Merhaba kardeşim... daha öncede yazdım kopyalıyorum...
Dıscover 150f... cbf göre titreşimi çok fazla... cbf te hiç titreşim yok... 150 f in...frenleri cbf ten daha iyi... Tam emin değilim fakat sanki süspansiyon cbf ten daha iyi.. Benim arkadaşım hiç sorun yaşamadı.. Fakat pulsar cı bi arkadaşla 150f i takas ettiler... Şimdi pulsar kullanıyor... pulsar dıscover 150f e göre baya sert bir motor... Fakat gücü çok. Hele o ilk üç viteslerdeki güç...
Şu anda bende pulsar 200 ns kullanıyorum.. Bu motora yol dayanmıyor, çünkü km hep 100 km nin üzerinde yol bitiveriyor..
ve ekliyorum 28 yıldır aralıksız yaz kış motosiklet kullanıyorum....Pulsar honda cbf 150 kadar rahat mı hayır... pulsar honda kadar sessiz ve konforlumu hayır... yakıt km de 15.. 16 kuruş...
Ben rahatlık istiyorum konfor istiyorum kalite istiyorum diyorsan honda cbf 150... Kendini kanıtlamış bir motosiklet...
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:11 ----------
şunuda ekleyim.. ben bu saatten sonra toplu motosiklet gezilerine honda cbf 150 ile kesinlikle çıkmam... Niye: Rampaya gelince en sona düşmeler veya rüzgar varsa havada birde rampalar başladıysa yandın ki ne yandın. kesinlikle en sondan gidersin ve yetişmek için cbf 150 son gaz gidiyor, ama nafile... Sonra ne oluyor ara açıldı düzlüğe geliyorsun hızın yükseliyor gruba yetişmek için virajlar hızlı girilmeye başlıyor... Allah korusun hepimizi.. Tabi benim grubumda fazla açılmalar olmuyor fakat biraz tork olsa iyi olacak cbf de. Veya eşinle geziyorsun sadece sen ve eşin tek motor honda cbf 150 ile hafif tatlı rampada komyonu sollayacaksın çıkıyorsun sol şerite çoğu zaman geçemezsin.. Bu söylediklerimin hiçbiri 150 f için geçerli değil honda cbf ler tek kişi olmasına rağmen, benim arkadaşım eşiyle birlikte iki kişi yani rampalarda tüm cbf leri açık ara geçti...Pulsar tam bir büyük motor edasında ne istiyorsan sana fazlasıyla veriyor... Düşük yakıt... ucuz parça... hız... güç... tork...gösreriş...fırtınalı havada karşımdan gelmesine rağmen rüzgarın 6. vitesten hiç 5.vitese atmıyorum. böyle bir manyak motor.. pulsar tavsiyemdir... tabiki herkesin seçimi kendisine... Fakat pulsarda pek konfora takılmayacaksan alın derim..HONDA CBF 150 SAYFASI BENİM İÇİN KAPANMIŞTIR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:37 ----------
şunuda ekleyim.. ben bu saatten sonra toplu motosiklet gezilerine honda cbf 150 ile kesinlikle çıkmam... Niye: Rampaya gelince en sona düşmeler veya rüzgar varsa havada birde rampalar başladıysa yandın ki ne yandın. kesinlikle en sondan gidersin ve yetişmek için cbf 150 son gaz gidiyor, ama nafile... Sonra ne oluyor ara açıldı düzlüğe geliyorsun hızın yükseliyor gruba yetişmek için virajlar hızlı girilmeye başlıyor... Allah korusun hepimizi.. Tabi benim grubumda fazla açılmalar olmuyor fakat biraz tork olsa iyi olacak cbf de. Veya eşinle geziyorsun sadece sen ve eşin tek motor honda cbf 150 ile hafif tatlı rampada komyonu sollayacaksın çıkıyorsun sol şerite çoğu zaman geçemezsin.. Bu söylediklerimin hiçbiri 150 f için geçerli değil honda cbf ler tek kişi olmasına rağmen, benim arkadaşım eşiyle birlikte iki kişi yani rampalarda tüm cbf leri açık ara geçti...Son olarak da benim 28 yıldır motosiklet üzerinde edindiğim tecrübeler şu an için pulsarda toplanıyor...Pulsar tam bir büyük motor edasında ne istiyorsan sana fazlasıyla veriyor... Düşük yakıt... ucuz parça... hız... güç... tork...gösteriş...fırtınalı havada karşımdan gelmesine rağmen rüzgarın 6. vitesten hiç 5.vitese atmıyorum. böyle bir manyak motor.. pulsar tavsiyemdir... tabiki herkesin seçimi kendisine... Fakat pulsarda pek konfora takılmayacaksan alın derim..[B][I]Bu saatten sonra HONDA CBF 150 SAYFASI BENİM İÇİN KAPANMIŞTIR. Pulsardan sonra motosiklet alırsam en kötüsü 150 f veya pek test edilemeyen 17 hp bajaj 150 as olur herhalde.. Umarım gayet açıklayıcı olmuşumdur... Bu yazdıklarım birebir kullanmış olduğum veya çok yakın arkadaşlarımın kullandıkları ve motosiklet gezilerinde yaşadıklarımız.. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.. Şunu da unutmayın 150 f kalite ve konfor açısından cbf 150 e rakip olamaz. Honda cbf 150 kaymak gibi bir motor... Ama güç yokkkkkk... Güç istiyorsan 150 f.. Daha çok istiyorsan pulsar 200 ns...
