merhaba arkadaşlar bende bu yaz birdane aldım 150f gerçekden cbf 150 göre tasarım ve konfor bakımından ıyı bana göre çok seribir motor alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim herkeze iyi sürüşler dilerim
merhaba arkadaşlar bende bu yaz birdane aldım 150f gerçekden cbf 150 göre tasarım ve konfor bakımından ıyı bana göre çok seribir motor alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim herkeze iyi sürüşler dilerim
Bu kıyaslamalar 3.4.5. yılın sonundada yapılabilse motorların arasındaki farklar iyice ortaya çıkar aslında.Yakıt,sağlamlık,yedek parça fiyatı,parça bulma sorunsalı benim ilk kriterlerim.Kuralkan motoru ucuz duyurup 2 kez zam yapmıştır.Diğer modellerle arasında fark kalmamıştır.Kaldıki ucuz yedek parça denmişti unutturmayın bu hintlilere Cbf150 ön far 95 orjinal-f150 125,Grenaj cbf150 165 tek-f150 160 tek,cbf150 gidon 62,f150 48tl.Eğer ucuz yedek parça anlayışı bu ise kalsın.Zaten bulmakta çok zor.Yakıt yakmıyor denildi 1lt ile 70km denildi 35 lere düştü cbf ile fark yok denilecek kadar az bi fark var zaten.Belli bir kmden sonra kronik arıza çıkarmı çıkabilirde.İkinci elde ne kadar başarılı bakmak lazım.cbf ve ybrnin piyasası oturmuş durumda fazla zarar ettirmiyor kullanıcılarına.Tarz olarak f150 eziyor o konuda kesin kararlıyım.9 yıldan beri aynı kasa satıyor honda.Sticker değiştirmekle devir saati koymakla olmuyor bu işler.Renk olarakta f150 favorim.Ama kuralkanın yanlış hareketleri yüzünden bu motor bence battıkça batıcak.Bu siyaseti aynı şekilde ybr izliyor yedek parça kazığı iyi tezgahlanmış bizlere.2013 model ybr esd depo 350tl orjinal.2014 model stickerlı depo 838 lira orjinal fiyatları.Şimdi stickerı sokunce depo 2013 model oluyor hiç bir fark yok iki depodada.Şuanda ybr ile kaza geçirdiğim için net biliyorum.2015 depo 1000+ sanırım.O yüzdende ybr hakkında yazmadım bile nefret ettirdi.Bu üç motoruda kullandım.Titreşim f150 de abartılan kadar değil.Çekişi gidişi hepsinden üstün amma bu melet 15 beygir nerdeyse.Cbf 12 beygir ybr 10 bunuda göz ardı etmemek lazım.Fiyatı ucuz olursa ekmek gibi gider ama bu fiyatta inat yaramaz.Her zaman şanslı olamıyoruz kazaya karışıp motorumuz zarar gördüğünde ne derecede parça bulabiliriz kaç günde parça temin edilir hep soru işareti kafamda.Ağır hasarlı cbf sadece 2 günde toplandı serviste.Acaba f150de ne kadar parça bekleriz.kuralkan bunları daha öncede yaşattı herkeze.
Yedek parça konusunda "şahsen" sıkıntı yaşanmayacağını düşünüyorum çünkü bajaj bu işi sıkı tutuyor. Hatta bazı ürünlerinde garantiye girmediği halde değişim yapılmasını bizzat bajaj istemişti vs. bu gibi durumlar var. Bajaj işi sıkı tutmasaydı şüphelerinizde haklı olabilirdiniz. neticede hyosung olaylarından biliyoruz firmanın durumunu. Ama bajaj direkt müdahale ettiği için daha iyi hizmet veriyorlar/vermek zorunda kalıyorlar diyeyim.
TİTREŞİM: motor orjinal oğlu orjinal (dişli değiştirmedim daha), arkada 46'lık çanta içi dolu, iki kişi toplam kilo 160. Bu şekilde eğer sabit 90 ile giderseniz yaklaşık 50km sonra el ayak titremeye başlıyor. 75-80 arası ideal hız bahsettiğim durumda, o zaman rahat. Yalnız benim 1,83 e 101 kiloluk vücudumdaki koca totoya sele hakikaten dar geldi, 50km'de totom ağrıdı Arkada oturan kardeşim için minder koymuştum, o şikayet etmedi hiç. Bir daha ben alırım minderi o ne hali varsa görsün
Azıcık imkan geçsin elime direkt dişli değiştirecem. Bir de ilerde imkanım olunca muhakkak ayak uzatabileceğim bir motor edinecem yoksa uzun yol yapamam ben. Baldır ve dizlerimde ufak sorunlar var. Bu da istemeye istemeye maxi scooter olacak herhalde.
Ha ayrıca ön kafadan titreşim arttıkça ses geliyor. Yani titreşim ön kafaya vuruyor. Motoru alırken servisten çıkmadan bundan bahsedin, bir yerimi ne sıkıp hallediyorlarmış. Onu da yaptıracam.
