Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşlar;
Avenger 220 modelimizi soran değerli Aurorabeam; şu an için planlarımızda yok. Olursa en seri şekilde duyuru yaparız...Ama çok sorulan bir model.
Selamlar Ekrem bey,
Cruiser segmentinde 250 cc deki eksiklik cidden fazla. 2006-2007 model çinli modeller bile hala alınıyor. Çünkü uygun fiyata seçenek yok. Bu konuda avenger 220, bajaj ın diğer segmentlerde yaptığı gibi, kendi segmentinde öncü bir motor olabilir. Planlarınızda olmaması gelecek 2 yıl içerisinde Türkiye ye giremeyeceği anlamına geliyor sanırım ama benim şahsi fikrim ilk toplantınızda bunu tekrardan gözden geçirmeniz gerektiğidir.
İyi çalışmalar, saygılar..
Reklamlar
-
Kıyaslama konusunda şöyle diyeyim, hiç denemediğim Discover 150F'i ayrı tutarsam, CBF150 ile diğerleri arasında konfor olarak büyük fark var. Performans olarak da ortada bir yerlerdedir. Yine Discover 150F hariç, tablodaki denediğim en performanslı motor Hero Thriller'di. Fakat Thriller bir o kadar da sert bir motor, pek konforlu diyemem. Discover 150F'in de performans olarak Thriller ayarında fakat daha konforlu olacağını düşünüyorum. Fuarda üzerine binince oldukça rahat gelmişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------
FalconX adlı üyeden alıntı
Selamlar Ekrem bey,
Cruiser segmentinde 250 cc deki eksiklik cidden fazla. 2006-2007 model çinli modeller bile hala alınıyor. Çünkü uygun fiyata seçenek yok. Bu konuda avenger 220, bajaj ın diğer segmentlerde yaptığı gibi, kendi segmentinde öncü bir motor olabilir. Planlarınızda olmaması gelecek 2 yıl içerisinde Türkiye ye giremeyeceği anlamına geliyor sanırım ama benim şahsi fikrim ilk toplantınızda bunu tekrardan gözden geçirmeniz gerektiğidir.
İyi çalışmalar, saygılar..
Avenger'dan inceleme videolarında öyle bir ses geliyor ki titreşimini oradan bile hissediyorsunuz. Anormal titreşimli bir motor olduğuna eminim.
https://m.youtube.com/watch?v=-3Aa4knJVak
-
motorun tipi güzel tasarımda rahatsız eden şey motorun ortasından zahiri bir çizgi geçiyor.üst taraf şişman alt taraf sıska. lastikleri biraz kalınlaştırmak gerekiyor.ancak teknik olarak mümkün olabileceğini zannetmiyorum.
-
Gürler Motor'un standındaki fotoğraflarda iki şey dikkatimi çekti. Duvardaki Pulsar fotoğrafındaki renk şu anda satılanlardan farklı değil mi ? Bu eski renk mi yoksa yeni mi gelecek ? Gayet güzel bir renk. İkincisi de bu Boxer'ların motor bloğunun bir yarısı siyah değil miydi ? Yanlış mı hatırlıyorum ?
-
Arkadaşlar şimdi yine test ettim Kadıköy baymoto da, motor bir harika mutlaka test edin, rahat kullanımı kolay ivmelenmesi güzel,
-
kdiner adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar şimdi yine test ettim Kadıköy baymoto da, motor bir harika mutlaka test edin, rahat kullanımı kolay ivmelenmesi güzel,
Titreşim? Cbf'e kıyas?
-
Bana göre discovery rahat ama, arkadaş cbf diyor, yinede test etmenizde fayda var, yine arkadaşın dediğine göre cbfden daha atak olduğunu söyledi bende onayluyorum.
-
kdiner adlı üyeden alıntı
Bana göre discovery rahat ama, arkadaş cbf diyor, yinede test etmenizde fayda var, yine arkadaşın dediğine göre cbfden daha atak olduğunu söyledi bende onayluyorum.
Hocam çok fazla veya zor soru sormadım, titreşimi sordum sadece.
-
Bende diyorum, titreşim yok, ama siz deneyin, benim hissimle sizin hissiniz bir değil, bana göre cbf ten konforlu ve atak, test edin, kimse size niye test ediyorsunuz diye sormaz.
