Merhaba arkadaşlar motoruna vites göstergesi taktıran varmı ?
Merhaba arkadaşlar motoruna vites göstergesi taktıran varmı ?
Günaydın arkadaşlar. Uzun zamandır formu takip ediyorum.Çok seviyeli sıcak bir ortam var.Az önce üye oldum. Sizlerin arasında olmaktan çok mutluyum. 26.04.2016 tarihinde kırmızı renkli Bajaj pulsar 150ns siparişini verdik.16 gün oldu büyük bir sabırsızlıkla bekliyorum. İlk motorum. Sizlerin tecrübelerinden faydalanabileceğimi bilmek beni mutlu ediyor. Bu arada Aydın ilindeyim. Herkese iyi sürüş ler. İyi günler.
Selamın aleyküm arkadaşlar. Bende 2.motorum olarak pulsar 150 ns i seçtim. Hayırlısıyla siparişi verdik. Boyum 1.87. Kilo 75. Altımda nasıl durur acaba size sormak istedim. Uzun boylu kullanıcılardan yorum bekliyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler.
Benim boyum da 183, yarın gidon yükseltme yaptıracağım. 80 tl lik bir aparat bu. Açıkçası gidon yükseltme isteyeceksinizdir. 3cm yükselecek. Genel manada rahattım ancak yükseltmeyle daha rahat edeceksinizdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------
Yağ değişiyor yağ filtresi temizleniyor yağ süzgeci değişiyor vidalar sıkılıyor. Genel ayar falan yapılıyor.
Arkadaşlar lastik havasını kaç ps yapmamız gerekiyor bilgisi olan varmı 3.500 km devirdik lastiklerde bir sıkıntı yaşamadım ama kontrol etme zamanı geldi ve manisa çevresinde olan varmı foruma giremiyorum bayadır yeni arkadaşlar gelmiş
Hayırlı olsun. İzmit'te 1.5 ay sonra alan vardı kırmızı rengi.
Ben mavi sevdiğim için gittim direk maviyi teslim aldım.
Öyle bir şey var mı? Hemen taktırayım, malum acemilik.
Artçı selesinin altında 3-4 parçalık alet çantası çıkıyor.
Montaj esnasında unutulmuş olabilir.
Arkadaşlar bizim motora CBR125 dikiz aynası nasıl gider?
Kolları uzun ve iyi duruyor.
[IMG][/IMG]
Ben motoru alalı 500 km oldu ilk bakıma sokacagim. İzlenimlerim
Aynalar kısa kollu giyince net görülüyor
Lastiklerin orjinali için ise dün şakır şakır yağmura yakalandım 70 km hızla güzeldi lastikler önceki motorda irc kullandım aynı gibi geldi orjinal lastik te madein india yazıyor en azından cin mali değil.
Tekleme sorunu yok artık ilk başta vardı
Tabi bunlar sorun sayılmaz motor on numara almayan arkadaşların almasını tavsiye ederim...150lik sınıfında en iyi motor bu çünkü 5. MotoruM kıyaslarsak kıyaslanarak
Çok teşekkürler. Anlaşılan daha bekliyecek gibi gorunuyouz.
beyler ayna olarak discover mi sipariş vereyim apache aynası mı? acil yorum bekliyorum. bu aynalar bana kaza yaptırcak
BAJAJ PULSAR NS150 İLE RODAJ SONRASI İZLENİMLER
İki gün önce Bajaj Pulsar NS150 motosikletimin 500 km rodaj bakımını yaptırdım.
Yağ ve filtresi değişip, gerekli kontroller yapıldı, bu esnada motoruma bir de dörtlü flaşör butonu eklettim. Geçmiş motorlarımda zaman zaman sıkıntısını çektiğim bir özellikti, iyi oldu. Üstelik motor çalışmazken sadece kontak açıkken de kullanılabililiyor ve sinyallerle bağlantısı yok, bağımsız çalışıyor. Yetkili servisim Bay-moto'daki ustamın eline sağlık.
[IMG]
[/IMG]
Artık flaşörlü hale gelen motorum
Gelelim motorun 500lük izlenimlerine. Şu anda 600küsur km'yi devirdim.
Bakım sonrası motorda ciddi bir rahatlama oldu, yağ olarak Castrol 15w50 (bu oran kullanım kılavuzunda tavsiye edilen orandır) konuldu. Boş vitesi buldurmak biraz daha rahatladı. Motorun hemen her viteste çıktığı üst hız ve devir limiti biraz daha yükseldi ve rahatladı. Benim zaten aldığımdan beri motorla ilgili bir sıkıntım yoktu. Daha önce yazdığım gibi sadece aynaları değişmiştim. Genel olarak başkaca bir sıkıntı olmadı.
Şimdi normalde 500km bakımı yaptırdım ama tıpkı kitapçıkta dediği gibi 2000 km boyunca da motoru çokça yormadan ve rodaja biraz limit yükseltmiş olarak devam edeceğim. Bu sebeple çok kısa aralıklarla üst devirleri göstersem de motora, genellikle 80km üst limitle kullanacağım bu 2000km boyunca. Zaten gideceğim yolda da çoğunlukla 80km'yi bile görmüyorum.
