Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Ağustos 2015, 11:08
#441
Aldo adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 150f ile Edremit-Çanakkale-Kırklareli-İstanbul-Bursa-Balıkesir-Edremit turunu tamamladım.1366 km yol yaptım.Hep 80 km hızla gittim. 100 km de 2.55 lt benzin yaktı.Diğer deyişle km de 11.7 kuruş yaktı.1 lt benzinle 39 km yol yaptı. 90 km hıza kadar titreşim yok 100 km hızdan sonra var.Ben şahsen motorun performansından memnun kaldım.Sizce bu sonuçlar nasıl? Yorum yapabilirsiniz.
Benzin tüketimi gayet iyi, 150 lik motorların 100 km de 3 litreden az yaktığını pek duymadım.
Hep 80 kmh ile gitmek motosikletin bu hızda rahat çalıştığını gösteriyor gibi.
Acaba hız göstergesi Gps in gösterdiği hız ile aynı mı?
Motosiklette dişli değişimi yapıldı mı?
80kmh güzel bir hız. Eğer bu motosiklet 90 kmh ile rahat yol alıyor ise çok iyi.
Dişli değişimimin kötü sonuçlarını tecrübe etmek isteyenler yayla yollarında iki kişi gezmeli.
Örnek vereyim 125 cc cg motor 14t ön dişli ile yokuşları rahat tırmanırken aynı motor 150 liğe çevirilince ve ön dişli 15 t olunca yokuşları o rahatlıkta tırmanamıyor. Sokak aralarında ve ham yollarda sürerken de kısa vites oranları gerekli oluyor.
Reklamlar
-
26 Ağustos 2015, 00:37
#442
kkanka39 adlı üyeden alıntı
bence iyi tek kişimi gezdin
ben 3 litrenin altına inemiyorum ve 100-105 kmh gecemiyorum
gündüz sıcakta şişme gücten düşme falan oldumu
sürekli kac km yol yaptın ara vermeden
250 km sini artçılı gezdim.hava aşırı sıcak olmasına rağmen şişme ve güçten düşme olmadı.ara vermeden 70-80 km yaptığım oldu.105 sınırını ben de geçemedim.Benim için motorun 90 km de rahat gitmesi yeterli zaten.7 yıldır honda 125CGL kullandığım için 150f bana çok iyi geldi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------
velocity adlı üyeden alıntı
Benzin tüketimi gayet iyi, 150 lik motorların 100 km de 3 litreden az yaktığını pek duymadım.
Hep 80 kmh ile gitmek motosikletin bu hızda rahat çalıştığını gösteriyor gibi.
Acaba hız göstergesi Gps in gösterdiği hız ile aynı mı?
Motosiklette dişli değişimi yapıldı mı?
80kmh güzel bir hız. Eğer bu motosiklet 90 kmh ile rahat yol alıyor ise çok iyi.
Dişli değişimimin kötü sonuçlarını tecrübe etmek isteyenler yayla yollarında iki kişi gezmeli.
Örnek vereyim 125 cc cg motor 14t ön dişli ile yokuşları rahat tırmanırken aynı motor 150 liğe çevirilince ve ön dişli 15 t olunca yokuşları o rahatlıkta tırmanamıyor. Sokak aralarında ve ham yollarda sürerken de kısa vites oranları gerekli oluyor.
Motorda herhangi bir dişli değişimi yapmadım.Yapmayı da düşünmüyorum.Yakıt tüketimini özellikle 80 km hızda denedim.90 km hızda deneyen varmı acaba? 90 km de belirgin bir titreşim olmuyor.Yani motor rahat gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
ilhan299 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar benim 150 için çanta demirine ihtiyacım var. nereden alabileceğimi ve fiyat bilgisi olan varsa paylaşırsanız sevinirim.
ben manisadayım. başka bi yerden kargo ile de alabilirim.
iyi akşamlar.
Balıkesir-Havran servisi çanta demiri ve çanta siparişini verdi.Yakında gelecek. Ben taktırmayı düşünüyorum.Takıldığında fiyatını ve yorumumu paylaşırım.
