Çok teşekkür ederim
Çok teşekkür ederim
Yalnız arkadaşlar şöyle bir gerçek var ve fuatk arkadaşa katılıyorum, bu motor öyle 4bin 5bin devirlerde kullanılabilecek bir motor gibi gelmiyor bana.Ben rodajda bile 4binlerde pek kalamıyorum 5,500 - 6 bin istiyor alet, ki bi üst vitese çıkmak için en az 5bin çevirmek gerek yoksa bayılma eğiliminde. Kaldı ki rodajda normal ötesi bir kullanım var ve az yakmaması şaşırtıcı olur zaten. Ben rodajda cbf150 ile 460km gördüğümü bilirim ilk depomda.Ama bi daha görememiştim. Bu yüzden ben bu motoru gücü ve torku için tercih ettim öncelikle ekonomi ikinci plandaydı.Ha şehiriçinde 7,5 - 8litre yakan tsi motorlu benzinli otomobilime göre 3 - 3,5 yakması bile çok ekonomik demek benim için. Ki ybr ve cbfde de üst devirlerde sürünce 3lerde seyrederdi ama motor gitmezdi.Bu alet gidecek gibi duruyor ki fuatk arkadaş anlatmış 7bin devirlerini aletin. Yani demem o ki gerçekçi olmak lazım, 6bin devirler altında sürerek yol çekilmez.Bugün iş nedeniyle e-5 te sürdüm en sağ şeritte bile 50 km hızla gitmek imkansıza yakın. O yüzden reelde 2.5 litreler istanbul için hayal. Benim şu dönemde elde ettiğim 2.87 litremin rodaj sonrası işe gidip gelirken belki de 1 litre artacağı net ortada. Haa bence yine de büyük cc motora, hele hele otomobile göre çok ekonomik mi, evet çok ekonomik. Bu sebeple amaç ekonomi ve trafikten kurtulmaksa büyük cc motor akıl karı değildir. Büyük cc varsa bile yanına bi küçük cc şarttır.
İstanbulda ki 150 ns sahibi arkadaslarım isterseniz bir whatsapp grubu açabiliriz forum harici küçük bilgi paylaşımları, rahatça buluşma ayarlayabilmek ve benzeri sebebler... İsteyenler numaralarını bana mesaj atabilirler.
Bu arada görmeyen arkadaşlar için pulsar cs400'e bakmalarını KESİNLİKLE tavsiye ediyorum. Ekrem Ata Bey bu motoru getirmeniz lazım.
Iyi gunler
Bu yedek depo reserve ana depo kullanimi nasil oluyor benzin azalinca yedege mi ceviriyoruz ve ayrica turkce kullanma kilavuzunu bilen varsa atabilir mi
Depodaki musluğun orada gördüğünüz dolu bardak normal deponuz, boş bardak rezerve yani yedek deponuz, benzin bitince yedeğe yani o boş(daha doğrusu az dolu olan bardak) bardağa çevirin ve en yakın benzinciye gidin.. Yuvarlak nokta ise musluğu kapatır. Normal şartlarda dolu bardak yani normal depodayken sürün ki, benzin bitince neyse yedek depom var diyebilin, yedek depoda unutup sürerseniz tüm benzini tüketip yolda kalırsınız. ;) Ayrıca motoru kapattığınız zamanlarda da deponuzu kapalıya (yani o noktaya) getirirseniz güvenlik açısından daha emniyetli olur.
Ben akşamları motoru tamamen kapatırken, acil stop düğmesini de depoyu da kapatıyorum, ki normal şartalrda da önceki motorlarımdan el alışkanlığı motoru önce acil stoptan stop ettirip sonra kontağı kapatıyorum. Bu yöntem acil durumlarda o acil stop düğmesine elinizin hemen gitmesi için iyi bir alışkanlıktır.
Bu arada bunları harika şekilde anlatan Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabını edinmenizi salık veririm, motosiklet işine yeni başlayanlar için harika bir kaynaktır. Ben 2006'da motosikletimi almadan önce okumuş ve bu işe başlamadan çok fazla şeyi öğrenmiştim. Tavsiye ederim, alın ve okuyun.
WHATSAPP GRUBU KURULMUŞTUR GİRMEK İSTEYENLER NUMARALARINI bana veya darkloopsa veya brbytncr ARKADAŞLARA ATABİLİRLER.
