Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
14. sayfa BirinciBirinci ... 4121314151624 ... SonuncuSonuncu

Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #261
    selmani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kuba xr125
    Arkadaşlar boş muhabbet yerine kullanıcı yorumları yazılsa zaman kaybı olmaz 13 sayfanın belki 3 ünde kullanıcı yorumu var.

    Ayrıca bu motoru almayi aklından geçiren biri olarak yapılan yorumlardan biraz hayal kırıklığı yaşadım şahsen uzun yol yapmayi sevdiğim icin titresim konusu önemli benim için genede bir test edecem


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #262
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı selmani adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar boş muhabbet yerine kullanıcı yorumları yazılsa zaman kaybı olmaz 13 sayfanın belki 3 ünde kullanıcı yorumu var.

    Ayrıca bu motoru almayi aklından geçiren biri olarak yapılan yorumlardan biraz hayal kırıklığı yaşadım şahsen uzun yol yapmayi sevdiğim icin titresim konusu önemli benim için genede bir test edecem
    Hocam ben sizin icin yazayim. Daha rodajdayken artcili 240km yol yaptim corluya git gel. Toplam 180kg idik. Kalkis performansi ayniydi tek kisi haliyle ama hiz olarak soyle diyim; 80 i gectiginizde basliyor titremeye ama rahat rahat hizlanmaya da devam ediyor. Titredigi icin hizlanmak istemiyor sadece sollamalarda hizlaniyorsunuz. Disli degisimiyle bu titresim baslangicini 100-110 a tasiyanlar var ve memnunlar. Motorun gucu de yeterli, torkta cok buyuk kayip olacagini zannetmiyorum. Tek basina kullanan kurye abimiz 38 yapmis arkayi. Arada artci alan baska bir abimiz 40 ilr kullaniyor. Ben de yapacaktim ama serviste disli kalmamis, bekliyorum oylece.
    Mesela istanbuldaysaniz oktay motorun test motoru 40 disli. O motoru kullanirken titresim yoktu, cok tatli gidiyordu. Kendi sifir motorum ise titriyor rodajda diye. Rodajdan ve disli degisiminden sonra baya baya azaldigini bizzat gordum. Varsa imkaniniz o motoru test edin.

  3. #263
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Dişli büyüterek titreşim azaltılmaz titriyorsa titriyordur. Motor 8000 devirde ne kadar titriyorsa dişli değişiminden sonra o devirde yine o kadar titrer.

  4. #264
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişli büyüterek titreşim azaltılmaz titriyorsa titriyordur. Motor 8000 devirde ne kadar titriyorsa dişli değişiminden sonra o devirde yine o kadar titrer.
    Önce okumayı öğrenin. O hızdaki titreşim azalıyor demek istedim. Ben şu anda stok ve rodajdaki haliyle 80'de titremeye başlıyorum. Dişli değiştirince bu titreşim 100-110 civarında başlıyor. Yani yine var, daha sonra ortaya çıkıyor. Anlatabilmişimdir umarım.

  5. #265
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı AurorAbeam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce okumayı öğrenin. O hızdaki titreşim azalıyor demek istedim. Ben şu anda stok ve rodajdaki haliyle 80'de titremeye başlıyorum. Dişli değiştirince bu titreşim 100-110 civarında başlıyor. Yani yine var, daha sonra ortaya çıkıyor. Anlatabilmişimdir umarım.
    Dişli büyütünce önceden 5. viteste çıktığın yokuşu çıkmak için 4. vitese alacaksın motor yine bağıracak yine titreyecek. Balansörsüz motorda uzun yolda 100-110 gidip de titreşimden rahatsız olmamanın imkanı yoktur.

  6. #266
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişli büyütünce önceden 5. viteste çıktığın yokuşu çıkmak için 4. vitese alacaksın motor yine bağıracak yine titreyecek. Balansörsüz motorda uzun yolda 100-110 gidip de titreşimden rahatsız olmamanın imkanı yoktur.
    Halen okumamışsınız Arka dişli "küçültme". Teorik olarak bu işlem torktan kaybettirir, aynı hızı daha düşük devirde yapmanı sağlar ama tork düştüğü için bu hıza çıkma süren artar. Neyse kendi duyduğum/hissettiğim durumu açıkladım, inanıp inanmamak size kalmış.

