Arkadaşlar, ben 6400 km de bi mondial 150 hs kullanıcısıyım, (motorumun hızını arttırmak için ne yapabiliriz?), şeklinde bi soru sordum ayrı ayrı iki servise, iki serviste 150 lik motor hızlanmaz dedi ama, hiç bi web sitesinde görmediğim ve pek fazla bilinmediğini zannettiğim bir modifiye şekli aklıma geldi. Arka dış lastiğin çapı daha yüksek olan bi lastikle değiştirirsem, aynı iş zamanında çalışan motor daha çok yol yapacak ve son hızın mutlaka eski küçük lastiğe göre fazla olacağını ve aynı hızlara daha düşük devirle ulaşabileceğimi düşündüm. 130x60x13 ebadında olan orjinal arka dış lastiği 65 ytl karşılığında 130x70x13 ile değiştirdim. yani lastiğin çapı 10 mm daha yüksek.tek kişi çok rahat 140 ı görüyorum.8000 devirde 140 yapıyor.eski maksimum hızım 8000 devirde 120 km/h idi. önceden 100 km/h hızla giderken 7000 devirde çalışan motor şimdi 6000 devirde çalışıyor. dolayısıyla % 20 benzin tasarrufu sağladım. hızım yüksek olduğu halde motor rahatladığı için uzun yola rahatlıkla gidebiliyorum. motor az çalıştığı halde daha çok yol yapabildiğim için yağ değişim aralıklarım arttı. motor yerden bir cm daha yükseldi ve bi kaç kere iki kişi iken yüksek kasislerden geçerken altının sürtme olayı ortadan kalktı. motora bakınca artık sanki büyük bi tourring havası var.tekerleğin çapı büyüdüğü için arkadaki sarsıntı kısmen azaldı. motorunuzu modifiye etmek isteyen arkdaşlar, kesinlikle bu şekilde başlayın..emsallerim banketten giderken ben iki kişi sol şeritteyim, birde performans eksoz buldum mu tamamdır. motorunuzla kesinlikle oynatmayın, bu iki modifiye gerçekten yeterli olacaktır..
ayrıca arkadaşlar, 150 hs ye uygun performans eksoz istiyorum, marka ve temin edebileceğim, montajını yaptırabileceğim bi adres biliyomusunuz ist' da ?
SEN OLAYI ÇÖZMÜŞSÜN KARDES GAVURLARIN SEN KADAR MI AKLI ÇALIŞIYOR GAVUR DÜŞÜNEMEZMİYDİ BUNU YAPMAYIN ALLAH AŞKINA YAWWW
HIZ OLAYINA GELİNCE NE MOTORMUŞ BU BEAWW 140 YAPIYOR BİDE ÇOK RAHAT ÇATLAR MOTOR BE BU KADARDA ŞİŞİRME ANLATIRKENNN MOTORUN HIZINI YÜKSELTİCEKSEN 200 CC LİK PİSTON TAKTIRCAN OLAY BİTİCEKKK
aga motorun bi iki resmini koysana ya bi bakalım.
bide anlamadığım olay ise %20 yakıt tasarufunu nasıl sağlıyosun?lastik büyüdüğü zaman dönme süresi uzayacak ve bu yüzden yakıt miktarı artıcak.
motorun yerden yükselmesi ise güzel bi olay zaten alçaktı ama o büyük lastik insallah ilerde sana problem yaratmaz.
