Bajaj Pulsar 150 NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
06 Haziran 2016, 11:38
#801
supersamo48 adlı üyeden alıntı
Artçı performansı nasıl arkadaşlar?
Nerdeyse hep eşimle bindim yokuş çekişleri çok başarılı hızlanma da gayet güzel ya çekmiyor gitmiyor olmadım.
Bahsettiğim güzergahlar biliyorsanız Hz.Yuşa tepesi, Riva yolu, Polonezköy bu taraflara gezi yaptık rahattı. Artçı selesi biraz sert uzun süreli kullanımda rahatsız ediyor.
Reklamlar
-
07 Haziran 2016, 21:54
#802
Merak edenler için yakıt verisi paylaşmak istiyorum.
Öncelikle yaptığım yol %95 uzun yoldur. Özellikle sabırlı bir şekilde motoru maksimum 7000 devirde kullanmaya çalıştım genelde 6000-7000 devir arası kullandım. Bir kaç saniyeliğine çıktığım oldu.
9,5 litre 315 km ( 100x9,5/315= 3.01%)
Bir depo ile de yine %95 uzun yol olarak minimum 7000 devirde kullandım. Daha alt devirlere düşmemekte çalıştım. Genelde red line da ve sınırında ilginçtir redline ışıkı bir veya iki defa yandı. 10 litre 270 km (100x10/270=3.70%)
-
07 Haziran 2016, 22:47
#803
Bu motor fazla yakıyor cbf150 ile aynı yolu katettik benim pulsar 14.50tl yaktı cbf150 (9.80tl.) yaktı bu kadarı fazla rodajda oldığundadır diyorumda bence rodaj bitsede fazla bişey değişmez.motor gerçek gücünü 7000 devirden sonra yansıtıyor bu seferde yakıyor mübarek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------
Bugün Motoru 560km.De ilk bakımını yaptırdım. Servise motor 3000 devirde tekliyor dedim. Bana dediği aynen şöyle karbüratör den biraz benzini açmam lazım fakat bu seferde yakıt sarfiyatı artar dedi.
-
07 Haziran 2016, 23:04
#804
suat-33 adlı üyeden alıntı
Bu motor fazla yakıyor cbf150 ile aynı yolu katettik benim pulsar 14.50tl yaktı cbf150 (9.80tl.) yaktı bu kadarı fazla rodajda oldığundadır diyorumda bence rodaj bitsede fazla bişey değişmez.motor gerçek gücünü 7000 devirden sonra yansıtıyor bu seferde yakıyor mübarek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------
Bugün Motoru 560km.De ilk bakımını yaptırdım. Servise motor 3000 devirde tekliyor dedim. Bana dediği aynen şöyle karbüratör den biraz benzini açmam lazım fakat bu seferde yakıt sarfiyatı artar dedi.
dostum hangi servis dedi onu bende 3bin devir sorunu var servis karburatorde hava ayarını sıktı düzelmedi ben açtım daha iyi oldu.
birde topcase taktım gerekli bütün vidaları sıktım ama çukurlarda ses yapıyor nerden geldiğini bulamadım fikri olan var mı ?
-
08 Haziran 2016, 03:47
#805
Mersin erdemli servisi şimdilik böyle biraz bin devam ederse bakarız dedi bende motor daha rodaj evresinde olduğundan üstünde fazla durmadim.İlginçtir yalnız 3000 devirde tekleme yapıyor bide şöle bişey var 5000 deviri geçmezsen 60-70 km. Hız aralığında bir litre yakıt ile 42km.Yol alabiliyor.Ama nezaman 6-7 deviri buldun resmen sömürüyor.Neyse 1000 km.den sonrasına bakacam bişey değişmezse motosiklet maceram son bulacak.150cc. Motor bana göre her türlü şartta 3 litreyi geçmemesi lazım.
-
08 Haziran 2016, 03:47
#806
Ben 6-7bin arası kullanıyorum.
180km oldu ve göstergeden 2 çizgi düştü.
Menzilim genelde 10km. Benim şuan iyi gidiyor. Rölanti ayarım kısık, tekleme problemi de yok.
Az önce motoru içeri alırken farkettim, ön fren diski sürtüyor. Bu ne kadar normal?
-
08 Haziran 2016, 04:00
#807
[QUOTE=Pulsar41;3933589]Ben 6-7bin arası kullanıyorum.