  7. #267
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Okudum yazdığınızı bırakın şu muhabbeti lütfen. Yokuşta motorun belli bir hızda tutunmasını sağlayan da torktur. Dişli büyütünce tork düştüğünden motor çok daha kolay çekişten düşecek ve vites küçültme isteyecektir.

  8. #268
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okudum yazdığınızı bırakın şu muhabbeti lütfen. Yokuşta motorun belli bir hızda tutunmasını sağlayan da torktur. Dişli büyütünce tork düştüğünden motor çok daha kolay çekişten düşecek ve vites küçültme isteyecektir.
    Dişli büyütme değil "KÜÇÜLTME". Ve tork düşünce yokuşta çekiş azalır zaten bunu niye tekrar yazayım? Tork düşer dememiz yeterli değil mi? Kullanan adam tork düştüğünde yokuşta da çekişin düşeceğini bilemeyecek mi? Adam uzun yol diyor; yolu yokuş mu olacak sürekli mantığa bak. Yokuşta mecbur vites düşürüp devam edecek.

    Belkide aynı telden çalıyoruz ama niyeyse anlaşamıyoruz.

  9. #269
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı AurorAbeam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişli büyütme değil "KÜÇÜLTME". Ve tork düşünce yokuşta çekiş azalır zaten bunu niye tekrar yazayım? Tork düşer dememiz yeterli değil mi? Kullanan adam tork düştüğünde yokuşta da çekişin düşeceğini bilemeyecek mi? Adam uzun yol diyor; yolu yokuş mu olacak sürekli mantığa bak. Yokuşta mecbur vites düşürüp devam edecek.

    Belkide aynı telden çalıyoruz ama niyeyse anlaşamıyoruz.
    Ön dişli büyütme veya arka dişli küçültme söz konusu olan şey.

  10. #270
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişli büyütme veya arka dişli küçültme söz konusu olan şey.
    İşte mesele orda, kimse ön dişliye dokunmuyor. Mantık olarak aynı, doğrudur. O zaman net yazın ki daha sonra okuyan anlasın. Şu anda mevcut arka dişli 43. Yakın zamanda ben de 40 veya 38'döndüğümde yazarım buraya değişiklikleri. Açık açık söylüyorum orjinal haliyle ve rodajda, 2 kişi toplam 180kg ağırlıkla düz yolda 80 i gördüğünde titreme başlıyor, sollama için 100'ü gördüğümde dayanılmaz hale geliyordu. Ama 240km yolu 75'ten aşağı düşmeden tamamladık.

  11. #271
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Özet olarak, motor titriyor, 100 km sabit hızda sürünce de rahatsızlık veriyor yani. Rakiplerinin hiçbirinde böyle bi durum yok.
    dyavol-77 bunu beğendi.

  12. #272
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özet olarak, motor titriyor, 100 km sabit hızda sürünce de rahatsızlık veriyor yani. Rakiplerinin hiçbirinde böyle bi durum yok.
    Doğru, bunu daha önce de yazdım. Çözümü de dişli değişimi, bu kadar basit (100km hızla rahat gidebilmek için). Var olan titreşimi ise zamanla azalır (gördüm çünkü azaldığını) ama bitmez. Dediğiniz gibi balansör olmadığı için sıfırlanmaz.

  13. #273

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Arka dişliyi 38 yapınca 80'de yaptığı titreşimi 90 km hızda yapacak ama çekişten büyük kayıp olacak. Bana göre değmez.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özet olarak, motor titriyor, 100 km sabit hızda sürünce de rahatsızlık veriyor yani. Rakiplerinin hiçbirinde böyle bi durum yok.
    Bu sayede 14.5 BG zaten...

  14. #274
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sayede 14.5 BG zaten...
    Kağıt üstünde güçlü olsun uzun yolda diğer 150'liklerle performansı aynıysa fark etmez.

  15. #275
    ybf55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    125 honda 251 mz. MOTORAN MT 150.CURİSSER
    arkadaşlar bugün bende inceledim bana 150cc motora göre fıyatı pahalı geldi

  16. #276
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı ybf55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bugün bende inceledim bana 150cc motora göre fıyatı pahalı geldi
    ybr bile 5.5 olmuş hocam. Ama gönül isterdi ki bajaj daha da düşük fiyattan piyasaya girseydi, önce yerini sağlamlaştırıp fiyatıyla diğerlerini donunda sallasaydı ne güzel olurdu. Hem de rekabet daha sağlam olurdu. Millet "800 daha verir cbf alırım" demek yerine "niye 1500 fazla verip cbf alayım ki" diyebilseydi keşke. Ama olmadı.

