Motorun oturuş pozisyonu çok dik, CBF'le hemen hemen aynı rüzgar direnci var. %20'lik güç farkı ile teorik olarak CBF'ten %6 falan hızlı gider. CBF 110 yaparsa bu da 120 yapar, 135 imkansız olur.
Motorun oturuş pozisyonu çok dik, CBF'le hemen hemen aynı rüzgar direnci var. %20'lik güç farkı ile teorik olarak CBF'ten %6 falan hızlı gider. CBF 110 yaparsa bu da 120 yapar, 135 imkansız olur.
belki de ben fazla hızlı gidememiş olabilirim. Usta sürücüler daha fazla hız yapabilir. bir de tabi 100 kiloyum.
135 yapması imkansız fazladan olan beygir gücü ara hızlanmalara düşük devir vites atmaya yarayabilir.
Benim bu tecrübelerimi paylaşmamdaki amaç zaten yeni alacak arkadaşlar bunu bilsinler ona göre alsınlar veya almasınlar diye.Yoksa bende senin gibi ekonomikliğine aldandım ama 72 km gitmeyceğini biliyordum yinede en kötüsü 45 gider diyerek almış olduk ama velakin oda gitmiyor.Ekrem abi hangi şartlarda gittiğini yazmışdı geçenlerde insanların o şartları okuduktan sonra gülmeden edemiyor.1-Otobanda gideceksin düz yol olacak eğimi,rampayı bırak tümsek bile olmaycak
2- 40-45 km hız aralığı olacak kesinlikle bunun üstü olmayacak(Bunun üstü olursa diyeti bozmuş olursun )3-Rüzgar olmayacak rüzgarı bırak esinti bile olmayacak yaprak kımıldamayacak bir hava olacak 4-Aynı jokeylerdeki gibi çok hafif olacaksın fazla kilo olmayacak motora bindiğinde varmısın yokmusun belli olmayacaksın 5- Bu madde bence en önemlisi bunları yapacak sabrın ve takatın olması
Bunların hepsini bir arada yapabilirsen o zaman 72 km gidiyor kardeşim ,ama şu ana kadar bunu yapan bir ALLAH'ın kuluna rastlayamadık en azından ben rastlamadım
Değerli İslambey;
Sizin mesajınız üzerine şimdi İstanbul’da Discover 150F kullanan iki personeli aradım. Biri 13.100 km.de, diğeri ise 18.000 km.de. Yakıt sarfiyatlarını sordum. Aldığım net cevap şu şekildedir;
“40 tl yakıt ile (takriben 8 lt) 307-310 km. yapıyorum. Kullanım şeklim serbest. Tamamen trafik akışına uygun. 80-110 km/h arası. Aşağı yukarı her gün aynı değer çıkıyor. Bugün bir şeyi deniyorum. 90 km hızı geçmiyorum. Şu anda 322 km oldu. Henüz yakıtım bitmedi.”
18.000 km yapan kurye arkadaşımız da aynı değerleri verdi.
Yani 1 lt. ile 38-41 km arası. Ya da diğer tabir ile 100 km de 2,48-2,61 lt arası değerler.
Discover 125ST ile 1 lt. ile 79 km yolu bizzat yapılan deneyle teyit ettik. Yani düz yol, 45-50 km sabit hız, tek kişi ile. İki test sürüşünde birinde 78 km, diğerinde 79 km yol kat edildi. Aynı şekilde DİSCOVER 150F ile de 72 km kadar yol yapılıyor. Biz bu değerlerin hem discover 125 st için, hem de discover 150f için herhangi bir rakip marka ismi vermeden uygun olduğunu biliyoruz.
