Gençler iş sebebiyle nakit ihtiyacından Pulsar'ım satılık. Motor çok sevdiğim her şeyiyle ilgilendiğim, gözüm gibi baktığım bir motor.
Yabancıya gitmesin buradan birilerine nasip olsun isterim.
Konum: Nilüfer/BURSA
Bağlantı: https://tr.letgo.com/tr/i/garantili-...9-6a2a89a3b18d
michelin pilot street leri takacağım zaten pek uyumlu lastik ebatı yok diğer markalarda
Ben açıkçası şuan ki lastiklerle çok bir sıkıntı yaşamadım ancak virajlara girerken lastiklerede güvenmiyorum o yüzden çok zorlamıyorum. Bakalım aldığım zaman yorumları yazacağım buraya
Aynaya monteli olanlar sağlıklımı acaba sonuçta çukurdur rüzgardır derken telefon düşmesin yere
Benim maksimum 6bin tl'lik butcem var. Hero karizma ve Bajaj pulsar ns150arasinda kaldim. Heroyu daha cok begendim ama heroların ikinci eli yaygin olmadigindan pulsar agir basiyo. Siz ne önerirsiniz?
Sabahları ilk çalıştırırken ekran geç geliyor ve jf32 hatası veriyor neden kaynaklı acaba
Merhabalar,
6 aydır 150 NS kullanıcısıyım, 5300 km yol yaptım , 2 kez uzun yola çıktım, genel olarak motor çok hoşuma gidiyordu, gerek performans gerek görüntü açısından ancak bu aralar çok fazla sıkıntıyla karşı karşıya kaldım.
1. Jiklemin çalışmadığını fark ettim, kendime doğru çektiğim zaman motor stop ediyor(motorun sıcak veya soğuk olması farketmiyor).
2.Yokuş aşağı gazdan elimi çektiğimde veya düz yolda 6-7bin devirden sonra gazdan elimi çektiğimde, çat pat sesler geliyordu, ankarada servise götürdüm birşey yok dediler, izmirde servise götürdüm hava filtresinde bir parçanın değişmesi gerekiyor dediler, parça istettik fakat gelmedi, başka yerlere götürdüm zincir ayarıdır dediler yaptık hiç birşey değişmedi.
3. Son iki haftadır ben de ekranın kendini resetleme sıkıntısını yaşıyorum.
4. Ve en çok canımı sıkan sıkıntı son 10 gündür var, normalde 150 NS sınıfının en güçlü torklarından birine sahip ve bu yüzden çoğu kullanıcıya cazip geliyordu, ben de en çok 7 binden sonraki torkunu seviyordum fakat şu aralar motor resmen 5000-7500 aralığında performans düşüklüğü yaşıyor.
8200'den sonra birden çevirmeye başlıyor ama öncesindeki güç bariz bir şekilde kayboldu.
Resetleme konusu hakkında anladığım kadarıyla çoğu kullanıcının sıkıntısı var ve aküden kaynaklanıyor fakat diğerleriyle ilgili yazı okumadım bu forumda, diğer 3 başlık hakkında herhangi bir bilgisi olan var mı?
