O camdan takmak için 2 tane de demir parçası lazımmış galiba hocam, gidonla camı tutturmak için bir parça var mı? Öyleyse hemen takacağım fiyatı çok uygun. Serviste bir camı 150 tl ye takıyorlar.
Extra olsa da parçaları uygun olan bir marka için çok büyük bir yanlış bence. Ufacık cam 150 tl, komple karbüratör daha ucuz yani
İstanbulda gidon yükseltme takan varmı nerde alındı nerde takıldı kaç kuruşa mal oldu rıca etsek
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Motoru alıcam ama buralar çok sakin korkuyoruz az anlatın
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Arkadaşlar konu gayet hareketli. Önceki sayfalarda baya paylaşım var. Merak ettiklerinizi de sorun tabi.
870 km deyim, 1000 km ye basınca ilk 500 de yaptığım gibi detaylı bir analiz daha yapacağım inşallah.
Şu ana kadar hiç bir ciddi sorunla karşılaşmadığımı belirteyim. Çok hoş bir makina olmakla beraber bir o kadar da keyifli. İyi ki cbr 125 yerine bu motoru tercih etmişim.
Selamlar,
Ben de motoru Nisan ortasında aldım. İlk yazıyı yazmak için ilk bakımı bekledim. Dün (620Km) ilk bakımını yaptırdım ve motorum hakkında biraz bilgi paylaşayım.
Öncelikle motor başlangıç için ideal bir motor. Ben de 200NS almakla almamak arasında kalmıştım ancak seneye cc yükseltmeyi düşündüğüm için 150NS'i aldım. Pişman mıyım? Hayır. Bu motorla İstanbul trafiğini,yolları,motor hakimiyetini kazanabilirsiniz. Günlük işe gelip giderken kullanabilirsiniz. Keza bugün 4.Levent'ten Sancaktepe'ye 35dk da geldim
Motoru 6000TL'ye 9 taksit aldım. Aldığımda bayide yoktu bir-iki haftaya gelecek sevkiyat bekliyoruz dediler ve 2 gün sonra geldi Sanayi mahallesinden aldım motoru İTÜ'ye park ettim. Benim yaşım 25,ilk motorum ve İstanbul ikametli olduğum için sigorta 1250TL civarı çıkıyordu. Ben de motoru babamın adına aldım, trafik sigortasına 630TL ödedim ve şuan 01 plaka .
Motorun plakası gelene kadar 170Km boyunca İTÜ Maslak kampüsünde kılavuzda yazan ilk 1000km için 1.vites 14kmh 2.vites 22 kmh 3.vites 30 kmh 4.vites 38 kmh 5.vites 44 kmh yi geçmedim. Sürekli vites değiştirdim. Makine mühendisi olunca, kılavuzu yazan mühendisin bi bildiği vardır diyerek kılavuza uymaya çalıştım ancak 5.viteste 44kmh da 4000-4500 devire tekabül ediyor ve bence 170 km yeterli onun için yoksa motorun açılması için 2000km beklemek gerekir kılavuzdaki gibi. Bende de o sabır yok. Plaka geldikten sonra 620. Km'ye kadar 5 kere 6bin deviri kısa süreliğine geçtim onun dışında 5500 deviri geçmedim ve hep şehir içinde kullandım. Özellikle trafikli saatlerde çıktım ki sürekli vites ve deviri değiştirebileyim.
Ayrıca arabalar dururken yanlarından geçmenin verdiği his paha biçilemez
Motor 6bin deviri geçince tekliyordu , bunun nedeni de hava emiş borusunun bükülmesiydi ve serviste silindir bir plastik parçayı boru içinde geçirdik ve artık bu sorun da kalmadı. Serviste yağ,yağ filtresi.. değişti. Yağ olarak Castrol 15W50 kullanıldı. Vites geçişleri yavaş yavaş daha iyi hale geliyor. Zincirler yağlandı ve spreylendi. Sadece debriyajı biraz aşağıda kavramaya başladı onu da gidip değiştirteceğim. Az daha yukarda kavrarsa benim için daha rahat. Herkesin debriyajı kendine göre ayarlamasında yarar var. Ayrıca bakım 90TL.
İlk aldığımda akü daha dolmadığı ve haftada bir-iki gün kullandığım için akü tam şarj olmamıştı ve 4-5 kere ayak marşıyla çalıştırdım. Akü şarj oldukça tekte çalışmaya başladı. Ayrıca rölantisi 1500 devirde ve kaskı eldiveni takmadan önce 1dakika motorun ısınmasını bekliyorum.
Karşılaştırmalar:
Arkadaşımda Kuba Superlight 200 var. Ona göre ağırlık merkezi daha yukarıda olduğu için motora kıvrak hareketler yaptırmak biraz daha rahat geldi bana. Ayrıca gidon kilit dönüşler daha rahat.
Oturuş pozisyonu gayet güzel ve hiç yorulmuyorum, bacağımla kavrıyorum ve gidonu "bir kadının bileğini tutar gibi" tutuyorum. Arkadaşımda KTM RC250 ABS var. Onunla 15. dakikada yoruldum. Çok yatık bir oturuş pozisyonu var onun.
Devir yükselince titreşim artıyor. Bu titreşim meselesi motorlu taşıtlarla ilgili çalışan her mühendisin baş belası Daha çok yüksek devirlere çıkmadım ancak her zaman bacağımla kavradığım için motoru titreşimin artışını hissedebiliyorum. Ancak o kadar da abartılacak bir titreşim olmayacaktır. Tvs apachiden az , Ybr 125 den biraz fazla olacaktır.
Son olarak yeni başlayan arkadaşlara tavsiyem "Altın Elbiseli Adam"ın videolarını izleyin.
Bileği Bükmek / A Twist of the wrist 2 filmini izleyin, izledikten sonra da sık sık deneyin.
Motosiklet için pantolon aldım Venom marka yazlık 180TL(Hasanpaşadan).
Ayrıca kaskım MT Revenge. Gayet memnunum. Çok rüzgarlı havalarda bile çok ses almıyor içeri. Rahatlıktan biraz ödün vermişler ama güvenilir.
Montu geçici olarak arkadaştan aldım ama arayışım devam ediyor. Ayrıca motosiklet ayakkabısını da yurtdışından alacağım için biraz daha bekliyorum.
Ekipman çok önemli bence. Ekipmanla sürerken daha bir özgüvenli oluyor insan.
Forumda bu güne kadar yazılanların ,soruların-cevapların çok yararı oldu benim için. Herkese çok teşekkürler. Almayı düşünenler ilk sayfadan başlayarak okursa forum gayet verimli bence.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Haydi tekeriniz düz bassın.
Bu tekleme sorununu bende yasiyorum 4.vitest 5 8 bin devir arasi tekne surer gibi oluyorum ayni oyle geliyor güç onerisi olan var midir
Servis çözüyor da yakıtta ne kadar fark ediyor bilgisi olan var mı
Benim 850 km de suan sakin kullanımda 11 12 kuruş arası sert kullanımda 13 15 arası
Devamlı 100 km boyunca dip gaz kullandım 16 kuruş yaktı eğer tekleme sorununu çözersem yakıt ne olacak
Birde düz yolda direk ulaştığım rahat hız 117 120 arası mehil aşağı 128 131 arası yokuş yukarı 103 106 arası
eğer ciddi rüzgar varsa düz yolda 110 geçmiyor mehil aşağı ise 120 geçmiyor yokuş yukarı 100 civarı sizlerinde yakıt ve hız aralıkları ortalama bu mudur...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)