90km hızda sürünce 50km sonra titreşim rahatsız etmeye başlıyosa gerçekten kötü titriyor demekki. Ben çinli motorumu tapagaz ortalama 110km hızla 80km boyunca sürdüğümde titreşim hissetmedim bile. Ayaklıklardan yukarı hiç gelmiyor titreşim, elciklerde ve selede sıfır. Motor bloğu üzerinde de titreşim yok, yolda giderken elimi statör kapağına koyuyorum titreşimi hissetmek için. Sadece motorun altına bağlı olan ayak demiri titriyor. Onu da 9000-9500 devirde çalışan tek silindir basit bir motorda şikayet edemezsin Bajaj Pulsar'da falan çok daha fazla etki ediyor sürücüye titreşim, sözde döküm şase, titreşim takozlu gidon falan var.
1300 KMYE geldim titremiyor diyen yalan söyler.Bunun çözümüde kesinlikle dişli değişimidir bu sorunu tamamen çözmüyor lakin ciddi anlamda rahatlama sağlayıp motor kullanma konforunuzu zevkinizi arttırıyor.Dişli değişimi çok masraflı bir şey değil arka dişliyi 20 tlye alabilirsin bu kadar beklediğine değmez daha erken yapmış olsaydım dersin
Halen diyorum, boxer daha fena idi. Kimse yoğurdum ekşi demek istemiyor. Ben çekinmeden söylüyorum. Zamanında boxer'a bile titreşim rahatsız etmiyor, yok gibi diyenler vardi ve onu test etmeden almıştım. Az kulaklarını çınlatmadım onların. Ha bu arada sana video sözüm vardi ama gerek kalmamıştır herhalde.
islambey; evet boşuna beklemişim zamaninda, cbf dişlisi oluyormuş. Bunu öğrendiğimde ise param bitmişti. Fakirim bir süre
Bu motorları hint piyasasına göre üretmişler, orda fiyatları da makul sayılır. Hintliler de bizim sorun olarak gördüğümüz çoğu şeyi önemsemiyor güzel satılıyodur orada. Aynı motoru buraya getirip yamaha fiyatına satınca garip oluyor Ya fiyatı indirsinler ya da bizim beklentilerimizi karşılayan motor üretsinler. 5000 lira verdiğinde alacağın çinli motor japon motorları hiç aratmıyor.
Ben ilk yazdığımda söyledim, bu motorla saatte 80 km hızla uzun yol gidemem. CBF'ten tarz olarak farklı denmiş de, çok anlamayan birine iki motoru gösterseniz aynı zanneder. Tasarım olarak neredeyse gösterge ve kumanda butonları hariç hiç farkları yok.
Doğru. Hindistanda doğru düzgün asfalt bile yoktur, sanmıyorum. Trafik hızları da düşük genel itibariyle (videolardan gördüğüm kadarıyla). AMa insan döner bir bakar; gireceğin ülkenin pazarında millet en çok neyi alıp kullanıyor, aldığının nesini seviyor vs.
Bu arada belirtmek isterim o rahatsız edici noktada aynalar sağlamdı, bulanık görüntü falan olmadı. İlk başladığı esnada hafif oldu sonra geçti, yer değiştirdi herhalde titreşim
@Seko; abartmayın hocam neresi aynı? Gören adam cbf'e benziyor ama değil ne bu diyor? Kafa kısmını beğeniyorlar baya. Bir de yeşil rengini
Kimin kulağını çınlattınız bilmiyorum. Keşke bu yorumunuzu Boxer'ı satmadan önce Boxer sayfasında size yardımcı olmuş kişilerin arkalarından değil de yüzlerine söyleseydiniz...
Titreşim kişiden kişiye değişir ve test edilmeden tamamen kullanıcı yorumlarıyla motor alınmaz.
Boxer'ı ilk alanlardan biriyim. Tamamen şehiriçi kullanıyorum. Tekrar söylüyorum Boxer'daki titreşim kesinlikle ve kesinlikle düşük hızlarda hissedilir boyutta değil. 70 km ye kadar kesinlikle rahatsız etmiyor. Ancak 70 km den sonra evet işin tadı kaçıyor.
Discover 150 ise bana kalırsa Boxer'dan çok da farklı değil hatta eğer titreşim varsa bu titreşimin Discover'da daha fazla olduğu açık ve bariz. Bunu her iki motoru da benim gibi test eden Seko kardeşimiz de doğruladı.
Değerli 505;
Yakıt-sağlamlık-yedek parça fiyatı-parça bulma sorunsalı olarak ifade ettiğiniz temel kriterler yapılan bütün anketlerde kullanıcılarının önem ve öncelik verdiği değerler. Bajaj olarak bizim de olmazsa olmazlarımız. Satış sonrası hizmet, ürün fiyatı, güç, görsellik de listeye ilave edilebilir.
Yanlış bilinen hususlar olmasın diye bazı konularda müsaadenizle cevap vereceğim.
