Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Mayıs 2015, 20:36
#241
Balansörsüz bir motor yüksek devirde büyük vites istediği zaman titrer. Çünkü motor güç üretir fakat bu gücü tam olarak yola yansıtamaz. Balansör kullanılması titreşimi alabilir fakat motor gücünü ciddi oranda düşürür. Bu bakımdan discover 150 nin titremesi motorun kusurlu olduğunu göstermez.
Reklamlar
-
28 Mayıs 2015, 21:47
#242
arkadaşlar bende 150f alarak aranıza katıldım. yaklaşık 2 hafta oldu. günlük işe sağa sola git gelde kullanıyorum. 200 km yi doldurmak üzere motor
bu titreşim mevzusu buradan dikkatimi çekti. benimde gençlik yıllarım mobilet üzerinde geçti (vitessiz). ara ara da jawa 350 ve eski rus motorları kullanmışlığım vardı. şimdi bu yeni modellere yabancı sayılırım
ben titreşimi yol, lastik, balans kaynaklı olarak düşünürdüm. burada bahsedilen motor titreşimi anlaşılan
150f de öyle rahatsız edici bir titreşim yok. ellerde ve oturma yerlerinde hissetmiyorum bile. ama dikkat edersen varmı var. ama çalışan bir motor olunca normal geliyor bana. cbf150 ye binip bi kıyaslamak lazım demekki
ancak düşük vites devir yükselince grenajda titreme yapıyor. bunun düzeltilebileceğini düşünüyorum. bakalım ilk serviste halledebileceklermi.
lastikler harbi kötü. arka frene bas kayak yapar gibi kaya kaya gidiyorsun.
bir eksi yönüde çalıştırmada. 3. 4. de ancak çalışıyor soğukken. kışın nası olcak diye düşünüyor insan.
-
28 Mayıs 2015, 22:36
#243
karlıdağ adlı üyeden alıntı
Balansörsüz bir motor yüksek devirde büyük vites istediği zaman titrer. Çünkü motor güç üretir fakat bu gücü tam olarak yola yansıtamaz. Balansör kullanılması titreşimi alabilir fakat motor gücünü ciddi oranda düşürür. Bu bakımdan discover 150 nin titremesi motorun kusurlu olduğunu göstermez.
Motor güç ürettiği için titremiyor, balansör olmadığı için titriyor ve onun için güçlü. Balansörsüz olması üretici tercihidir, kusur denemez fakat kasten eksik mühendislik yapılmıştır. Aynı mantıkla tüm turbosuz motorlar da maliyet nedeniyle eksik üretilmiş oluyorlar. Siz bir makine tasarlarken, bunu en verimli, en ucuz ve en performanslı olarak tasarlamalısınız. Fonksiyonunu da kullanıcısını memnun edecek şekilde yerine getirmelidir. 150F ve tüm diğer modeller her yönden iyi motorlar ancak bu titreşim işi bütün olayı bozuyor. Adam gibi dengeleme yapsalar tüm dünyada satış rekorları kıracaklar. Apache'nin titreşimi yıllardır dillere destan ama hala çözüm yok. Neden ? Çünkü onların Hintli müşterileri bunu önemsemiyor. Adamların standartları düşük. İnşallah Pulsar 400 serileri KTM seviyesinden fazla titremezler. Dünyaya açıldıkça mecburen hepsini çözeceklerdir.
-
28 Mayıs 2015, 23:49
#244
Balansör kullanımı güç kaybını beraberinde getiriyorsa yakıt tüketimini de artıracağı kanaatindeyim. Bu nedenle piyasada balansörsüz motor seçenekleri olmalı.
-
28 Mayıs 2015, 23:53
#245
karlıdağ adlı üyeden alıntı
Balansör kullanımı güç kaybını beraberinde getiriyorsa yakıt tüketimini de artıracağı kanaatindeyim. Bu nedenle piyasada balansörsüz motor tercihi olmalı.
Güç kaybı da yok yakıt artışı da yok. Balansörlü motorun düşük devirlerde yavaş devirlenme durumu var sadece. O da en fazla 4000 devire kadar falandır sonra torku yerine geliyo. Balansörsüzde 9000 devirde giderken ayak demirlerine ayağını basmak istemezsin hafif yukarı çekersin, balansörlüde durmadan 3 saat son hızda motoru sür rahatsız etmez titreşim. Dizel kamyonetler rölantide titrer ya en kötü o kadar oluyo titreşim.
-
29 Mayıs 2015, 00:00
#246
Garip karşılayabilirsiniz ama bence -rahatsız etmemek kaydıyla- titreyen motor daha iyidir. Çünkü motorun ne durumda olduğu, zorlandığı yada boğulduğu titreşimden anlaşılır. Bize yol aldırmak için çalışan bir motor üzerinde gittiğimizi biliriz. Bu ise yolculuğa ayrı bir tat verir.