Meraklısına hemen söyleyeyim, sadece bir kez ve çok kısa süre 110 km hıza çıktım, motor redline'a gelmeden bu hızı rahatlıkla görüyor düz yolda bunu söyleyebilirim.
Sürüş anlamında daha efektif kullanım için geçtiğimiz günlerde internetten çanta demiri ve çanta alıp arkaya kendim monte ettim.(üstelik ikisi komik bi fiyata 102tl'ye geldi, işçilik için de kendime bir neskafe yaptım evde Ordan artan parayı serviste flaşöre verdim yine de markalı bir topcase'den daha ucuza geldi hepsi ). Yakın zamanda, yine daha kullanışlı olması adına yaptırabileceğim belki tek değişiklik bir gidon yükseltme aparatı eklemek olacak. Zira sportif bir gidona sahip olduğu için, benim günlük ve uzun süreli (işe giderken yarım saat ve üzeri) kullanımlarımda daha rahat bir oturuş pozisyonu elde etmek istiyorum doğrusu. Acil ihtiyaç mı? Hayır değil, hele hele ben zevkine aktif, sportif kullanacam diyene hiç gerekli olmayabilir. Ama benim gibi daha ziyade ulaşım için kullanacaksanız gidonun yükseltilmesi konfor açısından iş görebilir. Zira ilk test yazısında dahi bahsetmiştim, bu motordan bir cbf, ybr ya da klasik bir commuter rahatlığı beklemeyin, çünkü gerçekten naked-supermoto tarzı bir şasiye sahip. Sizden birazcık sportif bir pozisyonda oturuş bekliyor anlayacağınız. Ha buna rağmen kuryeler kullanıyor mu? Evet hem de giderek artan sayıda NS150 ve NS200 (daha ziyade NS 200) kuryelerce tercih ediliyor, daha dün serviste NS200 alan bir gümrük kuryesi arkadaşla tanıştım, ki benim gibi o da eski bir cbf150 kullanıcısıydı. Niye bu dediğimde, abi ben TEM'den uzun km'lerle sağa sola gidiyorum, cbf 150 gitmiyordu abi dedi. Tabii daha aldığı gün öne turing cam taktırdı ve lastikleri de değiştirdi. Ticari kullanım için bunların yapılması mantıklı. Bu arada sanırım ben de ileride bir turing cam taktıracağım. Tabii böyle yazdım diye oturuş pozisyonu çokça rahatsız sanılmasın, kişiye göre değişebilmekle birlikte bence sadece bir commuter bike'a göre biraz daha rahatsız denilebilir.
Lastiklerden bahsedecek olursam, bu lastiklerin yol tutuşu çok iyi değil, motosikletin ağırlık merkezinin biraz yukarıda oluşu, yerden sıradan bir commutere göre epeyce yüksek oluşu (17,5cm yerden yükseklik.) nedeniyle, biraz rüzgar da varsa, lastikler çokça güven vermiyor doğrusu. Ama ben bütçeyi sarsmamak adına lastikleri yaz boyu kullanmak niyetindeyim. Turing camı da duruma göre yaz sonuna bırakabilirim, zira kışın o sert rüzgarları göğse yemek iyi olmuyor. Bu sabah işe gelirken sabahın serin rüzgarının olduğu gibi göğse vurduğunu hissettim, ki bu daha soğuk havalarda hem yorar hem de hasta edebilir insanı.
Orjinal turing camı dün bahsettiğim kurye arkadaşın motorunda yakından gördüm, motorun şekline de yakışıyor, hele benim gibi arkaya topcase de takmışsanız motora hafiten bir enduro turing havası da veriyor.
Benim yakın gelecekte daha efektif kullanım amacıyla yapacağım iki şey gidon yükseltme ve turing cam takmak olacaktır. Lastikleri saymazsak bunun haricinde de bir değişim yapacağımı sanmıyorum.
Bazı arkadaşlar forumlarda yazmışlar, motor 7000 devirden sonra coşma eğiliminde, maksimum torkuna yaklışılıyor oluşunun etkisi olsa gerek. Ve belirteyim 7000 - 7500 devir aralığına çıkıldığında da stabil gidip çok da fazla vibrasyon hissetirmeyen bir gidişat sergiliyor Pulsar. Evet devir yükseldikçe inceden bir titreşim var, hissediliyor, ama öyle sert, kısa sürede yoracak bir titreşim değil ve daha ziyade ayak pegleri ve benzin deposunun yan taraflarında bu tatlı titreşim. Zaten en baba motorda bile saatte bir mola verilmesi gerektiği pek çok kaynakta yazar. Eh bu durumda uzun yollara da gidilebilir gibi görünüyor. Uzun yolu motor değil motorcu gider derler, insanlar 125 cc hatta moped ile dünyayı geziyorlar, motor her türlü gider gerisi size kalmış. Tabii ki bir küçük cc ile uzun yol daha zordur, daha yorucu olabilir, daha yavaş olur v.s. ama olmaz değildir.
