kot satıyorsun demek gibi bir şey bu.
Forumda çok çok yeniyim ama bu tarz konularda marka fanatikliğinin ön plana çıktığını düşünüyorum.
Saygılar.
Yazdıklarında büyük hatalar var.
Sattığı kadar satıp yüksek kar oranıyla para kazanmak istiyor olabilir demişsin. Bunu diyerek zaten ne kadar sattığı umrumda değil ben satın alan adamdan maksimum kazanmaya bakarım demek oluyor... O zaman bilinçli tüketici sana hayırlı işler der.
'Bu fiyatla piyasada tutunamaz' tutunamazsa firmanın kendi zararına. Tutunamazsa, alanlar ikinci el için alıcı bulamaz derseniz de kusura bakmayın hiçbir ticari kurumun bunu umursayacağını düşünmüyorum. Demişsin. zaten bir marka sattığı malın ikinci el piyasasının olmamasını umursamıyorsa sadece getir sat mantığıyla iş yapıyordur ve elini sürdüğü tüm markaları ve modelleri bir süre sonra batırır. Bunun cerenesini müşteri cekmek istemez Eğer ''marka'' olama iddiasındaysan düşünmek zorundasın.
Motorun 2. el değeri önemlidir, 2. elde sorunsuzluğu ve bilinirliği önemlidir.
Bakın VW pahalı bir marka. Bazen bokunuda çıkarıyor DSG şanszımana 15 bin para istiyor passat modelinde, jetta da ise 6500:) Avrupada ise her iki modelde 2 euro bu DSG denen icat. Ama yinede passatların yarından fazlası otomatik. Çünkü alan kişi bir arabaya 110-120 bin verirken ikinci elde de çok değerli olduğunu ve tutulduğunu biliyor. gözünü kırpmadan 100 kusur milyarı basıyor ispatı segmentinin en çok satan modeli olaması açık ara. D segmentinde 2. ve 3. olan mercedes C ve BMW 3 serisinin 3-4 katı satıyor.
Konuyu bajaj a getirelim. 15 bini yamaha R25 e basarken düşünmem ama 6 bine bu commuteri alırken düşünürüm.
Sattı kadar satar fiyatım bu, ikinci eli umrunda değil mantığını bu ülkede çokça görüldüğünden tüketici artık bu konularda yeterince bilinçli. Siz bunu savunuyorsunuz gibi şuan
Yamaha ybr'm var 2014 model. Satıp TVS apache almayı düşünüyordum ta ki bu modeli görene kadar. Bakalım güzel yorumlar çıkarsa üstünü tamamlar bajaj pulsar 150 ns alırız. Yoksa TVS Apache'ye devam
Evet mantıklı bir bakış açısıyla bunların hepsi doğru fakat nedense Türkiye'deki firmalar hiçbir durumda asla fiyatın uygun olması seçeneğini denemiyorlar. Bu durumda satış stratejisi diye bir kavramdan bahsetmeye de gerek yok çünkü strateji yok. Sokaktan geçen kör cahil adam da bir malı olabilecek en yüksek fiyattan satmayı akıl edebilir. Bunun adı strateji değil, açgözlülüktür, köylü kurnazlığıdır.
TVS konusunda da şunu diyeyim, bir kere Bajaj da Hero da TVS'den çok daha büyük firmalar. Bunların ürünleri için deneyip görelim nasıl çıkacak diye sormak bana garip geliyor. Tamam NS200 Bajaj'ın enjeksiyonlu ilk motoru olduğundan bazı sorunlar yaşanmış olabilir ama bu mekanik olarak bütün Hint motorlarının sağlam oldukları gerçeğini değiştirmez. Üstelik motorun canına okuyan o titreşime rağmen sağlamlar. Eğer NS150 diğer modeller gibi titreşimli değilse ( anormal gücünden dolayı pek inanasım gelmiyor) uzun yıllar sorunsuz çalışacaktır. TVS Apache herkesçe bilinen titreşiminden dolayı bana göre değersiz bir motordur. Seridir, güçlüdür, sağlamdır ama titreşimlidir. Boxer fiyatına da olsa ben almam kaldı ki fiyat olarak Boxer'la karşılaştırılmamalı çünkü 2000 TL daha pahalı.
Bayiileri Hindistana tatil niyetine eğitime götürebilmek için fiyatlar yüksek bence Başka bir markada görülmemiş bir durumdur bu heralde. Bi tane motoru söker toplar öğrenirler herşeyini, normali de bu olurdu bence.
6.000 tl ye bayaaa bir iş yapıcağını düşünüyorum.
yeni başlayanlar için süper seçenek
6000 tl honda cbf 150 alacağıma. alıncada gezilerde uğraş dur arkadaşlara yetişecem diye, heleki rampalarda canının tükendiği bir motor olan cbf 150. Bence 2000 daha ver al bir pulsar 200 ns yolsun gitsin yolları... hiç olmadı al bi 150 ns veya 150 as... 17 bg abicim güç var motorlarda... Herkese kazasız belasız sürüşler...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)