-
26 Ağustos 2015, 21:10
#443
Merhaba forum sakinleri. Motosikletimi dün teslim aldım. Şimdiye kadar konunun takipçisiydim bende birşeylerden bahsedeyim istedim. Öncelikle titreşime değineyim. Bir çinli cg ile kıyaslanamaz titreşimi ona oranla çok daha az. Ancak cbf ile de kıyaslanamaz. Henüz 44 km de benim motorum şu an ki durumundan bahsediyorum. Diğer motoruma alıştığım için beni rahatsız etmedi titreşimi ancak yok değil. Gücüne gelince pek deneyememiş olsam bile diğer 150liklerden daha torklu olduğunu söyleyebilirim, devirlenmesi de hoşuma gitti. Tek canımı sıkan yanı düzensiz rölantisi şu an için. 160km sonra düzeleceğini söyledi servisi. Motor soğukken rölanti çok düşük kalıyor stop ediyor, ısındıktan sonra da çok yüksek. Ayar vidasıyla oynayınca sanki bi işe yaramıyormuş gibi sabit değişmiyor rölanti ama gaz verip bıraktıktan sonra düşüp yükseldiğini anlayabiliyorum. Sıcak soğuk arasında çok fark var açıkçası. Daha önce alan abilerim de aynı sorunu yaşamış mı merak ediyorum?
-
27 Ağustos 2015, 01:03
#444
Ben vazgeçtim, sym joyride evoya geçtim 2011 model, ertesi gününde serviste. Talihsizlik mi diyim, mallık mı diyim bilmiyorum.
-
27 Ağustos 2015, 08:37
#445
Hayırlı sabahlar;
ninja h2 ve Kawa_zx10'ın aynı bilgisayarı kullandığı açıklandı. Bir kapanıyor diğeri başlıyor. Kawa_zx10 dün üye olmuş, işe Bajaj'a atış ile başlamış. Pulsar sayfasında da yazdım. Art niyet, su-i zan, kin, haset döner dolaşır sahibini vuru. Doğruluk da hiç bir zaman kaybettirmez.
Yolumuza devam ediyoruz. Discover 150F modeli 2015 yılı commuter segmenti tüm modeller içinde 7 nci sıraya yükseldi. AurorAbeam arkadaşımızın da tüm sorunlarını almak isterim. ekrem_ata@kuralkan.com.tr
Selam ve saygılarımla...
-
27 Ağustos 2015, 13:06
#446
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Hayırlı sabahlar;
ninja h2 ve Kawa_zx10'ın aynı bilgisayarı kullandığı açıklandı. Bir kapanıyor diğeri başlıyor. Kawa_zx10 dün üye olmuş, işe Bajaj'a atış ile başlamış. Pulsar sayfasında da yazdım. Art niyet, su-i zan, kin, haset döner dolaşır sahibini vuru. Doğruluk da hiç bir zaman kaybettirmez.
Yolumuza devam ediyoruz. Discover 150F modeli 2015 yılı commuter segmenti tüm modeller içinde 7 nci sıraya yükseldi. AurorAbeam arkadaşımızın da tüm sorunlarını almak isterim.
ekrem_ata@kuralkan.com.tr
Selam ve saygılarımla...
Ekrem bey, benim her zaman yazdığım şeyler, ondan meşgul etmeyeyim sizi. Misal yüksek devirde gidonda titreşim. Motora ısınsaydım gidonu kum dolduracaktım.
Aslında asıl sıkıntı benim beklentilerimde. Cbf gibi konfor,cbf gibi sele, depo, gidon arası mesafe aradım ama yanlış yoldaymışım, huzuru maksi skuterde buldum. O da bana kelek yaptı alır almaz ama sağlık olsun.
Bajaj yarın öbürgün balansörlü, titreşimsiz motor yaparsa düşünürüm belki, yoksa zor.
