Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Haziran 2015, 15:37
#301
Yeni alan arkadaşlara motorları hayırlı olsun.İnşallah herkes motorlarını içi sinerek kazası belasız kullanır.1.5 Aydır bu motoru bende kullanıyorum en başta fiyat noktasında eleştiri getirmeme rağmen(ki hala bu eleştirimi yine söyluyorum) daha önce 125st ve pulsar 200ns i kullandığım ve memnun kaldığım için bu motoruda test etmeden direk almaya karar verdim ve aldım,Lakin ST125 VE Pulsar200ns den aldğım memnuniyeti belli kısımlarda bu modelden alamadım Bunuda bu motoru binen biri olarak söylüyorumki körükörüne kendi motoruna sahip çıkan eksiklerini ifade etmeyip herşeyiyle motoruna sahiplenen kişilerle kıyaslamayın ki alacak arkadaşlar bunları okusun ki alsın veya almasın çünkü bu forumun amacı bu olmalı bence.Gelelim motora motorda şu an 750 kmdeyim evet motor selesinin rahatlığı,uzunluğu estetik görünümü olarak gayet güzel,Ama hepimizin ortak sıkıntısı haline gelen vibrasyon olayında bence sınıfta kalıyor tabi balansör olmaması birinci sebebi bana göre ikinici sebebide motoru çok güçlü ve çekişli yapacağım diye arka dişlinin 43 olarak seçilmesi.Evet motor çok güçlü ve çekişli olmuş ama bu gücünü bir türlü yola veremiyor motor böylede olunca vibrasyon olarak sürücüye geri dönüyor ve 80 km hızdan sonra bile ciddi bir titreşim alıyorsunuz.Böylede olunca bende genelde herkesin yaptığı gibi dişli değişimine gittim ilk bakımıyla beraber 43 olan dişliyi 40 a çevirdim hem dişli değişimi hemde bakımında olması hasebiyle motor şimdi kendini daha ii buldu.Şunu rahatlıkla söyleyebilirim motorun çekişinde hiç bir sıkıntı olmadı motorun bayması gibi bir şey söz konusu değil çünkü motor o kadar güç üretiyor ki 40 değil belki 38 bile denenebilir ama 40 bana göre gayet makul,şimdi vites araları daha bir uzadı 5 vitesde daha bir stabil ve güzel gidiyor belli kmlere ulaştıkca motor kendini buldukça daha ii olacağı kanatiindeyim.İlk bakım içinde dişli dail 90 tl masrafım gitti
Reklamlar
-
15 Haziran 2015, 15:37
#302
Seko adlı üyeden alıntı
Boxer'dan daha fazla titriyor. Bajaj etkinliğinde Boxer, 150F ve Pulsar'ı arka arkaya birkaç kez sürdüm. 50- 60 km hıza kadar gayet zevkli ama 70'den itibaren titreşim fazlalaşıyor, 80'de çekilmiyor. Boxer'dan sonra iyi gelmeyecektir yalnız oturuş pozisyonu, rahatlığı çok güzel.
Discover 150 F kendi orjinal dişlisiyle Boxer'dan bile daha fazla titriyorsa o fiyat bence çok yüksek... Dişli değişimi ile düşen tork da cabası. Ayrıca garanti kapsamı dışında da kalabilir.
-
15 Haziran 2015, 15:46
#303
Benim çinlimin boşta bağırtınca yaptığı titreşim. Sağ aynadan otoparkın kolonu üzerindeki D harfi görülüyor netliği bozulmuyor orta devirlerde az bi sarsılsa da 9 bin devirde bile bariz bir titreşim yok. 16500km'de olmasına rağmen zırıldayan bir yeri yok. 150F ile aynı videoyu çekmeye cesareti olan var mı
-
15 Haziran 2015, 15:57
#304
Yarın sahile inebilirsem ben çekerim; orjinal hali ile. Şimdi sokakta, brandayı aç vs. üşeniyorum
-
15 Haziran 2015, 16:02
#305
Şu kısa sürede Discover 150 nin , CBF ve YBR ye alternatif olamadığı ortaya çıkmıştır. Son 5 yılda hangi "işte bu motor" diye lansmanının yapıldığı commuterlerden hangisi CBF ve YBR nin tahtını devirebildiki..
Hindistan gibi değil burası. Titreşim sevmiyoruz. Hondanın CB serisi zaten bu yüzden başarısız oldu. Commuter dediğin motor üzerinden inmeyeceğin heryere gideceğin motordur.
