Yakıt konusunda bende hayal kırıklığına uğradım. Duygularınızı paylaşıyorum
İlk 500 km bakımına giden oldumu? Kaç tl tutuyor? Neler tavsiye edersiniz.???
Yakıt konusunda bende hayal kırıklığına uğradım. Duygularınızı paylaşıyorum
İlk 500 km bakımına giden oldumu? Kaç tl tutuyor? Neler tavsiye edersiniz.???
Oktay motorda 100 Tl verdim ben. Başkasının cebi yanmasın diye yazıyorum buraya. Ha paranız çoktur, güvenebileceğiniz usta arıyorsunuzdur, önemli bir problem vardır vs. gidin tabiki. Başka yerlere nazaran daha fazla güven veriyor, daha farklı. Hele ki büyük motorları görünce daha bir güveniyorsunuz. AMA eti budu belli 150'lik motorun ilk bakımı o kadar olamaz (yağ-yağ filtresi-bakım). Olursa insanlar uzaklaşır, markadan soğur.
Normalde yazmayacaktım buraya ama sorulunca yardımcı olmak istedim.
Yakıt konusu:
Benim x-max 250 cc 100 km'de 3.5 yakıyor, enjektörlü olması artı getiriyor tabii
125'lik çinli karbüratörlü motorum da 2.5 yakıyor, kendi sınıf ortalamasına uygun.
Sanırım sizin motorlar da rodaj'dan sonra daha az yakacaktır.
Elbette bir standartın olması lazım.Ama burdaki sorumluluk bence servisde değil onları kontrol etmeyen böyle bir sistem oluşturmayan Kuralkandadır,öylede olunca her sevis kafasına göre takılıyor bir bakıma servisin müşterisini öpmesine göz yumuyor.Tabi burda vicdanlı doğru ve dürüst servislere lafımız yok kısacası olan yine bizlerfe oluyor
Ben lüleburgazda ilk 500 Bakımına 60 TL verdim
Bajaj bu motor için 200cc üstü Big Bore Kit çıkarmalı. Öyle olmadan Cg125'in tahtını ele geçirmesi imkansız. Motor alıp hiçbir yerini kurcalamadan binmek çok sıkıcı
Km yapmış arkadaşlar yakıt 3000-4000 km sonra yakıt düşüyomu gercekten deneyimlerinizi yazarsanız ve titreme sorununu dişli ile çözen arkadaş garanti bunu biliyomu acaba garanti dışı kalma varmı
Km arttıkça yakıt düşmez çünkü motor değişmez.
Dişli değişiminden doğan sorunlar garanti dışı oluyor.
Dişli değişiminin hıza ve torka etkisine şu adresten bakabilirsiniz.http://www.sprocketcalculator.com/
Bu yakıt tüketimi konusunu Boxer başlığında yazmıştım. Resmi sitede verilen rakamlarla alakası yok o yüzden önceliğiniz yakıtsa bu değerlere güvenmeyin diye. Forumda her başlıkta olduğu gibi buradada, gerçek kullanıcıların objektif yorumları önemli. Keşke sizden önce birleri bu değerleri yazsa ya da sizin gibi söyleseydi farklı alternatiflere bakabilirdiniz. Ama şunu da ekleyeyim, sınıfındaki motorlar gibi motorunuzun yakıt tüketimi, yani moralinizi bozmayın. Sizin kullanımınıza bağlı, 2,5 - 4 lt/100 km yaktırabilirsiniz 150 cc bir motora.
Fight till the end!!!
bende bugün 500 bakımına götürdüm. 60 TL verdim (Manisa merkez)
motor yağı ve filtresi değişti
zincir yağlandı ve ayarlandı.
her yerini elden geçirdiler kontrol ettiler.
kafa sesi için biraz ayar verdiler. şimdi baya azaldı. (ayar verdiler derken vidaları gevşetti, kafayı yanlardan sıkıştırıp vidaları tekrar sıktı.) şimdi yok gibi desem yeridir.
köpüklü yıkayıp silip teslim ettiler.
yaklaşık bir saat sürdü.
memnun kaldım diyebilirim.
Yakıt icin 72 km yi görünce güzel bir değer dedim. Hani 55-60 km yapar diye düşündüm. 35-40 km olması biraz hayal kırıklığı gerçekten.
Merhaba Arkadaşlar
Bende cbf 150 ile Discovery 150 f arasındayım. Güç, Yakıt ve seriliği ile 150f, Vibrasyon, rahatlık ve Honda sağlamlığı arasında kaldım. Aslında siteden okuduklarım ve genel yorumlarla 150f ten yana tercihim %55 150f ama Yakıt ve vibrasyon konusunda kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Kullanan arkadaşların yeni yorumları çok kişiye gerçekten yardımcı olacak. Bu siteninde amacı bu değilmi zaten
Saygılar
Önceliğiniz nedir onu net olarka belirlerseniz daha rahat tavsiye verebiliriz. Sağlamlık konusunda bajajın kötü olduğunu sanmıyorum. Aksine bazı şasi parçaları normalden daha kalın görünüyor; bu da ağırlığının asıl sebebi sanırım. Motor sağlamlığı derseniz bir şey diyemem; henüz 100bine ulaşan olmamıştır.