Saygılarımla…
Değerli Ekrem abim
Seninde verdiğin örnekte olduğu gibi kurye arkadaşların kullandığı motorlar 38 km gitmiş 1 litreye.Benim motorum 35 km gitmiş aradaki 3 km lik farkda benim motorun yeni olmasından kaynaklanıyor daha rodaj aşamasında.İlerleyen kmlerde diğer kurya arkadaşların motoru gibi 40 kmye kadar çıkabilir.Ama çıkıp çıkabileceği bu 40-41 km Ekrem abi.Hatta ben şu örneğide vereyim Ekrem abime burda Adanada akın motora gittiğimde başka bir arkadaşda 150f ni getirmişti ve şu şikayeti yapıyordu servis sorumlusu Burak beye, motoruyla Pozantı-Adana arası gittiğini söylüyordu ortalama hızınında 100 km olduğunu söyleyip 1 litrede yaktığı km nin ise 26 olduğunu söyledi bunu söylerken bende orda şahit oldum.Şimdi tamam hadi bu uç bir örnek olsun bu arkadaş zorlamış,agresif kullanmış olsun ama 72 kmde malisef gitmiyor abi.Ama sizin yaptıgınız testlerdeki gibi yapan yok benim bildiğim çünkü öyle bir kullanım şartlarını oluşturmak çok zor şehir ortamında.Tvdeki reklamda 72 kmye özellikle vurgu yapım sizin anlattığınız özel şartlarıda zaten altyazıda olsa söylemiyor,öylede olunca insan kendini aldatılmış hissediyor neyse hayırlısı olsun inşallah.Bu arada Kadir gecen mübarek olsun abim
Arkadaşlar, motorun 1 litre ile 72 km yol yapması bir nevi rekor denemesidir. Normal kullanımda ulaşılması mümkün olamaz. O tip denemelerde belirli bir devir geçilmeden 5. vitese çıkılır ve benzin bitene kadar motorun en az benzin yediği noktada kalınarak sürülür. Arada dur kalk yapılmaz, fren yapılmaz, hız değiştirilmez. Bu şekilde dizel modern bir arabayla 100 km'de 3 litre yakabilirsiniz. Ben MT-07'de 6. Viteste 100 km hızla giderken gazı sabit tutup 2.5 litre görüyordum.
Benim 150'lik çinli 100km sabit hızla 1 litre ile 33.3km yapıyor. 26km kötü olmuş biraz.
Titreşimi azaltmak isteyenlere tavsiyem bütün civatalarla birlikte özellikle arka amortisöre bağlı hareket yapan göbeği iyice sıksınlar.
Doğru karbüratör hava ayarı titreşimi en aza indiriyor.
Motosiklette 3-4 bin rpm arasında gazı az vererek yapılan sürüşle az yakıt tüketildiğine şahidim.
Motorların yüksek performans verdiği rpm aralıkları değişkenlik gösteriyor. Hız yapmak isteyenler yüksek rpm lere çıkabilen ve torkunu erken vermeyen motorlara baksın derim.
Bu arada satmayı düşünüyorum motorumu 1-2 hafta içinde. Spacy alpha almak istiyorum.
Ayrıca vitesli serüvenim burada biter. Çekemem o gazı bırakınca yığılmasını, azıcık hızlanınca 3 vites değiştirmeyi falan. Boşu boşuna amelelik başka hiç bir şey değil. Bugün küçükçekmeceden seyrantepeye gidecektim turing eğitimi için. Motoru yenikapıda bırakıp metro ile geçtim düşünün durumumu. Ayrıca hero pleasure (yeni activa) motorumla yağmurlu havada full yüklü (arkada 3 dolu sırt çantası vs. yurda gidiyordum) olarak izmite gitmiştim 140km, dönüşte de az yüklü geldim daha bitmemişti eğitim. mecburiyetten satmamış olsaydım gezmek amaçlı tekrar giderdim. Ama bu vitesliyle zerre içimden gelmiyor.
Salak gibi kendimi kandırdım, inandırdım. Vitesli daha güvenli daha dengeli vs. diye. Tamam öyle ama, bana tat vermedikten, sürmek için cana ttırmadıktan sonra ne yapayım ben öyle aracı.
Alışınca vitesli çok rahat, büyük lastiklerin viraj performansı çok iyi. Uzun yolda vitesli motorlar sürekli tam gaz sürülse bile scooterlar gibi şişmiyor. Hızlanmak için motoru bağırtmanıza gerek yok scooterlar gibi. Çabuk hızlanmak isterseniz de mesela 40km'den 80'e yarım saatte hızlanmıyor. Vites küçült tam gaz yap anında hızlanıyo. Kuru asfaltta şehiriçi kısa mesafeler hariç scooter kullanmak eziyetten başka bişey değil
merhaba arkadaşlar bende ufak yollu bir motor düşünüyorum şehir içi ve nadir 100 km biraz üzeri şehir dışı gezmek amaçlı,daha önce birçok motora sahip oldum bindim sıfır ybr 2006 honda cbr 600 gibi beat active cbf 150 buna benzer motorlarda çok kullandım aslında şu an almak istediğim motor sıfır honda cb 650f istiyorum fakat bütçem uygun değil sonra inş.