[IMG][/IMG]
İşe gidip gelirken kullanışlılık adına arka çanta (baştan istemesem de) şart gibiydi ve taktım.
Bazı İyi Özellikler:
Daha önce yazarım deyip başlık altlarına yorumla eklemiştim ama bu başlıkta motorun bana göre iyi, bazı özelliklerini de yazayım.
- Benim motorda beğendiğim en önemli kısımlardan biri göstergesi. Bu göstergede saat olması benim için önemliydi ve dijital göstergede saat var, mode ve set düğmelerinden ayarlayabiliyorsunuz. Yine göstergede iki farklı yolculuğu kaydedebileceğiniz trip1 ve trip2 iki diye bölüm var mode/set düğmelerinden bunlara ulaşıp sıfırlayabiliyorsunuz. Benzin göstergesi ortadaki analog devir saatinin hemen yanında ve bu benzin göstergesi azaldıkça çizgileri tükeniyor. son çizgi de tükenmeye yakın yandaki benzin pompası ikonu yanıp sönmeye başlıyor bu durumda 12 litre deponun 10 litresinin bitmek üzere olduğunu anlıyorsunuz ve benzin musluğunu yedek depoya çevirdiğinizde 2 litre daha benzininiz kalmış oluyor.
- Motorda bir kill switch bulunmakta, yani acil durum stop düğmesi; bu da küçük cc lerin bazılarında olmayan önemli bir özellik benim için.
- Yan ayaklıkta müşür var, yani motor viteste ve yan ayaklıkla park edilmiş ise çalışmıyor ve boşa alarak çalıştırıyorsunuz, aynı şekilde çalışırken de vitese takılı halde yan ayağı açarsanız yine stop ediyor. Aynı zamanda motor yan ayaktayken göstergede side stand diye bir uyarı görüyornsunuz. Bunlar güzel özellikler bence.
- Yine pek çok küçük cc'de hatta büyük cc'lerin bazılarında bile sıkıntı yaratan bir durum olan benzin depo kapağının sabit olmaması durumu bu alette yok, depo kapağı menteşeli. Anahtarınızla depo kapağını açıyorsunuz ve kapak elinizde kalmıyor, bu da bilhassa benzin alırken iki elinizi de kullanabilmek adına oldukça önemli bir özellik.
- Jikle selenin altında ve gerçekten işe yarayan bir jikle, yani hem jikleyi aç hem gaz ver gibi bir absürtlük yapmanıza gerek yok.
- Motorda ayak marşı olduğunu zaten biliyorsunuzdur ama yine de söyleyeyim.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Şimdilik bu kadar. bundan sonraki izlenimlerimi şayet bir aksilik olmazsa 10bin de bir yapmayı planlıyorum. Bu durumda seneye görüşürüz diyeyim. ) Kalın sağlıcakla!
Nice Yollara!
NOT: Yazının orjinali kendi bloğumdadır:
http://mymotorcycleexperience.blogsp...j-sonrasi.html
Cloud, harika incelemenden dolayı seni kutluyorum. Gidon yükseltme boyun 180 üstü ise hem rahatlığı hem de sportifliği buluşturuyor. Ben dün taktırdım, çok rahat ettim. Görüntüsü de hiç bozulmadı. Sana soracağım soru şu çanta demirinin ve çantanın linkini atabilir misin? Ben de almak istiyorum.
Linkleri öm ile atıyorum hemen. Ben de senden gidon yükseltmeyi ne kadara taktırdığını sorabilir miyim? ÖM ile yazabilirsin.
Evet benim boy 1.85 bu sebeple uzun sürüşlerde sırt ağrısı oluyor, uzun ara verince hamlamışım eh yaşça da orta yaşlı sayılırım artık onun da etkisi var. Yeniden spora başlamam lazım, motor kullandığım zamanlarda hep spor yaptım büyük yararını görüyordum yine başlamam şart.
Demiri satan yer Bajaj bayii bir yer ama Çorum'da işin acaibi bugün aldım yarın demir elimdeydi. Çanta da aynı şekilde ertesi gün elimdeydi.
buradan reklam ya da gereksiz polemik olmaması adına ÖM ile atıyorum.
Hocam ben de alabilir miyim çanta ve demir linkini
Cloud, linki bana da atabilir misiniz?
Bugün motorla trafiğe çıktım. Seri ve atik makina.
Bir arkadaş yokuş çıkışı nasıl diye sormuştu. Kocaeli Üniversitesi Umuttepe Kampüsü'nü bilen varsa; o dik yokuşu 3. vitesle hiç sıkıntısız çıktı. Motorum rodajda ayrıca.
Yalnız bir sıkıntı var gibi; rüzgarda titreşim oluyor ve biraz ürktüm. Üniversite ta tepede, gidene kadar 2-3 noktada sert rüzgar yiyorsunuz. Buralarda gazı kıstım biraz. Rüzgarda viraja de girerken zorlandım. Haftada 3-4 kere okula gidip geleceğim, rüzgar için ne tavsiye edersiniz? Siperlik camın ne denli etkisi olur?
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)