Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Eylül 2015, 14:52
#481
Reklamlar
-
S.a Arkadaşlar bende bayramdan önce 150F aldım Şuan 600 km ilk 500 bakımını yaptırdım üçerler motorda servisten cıktıktan sonra biraz gazlıyayım dedim yokus aşşa 105 geçmedi takılı kaldı bi kaç sefer daha yokusta denedim yine aynı sizce normalmi? yoksa kesici flanmı var? kardeşimde bajaj boxser var rahat yokus aşşa 120 görüyor anlamadıgım konu bu
-
Gösterge hatalıdır belki, ibre takılı kalıyordur. Ama o hızda gitmek sabır ve sağlam toto ister, uyuşur kalırsınız. Ve hepi topu 150'lik motorları sıkıştırmayın bu kadar. Adam cbf ile tapagaz gidiyor, titremediği için de hissetmiyor ne yaptığını. Sonra motor yağ yaktı. Ne yakacaktı?
-
göstergenin hatalı oldugunu düsünmüyorum belkide daha yeni die veya cok rüzgar vardı o da etkilemiş ola bilir bakalım ilerleyen zamanlarda ne degiscek görcez arka dişliyi 40 yaptırıcam bide iki lastigide cöp onları degistirecem
-
Bajaj sayesinde 150'lik motorların 60-70 km hızla gitmek için üretildiğini öğrendik. Ben çinli motorumu aldığımdan beri tamgaz kullanıyorum seyir süremin yüzde 90'ı 100km hız üzerinde geçmiştir özellikle şehirdışı sürüşlerde. Motorla 3 yılı devirdik, aldığım performansa kıyasla büyük bir sorun yaşamadım. 60-70km hızlarda sürsem hiçbir şey olmayacaktı. Tapagaz bir depo benzini bitirdim neredeyse 300km yaptım, motordan indiğimde titreşimden rahatsız olan hiçbir yerim olmadı. Motoru 210cc yaptım dev gibi piston ve uzun stroklu krank taktım. Balansör orjinal olmasına rağmen hâla ciddi bir titreşim yok. 107km hızda 8000 devir çeviriyor ve o hızda sürücüye etkiyen titreşim sıfır. Motoru kastırdıkça titreşimi azalıyor. Sürekli 120km hızda ve titreşimden rahatsız olmadan gidebiliyorum. 3000 liralık motorla sol şeridi kapamak çok zevkli Egzoz deli gibi bağırıyo ses rahatsız ediyor o ayrı tabi Orjinal görünümlü modifiye egzoz aldım susturucu geçişleri geniş yapılmış motoru çok rahatlattı.
-
honda cb125e göre bu o kadar titremiyor
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bajaj sayesinde 150'lik motorların 60-70 km hızla gitmek için üretildiğini öğrendik. Ben çinli motorumu aldığımdan beri tamgaz kullanıyorum seyir süremin yüzde 90'ı 100km hız üzerinde geçmiştir özellikle şehirdışı sürüşlerde. Motorla 3 yılı devirdik, aldığım performansa kıyasla büyük bir sorun yaşamadım. 60-70km hızlarda sürsem hiçbir şey olmayacaktı. Tapagaz bir depo benzini bitirdim neredeyse 300km yaptım, motordan indiğimde titreşimden rahatsız olan hiçbir yerim olmadı. Motoru 210cc yaptım dev gibi piston ve uzun stroklu krank taktım. Balansör orjinal olmasına rağmen hâla ciddi bir titreşim yok. 107km hızda 8000 devir çeviriyor ve o hızda sürücüye etkiyen titreşim sıfır. Motoru kastırdıkça titreşimi azalıyor. Sürekli 120km hızda ve titreşimden rahatsız olmadan gidebiliyorum. 3000 liralık motorla sol şeridi kapamak çok zevkli
Egzoz deli gibi bağırıyo ses rahatsız ediyor o ayrı tabi
Orjinal görünümlü modifiye egzoz aldım susturucu geçişleri geniş yapılmış motoru çok rahatlattı.
Cbf150 yaklaşık 11 beygirlik ve muadillerine göre ağır bir motor. Balansör sağlam olduğu için sürücüye hissettirmiyor, sürücüde ne yaptığını farketmiyor ve yağ yaktırıyor. mantıklı değil mi sizcede söylediğim? CBF'ten bahsediyorum ben. Cbf. hani şu honda cbf 150 olan. Daha nasıl yazayım bilemedimki.
-
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Cbf150 yaklaşık 11 beygirlik ve muadillerine göre ağır bir motor. Balansör sağlam olduğu için sürücüye hissettirmiyor, sürücüde ne yaptığını farketmiyor ve yağ yaktırıyor. mantıklı değil mi sizcede söylediğim? CBF'ten bahsediyorum ben. Cbf. hani şu honda cbf 150 olan. Daha nasıl yazayım bilemedimki.
Sürücü zahmet edip devir saatine bakarsa yağ falan yaktırmaz.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Sürücü zahmet edip devir saatine bakarsa yağ falan yaktırmaz.
