Bajaj Discover 150F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
22 Temmuz 2015, 16:43
#401
150 f de arka dişliyi 40a düşüren arkadaşlar hız konusunda nasıl bir artış oldu ve yakıt nasıl etlileniyor bu dişliyle
ben alalı 1 ay falan oldu 2300 km yaptım yakıt 3 lt aşağıya hic düşmedi 3ila 3,2 gibi hep hızda düz yolda 100 ü gecmiyor bayır aşağı 110 gördüm
sizde nasıl son hız 40 dişli ile 125-130 olurmu
Reklamlar
-
22 Temmuz 2015, 17:13
#402
kkanka39 adlı üyeden alıntı
150 f de arka dişliyi 40a düşüren arkadaşlar hız konusunda nasıl bir artış oldu ve yakıt nasıl etlileniyor bu dişliyle
ben alalı 1 ay falan oldu 2300 km yaptım yakıt 3 lt aşağıya hic düşmedi 3ila 3,2 gibi hep hızda düz yolda 100 ü gecmiyor bayır aşağı 110 gördüm
sizde nasıl son hız 40 dişli ile 125-130 olurmu
Hocam teorik olarak %7 artış olur ama ben 100'ü bile kolay kolay görmeyen biri olarak tek diyeceğim şey titreşim. Bir kere normal, vites geçişine yakın devirlerdeki titreşim kayboldu gitti. 75'de alttan alttan gelip tüm gidona yayılan rahatsız edici bir titreşim vardı (depoda da aynı zamanda). İşte o, dişli değişiminden sonra bu bahsettiğim titreşim başlangıcı 90-95 civarına çıktı, çok tatlı oldu. Sakin kullandığım içinde yakıt ortalama 2,4-2,6 lt civarında.
-
22 Temmuz 2015, 19:46
#403
benimde bugün 2.depo benzimi bitirdim. 406 km gitti 10 Litre benzinle. o da 100 km de 2,46 Litre yapıyor. ne yazıkki satarken söylenen 2 litre den çok uzak. ilk fırsatta dişliyi değiştiricem. hem titreşim hemde hız açısından iyi olacak sizin tecrübelerinize göre. hemde gidilen km yi arttıracağından yakıt tüketiminide biraz düşüreceğini tahmin ediyorum.
benim en çok canımı sıkan vites geçişleri. özellikle 1 den ikiye zor geçiyor ve çaat diye ses yapıyor. son günlerde 1.viteste iki kez boşa attı kendini. debriyaj ayarında mı var nedir. tekrar servise göstericem.
yani ucuz çin malı almadım sorun yaşamayım diye ama pek bi farkı olmadı.madem böyle olacaktı ucuz çin malı alaydım. yada biraz daha paraya kıyıp cbf 150 alaydım diyorum.
çinlinin bile bu kadar kafa titreşimi sesi olmaz dı be. bajaj ın servis yolu ile bu sorunu mutlaka çözmesi lazım. ama ufukta çözüm görünmüyor sanırım.
EKREM ATA bey bu konuda bir çalışma varmı???? bilgi verirseniz sevinirim. çalışma yoksa bile bajaj yetkililerine bu konu aktarıldımı, aktarılsa bir çalışma yapılsa iyi olur. bu hali ile ben çevremde kimseye tavsiye etmiyorum. bilginize...
-
22 Temmuz 2015, 22:30
#404
ilhan299 adlı üyeden alıntı
benimde bugün 2.depo benzimi bitirdim. 406 km gitti 10 Litre benzinle. o da 100 km de 2,46 Litre yapıyor. ne yazıkki satarken söylenen 2 litre den çok uzak. ilk fırsatta dişliyi değiştiricem. hem titreşim hemde hız açısından iyi olacak sizin tecrübelerinize göre. hemde gidilen km yi arttıracağından yakıt tüketiminide biraz düşüreceğini tahmin ediyorum.
benim en çok canımı sıkan vites geçişleri. özellikle 1 den ikiye zor geçiyor ve çaat diye ses yapıyor. son günlerde 1.viteste iki kez boşa attı kendini. debriyaj ayarında mı var nedir. tekrar servise göstericem.
yani ucuz çin malı almadım sorun yaşamayım diye ama pek bi farkı olmadı.madem böyle olacaktı ucuz çin malı alaydım. yada biraz daha paraya kıyıp cbf 150 alaydım diyorum.