Yani şuan için YBR mi CBF mi sorusu halen geçerlidir. Gerisi henüz kayıtlara girebilmiş değil..
-
15 Haziran 2015, 16:02
#306
Benim çekim dandik oldu kurgusu iyi değil ama sabit bir cisme odaklanmışım titreşim durumu belli.
-
15 Haziran 2015, 17:46
#307
bajaj ve heronun motorları gibi yamaha ve suzuki de 150 lik motorlarını türkiyeye getirmeli çünkü motorları diğerlerinden üstün.
Suzuki gs150r http://www.suzukimotorcycle.co.in/GS150Rprice.aspx
Yamaha FZ-S http://www.yamaha-motor-india.com/mo...-fzs.html#spec
Şu videodan incelemelere bakabilirsiniz
(bajaj discover 150f, herothriller, suzuki gs150r, yamaha FZS )
(İncelemeye göre bajaj otobanda titriyor!..)
-
15 Haziran 2015, 20:40
#308
Suzuki de büyük ihtmal hindistan malı, gelecek olursa dikkatli incelemek lazım (bkz. yandaki demir).
Hakikaten çok merak ediyorum; niye diğer firmalar cbf'e karşılık motor getirmeye çalışmıyor? Niye yamaha sadece ybr ile yetiniyor? Amaç ne?
-
15 Haziran 2015, 21:56
#309
Türkiyede kimsenin 150 cc bir motosiklete 7-8 bin tl vermek istememesi bu modellerin gelmemesinin bir nedeni olabilir. hindistanda(goa da) fiyat olarak kıyaslarsak suzuki gixxer 83960, bajaj 150f 60720.
türkiyedeki fiyat ile orantılarsak suzuki gixxer fiyatı 7200 tl, bajaj 150f 5200 tl
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
bajajın motorları fiyatına göre oldukça iyi. Sadece titreşim var.
Titreşimli motorlarda ise motor devri zararlı derecede yüksek olana kadar pek titreşim olmuyor.
Ayrıca titreşim, motorun uzun ömürlü olması için bir erken uyarı sistemi olarak düşünülebilir.
titreşim mi var devri düşür motor rahatlasın!
-
15 Haziran 2015, 22:08
#310
Motor titremesin diye 6000 deviri geçemeyecekler mi yani ? 60-70km hızdan sonra başlıyormuş titreşim.
-
15 Haziran 2015, 22:16
#311
bizim için tabiki kötü bir durum ama bir de motor bloğuna sormak lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
bu da videodaki gixxer
-
15 Haziran 2015, 22:18
#312
O kadar da zararı yok fazla devirin. Tapagaz 9500-10000 devir hiç yavaşlamadan 80km yol gittim banamısın demedi. İndiğimde titreyen bir yerim yoktu. Çinli olunca parçası ucuz nasıl olsa diye acımıyosun. Zaten adı ondan çıkıyo kötü diye. Mesela motoru insan gibi sürseydim 15000km'de egzantrik dişlisinin arasına parça girip de bana motoru söktürmezdi heralde. Normalde kırmızı bölge 8500 devirde başlıyo ben 9500'de 2-3 saat sürüyorum düşün
-
15 Haziran 2015, 23:04
#313
Mengu16 adlı üyeden alıntı
O kadar da zararı yok fazla devirin. Tapagaz 9500-10000 devir hiç yavaşlamadan 80km yol gittim banamısın demedi. İndiğimde titreyen bir yerim yoktu. Çinli olunca parçası ucuz nasıl olsa diye acımıyosun. Zaten adı ondan çıkıyo kötü diye. Mesela motoru insan gibi sürseydim 15000km'de egzantrik dişlisinin arasına parça girip de bana motoru söktürmezdi heralde. Normalde kırmızı bölge 8500 devirde başlıyo ben 9500'de 2-3 saat sürüyorum düşün
Aslında bajajında avantajı burada; ucuz yedek parça. Hakikaten yedek parça ucuz. Kuralkanın sitesinden girip bakabilirsiniz daha önce de yazdığım gibi. Mesela geçen bir şey daha keşfettim. Sym fiddle kullanıcıları egzoz fiyatından çok şikayetçi (1300 küsür). Bajajda 360 lira civarıydı.
Belki de bajaj bu amaç için yola çıktı, kârını da ilk motoru satarken yapıyor.