[B][U]The Bodyguard & The Punisher[/U][/B]
[I][U]Galatasaray Sk. 1905 Uefa & Süper Cup Champion[/U][/I]
[QUOTE=ethemm76;951219]Arkadaşlar, ben 6400 km de bi mondial 150 hs kullanıcısıyım, (motorumun hızını arttırmak için ne yapabiliriz?), şeklinde bi soru sordum ayrı ayrı iki servise, iki serviste 150 lik motor hızlanmaz dedi ama, hiç bi web sitesinde görmediğim ve pek fazla bilinmediğini zannettiğim bir modifiye şekli aklıma geldi. Arka dış lastiğin çapı daha yüksek olan bi lastikle değiştirirsem, aynı iş zamanında çalışan motor daha çok yol yapacak ve son hızı mutlaka eski küçük lastiğe göre fazla olacağını düşündüm.130x60x13 ebadında olan orjinal arka dış lastiği 65 ytl karşılığında 130x70x13 ile değiştirdim. yani lastiğin çapı 10 mm daha yüksek.tek kişi çok rahat 140 ı görüyorum.8000 devirde 140 yapıyor.eski maksimum hızım 8000 devirde 120 km/h idi. önceden 100 km/h hızla giderken 7000 devirde çalışan motor şimdi 6000 devirde çalışıyor. dolayısıyla % 20 benzin tasarrufu sağladım. hızım yüksek olduğu halde motor rahatladığı için uzun yola rahatlıkla gidebiliyorum. motor az çalıştığı halde daha çok yol yapabildiğim için yağ değişim aralıklarım arttı. motor yerden bir cm daha yükseldi ve bi kaç kere iki kişi iken yüksek kasislerden geçerken altının sürtme olayı ortadan kalktı. motora bakınca artık sanki büyük bi tourring havası var.tekerleğin çapı büyüdüğü için arkadaki sarsıntı kısmen azaldı. motorunuzu modifiye etmek isteyen arkdaşlar, kesinlikle bu şekilde başlayın..emsallerim banketten giderken ben iki kişi sol şeritteyim, birde performans eksoz buldum mu tamamdır. motorunuzla kesinlikle oynatmayın, bu iki modifiye gerçekten yeterli olacaktır..
ayrıca arkadaşlar, 150 hs ye uygun performans eksoz istiyorum, marka ve temin edebileceğim, montajını yaptırabileceğim bi adres biliyomusunuz ist' da ?[/QUOT
vay be sen olayı çözmüşsün helal sana
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
benzin tasarrufu nasıl mı sağlıyorum, benzin tüketimi artmıyor. çünki 70 lik geniş lastikle eski lastiğe nazaran motorun aynı çalışma/saat oranında daha uzun yol yapılabiliyor. örneğin: 100 dönüşünde eski lastikle 2 km yol yapan motor 70 lik yeni lastikle 3 km yol yağtığı için otomatikman benzin tasarrufu sağlanıyor. motor ömrü uzuyor.500 km dir bu lastiği kullanıyorum inanın orjinalinde imalattan mondial firmasının bu lastiği neden kullanmadığını bilemiyorum. Maksimum hızları orjinal lastikle 110-120 km/h olan, rodadajı iyi yapılmış, çekişi iyi olan motorlara sahip arkadaşlar çekinmeden yaptırabilirler, motor önceden 100 km/h hızda giderken yaptığı devirde şimdi 120 km/h yapıyor. uzun yola giderken 120 km/h ta sabitliyebiliyorum. daha fazla devir ve hızlarda uzun süre tutmak elbette sakıncalı. ama kısa süreli sollamalarda, yol düz ise ve tek kişi isem 140 km/h ı ulaşıp motoru sonra tekrar 110-120 km/h a düşürüyororum. bu modifiye tekniği, debriyaj sistemini değiştirmekle veya difransiyelden dişli değiştirmekle aynı, çünki debriyaj sistemi veya dişli değişiminde de ilgili herhangi bir dişlinin arka tekerleğe bağlı ise küçültülmesi, krank miline bağlı ise dişlinin büyütülmesi şeklinde söz konusu oluyor. Arka lastiğin büyütülmesi ile arka tekerlek dişlisinin küçültülmesi aynı şeydir. Arkadaşları yalnız şu konuda uyarmak isterim. piyasada 80 lik lastik olduğunu da duydum, bence 80 lik lastik taktırmayın, eğer 80 lik taktırırsanız, hızlanmanın seriliğinde, iki kişi bayır çıkarken vs sorun olabilir. ama motor 70 lik lastiği kaldırıyor.