-
31 Ağustos 2015, 09:24
#447
S.a arkadaslar 3 hafta önce bende discover 150 f modeli alarak aranixa katildim. Şuan 1200 km deyim. Ilk yag degistikten sonra motor baya bi rahatladi ancak halen bariz bir titresim var. Disli degisimi yapmayi düsünüyorum ama motorun cekisini nasil etkiler bi bilgilendirebilir misiniz
-
31 Ağustos 2015, 12:27
#448
muglalı adlı üyeden alıntı
S.a arkadaslar 3 hafta önce bende discover 150 f modeli alarak aranixa katildim. Şuan 1200 km deyim. Ilk yag degistikten sonra motor baya bi rahatladi ancak halen bariz bir titresim var. Disli degisimi yapmayi düsünüyorum ama motorun cekisini nasil etkiler bi bilgilendirebilir misiniz
Vites araları uzuyor, motor rahatlamış gibi hissettiriyor. Tek kişiyken fark neredeyse hissetmiyorsunuz ama iki kişi tork fena etkileniyor. Titreşim normalde 80 de rahatsız ediyorsa artık 90da rahatsız ediyor. Özetle: iki kişi performansı önemliyse değiştirmeyin.
-
31 Ağustos 2015, 14:45
#449
Tesekkür ederim verdiginiz bilgiler icin
-
01 Eylül 2015, 23:47
#450
Bende dişli değişimi yaptım. Farkı hissediliyor. 60 kmde rahat giderken şimdi 80 e kadar rahtladı bence. Tek kişi kullandığım için torkda bir fark hissetmedim.
Ayrıca cbf 150 dişlisi olur denmişti ama taktılar dönerken zincir kabarma yaptı söktüler. Bilginize
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
cembaba24 adlı üyeden alıntı
s.a öncelikle 1 lt yakıtla 68 km yol yaptım dedikleri gibi yapıyor herşeyden once motor gidiş ve rahatlık bakımından cok iyi vibarasyon rahatsız edici degil gidikçe azalıyor zaten arkadaşım bu motoru cok sevdi cbf 150 sini satıp bajaj discover 150f alacak simdiden hayırlı olsun
Yani bu mesaj hiç samimi gelmedi bana. Ezberden konuşulmuş. Zaten kullandığım motor kimi kandırıyorsun
-
02 Eylül 2015, 00:04
#451
ilhan299 adlı üyeden alıntı
Bende dişli değişimi yaptım. Farkı hissediliyor. 60 kmde rahat giderken şimdi 80 e kadar rahtladı bence. Tek kişi kullandığım için torkda bir fark hissetmedim.
Ayrıca cbf 150 dişlisi olur denmişti ama taktılar dönerken zincir kabarma yaptı söktüler. Bilginize
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
Yani bu mesaj hiç samimi gelmedi bana. Ezberden konuşulmuş. Zaten kullandığım motor kimi kandırıyorsun
Bu tiplere aman dalaşmayın hocam, tehdit ediyorlar sonra Merak ederseniz ss'leri atabilirim.
Bu arada bende cbf dişlisi tam olmuştu sıkıntısız. İlginç geldi. Ama bizimki dişliyi takınca bakla eksiltmedi, tekerlegi geriye aldı baya, gerginlik ayarlar gibi.
-
02 Eylül 2015, 00:26
#452
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Bu tiplere aman dalaşmayın hocam, tehdit ediyorlar sonra
Merak ederseniz ss'leri atabilirim.
Bu arada bende cbf dişlisi tam olmuştu sıkıntısız. İlginç geldi. Ama bizimki dişliyi takınca bakla eksiltmedi, tekerlegi geriye aldı baya, gerginlik ayarlar gibi.
hocam sana spacy alfa alacaktik ne oldu?
-
02 Eylül 2015, 00:36
#453
Sizin motorun egzoz saplamalarından nerede bulabilirim ? 8'lik egzoz saplaması kolay bulunmuyo, Cg 200 üst kapağa takıcam.
-
02 Eylül 2015, 00:51
#454
linkinpark20 adlı üyeden alıntı
hocam sana spacy alfa alacaktik ne oldu?
Benim motor satılmadan 2011 joyride evi takas teklifi gelmişti, fark verdim kabul ettim. Aldığımda sıkıntısızdı, motoru yıkattım kaç gündür stop etme, rölanti tutmama sorunu yaşıyorum. 2 kez tamirciden çıktım yine yemedi. Joyride konusuna yazmıştım. Sahibindende ise ilanı açtım hemen. Bir gram motor hevesim kalmadı bezdirdi beni. Yazıklar olsun daha 250cc ye gelmeden bile arabadan pahalı yedek parça satan firmalara. Satabilirsem fuara kadar almam bir şey.
