Fuarda üzerine oturup denedim. Açıkçası cbf150den cılız hissettirdi. Boyum 1,83. sanki 1,70-75 civarı olsa dizler tam yuvaya girip güzel kavrayabilecekmişim gibi geldi.
Fuarda üzerine oturup denedim. Açıkçası cbf150den cılız hissettirdi. Boyum 1,83. sanki 1,70-75 civarı olsa dizler tam yuvaya girip güzel kavrayabilecekmişim gibi geldi.
Değerli arkadaşlar;
Discover 150F modelimiz 23 MART 2015 tarihinden itibren 4.999 tl fiyatı ile satışa hazırdır. "discover Türkiye" facebook sayfamızda ve "bajaj.com.tr" internet sayfamızda modelimiz ile ilgili ayrıntılı bilgi alabilirsiniz. İnşallah bu segmenteki (commuter) beklentileri fiyat-güç-performans-görsellik-yakıt-servis kalitesi-yedek parça uygun fiyat açısından rahatlıkla karşılayabileceğimize inanıyorum.
Sektöre hayırlı olun inşallah.
Saygılarımla...
Max torkunu 6500 devirde veriyorsa çok yüksek devir cbf 150 5250 de veriyor
Teknik özellikler ilk mesaja eklenmiştir,keyifli forumlar.
Ayrıca katkıları ve bilgilendirmeleri için Sayın Ekrem Ata'ya çok teşekkürler.
Ekrem bey,
Acaba bu yeni motorla beraber ödeme koşullarında herhangi bir değişiklik olacak mı?
Peşin fiyatına taksit veya 12-18 ay taksit imkânları olsa Bajaj'ın çok iyi bir satış grafiği yakalayacağına inanıyorum.
Şahsen eşimle bu motorla yakında ilgileniyor ve almak istiyoruz. Fakat ödeme koşulları bizi zorluyor, yoksa ilk sipariş verenlerden olabilirdik...
Sevgiler
Değerli cheshirecat; konu hakkında en yakın bayimiz ile görüşmenizi tavsiye ederim. Size özel mesaj da yazdım. Saygılarımla...
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
farkını söyleyeyim.
cbf yağ yakar. bajaj yağ yakmaz. teknoloji açısından klasik, karbüratörlü standart boxer 150 bile cbf'ye kök söktürür.bunu atışmak için değil, bilgi vermek için dedim.
2.si cbf 5800tl ve karbüratörlü 11,5 hp gücünde. 150f 14,5 hp 4 subap 2 buji 5000tl.
harcanan yağ parası da cabası ayda 20tl.
bajaj gelmeseydi ben de cbf alacaktım, ama gerek kalmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------
.................................................. ......................
ürünü buradan da inceleyebilirsiniz. bajaj global web sitesi
http://www.bajajauto.com/discover/Discover_150F.aspx
[IMG][/IMG]
benim rengim 'dark bottle green'. askeri duruyor.
bu motoru cbf'ye benzeten depo üstü parçası. bu parçanın olmadığı model Discover 150 S ..o da baya 125st'ye benziyor.çocuksu duruyor.yakışmıyor. en güzel hali 150f.
150s için link:
link veremedim. 2014 yılında 150s sitede vardı. şimdi kaldırmışlar. galiba üretimiyor.
Ekrem Bey, ben de Discover 100(94,38 cc) modelinin gelmesini isteyen tayfadayım. fakat hindistan fiyatlarını araştırdım, karşılaştırdım. Türkiye'ye gelse de en az 3800 tl'den optimum 4000 tl'den satışa sunulabileceğini fark ettim. gümrük, kar payı vs en az oluru 3800tl ediyor. Bu sebepten hüzünlendim
Sizce gelirse kaç tl'den satılır. ( hindistan fiyatı 45000 rupi. o da 2500tl civarı ediyor)
Discover 100 için link vereyim:
http://www.bajajauto.com/discover/Discover_100.aspx
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------
Discover 100 resimleri:
bunda da favori rengim yeşil
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
bu da güzelmiş.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
.................................................. ...............................................
Hocam kullanmasak inanacaz. Boxer kalkista kok sokturur dogru ama o kadar. Devaminda, uzun yolda vs cbf gecer gider boxer deli gibi bagirirken. Ustelik bir sure sonra artcinizin ayaklari, sizin neticeniz uyustugunda cbf yol almaya devam eder. Neyi savundugunuza tekrar bakin derim; boxer cbf'e karsilik yapilmis bir motor degil, olamazda.
Cbfin karsiligi 150f modelidir. Onu da fuarda inceledigim kadariyla soyluyorum. Malzeme kalitesi vasat, motor daha ciliz. Ciddi ciddi niyetlenmistim tekrar vitesliye 150f ile mi baslasam diye, fuarda gorunce vazgectim. Ayrica yine 60tan sonra titresim basladigi soyleniyor, cbf'te bu da yok.