Çok memnunum. 80 lik taktırdığınızda motor 3-5 fazla beygir isteyecektir. yani motor hacmini yükseltmeniz ve motorun beygir gücünün bir miktar artması gerekecektir. ben çok memnunum, ayrıca bu şekilde motorun ömrü mutlaka uzuyor, 25 000 km olduğunu söylüyorlar servisler ortalama motor ömrünün, bu yöntemle belki 30-35 bin olacaktır. 1 sene daha kullandıktan şehirler arası yollarda yetmediği için değiştirmeyi düşündüğüm motorumu değiştirmekten şimdilik vazgeçtim. Oldukça memnunum, tavsiye ediyorum arka teker 130x70x13. ayrıca motoru çatlatacaksın, hızını arttırmak için 200 cc lik piston taktıracaksın olucak biticek diyen arkadaş var. eğer difransiyelde , debriyaj sisteminde veya arkada dişlilerde veya yaptığım gibi lastikte bi değişiklik yapmassanız, motorunuzu 500 cc de yapsanız aynı difransiyel ve debriyaj sistemiyle hızlandıramassınız, yani 500 cc motorun krank mili de 8000 devirde dakikada 8000 kere döner bizim motorlarınkide, aradaki fark beygir gücünün artmasıdır, (tabiki 10.000-14.000 devi
re ulaşabilen racing motoru taktırırsanız ona lafım yok). beygir gücünü arttırdığınız da hızınızın da artmasını istiyorsanız mutlaka aktarma organlarında da modifiye yapmalısınız. Motor hacmini yükseltip aktarma organlarında bi değişiklik yapmassanız bizim motorlarda sadece şu olur, 0-100 km arası ivmelenmeniz ve maksimum hıza ulaşma süreniz kısalır ve dik yokuşlarda iki kişi vs çok daha hızlı ve motor yorulmadan çıkarsınız. Maksimum hızınız artmaz. Ve Banarlı sevgili arkadaşım, senin 120 km/h hızda yaptığın devri ben 140 km/h da yapıyorum, senin 120 de motoru tutman ne kadar riskliyse benimde 140 da o kadar riskli venben sabit 120 ile giderken senin sabit 100 ile gittiğin de yaktığın benzin kadar yakıyorum. benzin tasaffunuda bu şekilde anlayabilirsiniz.
En kısa sürede de fotolarını yayınlayacağım..
hadi bakalım koy resimleride görelim
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
büyük lastiğin problem yaratacağını sanmıyorum, çünki çapı sadece 1 cm büyük.ayrıca 140 a ulaştığına inanmayan ark.lar ın olduğunu görüyüyorum, dün Kocaeliden evime dönerken dijital foto makinemi rüzgarlığa bantla yapıştırıp size bi görüntü çekmek istedim ama yapıştırmayı başaramadığım için çekemedim, bazı arkadaşlar 80-90 geçmiyor falan yazmışlar benim motor vs.. bu arkadaşların yaptırmalarını tavsiye etmiyorum. 7500-8000 devire 110-120 km/h hızlara eski lastikleriyle ulaşabilen arkadaşlar çekinmeden 70 lik lastik ile değiştirebilirler.. Ayrıca fotolarını da çektim ama nasıl göndereceğimi bilmediğim için şimdilik ulaştıramıyorum. ama olayı çözünce göndereceğim. Hoşçakalın..
