arka çanta demiri için hangisini alayım ?
http://urun.n11.com/canta/bajaj-puls...iri-P106709156
http://urun.n11.com/canta/bajaj-puls...l_bysameseller
Güzel günlerde kullanmak ümidiyle efsane motor..
merhaba arkadaşlar.Motoru daha yeni aldık yaklasık 600km yaptım daha. motorum jiklesiz çalışmıyor.(yani çalışıyor hemen stop ediyor). havanın soguk olmasından dolayı olacagını dusunerek biraz jikleyle yol aldıktan sonra(motoru yeteri kadar ısıttıktan sonra)jikleyi kapatmamla birlilkte aniden stop ediyor. Yani motor hiç bi şekilde jiklesiz çalışmıyor.Ne yapabilirim bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardımcı olsun.
Böyle bi sorunu daha önce hiç yaşıyan olmadı, inş olmazda. Büyük ihtimal arkadaşların dediği gibi jiklenin konumu yanlış biliyor olabilirsiniz.
Yorumlarınız için teşekkürler. Ben jikle konumu yanlış biliyorum sanirim. Jikleyi kendime doğru çekince stop ediyor motor. Demek ki jikleyi açınca stop ediyor. Peki bu durumda jikle açıkken stop etmesi normalmidir
Şimdi mantık şudur;
1-Jikle açıkken devir 1400-1600 arası olması gerekirken 3000-4000 devirlere çıkar.
2-Motosikletiniz soğukken gaz yemekte zorlanır. Gazı açarsınız,boğulur. Şu mevsimlere bir,bir buçuk dakika ısıtın boşta.
3-Ne zaman motosikletiniz normal bir şekilde gaz yemeye başlamışsa motor ısınmış demektir.
4-Isındıktan sonra stop ediyorsa rölanti düşüktür. Tamamen ısınınca rölanti vidasından ayarlanabilir.
Bana kalırsa bizim motorların jiklesinin çalışmama nedeni bu tekleme sorunu icin sonradan takılan burç. O burç motora fazla hava girdiği için takılıyor. Jiklede hava yolunu kapatır ama yinede karbüratörin arkasından yani filtrenin geçtiği yerde delikler vardır,oradan yeterli havayı alır. Oksijen olmayan yerde yanma olmaz çünkü. Ama ben bunu sorun olarak görmüyorum. Hava Ne kadar soğuk olursa olsun motor jikle istemeden tek marşta çalışıyor, rolentide stopda etmiyor soğukken. Rolentide bi beş dakika çalıştıktan sonra yola devam.
Yok ilgisi yok, ben de burçtan önce de bi işe yaramıyodu, burçtan sonra da hikaye. Servis elinle gaz da ver dedi, bi süre tut dedi, yok o da hikaye. Kendisi bile beceremedi.
Gerçi ilginç bi şekilde buz gibi havada bile bi kaç marşta hafif gaz da vererek jiklesiz çalışıyo, ama jiklenin işe yaramaması nedeniyle cbf150'de sinir olduğum aynı mevzuyu yaşamamak için ben hafif hafif gaz veriyorum jikle açmadan. Jiklenin devreye girmesi için açıp bir müddet gazla beklesem bile girmiyo. Açmadan gaz verince soğuğa göre süre değişiyor rölantiyi buluyor. Jikle acıp bi de gaz vereceksem niye var derdim cbf150'de bunda da aynı mevzu, ama neyseki bu jiklesiz çalışıyor her koşulda.
Yine de bu bir sorun mu bence sorun, jikle varsa niye elimle gaz verip beklemek zorunda kalayım soğukta(hoş binmiyorum aşırı soğukta ama) ybr125'de jikleyi açtım mı gaz maz vermeden çalışırdı jiklede. Henüz onun stabil çalışırlığını aşan küçük cc motor görmedim ben. Onda da güç kuvvet yok işte şöyle bir 13hp bile olsa yeniden alırdım. Pulsardan memnun muyum evet hala memnunum ve alırken de bu gibi sinek küçüktür hesabı sorunlar olabiliri göze almıştım. Sorun etmiyorum, çünkü gerektiğinde istediğim sürate çıkıp beni bir kamyon ya da otobüsten kurtarabiliyor. TEM yolunda stabil güzel hızları görerek gidiyor.
Bizim jikleler calısmıyor ben o kısmı net anladım, calıstırıp kendiniz gaz verceniz o jikle bosuna
Valla benimde motor soğukken jikleyi açıp çalıştırdığımda motor çalışmıyor jikleyi kapatıp çalıştırdığımda tek marşta çalışıyor servise götüreceğim bi ara bakalım
Jiklesi çalışmayan arkadaşlar; servise gidip diyafram değiştirin. Ne alaka diye sormayın, denendi.
Motoru haftada bir çalıştırıyorum. Ama sanırım jikle ayarı bozulmuş ilk başta normal jikleyle çalıştırıyorum 10 saniye sonra devir bi düşüyo bi yükseliyo. Jikleyi kapatınca normal 1.500 devirde çalışıyo. ısınınca jikle açarsam stop ediyor. sogukken jikle açınca devir bi yükseliyo bi düşüyo stop edecek kadar düşüyo devir. Acaba jikle ayarı mı bozuldu?
Arkadaşlar 5000 bakımı geldi. Kaç paraya mâl oluyor yaptıranlar?
Arkadaşlar bir süre önce filtreden benzin sızdırıyor diye filtreyi değiştirmişlerdi. Şimdi hala sızıyor serviste anlayamadı ne yapmam lazım böyle damlayacak mı hep benzin motor bloğuna
160 abs modelini beklesem mi karrasız kaldım arkadaşlar fikrinizi alabilir miyim? 7500 e kadar 160 abs modelini düşünebilirim. Yoksa şimdi gidip 150 ns almak mantıklı mı?
Arkadaşlar daha 600 km de motorum. 750 km ye kadar servise gerekiyor. İlk bakim icin ne kadar para alirlar çok bi fikrim yok. Servise gidip te öpülmek istemiyorum tahmini ne kadar veririm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)