Ben de Pulsar ile CBF 150 arasında kalıp konfor sıkıntısından CBF almıştım ama motor gerçekten güçsüz. 150F'in gidişi daha iyi ama genel olarak CBF ile kıyaslanamaz. Ardarda ikisini sürüp 150F'i seçecek birisi olabileceğine inanmıyorum. 150F yerine Pulsar NS 150 alın.
Merhaba bende bajaj discover 150f ile mt ailesine katıldım. ilk motorumu almak icin bayiye gittim. Amacım bajaj boxer almaktı fakat yanında discover görünce biraz daha fazla verip bu modelini aldım. İlk gözlemlerim vitesi diger markalara göre farklı ama alışmak zor olmadı. Vites geçişlerine bayıldım. Gaz tepkisi harika. Arkadaşımın Yamaha R25 var onunla birlikte gittik motoru almak için garaja kadar o kullandı. Onun ilk gözlemleri motor soğuk ilken gazı bıraktığınız an stop ediyor. Bunu yeni olmasına bağlıyoruz. Daha 50 kmdeyim. Plaka çıktıktan sonra güzelce bir test edip sizlere de paylaşacağım. Fiyat ve görünüş olarak bence harika bir motor hiç test etmeden aldık. İnşallah kazasız belasız kullanırız.
Arkadaşlar size bi sorum olacak bu motorda yağ pompası varmı
Şuan da 400 km geldim.
bende 150 f kullanıyorum ama 3 lt altında bir türlü yaktıramıyorum şehir ici şehir dışı denememde 3-3.5 arası yakıyo
ve son hız 105 kmh gecemedim 6000km oldu cekişi seriliği cok iyi titreşimde aşırı değil bence ama yakıta takıldım bendemi bir sorun var yoksa motordamı anlamadım sizde yakıt nasıl acaba görüşlerinizi alabilirmiyim
Bende de aynı dert var şuanda 600 km deyim yakıt konusunda 3 litre yakıyor galiba. Rodaj bittikten sonra detaylı bir yakıt testi yapacağım.
Ben depoyu 50 tl ye fullüyorum ve tam 400 km gidiyordu. arka dişliye 40 a düşürdüm. şimdi 440 km gidiyor. hatta 445 km yi de gördü
yani %10 tasarruf sağladı.
bu hesapla 11 kuruş yakıyor.
litre olarakta 2.72 lt yakıyor.
Arkadaşlar Muğla ve civarından kimler var. Bi tanisip etkinlik yapsak nasıl olur
arkadaşlar herkese merhaba ben de 150 F ailesine katıldım. ilk motorum 2 el aldım.2 gün oldu alalı. Yeni kullanıcı olduğum için vites göstergesi olmaması ve devir saati olmaması beni zorladı biraz alışmaya çalışıyorum. düşüncelerimi ilerleyen zamanlar da paylaşırım. Herkese kazasız belasız sürüşler.
Herkese merhaba arkadaşlar.MT ailesine yeni katıldım.Bir bajaj discover 150f kullanıcısı da benim.Geçen sene eylülde aldım şu anda 3400km de ve hava sıcak olunca hızla artıyor Bu ilk motorum.Hep beraber daha nice hondalara,yamahalara,kawasakilere,suzukilere,ducat ilere,ktm lere
Başlangıç için fena bir motor değil.Özellikle şehir içinde.100 km hızı anca zorluyor zaten.Bayır aşağı çok mükemmel şartlarda 120 ye dayanıyor da gerçekten 120 oluyor mu bilmem
Lastiklerin naylonu efsane az bir zemin bulsun yeter bas arka frene drift çalış, adrenalin yüklenmesi yaşa Her şey bir kenara bu fiyata bu motor fena değil; günümüz motosiklet fiyatlarını düşünürsek
Aynen sana katılıyorum. Şehir içi için gayet ideal bir motor. Benimde ilk motorum. Yakıtı alıyorum 1 ay boyunca biniyorum. El altında olması gereken bir motor. şehir içi 100 km gördüm bu benim için gayet yeterli. Uzun yol yapar mı bilmiyorum. ilk hızlanması tork gayet yeterli. Yeni başlayacaklar için güzel bir seçim.