    ******

    ÖN KAFADAN gelen ses çözüldü yazmıştı bir arkadaş; nasıl yapmış acaba tarif edebilir mi? Bende farkettim sanki bütün ses o civarlardan gelir gibi. Bu sefer boxerdaki hatayı yapmamışlar belli yerlere kauçuk koymuşlar ama yetmemiş sanırım. 1-2 tane de biz atalım

  17. #277

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    1 seneye yakındır bajaj discovery 125 kullanıcısıydım discovery 150F ile değiştirdim, 5000 km yi geçti. Motorun en önemli 1. eksiği vites dişli oranları emsalleri ile kıyaslandığında o konuda çok zayıf 2. eksiği devir saati ve vites göstergesi ama rakiplerinden bir adım öne geçmek istiyorlarsa bu eksikleri tamamlandıktan sonra bir de 6. vites olursa rakiplerine fark atar. Bunların haricinde motordan memnunum.bajaj motorun her şeyiyle ilgileniyor.

  18. #278
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Bu motor fiyatıyla baştan kaybeder ne değerli motormuş elin hintlisi.
    dyavol-77 bunu beğendi.

  19. #279

    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Discover 150f i daha kullanamadım. Benim Motorum mondial 125 mg. Yokuşta iki kişi zorlandığı için Orjinali 15t olan ön dişliyi 14t yaptım. Vites oranları küçüldü, daha atik oldu, 7000 devire kadar titreşim hiç rahatsız etmiyor.

    Benim için motosiklette aradığım özellikler:

    1-Dengeli olması, rüzgardan çok etkilenmemesi
    2-Yokuşlarda bayılmaması, rahat araç sollayabilmesi
    3-İki kişiye rahatça yer sağlayan sele ve rahat oturuş poziyonu
    4-Tükettiği yakıtla daha güçlü olması ve uzun yol alması.

    Bajaj discover 150f bu saydığım özellikleri vadediyor.

    Hız konusuna gelince, otobanda bile motosiklet için hız sınırı 90 kmh. Bu Motor 90 kmh ye rahat ulaşıyor imiş.

    Bence bir motor için uzun yolda en önemli unsur sabit çizgide gidebilmektir. Ben uzun yolda titreşimi, hızı herşeyi unutuyorum karşıdan gelen araçla çarpışmadan geçmeyi ve şeridimden çıkmamayı düşünüyorum.

  20. #280
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı versys adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Discover 150f i daha kullanamadım. Benim Motorum mondial 125 mg. Yokuşta iki kişi zorlandığı için Orjinali 15t olan ön dişliyi 14t yaptım. Vites oranları küçüldü, daha atik oldu, 7000 devire kadar titreşim hiç rahatsız etmiyor.

    Benim için motosiklette aradığım özellikler:

    1-Dengeli olması, rüzgardan çok etkilenmemesi
    2-Yokuşlarda bayılmaması, rahat araç sollayabilmesi
    3-İki kişiye rahatça yer sağlayan sele ve rahat oturuş poziyonu
    4-Tükettiği yakıtla daha güçlü olması ve uzun yol alması.

    Bajaj discover 150f bu saydığım özellikleri vadediyor.

    Hız konusuna gelince, otobanda bile motosiklet için hız sınırı 90 kmh. Bu Motor 90 kmh ye rahat ulaşıyor imiş.

    Bence bir motor için uzun yolda en önemli unsur sabit çizgide gidebilmektir. Ben uzun yolda titreşimi, hızı herşeyi unutuyorum karşıdan gelen araçla çarpışmadan geçmeyi ve şeridimden çıkmamayı düşünüyorum.
    Otoyolda hız sınırı 100+10km. Tabi 150'lik hava soğutmalı bir motorun sürekli 110 gitmesi beklenemez. Mg125 motorunuzun dişlisini küçülteceğinize keşke 60-70 lira verip silindirini 150'lik yapsaydınız. Performans fark edilir derecede artıyor özellikle yokuşlarda.


14. sayfa BirinciBirinci ... 4121314151624 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)