-
kdiner adlı üyeden alıntı
Bende diyorum, titreşim yok, ama siz deneyin, benim hissimle sizin hissiniz bir değil, bana göre cbf ten konforlu ve atak, test edin, kimse size niye test ediyorsunuz diye sormaz.
Bu kadardı, teşekkür ederim. Bir aksilik olmazsa yakınımdaki bayide de test motoru olacak, bu perşembe uğrayacağım. Ama sabırsızlanıyorum işte, beklentim çok büyük.
-
Beklentin çok büyük ama ben titreşim yok desem gidip alacakmısın veya biraz titreşim var desem almaktan vaz mı geçeceksin, test etmenizi söylüyorum, ben le siz aynı zevke sahip değiliz.
-
arkadaşlar devir saati yokmu bana mı oyle geldi?
-
Devir saati ve vites göstergesi yok. Vites takılabilir ama devir için birşey söyleyemem.
-
bence önemli bir eksi. hero'da var inceledim. acaba ilerleyen üretimlerde takarlarmı ki?
-
FalconX adlı üyeden alıntı
Selamlar Ekrem bey,
Cruiser segmentinde 250 cc deki eksiklik cidden fazla. 2006-2007 model çinli modeller bile hala alınıyor. Çünkü uygun fiyata seçenek yok. Bu konuda avenger 220, bajaj ın diğer segmentlerde yaptığı gibi, kendi segmentinde öncü bir motor olabilir. Planlarınızda olmaması gelecek 2 yıl içerisinde Türkiye ye giremeyeceği anlamına geliyor sanırım ama benim şahsi fikrim ilk toplantınızda bunu tekrardan gözden geçirmeniz gerektiğidir.
İyi çalışmalar, saygılar..
250 cc cruiser sınıfındaki eksiklik konusunda size katılıyorum ancak avenger 220 dediğiniz alet neresinden bakarsanız bakın, cruiser severlerin istediği tatminkarlığın yakınında bile değil. Kalitelidir, birşey diyemem, titremiyordur belki onu da bilemem. Az yakıyordur, orası kesin. Ama tek silindirli, commuter ayarında cruiser çok pazar payı elde edemez. Sizin bahsettiğiniz çin malı motorlarda görsellik ön planda ki ondan satılıyor zaten. Göz doldurması gerekir cruiserin, maalesef avenger göz doldurmuyor bakınca.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------
Ekrem bey veya motoru test eden arkadaşlar cevap verebilirse sevinirim. Kullanım klavuzuna göre boş vites alışık olduğumuz gibi 1 ve ikinin arasında değil. Boş - 1 - 2 - 3 - 4 - 5 şeklinde sıralanmış olarak gösterilmiş. Bu gerçekten böyle mi yoksa basım hatası mı?
Bir de Ekrem bey, ilgili motorun kullanım klavuzunu okuyup basım hatalarının düzeltilmesi noktasında sizden yardım istiyorum. Zira yeni başlayan arkadaşlar motorlarına ve kendilerine zarar verebilirler. Örnek:Vites küçültürken hızlanmak mı gerekir? Bir de vites hakkında yukarda sorduğum sorunun görseli de burda mevcut. Ürünün resmi web sitesinde yayımlanan kullanım klavuzunun 8. ve 9. sayfalarından alınmıştır.
-
boş, bir, iki, üç, dört, beş diye gidiyor, en alt boş yukarı sırasıyla vites geçişi yapıyorsunuz, vites geçişleri güzel. vites olayını sevdim, topuklada vites değiştirebiliyorsunuz, yani hem ayak ucu hemde topuk kısı ile vitesi düşürüp yükseltme yapabiliyorsunuz, bir le iki arasında boş aramanıza gerek yok, ilk kullandım ışıklarda durdum ve vitesi doğal olarak düşürdüğüm için boşa atmışım, motor gitmiyor, birde baktım boştaymış ama kullanması kolay ve işlevsel, tabi vites göstergesi iyi olsaydı daha güzel olabilirdi. vites küçültürken ızlanamazsınız çünkü motor, motor freni ve devirden düşeceği için motora zarar verirsiniz, hızınızı düşürerek vies düşürün nasıl ki hızlaırken vites yükseltiyorsunuz düşürürken de yavaşlamanız gerek.
