Merhaba arkadaşlar. Dün motoru rodaj bakımına götürdüm. Deneyimlerimi burada paylaşmak istedim, şayet buralarda bu motoru alıp servise getirmek isteyen olursa belki onlara yardımcı olmuş oluruz.
Motor tam olarak 601 KM deydi. Servis için yine Urla/Küçüksanayi'deki Serkan ustaya gittim. Önceden aramıştım bu yüzden hemen benim motorla ilgilenmeye başladı. İlk olarak motorla test sürüşüne çıktı bir 10-15 dk dolaştı. Geri dönünce ben de ek olarak arka frenin, stop lambasını yakmadığını, ön tekerden sürtünme sesi geldiğini ve bazen ön taraflardan bir zırıltı sesi çıktığını söyledim. Sonra da izlemeye başladım;
1- Motorun depo kısmındaki grenajları ve depoyu söktü. İlk olarak hava filtresini ve karbüratörü (ve belkide daha başka ne varsa oralarda) kontrolle işe başladı.
2- Genel olarak her yerdeki vidaları cart curt neyi varsa iyice kontrol edip sıktı.
3- Arka frendeki temassızlığı giderdi.
4- Yağ ve yağ filtresi değişti. Yağ süzgeci temizlendi. Yağ olarak Castrol'un 4-zamanlı, spor motorlar için olan, tam sentetik 15W-50 yağını kullandı.
5- Zırıltının ön cam ile konsol arasından geldiğini bulmuş olmalıki oraya bir parça lastik kesip yapıştırdı. Ayrıca camın vidalarını da sıktı. Gerçekten de zırıltı kesildi.
6- Ön tekeri söküp, içini temizleyip gres yağı sürdü.
7- Zinciri ve genel olarak motoru yıkadı, kuruladı ve zincire yağ sürdü.
Yaklaşık 2.5-3 saat benim motorla uğraştı. En son iş bitince yine bir test sürüşüne çıktı, kontrol etti. "Borcumuz ne kadar abi?" diye sorunca da bir kağıda bakıp "90 lira yeterli." demez mi? 100 lira verdim gittim. Açıkçası o kadar uğraşa,emeğe daha fazla veresim geldi ama benzin de bitmiş, yanımda da çok para yoktu. Burdan kendisine çok teşekkür ederim ilgisi ve emeği için. Servisinden çok memnun ayrıldım.
Ayrıca bir başka önemli konuya değinmek istiyorum; titreşim. Aslında bakıma girmeden önce bir parça azalmıştı titreşim fakat yinede 5000 devirden sonra rahatsız edici bir titreşim vardı. Fakat bakımdan sonra o rahatsız edici, el-ayak uyuşturucu, ayna buğulayıcı titreşim yok oldu. Sanki motor yenilendi. Gerçekten şaşırtıcı. Tabiki hala titreşim var, fakat şuanki titreşim kabul edilebilir bir tek silindirli motosiklet titreşimi. Rodaj sırasından hiç göstergeye bakmadan, sırf titreşimden, 5000 devire geldiğimi hissedip yavaşlıyor ve ya vites yükseltiyordum. Bu durum rodaja az da olsa fayda etti açıkçası. Lakin bu akşam dolanırken bir de bakmışım 7000-8000 devirlere gelmişim. Farkında bile değilim. Buna alışmak biraz zaman alcak
Bir de vites geçişleri iyice pürüzsüzleşti. İlk zamanlar biraz zor geçiyordu. Hatta bazen geçti mi geçmedi mi diye düşündürüyordu. Şuan sanki kendi geçiyormuş gibi rahat vitesler.
Özetle; şuan da hem motordan hem de servisten çok memnunum. Umarım daha bir sıkıntı çıkmaz. Eğer bu şekilde devam ederse de muhtemelen seneye Pulsar NS200'e ve ya gelirse AS200'e geçiş yapacağım.
Bu arada, 244 KM de depoyu doldurmuştum. 605 KM de tekrar doldurdum. 9,5 lt benzin aldı yaklaşık olarak. Yani 100 KM de 2.63 lt benzin yakmış. Bu değer çoğunlukla 4500 devir aralığında sürülerek elde edildi ve rodajdaki motorun tüketimi. Bence gayet iyi. İlerki dönemlerde de ölçüp burada paylaşırım.
Herkese güvenli sürüşler dilerim.