Ekim-2014’de yapmış olduğumuz lansman toplantısında 4.999 tl olarak açıklanan ilk fiyat malum döviz kurlarında meydana gelen hareketlenmeler sebebi ile 5.197 tl olmuştur. Yani satış fiyatında bir defa değişiklik yapılmış olup yapılan zam % 4 oranındadır. Biz iyi bir fiyat ile ürünü sunduğumuzu değerlendiriyoruz. Özellikle bir ürünün uzun yıllar ve km. ler yapıldıktan sonra hala bir değer ifade etmesi çok önemlidir. Birçok kalite detayları yıllar içinde kendini belli eder. Örnek olarak sadece bu modelin şase imalatında uygulanan prosesler hakikaten hayret verici. Yıllarca üretici olduğumuz halde bunları ifade ediyorum. Ama dediğim gibi bunlar yıllar içinde, ya da Allah muhafaza önemli bir kaza esnasında farklılığın hissedilebileceği önemli detaylar.
Yedek parça fiyatında 11 önemli kalem mukayesesi yapıldığında DİSCOVER 150F’in fiyat avantajı % 56 dır. Tüm Bajaj ürünleri yedek parça fiyatlarında iddialıyız. İnşallah bu stratejimiz devam edecek. Her kullanıcımız yan sanayine gerek duymadan kolaylıkla orijinal yedek parçaya ulaşabilecektir.
Bajaj’da tüm prosesler yeniden başladı, yeniden ele alındı desem abartı yapmıyorum. Zira Bajaj ile her dk. beraberiz. Dünya’daki başarılarının arkasında büyük bir tecrübe, muazzam bir ekip var.
Saygılarımla…
Hocam üstünüze alınmışsınız, aklıma gelmediniz bile. iyi hatırlıyorum o konuda hiç titreşim yok, hissedilmiyor bile falan yazanlar vardı. Mesela test etmiş olsaydım almazdım. 150F ise düşük devirde çok tatlı geldi test sürüşünde, direkt atladım. Keşke o test motoruyla daha düzgün bir yolda deneme imkanım olsaydı, 80-90 hızlarına çıkabilmiş olsaydım. O vakit onu da almazdım. İmkanım olur olmaz dişli değiştirip tekrar yorum yazarım buraya.
Bence Boxer'ın titreşimi daha az. İkisine de ardarda ikişer kez bindim.
Hintlilerin forumlarını ve yorumlarını çok okudum. Motorda açık ara en çok önem verdikleri şey yakıt tüketimi. Hani askere yeni gelenlere nedense daha hoşgeldin demeden "Memleket neresi ?" diye sorarlar ya, onlar da ilk önce bir litre yakıtla kaç gidiyor diye soruyorlar. Cevap olarak "45 km gidiyor denirse", "Az gidiyormuş" deyip, beğenmiyorlar. İkinci olarak da fiyatına bakıyorlar. Sonra performans ve görüntü geliyor. Servis ve titreşim sonra geliyor. Hem titreşiminden şikayet ediyorlar hem satın alıyorlar.
yakıt tüketimi söyledikleri gibi mi arkadaşlar? sırf yakıtı için almayı düşünüyorum.
Bir kaç sayfa öncesinde bu sorunu cevabını bir kullanıcı olarak gayet açık bir şekilde verdik,ama bu soru vesilesiyle tekrar söyleyelim.Bu motor kesinlikle 72 km gitmiyor 60...50..45... de gitmiyor.Ben özellikle 2 defa sağlamasını yaparak denedim.45-65 km hız aralığında sürdüm yüksek vitesde az devirli olarak kullandım kesinlikle agresif kullanmadım şehir içindeki normal dur kalkışlarım oldu ve sonuç 1 litreye 35 km diğer denememde 34 km gitti, kısacası sonuç böyle.Tv reklamları,internet reklamları bunların hiç birisine aldırma çünkü doğruyu söylemiyor.
kardeşim söylediğinize göre 100 km'de 3 lt.civarı yakıyor. çok değilmi bu motor için?bunun şehir içi var,dip gazı var.zira reklamında özellikle yakıt tüketimine vurgu yapıyorlar.neredeyse cbf150 gibi yakıyor... zaten kararsızdım,yorumundan sonra en başa döndüm...
çoğunlukla tam gaz 210 km'de 6 litre (max 120 gördü bu arada) sakin kullanımda 10 kuruş gibi yakar heralde.
tavatır ybr 125 al yakıt hiç yok ben kullanıyorum çok memnunum tabi discover 150cc olması veya arkadaşımızın motoru sıkıştırmasından dolayıda çok yakmış olabilir bu hacimler sınıfının yakıt yakma başarısı mcxte içiyor hayvan
Max 120 görüyosa bu motorun rakiplerinden fazla olan gücü nerede? 12 beygir ile 128km hızı gördüm. Koruma demiri ve arka çanta takılıyken hem de. 14.5 beygir ile 135'i zorlaması lazımdı bu motorun.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)