ben de bu hafta 150f kullanıcıları arasına katıldım. belki yeri değil ama bu motosiklete hangi kilitler uyuyor diye sormak istediğim için buraya yazıyorum. motosikletinizi nasıl daha güvende tutuyorsunuz? en uygun fiyatlara en kaliteli tavsiylerinizi alabilir miyim?
bu aletin farları kapanmıyor mu?
Merhabalar
Bajaj Discover 150s aldım bir kaç izlenim paylaşayım burada..
Öncelikle tecrübeli bir motosiklet kullanıcısı olduğumu belirteyim geçen ay Mt09'umu sattıktan sonra motorsuz kalmamak ve işe gidip gelmek adına ( günde 50km ) uygun fiyatlı bir motosiklet almam gerekiyordu.
Fiyatların Bajaj'da uygun olduğunu biliyordum hiç araştırmadan Bajaj bayisine girdim ve 10dk içinde Yeşil Renk Discover 150s e 4200tl ödeyere alıp çıktım :D ( 2015 model olduğu için bu fiyat )
Oradaki arkadaşlar Neden Pulsar200 almıyorsun MT'den sonra kesmez dediler haliyle ancak gel görki zaten amaç kesip kesmemesi değil Metro'dan otobüsten kurtulmak ve fiyatının uygun olması.
Her neyse eve gelir gelmez neredeyse bu forumda yazan tüm yazıları okudum. İçime bir fenalık geldi.
Çoğunluk motora yeni başlamış arkadaşlar ve motordan titreşim yönünden şikayetçi... Bende tedirgin oldum ve nerdeyse daha sürmeden aldığıma pişman oldum...
Bugün 50km kadar motoru test ettim. Ve izlenimlerim şu şekilde.
Not: Bu izlenimler elbette kriter olmayacaktır çünkü daha yolun çok başı. Lakin bu 15.motorum ve her segmentte motor kullanmış test etmiş biri olarak yorumlarımı ciddiyete almanız ve tarafsız yargısız dinlemenizi rica ederim.
Kısa Kısa değiiniyorum yakın zamanda detaylı bir inceleme yazacağım ( Rodaj bitince )
Tasarım:
Güzel tatlı bir tasarımı var, Selenin uzunluğunu beğenmedim belki o kısım biraz modifiye edebilirim.
Yeşil rengi hakikaten tatlı. Ben naked sevdiğimde F modeline göre S'i daha çok beğendim. Herşey yerli yerinde malzeme gerçekten beni şaşırtacak derecede kaliteli. Göstergeler de fena değil. Motor genel anlamda tasarım açısından fiyatına göre çok iyi.
Genel İzlenimler
Motorun Sesi tahmin ettiğimden çok daha güzel tır tır tok bir sesi var. Bir şekilde sesi bana mutluluk verdi.
Oturuş posizyonu rahat Gidon açısı vb tam yerinde. ( Boy 1.74) Motora oturup yola doğru baktığımda gösterge gidon falan rahatsız etmiyor herşey iyi ayarlanmış. Ayak pegi ve vites biraz önde gibi geldi bana ama commuter tarzında belkide doğrusu böyle olmalı.
Viteslerin en altta boş sonra 1,2,3,4,5 diye gidiyor olmasını beğenmedim. Klasik sistem olsaydı çok daha iyiydi. Boş vites en altta olmasının sakıncalarını sonra yazacağım. Yinede çok önemsemiyorum.
Her seferinde tek marşta güzelce çalışıyor. Asla yolda kalacağım gibi bir endişe verdirtmiyor sesi. Yani motor üzerindeykende bu motor yolda kalmaz güvenle binebilirsin havasını sezimledim.
Depo'yu fulledim ve biraz yola koyuldum beni en çok endişelendiren yere geldim TİTREŞİM...
Acaba titreşim varmıydı yokmuydu veya ne kadardı bu kısım önemliydi işte bu konudaki görüşüm..