-
02 Eylül 2015, 12:18
#455
Değerli arkadaşlar; Discover 150F modelimizde de tüm discover ailesinde olduğu gibi 1-30 eylül tarihleri arasında devam edecek stoklarla sınırlı bir kampanya düzenledik. Yurt genelindeki tüm bayilerimizle görüşebilirsiniz. Selam ve saygılarımla...
-
04 Eylül 2015, 10:03
#456
Ekrem bey merhaba, eylül indiriminden faydalanarak 1 adet discovery almak istiyorum, fakat 150f mi 150s mi karar veremedim, 150s in ucuz olması cazip. ama ne eksiği varki ucuz.. ikisi arasındaki farkı araştırdım ama bilgiye ulaşamadım. yardımcı olabilirmisiniz... teşekkürler...
-
04 Eylül 2015, 10:33
#457
gokhan0679 adlı üyeden alıntı
Ekrem bey merhaba, eylül indiriminden faydalanarak 1 adet discovery almak istiyorum, fakat 150f mi 150s mi karar veremedim, 150s in ucuz olması cazip. ama ne eksiği varki ucuz.. ikisi arasındaki farkı araştırdım ama bilgiye ulaşamadım. yardımcı olabilirmisiniz... teşekkürler...
150F i Kullanan biri olarak aradaki farkı şöyle ifade edeyim.150S 150F in Çıplak hali diyebilirizi motor blogu aynı,yan grenajlar yok 150S de ve gösterge analog 150F de digital,birde 150F de gidonu döndürürken kafa honda cbf deki gibi sabit ama 150S de yanlış değilsem sabit değil aradaki farklar bu.Bunun dışında tavsiye olarak her iki motoruda almanı tavsiye etmem bunu bir kullanıcı olarak söylüyorum eğer vibrasyona önem veriyorsan kesinlikle bu iki motoruda almamalısın ben aldım ve bunun sıkıntısını fazlasıyla yaşıyorum.Özellikle honda cbf ve yamaha ybr kullanmış biri olarak aradaki farkı bariz olarak fazlasıyla görebilirsin,ki ben titreşimi olayını aza indirmek için dişlimi değiştirdiğim halde bunu söylüyorum.Zaten şu an honda ve yamaha ile arasında 700-800 gibi fiyat aralığı var ve normal şartlarda motor uzun yıllar binmek isteyen birisi isen kesinlikle o aradaki fiyat verilir ve iyikide verip almışım dersin,belki bajajı sevenler bana kızabilir ama bu motoru kullanan biri olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim ve bence cbf al rahatına bak
-
04 Eylül 2015, 13:17
#458
islambey adlı üyeden alıntı
150F i Kullanan biri olarak aradaki farkı şöyle ifade edeyim.150S 150F in Çıplak hali diyebilirizi motor blogu aynı,yan grenajlar yok 150S de ve gösterge analog 150F de digital,birde 150F de gidonu döndürürken kafa honda cbf deki gibi sabit ama 150S de yanlış değilsem sabit değil aradaki farklar bu.Bunun dışında tavsiye olarak her iki motoruda almanı tavsiye etmem bunu bir kullanıcı olarak söylüyorum eğer vibrasyona önem veriyorsan kesinlikle bu iki motoruda almamalısın ben aldım ve bunun sıkıntısını fazlasıyla yaşıyorum.Özellikle honda cbf ve yamaha ybr kullanmış biri olarak aradaki farkı bariz olarak fazlasıyla görebilirsin,ki ben titreşimi olayını aza indirmek için dişlimi değiştirdiğim halde bunu söylüyorum.Zaten şu an honda ve yamaha ile arasında 700-800 gibi fiyat aralığı var ve normal şartlarda motor uzun yıllar binmek isteyen birisi isen kesinlikle o aradaki fiyat verilir ve iyikide verip almışım dersin,belki bajajı sevenler bana kızabilir ama bu motoru kullanan biri olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim ve bence cbf al rahatına bak
Titreşimi önemsemiyorsa alsın hocam. Özellikle o şekli, yeşil rengi ve torku cbf'te yok. Ama benim gibi pimpirikliyse almasın. Cbf hayranı olarak discoverin cazibesine kapıldım maalesef. Cbf almış olsaydım şimdi kafam ve kesem rahat olacaktı. Discoverı takasta verdim ve yeni aldığım motorla servisten çıkamıyorum. Aklımı öpeyim.