küçük yollu vitesli bir motor istiyorum yazmasamda bajaj ı takip ediyorum 125 ve 150 alırsam 150 alırım sanırım fakat vibrasyon motorda kesinlikle kabul etmediğim birşey ilk motorlarımdan ybr çok güzel rahat kullanışlı bir motordu bu motor ybr den fazla titreşimliyse kesinlikle düşünmem kimi titreşim az diyor kimi çok diyor deneme fırsatı bulamadım servis yok bulunduğum yerde oyüzden kullanamadım ybr ile kıyaslarsak nasıldır,arkadaşmda kymco vardı vitesli güzel motordu gücü iyiydi ama acayip titriyordu 100 ü gördün mü el ayak masaj aleti gibi böyle bişeyse asla düşünmem
ybr her ne kadar kaliteli olsa da yıllardır bakıyorum motor hala aynı yerde bir geliştirme süreci yok az bi kafa grenajını değiştirip yeni diye satıyorlar ve fiyatını bence haletmediğini düşünüyorum,şimdi baktığımda ybr tarzında birebir benzer motorlar var ve fiyatları çok daha uygun böyle bir motorda alabilirim motorları üretim fabrikaları aynı ve balansör sistemi var deniyor,bajaj da sanırım yok diye biliyorum,
ybr benzeri hatta bazıları hacimi daha da büyütülmüş hali salcano wolf,lifan LF150-10Bkuba 139 arora gibi salcona,lifan ve kuba ilgimi çekti bir de discovery i takip ediyorum salcano nun aynı motor hacimde ve hatta az büyük hacimde olanı var ybr ile motor ve ana düzen aynı deniyor kuba da çok kaslı ve güzel discovery de kaliteli duruyor,sizce hangisi karar veremedim benim için öncelikli ihtiyaç gidermesi sağa sola tarlaya gitmek için ve titreşim olmaması ve içlerinden en güçlü olanı seçmek ve sonra fiyatı da uygun olması 5000 e kadar çıkabilirim ama dediğim gibi ybr bence şu an parasını haketmiyor ve gücü daha zayıf o fiyata dandik dediğimiz bu marka motorları var fakat aynı fabrikada çıkıyor deniyor çinde yamaha ile birlikte tip ise aynı bazılarında hatta motor birebir aynı,
sizce hangisini seçmeliyim discovery ybr gibi titreşimsiz mi , discovery 150 ,salcono wolf,lifan LF150-10B ,kuba 39..lifan ve kuba daha kaslı gözüküyor,salcano nun biraz daha kaslı bir iki modeli var wolf ise ybr ye çok benziyor,
Değerli yorumlarınızı bekliyorum saygılar?
2 gün önce dişliyi değiştirdim (arka dişli 43ten 40a). Tabiki cahilliğimden ötürü aldığım dişli, motordan çıkan dişliden kalitesiz. Motordan çıkan galiba tornadan çıkmış dişliydi, benim haricen aldığım döküm. Neyse gittiği yere kadar artık.
Motor inanılmaz rahatladı. Henüz 80'i göremedim ama şöyle diyim; yüksek devirlerdeki titreşim bile nerdeyse yok oldu, hafif gidonda kaldı. Orjinal haliyle bana sorarsanız 95-100 gibi hızlarda el uyuşturabilirdi ama şu anda o hızlarda rahatça gidilebileceğini düşünüyorum. Motorumu yeniden sevdim ama bu satmayacağım anlamına gelmez Çekişi çok çok az düştü ya da düşmedi. Sanırım motorun fazla beygir gücü burda ortaya çıkıyor. Denemeyen varsa muhakkak denesin arka dişliyi değiştirsin; inanın bambaşka bir motor oluyor. Tabi dişlinizi kaliteli alın, benimki gibi döküm olmasın.
bu dişli değiştirmeyi bende düşünüyorum. 500 bakımında usta 2500 e gelince değiştirelim dedi. ısrar etmedim. gerek varmı beklemeye sizce
birde ön dişliyi değiştirecekmiş, arka dişli daha aklıma yatıyor. bir farkı varmı acaba?
arkada yük olunca titreşim kendini çok hissettirdi. ayaklıklar masaj aleti gibi oldu. normalde 60 70 km ye kadar pek hissettirmiyor. merak edenlere bilgi...
Arka daha iyi diyorlar hep. Ön değiştirince sanki motorla oynamışızda motor zorlanacakmış gibi hissettiriyor. Arka değişince zararı olursada sadece zincire ve dişliye olacakmış gibi geliyor. Ve kullananlar kuryeler hep arka değiştiriyor, önü ellemiyor. 2500' e kadar bekle dediyse vardır bildiği diyeceğim ama bu haliyle motor zevk vermiyorsa (kim zevk alır ki titreşimden ) arkayı değiştirtin gitsin. Ben 1050'de değiştirdim. Keşke daha önceden değiştirseydim dedim.
discovery 150 ,salcono wolf,lifan LF150-10B ,kuba 39 yeni adıyla ravan hangisi arkadaşlar 1. öncelik titreşimsiz olması sıfır olması uzun süre kullanmak için,sonra fiyat uygunluğu ve içlerinde nispeten daha güçlü olanı tercih etmek tercihlerim ne dersiniz yukarda yazmıştım kimse cevap vermemiş
Sayılan modellerin hepsi de oldukça iyi
Discover 150 güçlü ve konforlu bir motor fakat yüksek devirde titreşim var.