Bakmıyor işte hocam. Bakmıyor, 110 a sabitleyip çok konforlu gittim geldim diyor. Motora yazık.
-
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Cbf150 yaklaşık 11 beygirlik ve muadillerine göre ağır bir motor. Balansör sağlam olduğu için sürücüye hissettirmiyor, sürücüde ne yaptığını farketmiyor ve yağ yaktırıyor. mantıklı değil mi sizcede söylediğim? CBF'ten bahsediyorum ben. Cbf. hani şu honda cbf 150 olan. Daha nasıl yazayım bilemedimki.
CBF'nin balansörü gayet ince ve hafif, kranka yakın içten balansör kullanılmış. Ama daha etkili. Benim motorda eski tip dıştan balansör var kocaman upuzun bir yarım silindir. Yine de fena değil titreşime etkisi. 1 sene kadar önce aynı bloka içten balansör yapmaya başladılar türkiyede bazı markalar bu bloku kullanıyor. Balansörsüz gibi görünüyo ama hafif çıkıntısı var. Kuba CR1 ve Motoran'ın 1-2 modelinde bu blok var titreşimi yok gibi bişey.
-
Merhabalar arkadaşlar 1 haftadır bende bajaj discover 150f kullanıcısıyım, motoru sıfır aldım. Şu anda 900 km deyim (700 km si uzun yol). Titreşim olarak kaydadeğer bi rahatsızlık yok şuan. 90-100 km/s hızlara gelince benzin deposunu sıkı sıkı dizlerle tuttuğum zaman depoda ki titreşim kendini hissettiriyor birde vites pedalına ayağımı değdirdiğimde orada sürekli bi titreşim var ancak dediğim gibi kaydadeğer değil benim için. 900 km nin yaklaşık 700 km sini artçıyla yaptım arka tarafta herhangi bir titreşim olmadığını söylediler. Bakalım km arttıkça zamanla nasıl bir hal alacak motosikletim.
-
htArh- adlı üyeden alıntı
Merhabalar arkadaşlar 1 haftadır bende bajaj discover 150f kullanıcısıyım, motoru sıfır aldım. Şu anda 900 km deyim (700 km si uzun yol). Titreşim olarak kaydadeğer bi rahatsızlık yok şuan. 90-100 km/s hızlara gelince benzin deposunu sıkı sıkı dizlerle tuttuğum zaman depoda ki titreşim kendini hissettiriyor birde vites pedalına ayağımı değdirdiğimde orada sürekli bi titreşim var ancak dediğim gibi kaydadeğer değil benim için. 900 km nin yaklaşık 700 km sini artçıyla yaptım arka tarafta herhangi bir titreşim olmadığını söylediler. Bakalım km arttıkça zamanla nasıl bir hal alacak motosikletim.
Artçı kısmında titreşim yok diyerek bir ilke imza attınız. Dünyada eşi benzeri yok şu anda Gidondaki tireşimden bahsedin birazcık.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
CBF'nin balansörü gayet ince ve hafif, kranka yakın içten balansör kullanılmış. Ama daha etkili. Benim motorda eski tip dıştan balansör var kocaman upuzun bir yarım silindir. Yine de fena değil titreşime etkisi. 1 sene kadar önce aynı bloka içten balansör yapmaya başladılar türkiyede bazı markalar bu bloku kullanıyor. Balansörsüz gibi görünüyo ama hafif çıkıntısı var. Kuba CR1 ve Motoran'ın 1-2 modelinde bu blok var titreşimi yok gibi bişey.
Balansörün ağırlığı ve büyüklüğü dengelenecek kütleye yani piston ve biyel kollarının kütlesine bağlıdır. Asıl önemli olan ise dengeleme kütlesinin dönme ekseninin, piston ekseni ile çakışmasıdır. Önde çıkıntı yapan balasörlerde de düşey yönde dengeleme yapılır fakat balansör piston ekseninde olmadığından motor üzerinde fazladan bir dönme momenti daha oluşturur. O yüzden bu tip motorlarda mutlaka titreşim kalır. Bir de tabi alttan egzentrikli motorlarda sübapları hareket ettiren çubukların yukarı aşağı hareketleri de ilave titreşim yaratıyor. Her zaman çıkıntı yapmayan balansörlü modelleri tercih etmekte fayda var. Motorda çıkıntı yoksa ve/veya gücü de emsallerinden fazlaysa kesin olarak titreşimli olduğunu düşünürüm. En güzel örneklerinden biri KTM Duke 200/250/390 motorlardır. Bunların tümünün güçleri diğer tek silindirli rakiplerinden daha fazla ve hepsi de titriyor. 150F'in de dahil olduğu tüm Hint motorları da bu şekildeler. Titreşim seviyesine bağlı olarak bunların bazısı rahatsız edici, bazısı ise keyif verici oluyor. Duke 390 titriyor ama gücünden dolayı kafaya takmıyorsunuz. Youtube'da CR1 incelemesi yapan İlker (İlker tdi) isimli bir çocuk var. O arkadaşa güveniyorum ve CR1'de kesinlikle tireşim olmadığını söylemişti. CBR250'de ise titreşim var demişti, sonrasında kendim de sürünce titreşim olduğunu gördüm ve arkadaşa güvenim bir kat daha arttı. Umarım özellikle Çin modelleri için incelemeleri devam eder. Motorlarda benim de önemsediğim çok ince noktaları yakalayabiliyor.