Benimde jikle çalışmıyor. Bay motoya gidince soracağım ben de
İlginçtir bu bahsini ettiğiniz olay bende de 5000 bakımından sonra başladı. Motorun normal hali buydu da bakım sonrası ona mı döndü diye düşünüyorum. Benim motorum da mesela eskiden 5.viteste 80'le giderken bayılma ya da hızlanamama sorunu olmadan gaz verdikçe 80'den yüksek hızlara doğru çıkardı, şimdi hafif bir yokuşta 5.viteste isem ve hızım 80 civarındaysa yani 90km altındaysa ki bu da 7500 devir altına denk geliyor performası düşüyor ve gaz versemde bunu kaldıramıyor ama o esnada 4.vitese atarsam inanılmaz bir güç sergieyip çok kısa sürede 90 ları aşıyor, bu aletin 17 hp oluşu ve 13 nm torka sahip oluşu normalde 4.viteste 90 - 100 ü görebilmesini sağlıyor ve bu sebeple 5.viteste düz yol biraz eğimlenince 80 altı hızları için 4'e düş mü diyor, ki vitesi düşünce şahlanıyor alet. Ve sonra 7500devir üstünde uçmaya başlıyor. Ama 5000 bakımı öncesi ben mesela herkesin alet 7500 devir sütünde şahlanıyor tanımını o kadar net yaşamıyordum, çünkü zaten her devirde iyi hızlanıyordu, şimdi 7500de sanki alete nitro takılmış gibi net ve eskiye göre keskin bir farkla fırlıyor. Bu durumda da niye bunu rodaj sonrası sergilemedi de 5000'de bakım sonrası sergiledi diye düşünmeye başladım, ilk fırsatta ben de baymoto'nun yolunu tutacağım bunu sormak için, bakımda bunu sağlasın diye bir işlem mi yapıldı bilemedim. Bunu bir sorun gibi algılamadım ben ama, daha ziyade motorun gerçek karakterini 5000 bakımından sonra bulduğunu düşündüm, şimdi siz yazınca bi anlamda haklı olduğunuzu düşünüyorum, torku yüksek bir alet yüksek viteste de düşük hızları daha az bayılarak kaldırmalı, ki bakıma dek kaldırıyordu, şimdi niye oldu bu değişim, bunu öğrenmek maksatlı ilk boş günümde ben de servise gideceğim galiba. Sonucu buradan yazarım. Eğer servis ekstra hiç bi şey yapmadık derse o halde 5000'li kmleri gören diğer NS150'lerde de benzeri bir şey olmuş ya da olacaksa ilk kez ortada bir sorun var diyeceğim. Bi servise gidelim hele bakalım ne olacak.
Bir kaç cümlede ben yazayım. Şuan 6500 km deyim. Ücretsiz bakımda castrol yağ konuldu. Ondan önce motul vardı, motuldan vaz geçmeyin. Bende tekrar değiştirmeyi düşünüyorum. 6-7k devirdeki tekleme sorunu, 2016 modeller zaten o parça takılı halde geliyor. Motoru 2016 model olup yada o parça takıldığı halde bile tekleme yapıyorsa karbüratör garantiden değişiyor, gaz kelebek(tps) sensörü bir ciyaza takılıp ayarlanıyor. Tekleme tamamen kaybolmasada can sıkıcı sürekli teklemiyor. Sadece 7k devire geldiğinde azcık sirkeleyip hemen toparlıyor. Ekran resetleme olayı bendede var. Hintli mühendisler malzmeden calmışlar. 150cc 17 hp motora küçücük 4 amper akü koymuşlar. Garantiden değişse bile sorunun yine değişeceğini sanmıyorum. Çünkü akünün girdiği yer küçük, daha yüksek amper bir akü sığmayabilir. Birde motor firenine bırakıldığında patlama oluyor demiş arkadaş. Çok şiddetli değilse(tüfek patlar gibi) normal bir durum. Motorun sıkıştırma oranı, bir nevi torku yüksek olduğu için bu patırdamalar normal. Ama ben istemiyorum diyen hava ayrını biraz açabilir. Ben hava ayarını kendim ayarladım en sonunda. Servis buna mecbur etti.
Ben motorun karakterini bulduğunu düşünmüyorum açıkcası çünkü bariz bir şekilde 6-7 bin devirlerde motor dip gazda ölü gibi oluyor. Bunun yanı sıra ufak yokuşlarda bile 3. vitesten itibaren 6-7bin devir aralığında motor geriye düşüyor, demek istediğim bırakın aynı hızda kalmayı hız kaybediyor. Max torkunu 7500'de üreten bir aletin 7000 devirde ölmesi bir şekilde şanzımanla alakalı bir soruna işaret ediyor bence. Aslında motor eskiden de şahlanmayı iyi yapıyordu fakat 7000'den itibaren düzenli artan ivme o hissi bir anda vermiyordu, fakat şimdi benim gördüğüm motor sanki 8000 altı devirlerde zorlanıyor ve 8000 üstünde ise bir anda o torku üretmeye başlıyor.