Soyle bir sey var; honda 2006dan beri ayni motoru buyuk degisiklik yapmadan, fiyatini sisirip sisirip onumuze koyuyor. Niye? Rakipleri titresimsiz degil. Ben zamaninda boxer almadan once yorumlara bakmistim; yok biraz titresim var rahatsiz etmez vs. Motor 2000km'ye geldi ayaklikta dururken yarim gaz versem asfalt titriyordu. O yuzden burdaki yorumlarda fazla tarafli geliyor artik.
ben boxer'ı vs test dahi etmişliğim yok. forumdakilere güvendim yazdım. çok olumlu şeyler yazmışlar. Ama bilemeyeceğim tabii. kullanan bilir. ben sadece teknik özelliklerine bakarak konuşuyorum. boxer'ın 12,5 bg motoruna 5. vitesin şart olduğunu düşünüyorum. 5. vitesi olsaydı daha hızlı giderdi.torku bunu karşılardı. cbf150ye baktım 11 bg yazıyor, hem torku 5250 devirde veriyor.bu değerler bana düşük geldi. hem yağ yaktığını duyunca hepten soğudum. bana göre teknik olarak boxer üstün. malzeme kalitesi mukavemeti olarak da cbf150 üstün. ama mühendislik olarak yağ yakması piston gibi hayati uzvunda tasarım hatasının göstergesidir ki mühendisliğinin zayıf olduğunu düşündüm. hem böyle dev bir firma bir kalıp hatasını senelerdir düzeltmediyse burnuma kötü kokular gelir.
boxer tabiki cbf ile yarışmaz. ama cbf de çok değerli bir model değil. cbf malzeme kalitesi ve 2.el değeri için alınır. ama boxer bu fiyata çinlilerin tahtını sallayacak, devirecek, darbe yapacak bir ürün ki başlangıç motorum için boxerı seçtim.nakit bulursam alacam inşallah. boxer çinlilere kök söktürecek bir motor. hiç olmazsa kalitesi açısından titreşimli olsa da uzun yıllar çinli ölümlerini görecek.kaç nesil çinliyi mezara koyacak diye düşünüyorum.
boxer iyinin ortası. honda çok iyinin ortası. çinliler kötünün kötüsü. drift gibileri kötünün ortası. .....
ama çinliye soğuk bakmıyorum. onlara alışma motoru olarak bakıyorum. kullan at tarzı ,alacan, motorda her türlü zor hareketi, hayat kurtaracak manevraları öğrenecen, baktın arıza vermeye başladı. hiç tamir etmeyecen.haşadını çıkartacan. verecen eskiciye nasiplensin.zaten bu motosikletlerin ömrü 3-4 yıl arası.4 yıl sürmek zaten o fiyatı amorte eder. sonra hiç masraf yapmayacan hakı b*kunu geçer çünkü. eski tipler 2 yıl dayanmıyordu. şimdikilerin döküm kalitesi biraz iyileşti.ömrü 4 yıla çıktı.ama onların da sonu oto mezarlık.
boxer tahminim 10 yıl dayanır. çeliği güzel.ama plastiğini bilemeyecem.
@Sagopa dd; o vakit kullanmis biri olarak belirteyim baya baya titresim var onu tekrar belirteyim. Ama su konuda kesinlikle hemfikiriz; bu fiyata boxer varken artik cinli bakmak pek dogru degil. Yine bu kadar butcem olsa yine boxer alirdim acikca soyleyeyim ama cbf gibi asfalt motoru da degil.
Cbf'in yag yakmasi kafaya takilmamali aslinda. Belli bir devir, zorlamadan sonra yakiyor. Ki cbf en cokta kuryeler tarafindan kullanilir bilirsiniz. Bu adamlar nereden nasil tasarruf etsek diye olaya bakarlar ve buyuk cogunlugu ybr-cbf tercih etmistir. Sizce butceyi sarsacak kadar yag yaksa bu adamlar afedersiniz angut mu bu modeli alsin. Bir cogu ybr yerine az daha konforu olsun yakiti biraz daha artsa da olur diyerekten cbf aliyor. Ve diyelim 1000km de 100ml yag yaksin. 10binde 1lt yapar ki zaten motor 10bine gelmeden en en kotu ihtimalle bakimda iki kez yag komple degisecek, belkide 3. Oyleyse zarar bunun neresinde? Karsit fanboylar oyle bir yaziyorki sanirsin motor yag ile calisiyor Yani bu bir kistas olmasin.
Ve sunu belirteyim: cbf argesi en uzun surmus modellerden biridir ki bu kadar olabilmis o da. Ama 2006-7den beri uzerine fazla bir sey koymadan satmalari hos degil. Ama yapacak bir sey yok. O konforu ve dengesi bambaska bir sey.