-
29 Mayıs 2015, 00:06
#247
karlıdağ adlı üyeden alıntı
Garip karşılayabilirsiniz ama bence -rahatsız etmemek kaydıyla- titreyen motor daha iyidir. Çünkü motorun ne durumda olduğu, zorlandığı yada boğulduğu titreşimden anlaşılır. Bize yol aldırmak için çalışan bir motor üzerinde gittiğimizi biliriz. Bu ise yolculuğa ayrı bir tat verir.
Motor titremekle kalsa tamam ama bağlı olduğu herşeyi titreştiriyo zangır zungur öttürüyo. Bunun yüzünden silindir kapağında olan anormal sesi duyamayabilirsiniz bile. Ben motorun sesini çok dikkatli dinlerim, çinli denip hor görülen motorumdaki motoru komple dağıtacak bir sorunu ses farklılığını zamanında yakalayıp motoru kapatıp motoru elimde eve 3-4 km itip sorunu az bir masrafla çözdüm. Bajaj Pulsar aldım mesela onda da grenajları öttürme sorunu var durduğun yerde aragaz veriyosun her yerden başka bi ses çıkıyo ne olduğu belli değil.
-
29 Mayıs 2015, 07:02
#248
Bakın MSX 125'teki titreşim rahatsız etmiyor, keza Lifan KP150'deki titreşim de normal seviyede (MSX'ten az, CBF'ten çok), bunları sürerken gaz verdikçe keyif alıyorsunuz. Bir noktanın üzerine çıkınca keyif vermekten çıkıyor. Ben bu işin sınırını kendimce şöyle çizdim, videolarda motora gaz verildiğinde egsoz sesinin dışında bir tırtlama sesi geliyorsa o motorda titreşim vardır. Aklıma ilk gelenlerden birisi Megelli. Motora hiç binmeden, sesinden anlıyorsunuz. Aynısı 150F'de de, Apache'de de var. O sesi duyarsam temkinli yaklaşırım. Mesela RX3'te de duyuyorum.
-
29 Mayıs 2015, 11:25
#249
Sanırım üzerinde durulan titreşim rahatsızlık veren türden. Bu konudaki görüşlere kesinlikle katılıyorum. El ve ayakların uyuşmasıyla kontrol kaybetme tehlikesi vardır. Özellikle uzun yolda bu sorun kendini gösterir.
Bajajın motorlarındaki bir detay dikkatinizi çekmiştir. Eğzoz borusu sol taraftan çıkıyor ve alttan devam ediyor. Yani ayağımıza ve debriyaj halatına karşı yakıcı değil. Bunun düşünülmesi kullanıcı memnuniyeti için çalışıldığını gösterir.
-
29 Mayıs 2015, 12:38
#250
Hayırlı cumalar;
Titreşim konusunda mutlaka kendi gözleminizi yapmanızı öneririm. Altın elbiseli adam videosunun ikinci bölümü de yayınlandı. Titreşim konusunda yorum var. Bir çok noktadan kesnlikle rahatsız edici boyutta olmadığı bilgisini alıyorum. Ama mutlaka kendiniz gözlemleyin derim.
Saygılarımla...
https://www.youtube.com/watch?v=l8OtYYwVEcM
-
03 Haziran 2015, 10:53
#251
Hintliler bile Altın Elbiseli Adamın yardımcısı testci arkadaş kadar olumlu yorumlar yapmamış bu motora.
http://www.bikewale.com/bajaj-bikes/.../user-reviews/
Fren diski çıkan, titriyor diyen, motordan vuruntu hırıltı sesi geliyor diyen, vitesim geçmiyor diyenler var. Titreşim ve motor sesi konusu defalarca şikayet edilmiş. Test videosunda müzik yerine motor sesini duymak isterdik, piste çıkmış ama motor sesi yerine müzik var.
-
03 Haziran 2015, 12:43
#252
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hintliler bile Altın Elbiseli Adamın yardımcısı testci arkadaş kadar olumlu yorumlar yapmamış bu motora.
http://www.bikewale.com/bajaj-bikes/.../user-reviews/
Fren diski çıkan, titriyor diyen, motordan vuruntu hırıltı sesi geliyor diyen, vitesim geçmiyor diyenler var. Titreşim ve motor sesi konusu defalarca şikayet edilmiş. Test videosunda müzik yerine motor sesini duymak isterdik, piste çıkmış ama motor sesi yerine müzik var.
Kötü yorumlardan en az 2 tanesi servisin sorumsuzluğu. 2 tanesi ise yakıt ile ilgili; ki rodajda artçılı olarak kullandım -240km aynı gün, toplam 180 kg- (75 civarında seyrettim, ara ara sollamalarda 95 i gördüm ama o esnada baya baya titriyordu). Bu artçılı sürüşüm de dahil 520km de 14 lt civarı yakmışım. Hesabını siz yapın.
Olumlu yorumlar arasında da 1-2 tane firma elemanı var gibi, diğerleri memnun olanlar. Bir sıkıntı göremedim ben.