çinlinin bile bu kadar kafa titreşimi sesi olmaz dı be. bajaj ın servis yolu ile bu sorunu mutlaka çözmesi lazım. ama ufukta çözüm görünmüyor sanırım.
EKREM ATA bey bu konuda bir çalışma varmı???? bilgi verirseniz sevinirim. çalışma yoksa bile bajaj yetkililerine bu konu aktarıldımı, aktarılsa bir çalışma yapılsa iyi olur. bu hali ile ben çevremde kimseye tavsiye etmiyorum. bilginize...
Hak ettiğinden en az 1000 lira fazlaya satılan bir motor. 4000-5000 liralık çinlilerde bu tarz sorunlar hiç yok. Hatta giriş seviyesi modellerde bile artık sıfır titreşimli denebilecek modeller var. Sizin motorda 1'den 2'ye zor geçme varsa muhtemelen debriyaj telini biraz gerdirmeniz lazım, döner şanzıman olduğu için debriyaj konusu biraz hassas bunlarda. 1'den boşa atma ise şanzıman arızasıdır, vites sabitleyici yaylı parça yerinden çıkmış olabilir. Sağ motor kapağının açılıp düzeltilmesi gerekebilir.
-
22 Temmuz 2015, 22:51
#405
Şu ana kadar yapılan kullanici yorumlarında bu motorla alakalı olarak en önemli iki sorun
1.Vibrasyon
2.Tüketicinin aldatilmasi
Özellikle vibrasyon çok önemli bir sorun ,motor kullanimimdaki bütün konforu alıyor insanı motordan sogutuyor .Ekrem abi sizden ricamız bundan sonraki getireceginiz modellerde bunu bir ölçü olarak kabul ettirmeniz bajaj firmasina.Çinli markalar dahi artık getirdikleri modellerde balansör koyuyorlar.Bizi anlamınız icin bu motoru özellikle kendiniz kullanmaniz lazim
.En azindan bizden sonra bajaj alan arkadaşlar bu sorunlari yasamasinlar ,vibrasyon oldugu müddetçe çift buji olmuş dört subap olmuş inan hic bir anlami yok
-
23 Temmuz 2015, 00:51
#406
vallah ben birtürlü 3 litrenin altına inemiyorum benmi sert kullanıyorum anlamadım 3 ila 3,5 arası hep 2300 km daha altını göremedim 4bin den sonra düşecek diyolar ve titreşimde azalacak diyolar ama pek inanasım gelmiyor
800 tl daha verip cbf mi alsaydık 15 begirine aldandık ama 100 ü anca yokuş aşağı geciyor
servise gittim devir kesici devreye giriyor dediler fabrika verisine razıydım 115 e ama yok daha onu göremedim
-
23 Temmuz 2015, 23:46
#407
Motordan yeterli performans alamayanlar için karbüratör hava ayarına bakmalarını öneririm. Ayar yapmadan önce eski ayara dönmek için vidanın hangi komumda olduğu kayıt edilmeli.
Karbüratörün motora bağlanan yerinde hava ayar vidası var. Hassas bir vida olduğu için ufak oynamalar yapmak gerekiyor. Vidayı sıkınca yanma odasına giden benzin azalıyor, gevşetince çoğalıyor. Motordan maksimum perpormans almak için bu ayar vidası ile denemeler yaparak en doğru ayarı bulmak gerekiyor. Ayar yaparken hata olacaksa fazla benzin giden durumda hata olmalı.
Hava çok giderse motor yağsız çalışıyor gibi sert ses çıkarır, egzoz patlamaları olur, titreşim artar.
Benzin çok giderse gaz almama ve boğulma durumları olur.
En iyi ayarda ise motor yüksek devirde rahat ve performanslı çalışır.
-
24 Temmuz 2015, 00:44
#408
velocity adlı üyeden alıntı
Motordan yeterli performans alamayanlar için karbüratör hava ayarına bakmalarını öneririm. Ayar yapmadan önce eski ayara dönmek için vidanın hangi komumda olduğu kayıt edilmeli.