-
04 Eylül 2015, 15:10
#459
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Titreşimi önemsemiyorsa alsın hocam. Özellikle o şekli, yeşil rengi ve torku cbf'te yok. Ama benim gibi pimpirikliyse almasın. Cbf hayranı olarak discoverin cazibesine kapıldım maalesef. Cbf almış olsaydım şimdi kafam ve kesem rahat olacaktı. Discoverı takasta verdim ve yeni aldığım motorla servisten çıkamıyorum. Aklımı öpeyim.
Estetikli Albenili bir motor,lakin oda bir yere kadar insanı tatmin ediyor,Artık dama dediği noktada insan sende olduğu gibi takastı,zararına vermekti gibi seçenekleri kullanarak kurtulma yoluna gidiyor.Madem biz bu tecrübeyi yaşadık başka tüketiciler yaşamasın ;tabi bunu sadece tüketicilere söylemiyorum bu yazdıklarımızı Ekrem abininde dikkate almasını istiyoruz.Artık titreyen ,ellerimizi uyuşturan motor istemiyoruz Ekrem abi! Hatta 1 litreye 72 km falanda gitmesin 35 km gitmesinede razıyız,Çift BUJİ olmasınada gerek yok tek bujiyede razıyız.Ama Allah rızası için titreyen motor getirmeyin abi
-
04 Eylül 2015, 17:40
#460
Değerli gokhan0679; arasındaki farklılıkları arkadaşlar doğru şekilde açıklamışlar. Eylül ayı süresince devam edecek fiyatlar ise discover 150f: 4990 tl, discover 150s: 4660 tl.
Ben titreşim konusunda biraz iddialı olacağım. Bu konuda en çok satan iki modelin (marka ve model olarak isim veremiyorum) karşılaştırmasını 54 farklı kategoride yaptık. Bunların içinde titreşim var. 6 farklı noktada farklı devirlerde ölçümleri de yaptık. Önemli verilerimiz var.
Değerli İslambey ve AurorAbema arkadaşlarımın görüşlerine saygı duyuyorum. Ama aşağıda saymış olduğum faktörler göz önüne alınsın.
Eylül ayı boyunca süresince devam edecek fiyatlar da göz önüne alınsın. Karar elbette son kulalnıcı olarak sizlerin;
1. DTSI teknolojisi ile donatılmış 14,5 ps gücünde 2 buji 4 valf motor,
2. Exhaust TEC Sistemi ile düşük hızlarda vites değiştirmeden hızlanabilme,
3. Mars kolu ile çalıştırma imkanı,
4. Molycoat kaplamalı Piston sayesinde uzun motor ömrü, özellikle rodaj döneminde aşınmanın önlenmesi, yağ eksiltmemesi,
5. Yağ filtresi ve süzgecinin kullanılması, 5.000 km bakım aralığı,
6. 2 buji 4 valf Sistemi ile tek bujiye göre daha verimli yanma, daha atak olması,
7. Monoshock suspension Sistemi ile konforlu sürüş,
8. Sınıfında en uzun aks mesafesi,
9. Papatya disk fren sistemi ile daha emniyetli duruş,
10. Uzun sele ile vasıtası ile rahat oturuş,
11. Geniş gidon mesafesi,
12. Led stop lamba,
13. Digital yakıt göstergesi, saat ve km. ölçüm,
14. % 56’ya kadar varan daha ucuzu yedek parça,
15. 70-80 ortalama hızda km hızda 1 lt ile 40-45 km yol kat etme.
Selam ve saygıalrımı sunuyorum.
gokhan0679 adlı üyeden alıntı
Ekrem bey merhaba, eylül indiriminden faydalanarak 1 adet discovery almak istiyorum, fakat 150f mi 150s mi karar veremedim, 150s in ucuz olması cazip. ama ne eksiği varki ucuz.. ikisi arasındaki farkı araştırdım ama bilgiye ulaşamadım. yardımcı olabilirmisiniz... teşekkürler...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)