180km oldu ve göstergeden 2 çizgi düştü.
Menzilim genelde 10km. Benim şuan iyi gidiyor. Rölanti ayarım kısık, tekleme problemi de yok.
Az önce motoru içeri alırken farkettim, ön fren diski sürtüyor. Bu ne kadar normal?Ben dikkat etmedim ama normal olmaması lazım. Buarada senin motor kaç km.De benimkisi 700 lerde hala rodajı tamamlamadı az bişey gaza bassan koku yapıyor.Fazla ısınıyor buda demek oluyorki motor hala sıkı rodaj tamamlanmamış 1000 km.den sonra biraz devir yüksetecem.
-
08 Haziran 2016, 08:34
#808
http://www.fireparts.com.co/pulsar/pulsar-150-ns.html
Şu sitedeki aksesuarlardan nasıl temin edebiliriz acaba?
-
08 Haziran 2016, 10:22
#809
suat-33 adlı üyeden alıntı
Ben dikkat etmedim ama normal olmaması lazım. Buarada senin motor kaç km.De benimkisi 700 lerde hala rodajı tamamlamadı az bişey gaza bassan koku yapıyor.Fazla ısınıyor buda demek oluyorki motor hala sıkı rodaj tamamlanmamış 1000 km.den sonra biraz devir yüksetecem.
Benim motorda 810 kmde. Koku bende de oluyor. Akşam eve geçerken ustaya uğrayıp frenle kokuyu soracağım. Kokuyu ben bir kaç gün önce fark ettim.
aranell adlı üyeden alıntı
http://www.fireparts.com.co/pulsar/pulsar-150-ns.html
Şu sitedeki aksesuarlardan nasıl temin edebiliriz acaba?
Güzel ürünler var, Türkiye'ye getirtebilsek keşke. Ama kargosu çok tutar diye düşünüyorum.
-
08 Haziran 2016, 10:55
#810
Pulsar41 adlı üyeden alıntı
Benim motorda 810 kmde. Koku bende de oluyor. Akşam eve geçerken ustaya uğrayıp frenle kokuyu soracağım. Kokuyu ben bir kaç gün önce fark ettim.
Güzel ürünler var, Türkiye'ye getirtebilsek keşke. Ama kargosu çok tutar diye düşünüyorum.
Ben daha önce boxer modelini kullanmıştım ilk başlarda ondada koku vardı motor açıldıktan sonra geçmişti. 1000km. Den sonra eğimli bir yola çık allah neverdiyse her viteste gazı sona kadar aç tabi kısa aralıklarla ondan sonra işlem tamamdır.
-
08 Haziran 2016, 12:09
#811
walter adlı üyeden alıntı
dostum hangi servis dedi onu bende 3bin devir sorunu var servis karburatorde hava ayarını sıktı düzelmedi ben açtım daha iyi oldu.
birde topcase taktım gerekli bütün vidaları sıktım ama çukurlarda ses yapıyor nerden geldiğini bulamadım fikri olan var mı ?
Rölanti ayarınızı biraz düşürün nasıl yapıldığı geçmiş sayfalarda var, ben onu yaptıktan sonra o 3000devir meselesi bitti. İlk çıkarılan motorları servisler yüksek rölanti ile verebiliyor motor çalışmıyor diyerek acemiler gelmesin geri diye.
Topcase ben de de ses yapıyor bu da normal. Çünkü topcase ve bağlantı tablası ayrı şeyler çukurlarda ses yapar, içindeki eşyalar da yapar dolayısıyla zıplamalarda hatta çok hızlı ve büyük bir çukurda kırılabilir bile, topcase'i uzun yolda önümüzde düşen arkadaşın, üstümüze gelen topcase'inden bir kaç motor kıvırmacalarla kurtarmıştık kendimizi.
Topcase takılı motorda aşırı hız yapılmaz ve çukurlara da maksimum dikkat edilir hele de topcase benimki gibi ucuzundansa elinize alırsınız o topcase'i sonra.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------
Pulsar41 adlı üyeden alıntı
Az önce motoru içeri alırken farkettim, ön fren diski sürtüyor. Bu ne kadar normal?