Motor kesinlikle TVS Apache kadar titreşimli değil, Alttan alttan tatlı bir titreşim var kabul. Ben titreşimli motoru hafiften severim bana motor üzerinde olduğumu hatırlatır. Rahatsız etmesin elleri uyuşturmasın aynaları sallayıp görüşümü bozmasın kabülümdür.
Şimdi Discover 150s titreşimsiz bir motor değil lakin, aynaları çok titretim görüntüyü bozacak kadar ya da üzerinde durulmayacak kadar değil. 50km sonrasında ellerim uyuşmadı. Bacaklarımla depoyu kıstıtır ve öyle durursam evet rahatsız etti. O yüzden depoyu bacaklarımla çok fazla kıstırmamaya karar verdim. Keşke bu kadar olmasa... Ammmaa kardeşim bu motor titreşimli alınmaz denemez asla.. Motorun gidişi rahatı konforu tatlı titreşimi bence güzel Ama dediğim gibi kime göre güzel? Bana göre güzel çünkü bir günde taş çatlasın 100km kullanacağım uzun yol yapmayacağım.
Daha farklı beklentileri olanlar elbette tercih etmeyebilirler.
Dolayısıla bu motor titreşimli Alınmaz veya titreşimsiz alınır gibi genel yorumlar içersine girilmemesi gerektiğini düşünüyorum
4200TL'ye bu motor bence hakkını veriyor diye düşünüyorum.
Bunun dışında torkıda güzel 5.viteste 30-40 la falan gidebiliyorsun motor kesilmiyor.
Arka fren müthiş tutuyor ama ön fren daha zayıf.
Titreşim yönünden umarım cevap arayan arkadaşlara biraz olsun yardımcı olmuştur bu yazım.
Gelelim bana göre beğenmediğim yönlerine.
-Göstergede Saat yok. Buna şahsen çok üzüldüm.
-Göstergede vites yok, Motor hangi vitese atarsan at gidiyor ama hep 60dan sonra bir vites daha artırmaya çalışıyorum ama bakmışım zaten 5.vitesteyim. Olsa iyi olurdu. Devir saatide olsa tadından yenmezdim ama ne yapalım bu paraya malzeme bu.
-Rodajda olduğum için çok basamadım ama 80'den sonra motor zorlanacak ve zor gidecek gibi. 60'da falan motor sakin beni hep bu hızda sürersen sorun çıkarmam diyor. Ama 100km hızda falan uzun süre herhalde kalmak zor olur zaman gösterecek bunu.
-Lastikler.. Berbat ötesi inanılmaz kayıyor. yol tutuşu çok kötü. En kısa zamanda değiştirilmesi gerekli
Genel olarak bu paraya umduğumdan daha kaliteli bir motor. Eskilerde kullandığım Apache'ye göre Egsoz sesi, torku, gidişi oturuş pozisyonu kıyaslanamayacak kadar kaliteli. Ayrıca yedek parça fiyatlarına baktım şaka gibi. Gerçekten bedevaya yakın herşeyi.
Gerçi MT09'dan sonra sadece yağ değişimine 300lira vermiş biri olarak bu motorun arka dişslinin 30tl olduğunu fren balatasının 19 lira olduğunu görünce şaşırmamak elde olmuyor tabi.
Dediğim gibi daha sadece 50km kullandım ve ilk izlenimler böyle. Biraz yol alıp daha fazla bilgi ile bir yazı daha yazarım.
Herkese keyifli sürüşler
Hoşça Dostça
2 kişi 90+90+42çanta tıka basa erkada 2 lastik takılı 100 km hıza kavuştuk ben 2 farklı arkadaşıma artçı olarak bindim arkalarında yolculuk ederken bir arkadaşım devrini düzgün veremeyince ayak betleri titreşimi hesediliyor ve rasız oldum bir arkadaşım çok çeşit motor tecrübesi olduğu için nasıl desem öyle bir kulanışı varkı arkada artçı olurken al eline kahve sgara içe içe gidip keyfine bak ve kmreye baktım düzde 90 küsür kmrede eğimli yerde 100 kmre küsüre gidiyordu ve bu arkaşın arkasında arçlı olurken o titreyen petler daha öncekine nazaran yok gibiydi ve forumlarda kulanıcılar arka dişliyi servisinde 40 yaptırıp hem yakıta 40 50 kmre menzil fazla gittiklerini ve 80 kmre hızda artan titreşimi 100 kmrede geldiğini söylüyorlar ve akabinde deneme şansım olmadı
Motosikletin biraz daha hızlı gitmesi ve titreşimi azaltmak için arka dişliyi kaç yapmak gerekir. Daha önce yapan varsa yardımcı olabilir mi ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)