Karbüratörün motora bağlanan yerinde hava ayar vidası var. Hassas bir vida olduğu için ufak oynamalar yapmak gerekiyor. Vidayı sıkınca yanma odasına giden benzin azalıyor, gevşetince çoğalıyor. Motordan maksimum perpormans almak için bu ayar vidası ile denemeler yaparak en doğru ayarı bulmak gerekiyor. Ayar yaparken hata olacaksa fazla benzin giden durumda hata olmalı.
Hava çok giderse motor yağsız çalışıyor gibi sert ses çıkarır, egzoz patlamaları olur, titreşim artar.
Benzin çok giderse gaz almama ve boğulma durumları olur.
En iyi ayarda ise motor yüksek devirde rahat ve performanslı çalışır.
Vatandaş 0km motor alacak bide karbüratör ayarıyla mı uğraşacak...Yukarıda 150F sahibi 100'ü geçmediğini yazmış, CBF 150 bile 110 yapar düzde...Yazık bunlara verilen Atatürk lirasına yazık....
-
24 Temmuz 2015, 00:54
#409
Bu motorun 14.5 beygir olduğuna hiç inanasım yok çünkü 12 beygirlik 150cc motorlarla aynı veya daha düşük son hızı var. Bu arada 150S modeli gelmiş oynak far kafalı olan, fiyatı 4800 lira. Az bişey daha mantıklı olmuş fiyatı.
-
24 Temmuz 2015, 08:23
#410
Hep yazıyorum o iki BG'lik farklar % mertebesine vurunca çok bir şey yapmıyor çünkü kabaca hız artışı, güç artışının küp kökü kadar oluyo. Yani 2 kat hızlı gidebilmek için 8 kat daha fazla güce ihtiyacınız var. Bu hesaptan yola çıkarak kabaca 150 F ve CBF 150 için güçte %24, hızda da %7 fark oluyor. Yani CBF 150 110 yaparsa 150F 118 yapıyor. Karşıdan rüzgar biraz üfürdü mü fark kalmıyor. Bu sınıftaki motorlarda rüzgarın karşıdan 5 km hızla esmesi veya sürücünün cüssesinin (kilosu demiyorum dikkat edin) birazcık fazla olması o farkı yiyip bitiriyor.
150F'in CBF 150'ye'e göre 4 sübap olması gibi bir avanjtajı var, o sayede CBF 150'den daha fazla devir çevirebiliyordur ama bunu da malesef devir saati olmadığı için göremiyoruz. Bir de devir yükseldiğinde işin içine giren titreşim olunca devrin yükselmesinin çok anlamı kalmıyor. Görüldüğü üzere arkadaşlar dişli değiştirip o gücü sonuna kadar kullanmayı reddediyorlar. Bu motorda CBF gibi balansör olsaydı 4 sübaptan dolayı yine CBF'ten güçlü olacaktı. Hintlilerin eğer ilerlemek istiyorlarsa biraz kendi vatadaşlarının beklentilerinin üzerine çıkmayı öğrenmeleri gerekiyor. Yapacak mühendislik bilgileri fazlasıyla var ama tercih etmiyorlar. Pulsar'ın bu konuda diğer modellerden daha iyi olmasının tek sebebi alt kısımda KTM bloğu kullanması. KTM de titreşim konusunda örnek gösterilecek firma değildir ama o bile iş görüyor Pulsar'da... Hero da aynı yoldan gidiyor ve bir tane motor satamıyor. Bu şekilde kalmaya devam ederlerse iki seneye Çin'liler Hintlileri geçecek. Lifan'ın KP150 modeli şu anda Pulsar hariç tüm Hint modellerinden üstün bir motor. Hepsini sürdüm, oradan biliyorum. O da CBF kadar pahalı, daha güçlü ama motorda soru işareti yok.
-
26 Temmuz 2015, 00:01
#411
Ekrem bey bu motora mp3 calarlı alarm ve sis farı takmak istiyorum garanti elektrik tesisatı garanti dışı kalır diyor buna aküde dahilmi acaba
-
28 Temmuz 2015, 22:27
#412
Arkadaslar benmi sorunlu bi motora denk geldim bilmiyorum ama iyice soğudum motordan. Vitesleri iyice can sıkıcı oldu. (Henüz servise gidemedim.servistede düzelmezse yandık)
Kafa zangır zangır titriyor. Sanki 20 yıllık döküntü motor.