Lifan 10b ise 158cc ve su soğutmalı. Son vites oranı uzun. Böylece 7000 devirde 100kmh hızla yolculuk edilebilir.
Salcano wolf: 124cc. Kuba ravan: 137 cc. Güçleri de motor hacimleri ile orantılı olacaktır.
velocity cevap için teşekkürler
Discovery 150 yi titreşimden dolayı kafamda sildim diyebilirim fakat 125 lik modeli daha az titreşimliymiş ilk fırsatta birinden bulup deneyeceğim,lifan tipi çok güzel ama ağır olduğu için ybr benzeri motor performansı verir mi daha mı ağır kalır birde pek kullanıcı yorumu yok buna mukabil fiyatı da yüksek,7000 devirde 100 ile gitmesi süpermişbendeki cbr düz yolda bayıltmadan vitesi yükselttiğinde rölantiye yakın 6.viteste hiç gaz vermeden 150 160 civarı gidiyordu nereden nereye
salcano wolf sırf ybr aynısı birebir deniyor ybr de kalitesi sağlamlığı belli motor bu yüzden düşünüyorum hatta yeni hunter modeli var o daha güzel tipli fakat motoru daha büyük o nasıldır titreşim kalitesi çok merak ediyorum,
Bugün ilçemde bulunan kuba bayisine, ravan adlı yeni modeli aynı ybr ye benzerliğinden ötürü meraktan gidip test etmek istedim fakat elinde yokmuş cr1 ve pars modeli vardı cr1 dense pars daha oturaklı geldi bana,tipini çok beğendim arka stop led olsun vites göstergesi olsun,ön kafalığı ve dış grenaj depo kenarları şekli gayet iyiydi,yalnız devir ve km saatini hiç beğenmedim fakat ekranda her tür bilgi mevcut yeterli,selektör tuşu bile vardı, motoru aldım bir süre kullandım açıkçası kötü bekliyordum fakat olumlu izlenim oluştu titreşim yok gibiydi önde ayaklarda elde, arka koltukta oturan için nasıl olur bilemiyorum,çok sıkıştırmadım ve yüksek devir ve sürrate de ulaşmadım öyle bir tur attım titreşim konusu güzeldi rahattı ve gücü ybr den daha iyi geldi bana fakat ön kafalığın bağlı olduğu sinyaller asfalt düz yolda bile devire bağlı titriyordu özellikle soldaki
137 cc ydi cr1 ile aynı motor dedi satıcı, kullancı yorumlarına baktım fakat pek alıp kullanan yok nasıldır ne değildir tam bilemiyorum acaba yüksek devir ve hızda titreşim nasıldır uzun süre sağlam kalır mı,bu arada satıcıya bu mu ybr mi diye sorduğumda ybr de satıyordu tabiki ybr diyordu piyasası var ybrlerin hepsi gitti bu kaldı uygun fiyata 3500 a bırakırım dedi son bir adet hoşuma gitti ama tam detaylı test edemediğim ve motor sağlamlığı vb.kullanıcı yorumları ve bilgim olmadığı için emin değilim,salcano hunter,wolf,bajaj 125 150 ve rks titanic'i de denemek istiyorum daha net karşılaştırmak için fakat onlarda bulunduğum yerde yok işimiz zor..
Siz yine de 150f'i deneyin. Ama imkan varsa 80'i geçebileceğiniz bir yerde deneyin.
Bu arada düz hesap 80 diyordm ama motor aslında 75 civarında hissetirmeye başlıyordu titreşimi. Dişliyi 43ten 40a indirince bu titreşim 90 ı geçince başladı. Normal şartlarda 80'i pek geçmeyen insan olduğum için çok hoşuma gitti, kendi açımdan tatmin oldum. Bu arada iki kişi performansı hâlâ aynı ona şaşırdım; yokuşta dahi. Ama bugün sabihaya git gel yaptım. Dönüşte otobana girince trafiğe yetişmek için 95-100'ü gördüm sürekli ve benim için oradaki titreşim rahatsız ediciydi. El uyuşturmaz belki ama o kadar bağırınca insan çekiniyor, kıyamıyor. Kişisel görüşüm; 110'a elleri uyuşturabilir
Özetle bunu alan adam torka önem verir, yüksek devirdeki titreşimi umursamaz. Yakıt da düz hesap ybr-cbf arası diyebiliriz.
O değilde hakikaten uzun yolda ayak uzatma şart. Dönüşüm 85km idi ve son km'ler artık yol bitsin dedim. Ön koruma demirinin aşağı tarafları açılır kapanır artçı ayaklığı monte etmeyi düşünüyorum. Uzun yolda açar uzatırım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)