Öf ya iki motor arasinda kaldım
1. Bajaj pulsar 150 NS
2. TVs Apache rtr 150
Yardimmmm kafam karışık....
Evet arkadaşlar birkaç gün sonra tekrar aranızdayım. Size Tapagaz Yakıt sarfiyatı ve motorun uzun yol gidişi ile ilgili bilgi vereceğim. Motorumun deposunu dün doldudum. VE TAPAGAZ Altınoluğa gittim. Giderken Motorum sanırım Şişti ve 110 km hızı geçemedim. Yokuş aşağı 117 , düzde 110. Ama 110 a da ıkına sıkına çıktım. Rüzgar pek yoktu. Bu duruma çok üzüldüm içime dert olmuştu. Dönerken tekrar tapagaz geri döndüm ve birde ne göreyim , motorum düz yolda 120-125 stabil , yatarak 130-132 , yokuş aşağı 137-138 canavar gibi akıyor :D Birde kendime arkadaş buldum ( mondial Rx3İ evo ) gazlaya gazlaya geldik. GEldiğimde 260 km olmuştu ve tekrar depomu doldurdum. 44.80 TL ye doldu. LT fiyat : 4.36 ve 10.27 LT yakıt aldı depom. Yani: 44.80/260 = 0.177 krş yakmış . 260 / 10.27 = 25.32 1 litre ile gidilen mesafe. Ve 100/25.32 = 3.95 LT 100 kilometrede motorunmun yaktığı litre.. Motorum şuanda 1150 km de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
Şimdi hocam ben Apache ye de , şuanda kullandığın rks titanic e de sahip oldum. Pulsar Ns 150 ye de şuanda sahibim. Karşılaştırırsak , En az apache yakıyordu ( bildiğin 10-11 krş yakıyordu hemde hep dip gaz kullanırdım ) ama sağlamlık dersen kimisi 50 bin km anahtar değdirmiyor , benimkiside 1900 km de egzantrik zinciri değişti.. Canavar gibi gidiyordu ama kesinlikle NS 150 kadar değil. Titriyormuydu ? Afedersin uzun yoldan gelince Totomu hissetmiyordum Gelelim Rks ye , 14-15 krş yakıyordu , pek gitmiyordu ama rahattı , titreşim az ve keyifliydi.. Ve bana hiç masraf çıkartmamıştı. ( 14 bin km de satmıştım ) Bana apachemi Rks mi desen ben rahatlıktan yanayım RKS derim.. Ama Pulsar başka bir boyutta.. Hem gidiyor hem titreşimsiz hemde ikisinden daha teknolojik ve heybetli.. Yerinde olsam düşünmem ve Pulsar alırdım..
Ama 17 16 18 kuruslardan bahsediyoruz ciddi bi rakam bu değil mi Apache le pulsar arasinda 6 7 kuruş fark var
1000 km de 60 TL yapar. Ki 2-3 bin km sonra biraz daha düşecektir yakıt. 1000 km de 60 lira için değmez diyorsan Apache al ama şimdiden olacakları söylüyorum , Pulsar Ns 150 geçerken iç geçiriceksin Çünki Boyutu , kullanım keyfi , Yakışıklılığı ve Hızı için fazlasıyla değer.. Haa birde TİTREŞİM vardı
Ben çok motora biniyorum kışın hariç ayda 1000 km 1100 km yapıyorum her ay 60 lira kâr da titreşim için hangi motoru dedin
Birde Apache 180 hakkında bilgin var mi
Rodaj bakımını yaptırdım. Baymoto acıbademde. Komple elden geçti. Yağ olarak motul 5100 15w50 kullandım ve motorun vites geçişleri inanılmaz fark etti.
Arkadaşlar merhaba,
Bende aranıza Kocaeli'nden katılacağım. 1 aydan beri o mu bu mu diye araştırırken en son Pulsar 150NS'te karar kıldım. Bayi açıksa yarın sipariş vereceğim.
İlk motosikletim olacak, en son 8-9 sene önce Mobylette Super 52 kullanmıştım. Şimdi renkte kararsız kaldım. Bayide hazır mavi renk vardı. Hangi rengi tavsiye edersiniz?
Kazasız, hayırlı sürüşler.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)