Yarım gaza kadar gaz tepkisi yetersiz.kalkışlarda zayıf kalıyor. Son gazda baya asılıyor. Gazda kesici falanmı var.yakıt ekonomisi için falan yapılmış olabilirmi.
Tam hızda 100 ü geçmiyor. Boxer 150 için 110 - 120 lerden bahsediyorlar ki 4 vitesli motor. Bu nasıl iş.
Gören beğeniyor soruyor ama şuan tavsiye etmiyorum kimseye. (İlk haftalar tavsiye ediyordum).
-
28 Temmuz 2015, 22:44
#413
Parasının motoru değil bence, 5200 lira verdiğin motor 90-100 giderken titreşimden rahatsız etmemeli. 110km hızdan sonra titreyebilir ona itirazım olmaz çünkü 150'lik motorun canı belli. Bu arada orjinalliğini yerle bir ettiğim Cg motorum var, 210cc balansörlü. 16 beygir 17nm torklu ayıptır söylemesi Rodaj diye fazla basamıyorum ama 6000 devir sabit sürdüm titremiyo. Bikaç kere hızlanırken 7500 devire kadar çıkardım yine titremedi. İlk 1500km'yi bi bitireyim uzun yolda 110km hızla titreşimsiz yolculuklar beni bekler Pulsar bile titriyo balansöre rağmen, bu motorlarda balansör yok nası titremesin. Bence Bajaj da çinlilerin Cg motora yaptığı gibi, karterin önüne bi çıkıntı yapsın içine balansör mili koysun. Titreşimi çok azaltıyor.
-
28 Temmuz 2015, 23:12
#414
ilhan299 adlı üyeden alıntı
Arkadaslar benmi sorunlu bi motora denk geldim bilmiyorum ama iyice soğudum motordan. Vitesleri iyice can sıkıcı oldu. (Henüz servise gidemedim.servistede düzelmezse yandık)
Kafa zangır zangır titriyor. Sanki 20 yıllık döküntü motor.
Yarım gaza kadar gaz tepkisi yetersiz.kalkışlarda zayıf kalıyor. Son gazda baya asılıyor. Gazda kesici falanmı var.yakıt ekonomisi için falan yapılmış olabilirmi.
Tam hızda 100 ü geçmiyor. Boxer 150 için 110 - 120 lerden bahsediyorlar ki 4 vitesli motor. Bu nasıl iş.
Gören beğeniyor soruyor ama şuan tavsiye etmiyorum kimseye. (İlk haftalar tavsiye ediyordum).
Hocam benzer şeylerden şikayetçiyiz ama gaz hariç Hatta torku bana fazla geldi, arka dişliyi küçülttüm (40 dişli oldu) ve motor müthiş rahatladı. Tork çok az düştü gibi. Ama kalkışta zayif kalma yaşamadım hiç. Hatta düz yolda debriyajla yavaş yavaş kalk git gaz vermeden. Dişli değişimine rağmen rahat hızlanıyor ama 3. vitesten sonra aralıklar uzadı, tam istediğim gibi oldu. Bence siz bir kontrol ettirin, belki karbüratörde bir şey vardır.
Ha bir de geçen karbüratörün sanırım siyah, tıpa takılı bir hortum var; aküden gelen değil diğeri. Onun tıpayı çıkarttım. Yarım bardak kirli sıvı çıktı. Yağa benziyordu, küflü gibiydi ama ne olduğunu çözemedim. Daha 1400de motor.
-
29 Temmuz 2015, 12:01
#415
arkadaşlar merhaba forumlara pek katılmam ama buradaki yorumları görünce birkaç kelime yazmak istedim.öncelikle bu tür bilgilendirme amaçlı forumlarda yorum yapmak bana göre önemli çünkü yaptığınız yorumlar insanları iyi yada kötü yönde etkiliyor kararlarını .bu yüzden yorum yapanların yaşı konu hakkındaki tecrübeleri tarafsızlıkları çok önemli.ben 49 yaşındayım mobletten başladım 25 yıl önce motorsiklete mz honda kuba gibi bir çok çeşitte motorsiklet kullandım enson suzuki inazuma kullandım motorsikleti araçtan saymayan bir densiz servis şöförü boşyolda ve kendi şeridimde bana çarpıp canıma kastedince sattım.fakat yeniden motorsiklet almak istiyorum uzun incelemeler sonucunda bajaj 150Fi beğendim inceledim test ettim yaklaşık 1.km kullandım ben beğendim. hiç ayrıntıya girmeyeceğim herkesin kullanım tarzı görüşü düşüncesi farklı olabilir.sadece şunu söylemek istiyorum hiçbir tecrübesi olmadan görmeden denemeden konusan ve özellikle belli marka ve model fanatiklerinin yorumlarına göre karar vermeyin gidin test edin kararınızı kendiniz verin.herkese kazasız sürüşler.lütfen trafik kurallarına uyalım araç kullandığımızı unutmayalımki diğer araçlarda motorsikleti araç olarak görsünler kabul etsinler.selemlar saygılar.