Katılıyorum ama ben şunu anlamıyorum, benim motorum açıkça 5000km ilk bakımı yapılana dek hiç böyle bir şey yapmadı, hatta kendim 2500'de ara yağ değişimi yapıp yine casTrol yağ koydum hiç bir şey olmadı, şimdi sanki bakımda bir şey yapılmış da bu durum ortaya çıkmış gibi bende. ve evet dediğiniz gibi gerçekten can sıkıcı üstelik 5000 km böyle bir şey olmamışken. Ben henüz servise gidemedim muhtemelen C.tesi sabahtan gidebileceğim bakalım ne olacak. Yoksa bu durumun yağ ile de şanzımanla da alakalı olduğunu sanmıyorum ben, ayrıca silkeleme filan değil bu, sadece hafif bir yokuş bile olsa vitesi düşmedikçe sizin de söylediğiniz gibi gaz açılsa bile hızın artmaması durumu var, bugün işe gelirken boğaz köprüsü için giriş yapılan o tatlı yokuşta yine aynını yaşadım ve 5'ten 4'e inince motor fırladı, ve bakımdan beridir motoru 4 ve 5 gibi viteslerde düşük devirde sürmek zorlaştı adeta, ille 7bin devir üstünde gitmek ister gibi. 4.viteste 90km hızlara gelene de 5'inçi vitese geçme der gibi motor adeta, bilhassa da yokuşlarda. Benim motorumda ilk kez böyle bir şey oluyor ve bunun bakımdan sonra başlaması da enteresan. Benim bilmediğim bir şey mi yaptılar nedir, anlamadım? Bunun haricinde şu ana dek en ufak bir sorun olmadı benim motorumda, ki şu an 5700km'ye gelmiş durumdayım.
Bir de evet, düzenli artan ivme demişsiniz, tam tabiri bu esasında, bende de bakım öncesine kadar aynen öyleydi, düzenli şekilde gaz verdikçe motor karşılığını verip düzenlice hızlanıyordu, evet önceden de yokuşlarda 4'e düştüğüm oluyordu ama bu küçük cc'lerdeki klasik durumdu, yani motorun bir sorunu yoktu bu anlamda, 5'le devam ederken de bu kadar pasifize olup düşmüyordu aşağıya.
Aynen ben de dediklerinize katılıyorum. Düşük viteslerde bana debriyajla devir yükseltme mecburiyeti hissettiriyor çoğu zaman, vites atmaktan daha pratik fakat o da debriyaj balataları için zararlı bir olay. Önümüz kış motoru bu halde kapatmaya da içim el vermiyor fakat ilgilenecek zamanım yok maalesef. Siz servise götürdükten sonra izlenimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
Ben motoru kışın da kar ve sağanak yağmur olmadığı müddetçe kullanan biriyim, şimdiye kadar hiç motosiklet yatırmışlığım yok, bu yüzden işe gidiş geliş için kullandığımdan bunu çözmem farz oldu. C.tesiye kalmadan perşembe sabahı işe giderken bir uğrayacağım servise bakalım, bakımdan sonra bu durumun baş gösterdiğini anlatacağım, sonucu paylaşırım tabii ki.
Bu gece işten dönerken otobana girdim ve bakım sonrası fırsat bulamadığım şeyi denedim 3.vitesten itibaren hızlanıp redline'a kadar gazladım ve 3. 4. ve 5. viteslerde RPM LIMIT lambasını yaktırmayı denedim, 3 ve 4 te yaktırdım tabii, ve şunu söyliyim motor 4. viteste 110km üstünü görerek yaktı lambayı, 5.inci viteste 126 lara gelmesine rağmen lamba yanmadı, ötesini de yapamadım yol bitti zaten, yani diyeceğim aletin hız anlamında performansı 7500 devir üstünde muhteşem resmen, ama bahsini ettiğimiz mevzunun çözülmesi şart, merakımı çekense neden 5000 bakımından sonra başladığı, bu duruma bakımda yapılan ya da değişen ne sebep oldu.
Motorun diyaframına baktırabilirsiniz benim motorda gitmiyordu diyafram değiştikten sonra düzeldi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)