-
Artçı olarak kendi motosikletime hiç binmedim hocam bu yüzden arkada titreşim olmadığını ben değil artçı olarak binenlerin söylediğini yazdım,ama yarın artçı olarak binip deneyimimi burada yazarım. Gidona gelince; sert bi çukura girince ön amortisörlerden kaynaklı rahatsızlık oluyor ilk rodaj bakımından sonra ortaya çıktı bu da. titreşim anlamında ise gidonda bir rahatsızlık yok. Bu arada artçı olarak hafta içi işe gidip geldiğim (gidiş dönüş 22 km toplam 110 km şehiriçi) 1.85 boyunda 81 kg lık mesai arkadaşım ile, haftasonu ise 53 kg olan eşim ile uzun yol (yaklaşık 750 km) yaptık. Daha önceki motosikletim Çin'li(kanuni phantom) olduğu için ya da Japon motosiklet kullanmadığım için hislerim envai çeşit motosiklet kullanmış 100000-150000 km tecrübesi olan deneyimli kardeşlerim için tatminkar olmayabilir ama Çin motosikletin bir tık üstüne çıkmamda Discover 150F bi adım olabilir. Saygılar.
-
S.a arkadaşlar Motorum 1000km Oldu 1000 km kadar izlenimlerim titresim varmı evet var önden ses gelmeside cabası zangır zungur ötüo onun haricinde hızlanması torku güzel 10 gün sonra lastikleri degisecem sava marka lastik şiparisi verdim arka dişliyede 40 düsürecem böle binicez gittiyi yere kadar zaten ev iş arası kullandıgım icin fazla km yapamıyorum yazları olsa deniz gezi mezi derken öle anca motoara ısındınmı derseniz fazla deiL kendimi kandıramam ama artık şeye giren şemsiye acılmaz die ßi söz vardır o oldu satmaya kalksan cok deger kaybeder ki zaten sahibinden'de ilanlara bakıyorum 2 3 aylık motorlar hala duruo ikinci eli zayıf en iyisi belli bi km yapmak artık bu saatten sonra ;)
-
Arkadaşlar bajaj discover 150 f için üçlü çanta seti ve çanta demirleri satılıktır.Çantalar ve çanta demirlerinde hiçbir sıkıntı yoktur.Motorumu başkasına vereceğim için satıyorum.
Topcase:120 tl----30 lt
Sidecase:225 ------22 lt x2
Çanta Demirleri:135 tl
Normalde bu üçlü çanta seti ve demirlerinin bana maliyeti 500 tl üzerinde ama kullandığım için set halinde 375 tl satacağım.Çanta demirleri çantaların orjinal demiridir ve çantalar istenildiği zaman tek butonla demirler sökülmeden portatif olarak sökülebilmektedir.
Akşam saat 5 den sonra ararsanız cevap verebilirim gündüzde mesaj atarsanız müsait olunca geri dönerim.İnternete sürekli girmediğim için forumdan cevap yazamayabilirim.Fotolarını aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
Link:http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-bajaj-discover-150-f-icin-canta-seti-ve-canta-demiri-238348402/detay/
Yavuz Maral
TEL:0541 711 6619
Elazığ
-
eviLdead adlı üyeden alıntı
honda cb125e göre bu o kadar titremiyor
Atma,sallama işkembeden birader...CB125e bunun yanında elektikli bisiklet gibi-150f ise hilti gibi mübarek...
-
cb125e titrer hemde ne titremek asla bir ybr değil.
-
Arkadaşlar merhaba.
Bugün samsunda, saathane meydanında disvover 150 f vardı bir tane. Sahibi burada mı acaba?
Üzerinde kafa granajina kadar uzanan koruma demiri, yan ve arka çantaları vardı. Gerçekten çok yakışmıştı.
Bende bir 150 f alıp, ekstra ön siperlik, kafa granaji koruma demiri, yan çanta takıp, küçük bir touring sınıfı motosiklet yapmak istiyorum.
İnternette baktığım ve araştırdığım kadarıyla, aksesuar olarak hiçbir şey bulamadım. Ne ön cam, ne de çanta demiri filan. Bu bahsettiğim şey yapılır mı diye sormayacağım, elbet yapılır da, aranızda yapan oldu mu? Nasıl halletti?
-
APALA satim sana motorumu o dedigin herşey mevcut benim motorda ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Atma,sallama işkembeden birader...CB125e bunun yanında elektikli bisiklet gibi-150f ise hilti gibi mübarek...
al birini vur ötelkine ya
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)