Fren diskinin sürtmesi normal bi durum. Motor çalışmazken elinizle ön tekeri çevirince sürttüğünü duyarsınız gayet normaldir, sıkıntı yok, bu bir hata sonucu değildir, motor çalışırken normale dönecektir kaliperleriniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
Yeni motorun ısındığında koku yapması gayet normal bir durum, benimkinde de vardı, 1200km'deyim ve epeyce azaldı, artık duymuyorum.
Yakıt fazla diyenler evet motor 7000'den sonra coşabilir ama yakıtı da artar. Ben 6500 aşmadan kullandığımda gayet güzel ekonomi yapıyor zaten 5.vites 6500 devir de 80'le gidiyor ki bu cc motorlarda o hızın üstü yakıtın artması anlamına gelir. Ben şu ara nadiren ve gerektikçe 90'ı aşsam bile, genellikle 70 - 80 ve ara sıra da 90'la sürüyorum, sıkıntı yok yakıtta, ne kadar basarsanız yakıtınız o kadar artacak bu sizce de normal değil mi? 17HP'lik motorun 11 hp'lik cbf150'den fazla yakması da gayet normal bir durum. Ekonomi baş kural diyen ya hızlı sürmeyecek ya da cbf150 benzeri bir şey alacak. Maksimum hızınızı 80 - 90 gibi tutmalısınız ekonomi için, bu cbf150'de ybr'de de böyledir ayrıca. Ben cbf ve ybr'de de çok üst devirlerde kullanırsam daha çok yakıyordu. Aradaki fark şu, bu motor aynı hızlarda daha az yorulur çünkü torku da hp'si de yüksek ve aynı hızları daha kolay yapar. Nitekim ybr ve cbf'le zorlanarak çıktığım hızlara bu alet rüzgar altında bile çok daha kolay çıkıyor. Benim bu aleti tercih etmemin bir nedeni de gerektiğinde 90 - 100 - 110 gibi hızlara daha kolay çıkıp hiç değilse ağır vasitalardan daha çabuk sıyrılabilmekti, ki bunu da şu son 1 haftadır işe gidip gelirken gayet iyi başardığını görüyorum. Haa benim için şehir içinde 7 - 7,5 litre yakan otomobilime göre 3 litre bile yaksa çok ekonomik mi? Evet çok ekonomik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------
Aslında bu cevap yazdığım konuların hemen hepsiyle ilgili hem bu başlıkta hem bu sitenin pek çok başlığında bilgi vardır. İnternette başka sitelerde de öyle. Lütfen araştırınız, üşenmeyiniz. Bilgiyi artırmanın yolu araştırmak ve okumakla olur arkadaşlar. Çoğu zaman yazmasam mı diyorum, ama yine dayanamayıp bilgim dahilinde cevap vermeye çalışıyorum yeni arkadaşlara foruma girersem. Ama lütfen aratın, araştırın, okuyun arkadaşlar, sorularınızın çoğunun cevabı verilmiş eskiden çünkü, ben de bunların çoğunu geçmişte araştırıp okuyarak öğrendim, hala da öğrenmeye can atarak okuyorum. Sadece birilerinin söyledikleriyle bilgi edinilmez, asıl değerli bilgi sizin araştırıp, doğru kaynaklardan edindiğiniz bilgidir ve o bilgi daha emin bilgidir, yoksa kulaktan dolma, şifahi bilgiler genellikle şüphe götürür şeylerdir, motorunuza, hatta kendinize bile zarar verebilirsiniz bu yüzden.
Kalın sağlıcakla!
-
08 Haziran 2016, 13:20
#812
cloud üstad öncelikle teşekkürler cevapların için,yalnız değil ben rolantiyi düşürmek hava ayarı bile yaptım düzelmedi,şöyle ki rolantiyi düşürünce evet 3 binde takılma olmuyor fakat motor yolda giderken bile debriyaja basılıyken hareketlenmek için gaz verdiğmde stop ediyor özellikle trafikte ve yokuşlarda hatta bir iki kere bu yüzden arkadan araba çarpçaktı halbuki motoruda ısıtıp çıkıyorum yola servise götürdüm bişeyler yaptı ama sorun hala var.
ayrıca yakıt konusnda da katılıyorum motor 100 km ye bile çabucak geliyor seri ve güçlü,7 bin devire kadar kullanım sık ani kalkış ,sık ani gaz verme vs gibi şeyler olmassa daha da az yakar.