Güç isterseniz 150f, yakıt da cbf150 den azcık daha düşük. Tork gayet iyi. 150f de titreşim 80 civarında başlıyor stok haliyle (100 civarında el ayak uyuşturabilir belki). Arka dişliyi 40a indirince bu titreşimin başlangıcının 100e yaklaştığını söyleyenler var henüz deneyemedim; bu da yeterli olur sanırım uzun yol için.
ÖNEMLİ: titreşim benim için çok önemli, vızıltı dahi istemem derseniz yakıtı gücü falan boşverip direkt cbf tercih edin. Çünkü 150F'in cbf'e rakip olamayacağı tek konu titreşimdir. Tamam 150f'teki titreşim boxer kadar acayip değil. Cbf hayranı olan ben bile 150f'i sevdim ama keşke 80'de o zırıltı başlamasaydı. Dişli değişimiyle bunu 100'e kadar alabilirsem benim için yeterlidir mesela.
Ayrıca bulunduğunuz yerdeki bayiye bir sorun, test motoru varsa muhakkak deneyin. İstanbulda olsanız bir kaç yerde var.
EKLEME: belirtmeyi unuttum; ben 150f'i alırken cbf de aynı fiyat olsaydı sırf o titreşimsizlik ama hantal hissi sebebiyle cbf tercih ederdim çünkü atik araçları sevmiyorum. Aslında karakter olarak cruiser tiplerine çok yatkınım ama bu fiyatlarda alınabilecek çin malı harici bir motor olmadığı için cbf tercih ederdim doğal olarak. Hakikaten o ağır sürüşü çok zevkli. Yakıt, güç falan umrumda değil çünkü farkedecek kadar çok yol yapacağımı da sanmıyorum.
cbf 150 modeli hondanın üretimini bırakmak istediği fakat türkiyede talep çok olduğu için üretime devam ettiği bir model, tasarımı ve konforuyla çok tutuldu. cbf de arka çanta demiri mevcut ama ağır birşey takmaya müsait değil.
Değerli arkadaşlar;
DİSCOVER 150F modelimizin farklı ve üstün özelliklerini şu şekilde ifade edebilirim;
1. Güç 14,5 PS
2. Exhaust TEC system ile düşük hızlarda dahi vites değişimine gerek kalmadan hızlanabilmesi,
3. Molycoat kaplamalı Piston sayesinde uzun motor ömrü, özellikle rodaj döneminde aşınmanın önelnmesi, yağ eksiltmemesi,
4. Yağ filtresi ve süzgecinin kullanılması, 5.000 km bakım aralığı,
5. 2 buji 4 valf Sistemi ile tek bujiye gore daha verimli yanma, daha atak olması,
6. Monoshock suspension Sistemi ile konforlu sürüş,
7. Sınıfında en uzun aks mesafesi,
8. Papatya disk fren sistemi ile daha emniyetli duruş,
9. Uzun sele ile vasıtası ile rahat oturuş,
10. Geniş gidon mesafesi,
11. DC far sistem,
12. Led stop lamba,
13. Digital yakıt göstergesi, saat ve km. ölçüm,
14. Ucuz yedek parça,
15. 70-80 ortalama hızda km hızda 1 km ile 40-45 km yol kat etme. (68 kg. personel ağırlığı, düz zemin, 40-45 km/h sabit hız, 5 nci vites, yağışsız hava, düz zemin şartlarında 1 lt. ile 72 km’ye kadar yol alma),
16. Ucuz, orijinal yedek parça,
17. Yağın servis ağı,
Kısaca bazı özelliklerini ve avantajlarını saymaya çalıştığım Commuter segmentinin iddialı bir modeli olarak piyasaya giren DİSCOVER 150F kısa sürede sizlerin teveccühünü kazandı. Teşekkür ediyoruz.
Saygılarımla…
250 km 40 tl. yakıt. motor 900 km'de (250 km'nin çoğu kaç yaptığını denemek için yapılmıştır )
Rodajdaki motoru sürekli zorlayarak hiç iyi etmemişsin. Benzini 4.8 liradan hesaplarsan 100km'de 3.33 litre yakmış. Az değil normal, sınıfındaki diğer motorlar da tam gaz sürünce böyle yakıyor ve 3 litreyi geçmeyenler var. 1 litre ile 72km yapıyoruz diyecek bi tüketimi yok. Ne sürücülerimiz 68 kilo ne de 45km hızla gidecek düz yollarımız var.
ben 100 kiloyum mesela.. 500 km'den sonra rodaj bitmiştir artık diye düşündüm.. kullandıkça daha çok seviyorum bu motoru. Özellikle amortisörleri harika. Yakıt bence iyi gibi geldi 16 kuruş
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)