Pistte evet keşke motor sesini duysaydık, almayı düşünenler de duymuş olurdu. Saçma sapan iş yapmışlar. Hiç mi Barkın abiden bir şey öğrenemedi bu adam. Müzik dinlemek istesek gider 50 yerden dinleriz niye test videosunda müzik dinleyelim ki?
-
03 Haziran 2015, 14:25
#253
48 yaşındayım yılardır da motor kullanıyorum bunun kadar guzel vites geçişleri olan bir motor görmedim vites sesini duymuyorsun o ıvır zıvır yorumları yazan arkadaşlar ya yeni motorcu veya ben motordan iyi anlıyorum ayağına yatan arkadaşlardır.VEYA Bazende yuzde 1 olan olay başına gelmiştir
-
03 Haziran 2015, 14:46
#254
vites geçmiyor demek haksızlık olur bence de. özellikle yumuşak debriyajı şehir içi dur kalk lar için iyi bana göre.
-
03 Haziran 2015, 15:36
#255
Pulsar etkınlıgınde test etme fırsatım oldu ondan öncede 1 kere surmustum ama çok kısa 1,2,3 yapıp bırakmıştım etkınlıkte bol bol denedim fabrika tur attım öyle motorun canını çıkartacak derecede gazı kökleyip test etmedim ben genelde alacagım motorda bol bol kontra yaparım nitekim bu motordada öyle yaptım kontralar güzeldi geniş bir alanda yatırabildiğim kadar yatırarak dönüş yaptım denge falan çok beğendim güçünü test etmek için rampada 1,2,3 yaptım güçüde güzeldi frenlerı çıktıgım rampadan inerken 50 km hızda rampa aşagı test ettim frenlerde iyidi neyini begenmedim devir yükseldiğinde kafadan ses geliyor birtane kullanan abimiz bu konuyada çözüm getirmiş araç formunada belirttim vites geçişleride gayet iyiydi
-
04 Haziran 2015, 00:46
#256
-
04 Haziran 2015, 15:47
#257
ayzek adlı üyeden alıntı
Pulsar etkınlıgınde test etme fırsatım oldu ondan öncede 1 kere surmustum ama çok kısa 1,2,3 yapıp bırakmıştım etkınlıkte bol bol denedim fabrika tur attım öyle motorun canını çıkartacak derecede gazı kökleyip test etmedim ben genelde alacagım motorda bol bol kontra yaparım nitekim bu motordada öyle yaptım kontralar güzeldi geniş bir alanda yatırabildiğim kadar yatırarak dönüş yaptım denge falan çok beğendim güçünü test etmek için rampada 1,2,3 yaptım güçüde güzeldi frenlerı çıktıgım rampadan inerken 50 km hızda rampa aşagı test ettim frenlerde iyidi neyini begenmedim devir yükseldiğinde kafadan ses geliyor birtane kullanan abimiz bu konuyada çözüm getirmiş araç formunada belirttim vites geçişleride gayet iyiydi
Fabrika alanının asfaltı kötü, motorun standart lastiği güvensiz, lastik ısınmış mı belli değil, alışık olmadığımız bir motor ayrıca sadece test amaçlı binmişiz, ben sizin gibi kontrasını deneyemedim yatabildiğim kadar yatamadım. Fiyatı çok rekabetçi değil bana göre.
-
04 Haziran 2015, 16:07
#258
vladimir adlı üyeden alıntı
Fabrika alanının asfaltı kötü, motorun standart lastiği güvensiz, lastik ısınmış mı belli değil, alışık olmadığımız bir motor ayrıca sadece test amaçlı binmişiz, ben sizin gibi kontrasını deneyemedim yatabildiğim kadar yatamadım. Fiyatı çok rekabetçi değil bana göre.
Lastigin isinip ismandigini anlamanin en kolay yolu lastige dokunarak anlamak zaten surekli test edildigi icin lastikler sicakti bunun yani sira alt bolumde motorlara bakim yapilan alandaki duzlukte contra yaptim rampa yukuari gucunu test ettim rampayi ciktiktan sonraki alanda donus yaptim kuru zeminde is gorur lastikler kayma falanda olmadi sonra rampa asagi inerkende frenleri test ettim fiyat rekabet kismi beni ilgilendirmiyor ben motoru test ettim ve gorusumu yazdim begenmedigim kismida belirttim kafadan ses geliyor ama cozumude bulunmus
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
07 Haziran 2015, 11:27
#259
Merhaba bir sorum olacak, Monoshock süspansiyonun dayanıklılığı nedir, uzun sele ile artçı taşımada zorlanır mı?
-
07 Haziran 2015, 13:26
#260
Değerli versys; hic bir sorun yasamazsiniz. Discover 125st ayni sistem ve 14 aydir kullanılıyor. bir sorun yaşandığını duymadim. bu aksamdan itibaren bu modelimizin yogun tv reklamlari başlıyor, selamlar. ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)