-
08 Haziran 2016, 14:26
#813
arkadaşlar düz yolda ve yokuşta topspeed kaçtır?
-
08 Haziran 2016, 17:22
#814
Düz 117km. rampa aşağı 127km. çok kısa denedim.Malum
daha rodaj evresinde.
-
08 Haziran 2016, 22:44
#815
Ben ilk gün alırken Topcase taktırdım hiç ses yok montajla alakalı olabilir ne tarafta oturuyorsunuz Ümraniye'de Ahmet ustaya bi götürün derim
-
09 Haziran 2016, 00:09
#816
Mrhbalr arkadaşlar
Bende tam anlamıyla aranıza katıldım sayılır. Kaporamı verdim pulsarımın bayiye glmesini bekliyorum Pzrtsi veya Salı teslim alırım.
Acaba teslim almaya gittiğimde yapmam gereken sormam gereken veya dikkat etmem gereken bana kolaylık sağlayak durumlar varmı varsa paylaşırsanız memnun kalırım. Birde ilk debriyajlı motorum olcak acemilik de var malesef
Birde kesinlikle almamı önerdiğiniz bişiler varmıdır. Ben yağmur ve tozdan korumak için ortü almayı düşünyrm bulabilirsem alan arkdşm varsa bilgilendrmesi memnun ederr.
-
09 Haziran 2016, 01:38
#817
Cloud kardeşimiz benim yazmak istediğim her duruma tercüman olmuş. Babam cc beygir fark etmez. Motor benzini içtiği kadar gider der her zaman. Giden makina yakar. Ekonomi isterseniz ya 7bini geçmeyin, ya da daha yavaş bir makina alın, ki bu ekonomik sürüşü size zaten zorla yaptırtacaktır
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------
UgRR adlı üyeden alıntı
Mrhbalr arkadaşlar
Bende tam anlamıyla aranıza katıldım sayılır. Kaporamı verdim pulsarımın bayiye glmesini bekliyorum
Pzrtsi veya Salı teslim alırım.
Acaba teslim almaya gittiğimde yapmam gereken sormam gereken veya dikkat etmem gereken bana kolaylık sağlayak durumlar varmı varsa paylaşırsanız memnun kalırım. Birde ilk debriyajlı motorum olcak acemilik de var malesef
Birde kesinlikle almamı önerdiğiniz bişiler varmıdır. Ben yağmur ve tozdan korumak için ortü almayı düşünyrm bulabilirsem alan arkdşm varsa bilgilendrmesi memnun ederr.
Hayırlı olsun kardeşim. Ekipmanlarını eksik etmemeni tavsiye ederim. İyi bir kask, korumalı mont ve kapalı eldiven olmazsa olmaz 3 lün. Motorla alakalı pek bir şey deme, servis gerekeni anlatacaktır. Rodaj konusunda önceki sayfalarda mesajlarımız mevcut. Ben dalgalı rodaj uyguladım 500km den sonra. Şu an düz yolda top speedim 125 hafif eğimde 135
Hava filtresine parçayı eklesinler onu söyle. Tekleme yapabiliyor. Artık fabrikada düzeltiyorlardır sanırım ama sen yine de söyle.
-
09 Haziran 2016, 20:09
#818
Rodaj da en iyi sonuç nedir kitapcığın da 2000 km olarak yazıyor en iyi sonuç için nasıl yapmamız lazım
-
09 Haziran 2016, 21:26
#819
hsynemre adlı üyeden alıntı
Rodaj da en iyi sonuç nedir kitapcığın da 2000 km olarak yazıyor en iyi sonuç için nasıl yapmamız lazım
önceki sayfalara bak kardeşim. yazdık çizdik
-
09 Haziran 2016, 22:43
#820
Teşkr ederim nowyld kardşim. Kask olmazsa olmaz tabiki eldivende sorun değil ama mont kullanma konusunda biraz kararsızım zamanla artk. Rodaj konusunda epey okudum kardşm hatta tüm sayfları da okudum takipteydim. Ama ben 2000 km ye kadr pek speedlemek niyetinde değilim Ama üzerinde iken ve alıştığmda nolur bilmiorum henüz ozmn bnde dalgalı ya çevirebilirm Aynaları söledim ben direk gittiğimde yenilediler dedi pek inandırıcı gelmedi ama umarım öledir.hava filtresini de söylerim bakalım ne diyecekler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)