-
kdiner adlı üyeden alıntı
boş, bir, iki, üç, dört, beş diye gidiyor, en alt boş yukarı sırasıyla vites geçişi yapıyorsunuz, vites geçişleri güzel. vites olayını sevdim, topuklada vites değiştirebiliyorsunuz, yani hem ayak ucu hemde topuk kısı ile vitesi düşürüp yükseltme yapabiliyorsunuz, bir le iki arasında boş aramanıza gerek yok, ilk kullandım ışıklarda durdum ve vitesi doğal olarak düşürdüğüm için boşa atmışım, motor gitmiyor, birde baktım boştaymış ama kullanması kolay ve işlevsel, tabi vites göstergesi iyi olsaydı daha güzel olabilirdi. vites küçültürken ızlanamazsınız çünkü motor, motor freni ve devirden düşeceği için motora zarar verirsiniz, hızınızı düşürerek vies düşürün nasıl ki hızlaırken vites yükseltiyorsunuz düşürürken de yavaşlamanız gerek.
Vites düşürürken yavaşlanması gerektiğini biliyorum, kitapçık yanlış öneride bulunuyor.
Topuk vitesi benim mondialde de var, en kısa sürede kestireceğim. Ayağına takılıyor. Kısa mesafede iyi ancak uzun mesafede sadece ayağını koyacağın bölgeyi işgal ediyor.
Vites olayını beğenmedim. Kolay geçiyordur, yumuşak geçiyordur, ama alışılagelmiş bir vites sırası var bu işin. Kendi motorlarında bile, bu hariç o sıralama kullanılmış. Bu bir alışkanlıktır. Bence iyi bir özellik değil.
Velhasıl, güzel bir aletmiş derken, vites göstergesi olmayan bir motorun vites sıralamasının değişik olması, devir saatinin bile olmaması falan derken, hayırlı işler diliyorum.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Vites düşürürken yavaşlanması gerektiğini biliyorum, kitapçık yanlış öneride bulunuyor.
Kitapçık Rev matching denen tekniği öneriyor gibi görünüyor. AEA vites değiştirme videosunda vardı. Vites düşürmeden önce debriyaj çekiliyken gaz vermek. Yani motosikleti değil motoru hızlandırmak.
Not: gerçi debriyaj uygulamadan hızı artırın demişler. O yanlış görünüyor cidden.
-
noob adlı üyeden alıntı
Kitapçık Rev matching denen tekniği öneriyor gibi görünüyor. AEA vites değiştirme videosunda vardı. Vites düşürmeden önce debriyaj çekiliyken gaz vermek. Yani motosikleti değil motoru hızlandırmak.
Not: gerçi debriyaj uygulamadan hızı artırın demişler. O yanlış görünüyor cidden.
Debriyaj uygulanmadan hızı artırın = motosikletin hızı
Mantıken yeni başlayanlara hitap edebilecek bir model için, riskli bir hata olmuş. Debriyajlı gaz vermekten bahsetse onu anlarım da bu "dağıtırsın şanzımanı freni" deyimini oluşturma ihtimali yüksek bir ifade.
Kitapçığın tamamını okumadım açıkçası. Ancak oldukça belli ki bu işten hiç anlamayan birilerinin tercümesi, böyle çok fazla can sıkıcı hata vardır. Bazı yerlerde yazı kaymış, okunamıyor falan. Düzeltilmesi gerekir diye düşünüyorum ve bu konuda Ekrem Bey'in duruma müdahale edeceğini umuyorum.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Dun motoru test etme imkanim oldu. Vistesler yukariya dogru artiyor yani bos en altta digerleri yukari. Cbf 150 kullanan biri olarak yorumlarsam motorun oturusu gayet rahat vitesler hizlanma frenler gayet iyi. Ancak cbf ye rakip olarak gormuyorum. kaliteli bir motor olabilir ancak cok fazla titresim var. Ziriltiyi hissetmeyi birakin duyabiliyorsunuzda. Gercekten beni rahatsiz etti. Tabi bu durum kullanicidan kullaniciya degisir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)