-
29 Temmuz 2015, 22:23
#416
arkadaşlar. servise gittim bugün, vites sorunundan bahsettim. 500 km bakımında debriyaj ayarını değiştirmişti servisteki arkadaş daha yukarıdan kavramaya başlamıştı. sanırım bu yukarıdan kavramadan kaynaklanmış sıkıntılar. dişliler tam yerine oturmadığından. yarın daha iyi belli olur.
kafa titremesine kendim bir çözüm bulmaya çalışıcam. kafanın üst yanlar titriyor sanırım el ile tuttuğumda baya kesiliyor. araya conta gibi bişey uydurmak lazım. bulubilirsek tabi uygun bişey
Arka dişili değiştiren arkadaşlar. servis bu modelin hiç arka dişlisini değiştirmemiş. nasıl olduğunu bilmediğinden söküp bakıp karar verebilecekmiş elindeki dişliler uyarmı diye.
nasıl bir dişli olduğunu bilen varmı? sökmeden söyleyelim. elinde yoksa söktürmeyeyim.
-
29 Temmuz 2015, 22:56
#417
Bu motor 1 lt ile 70 km gitsin cocugumu keserim.
-
29 Temmuz 2015, 22:57
#418
Parasının motoru değil gidin 4900 liraya Lifan LF200-16C alın hiç değilse 200'lük motora binersiniz hem de balansörlü olduğundan titreşimi çok az olur.
-
29 Temmuz 2015, 23:00
#419
ilhan299 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar. servise gittim bugün, vites sorunundan bahsettim. 500 km bakımında debriyaj ayarını değiştirmişti servisteki arkadaş daha yukarıdan kavramaya başlamıştı. sanırım bu yukarıdan kavramadan kaynaklanmış sıkıntılar. dişliler tam yerine oturmadığından. yarın daha iyi belli olur.
kafa titremesine kendim bir çözüm bulmaya çalışıcam. kafanın üst yanlar titriyor sanırım el ile tuttuğumda baya kesiliyor. araya conta gibi bişey uydurmak lazım. bulubilirsek tabi uygun bişey
Arka dişili değiştiren arkadaşlar. servis bu modelin hiç arka dişlisini değiştirmemiş. nasıl olduğunu bilmediğinden söküp bakıp karar verebilecekmiş elindeki dişliler uyarmı diye.
nasıl bir dişli olduğunu bilen varmı? sökmeden söyleyelim. elinde yoksa söktürmeyeyim.
Bildiğimiz cbf dişlisi oluyor ama piyasada hep döküm, dandik var. Kaliteli bulmaya çalışın. Bakla eksiltmeden sadece zincir gergi ayarıyla da yapılabilir, servis isterse 1-2 bakla da eksiltilebilir. Benimki beyefendiye zor geldi eksiltmedi. Arefe günü çalışıyor diye surat bir karıştı. Gerçi sağolsun yine yaptı ama... Benim suçum mu sanki? Patronun açmasaydı o gün orayı.
-
31 Temmuz 2015, 00:10
#420
Alışırım deyip alışamadığım motorumu satıyorum sevgili forumdaşlar. Başka sebeplerde var yazdıklarımdan az çok bilirsiniz belki ama ana sebep benim rahatsızlığım. Olmuyor aga vitesli, ben beceriksizim ve takıntılıyım. Nerdeyse otomatik vitesmiş gibi pürüzsüz kullanıyorum ama mutlu değilim. Neyse ilan linki aşağıda; forum üyelerine biraz daha indirim imkanı var.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...23832005/detay
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)