peki ön lastiğide 70 yapsak ne olur sence
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
ön lastiği de 70 lik yapmayı düşündüm, aslında şu anlamda iyi olur, bizim 150 hs ler in hız göstergesi bana kalırsa fazla gösteriyor, yani 100 ile gidiyorken aslında o gerçek bi 80 veya 85 km/h falan, veya 120 ile gidiyorsan o aslında 100-105 km/h tır, bu benim de teşhisim ve forumda da bi kaç yerde okudum, yani 15-20 km fazla gösteriyor göstergelerimiz.Şimdi ön lastiği değiştirirsek 70 lik ile gösterge panelindekli hız aşağı yukarı artık doğru göstermeye başlıyıcak, çünki tekerlerk daha az döndüğü halde aynı hızı yapmaya başlıyıcaksınız. Bu problem düzelicek, motor daha da yükselicek ve önden gelen sarsıntıda biraz azalmış olacak ön lastikte değiştiğinde.Ancak hız göstergesi fazla gösterdiği halde km göstergesi doğru gösteriyor. ön lastiğide değiştirdiğinizde 1000 km yaptığınız yolu, büyük lastik, aynı mesafede küçük lastiğe göre daha az dönüş yapacağı için daha az..800-900 km gibi gösterecektir. Şu bir sakıncamıdır bilmiyorum ama, lastiğin çapı büyüdüğü halde, fren diski aynı olduğu için ön fren performansında çok az bir düşme olabilir. Sıkıntı yaratacağını sanmıyorum bunlar sizin için önemli değilse bence ön lastiği değiştirmeninde hiç bir sakıncası yok. mutlaka öndeki sarsıntı da azalacak motor da mutlaka biraz daha yükselecektir, motor bakım aralıklarınıda aynı takip edebileceksiniz, mesela benim motor, eskiden 2000 km yolu yaparken örneğin 5 saat çalışıyorsa şimdi yeni arka lastikle belki 4 saat çalışıyor, buda motor 2000 km yapmış göründüğü halde 2000 km yapmadan servise gitmeme sebep oluyor. veya yağ değişim aralıkları da aynı, bir dahaki maaşta belki ön lastiği de değiştirebilirim. bütçemi şu anda zorlamak istemedim. bence bi sakıncası yok, ön de değiştirilebilir.. Selamlar..
arkadaşlar bizim bu motorların üstünde bana göre çok gereksiz yazılar var ön çamurlukta ABS yanlarda 150 HS koltuk yanlarında MONDİAL RACING yazıları. şimdi benim sormak istediğim bu yazıları nasıl çıkarabiliriz yada çıkaran arkadaşlar varmı ben elimle çıkarmaya çalıştım çok sağlammış çıkaramadım
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
tırnakla çıkıyo o yazılar çok bastırmadan bi ucundan tut çek yavaş yavaş kolay çıkıo.ama çıkarttıktan sora az benzinli bi bezle yapışkanların olduğu yerleri sil.çünkü yapışkanlar iz bırakıo
[B][U]The Bodyguard & The Punisher[/U][/B]
[I][U]Galatasaray Sk. 1905 Uefa & Süper Cup Champion[/U][/I]
benim hs 7750 de şimdi artık o bir canavar ne bozuldu ne sorun çıkardı düzgün kullan yeter 1 sendir gezdim dolaştım hergün 26 km işe gidip geldi,m z.burnu taxim emin olun iyi kullan motor sana bakar
Arkadaşlar bu 150 hs'nin 100km de kaç lt. yakıt tükettiğini söylermisiniz..
valla bende yeni aldım150 HS henüz 90 km'de ilk aldığım gün depoyu fullemiştim
6 lt benzinle 90 km yol yaptı yani km'ye 20 ykrş yaktı eski parayla 200 bin lira
tabi her zaman böyle çok yakıcak diye birşey yok servise sordum motor henüz açılmadığı için fazla yakıyormuş 1.000 km rodaj süresi geçtikten sonra yakıtın çok düşecegini söyledi 2.000 km'den sonra dahada düşermiş yakıt.
km'ye 9-10 kuruş yakıcanı söyledi
valla bende yeni aldım motoru su anda 90 km yol yaptım ilk aldığım günde depoyu fulledim yani bir depo benzinle 90 km gittim nasıl oluyor anlamadım seninki ilk zamanlar çok az yakmış ya bu ilk depomdu bakalım ikinci depoda ne yakıcaK
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
30-40 hızlada gidelmez ya bisikletten farkı olmaz
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)