-
15 Haziran 2015, 23:09
#314
Çinlilerin egzozları 60 lira desem
-
17 Haziran 2015, 15:13
#315
Bu SYM , KYMCO yedek parça fiyatlarında uçmuş iyice saçmalamışlar. KYMCO yu bitirdiler. SYM de bitme aşamasında...Hangi kafayla bu fiyatları yazıyorlar anlamak mümkün değil.. Bu konuda Kuralkan ın fiyatları gayet makul bana göre..Egsoz 1300 TL olurmu yahu.. Suzuki sapıtmıştı şimdide koreliler taiwanlılar sapıtmaya başladı..
-
17 Haziran 2015, 15:36
#316
Buda benim makine. Yeni aldım ve yazılanların aksine çokta memnunum. Eşimle dün yola çıkarak Bolu, Amasra, Bartın, Zonguldak, Ereğli ve tekrar Bolu ya döndük. toplamda 500 km yol yaptık ve çok konforluydu. Şu an halen boxer kullanıyorum ama 150f konfor olarak gerçekten apayrı. Titreşimi sorun edenlere soruyorum; bu kadar TVS Apache satılıyor madem titreşim sorun o zaman TVS hiç satılmasın kimse almasın. Aynı zamanda boxerda da titreşim var ne yapalım çöpemi atalım? Titreşim var ama o kadarda zangır zangır bir Çinli gibi değil. Vites oranları çok kısa olduğundan en akıllıca çözüm arka dişliyi 40 yapmak. bu size %7 lik bir son hız artışı ve vites oranlarının uzamasını sağlayacak, motor daha az titreyecek ve yakıtta azalacaktır. Motoru kullanıp denemeden yorum yapanlara itibar etmeyin lütfen...
-
17 Haziran 2015, 15:43
#317
Sıfırı bile titriyo 1 sene kullandıktan sonra o zangır zangır titreyen çinliler gibi olacak. YBR parasına satılıyo ama 2 sene kullandıktan sonra 2500 liraya satarsınız anca bunu.
-
17 Haziran 2015, 15:55
#318
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Sıfırı bile titriyo 1 sene kullandıktan sonra o zangır zangır titreyen çinliler gibi olacak. YBR parasına satılıyo ama 2 sene kullandıktan sonra 2500 liraya satarsınız anca bunu.
Bu motor hakkında eleştiri tabi yapılabilir ama ben sizin yorumlarınızdan sizin problemli olduğunuzu düşünüyorum. bir motoru beğenende olur beğenmeyende. ayrıca kimin ne kadar zarar ettiği sizi neden bu kadar enterese etti anlamak zor. ben sizin yerinize olsam sahip oldunuz motorla mutlu mesut yaşar bajajdan ve bu topicten uzak durur, kendimide sizin gibi komik duruma düşürmezdim. bu arada yaş, meslek ve eğitim durumunuzu çok merak ediyorum sizin!
-
17 Haziran 2015, 16:18
#319
twona adlı üyeden alıntı
Bu motor hakkında eleştiri tabi yapılabilir ama ben sizin yorumlarınızdan sizin problemli olduğunuzu düşünüyorum. bir motoru beğenende olur beğenmeyende. ayrıca kimin ne kadar zarar ettiği sizi neden bu kadar enterese etti anlamak zor. ben sizin yerinize olsam sahip oldunuz motorla mutlu mesut yaşar bajajdan ve bu topicten uzak durur, kendimide sizin gibi komik duruma düşürmezdim. bu arada yaş, meslek ve eğitim durumunuzu çok merak ediyorum sizin!
Komik olan dijital gösterge denilen şeyin benzin göstergesinden ibaret olması. Motorun özelliklerini kırpıp hondaya benzetelim demişler ama olmamış. Motor için kaliteli lastik takımı, kışlık lastik bile yok. Türkiye pazarından bihaber üretilmiş bir motor. Buna rağmen Yamaha fiyatına satılıyor. Eleştirmek için belli bi meslekten olmak mı lazım, mühendisim ve motor tamiri de yapıyorum.
-
17 Haziran 2015, 16:29
#320
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Komik olan dijital gösterge denilen şeyin benzin göstergesinden ibaret olması. Motorun özelliklerini kırpıp hondaya benzetelim demişler ama olmamış. Motor için kaliteli lastik takımı, kışlık lastik bile yok. Türkiye pazarından bihaber üretilmiş bir motor. Buna rağmen Yamaha fiyatına satılıyor. Eleştirmek için belli bi meslekten olmak mı lazım, mühendisim ve motor tamiri de yapıyorum.
valla yazık! bir mühendis için uslup, eleştiri düzeyi taban yapmış durumda. bende ergen biri yazıyor sanıyordum. iyi forumlar size...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)