Boxer konusunda hakli olabilirsiniz, insanlar bu motoru aldi kullandi fikirlerini paylaştılar. Acaba 60'ın üzerinde titreşimin olduğunu kim nerede söylüyor? Discover 125'te bile böyle bir titreşimden bahsedilmiyor, ki 150F aynı teknolojiye sahip daha güçlü bir motor. O bakımdan henüz piyasaya çıkmadan böyle genellemeler yapmak bana makul gelmiyor açıkçası. İnsanlar alsin motoru kullansin düşüncelerini paylaşşın. En sağlıklısının bu olduğunu düşünüyorum. Ayrıca motoru Hindistan'daki forumlardan da kontrol ettim. Böyle bir şikayetle karşılaşmadım. Açıkçası titreşimi ben de merak ediyorum. Zamanla hepimiz göreceğiz.
İyi akşamlar
rodajda titreşim var diyorlar ama 80 km/hten sonra oluyormuş. sizinki bundan mı. yoksa rodajda biraz zorladınız mı motoru. yanlış anlamayın haa. ben de boxer almayı düşünüyorum ve öğrenmek maksatlı soruyorum
Her zaman var o titreşim. Rodajdan sonra birazcik azaliyor o kadar. Gaz verince asfaltta hissediyordum 2binde iken. Ve 80den sonra hakikaten zirildiyordu.
Yalniz soyle bir sey var; ayni yolun gidisinde bayir asagi gidiyorum meyilli yani yol, bildigin zirildiyor boxer artik titresimi de gecti, korktum. AMAAAA donuste ayni yoldan gectim dogal olarak bayir yukari meyilli yok. Abandim gaza 80 gordum ve bu esnada ne zirilti vardi ne de titresim. Bu ilginc geldi; boxer zorlaninca, iki kisi binince falan titresimi hissedilmeyecek kadar azalip sadece artci peglerinde kaliyordu. Yani skuterde bayir yukari cikmasam derken boxerda keske hep yukari ciksam diyordum o derece.
Sunu da belirteyim; ilk motorunuz ise veya takintisizsaniz farketmezsiniz. Ama benim gibi cbf e oturduktan sonra boxer surerseniz boxerdan sogursunuz.
Not: 1 cbf parasina 2 adet boxer aliniyor au anda tami tamina bunu da hesap edin
hocam beni ikna ettiniz. ama öğrenci olduğum için boxer alacağım- inşallah. ilerde Allah nasip ederse Honda da alırız. hem beni titreşim pek etkilemiyor. neticede ilk vitesli motor deneyimim cg125 çinlisiydi. cbf'ye binmezsem boxer'u severim . cbf'nin tadına bakarsam boxer'ü dışlarım herhalde.ee insanoğlu vefasız o yüzden belli bi süre hondaya yanaşmayacam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------
biraz araştırma yaptım. discover 150f modeli hindistanda da daha geçen sene üretilmeye başlanmış. bu yüzden arge konusunda eksikleri olması kaçınılmaz. çünkü gerekli ömür testleri fabrika şartlarında yapılamaz. bu testleri yapan modelin ilk çıktığı andaki ilk kullanıcılarıdır. ilk kullanıcılar kullanır, bir yeri arızalandığında gelirler yetkili distiribütöre bak şu şu sorunlar var derler. yetkili bunları not eder. fabrikaya bildirir ve fabrika bu sorunları gidermeye çalışır. ha bunu nerden biliyorsun dersen sanayide işler böyle yürüyor. ben tarım mak mühendis adayıyım. stajımı sektörde lider önallar tarımda yaptım. ondan önce de konya tarım fuarında şakalak tarım makineleri firmasında stand görevlisiydim ve şakalak da sektörde mibzer üretiminde 1 numara bi firma. onların kullandığı yöntem buydu. argelerini çiftçinin görüş ve önerilerine göre yönlendiriyor, makinada varsa hata ona göre düzeltiyorlardı.
bu yüzden ben 2 sene kadar 150f almayı düşünmüyorum.her ne kadar motor aksamı geçmişten bu güne kadar argesi yapılarak geliştirilse de şase tamamen farklı ve en ufak bir sorun kronikleşebileceğinden birkaç sene beklemem gerek.
buna mukabil boxer 150 modeli içinse argesi çok köklü olduğundan ve kronik sorunları olmadığından, kolay kolay arıza yapmadığı birçok yerli yabancı forumlarda konuulduğundan ve de fiyatı 2914 tl olduğundan alınır diye düşünüyorum.hatta şu öğrenciliğim biterse iş dünyasına atıldığımda ilk işim boxer almak olacak inşallah.
motor piyasada yok !!!!!
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)