Hocam eşeğini her zaman sağlam kazığa bağlayacaksın. Şaseden sorgunu yaptır servise cevabı onlar versin. Yarın öbür gün niye sormadın sen niye haber vermedine döner, perişan olma Hayırlı uğurlu olsun..
Hocam eşeğini her zaman sağlam kazığa bağlayacaksın. Şaseden sorgunu yaptır servise cevabı onlar versin. Yarın öbür gün niye sormadın sen niye haber vermedine döner, perişan olma Hayırlı uğurlu olsun..
Gözümü kararttım aldım geldim sonunda gerçekten anlatılanların üstünde bir motor merainden kamyon otobüs bakındım dedim olacak gibi değil fiyatlar tuzlu geldi bende benzini koydum bir güzel bindim geldim konyaya hem yol tecrübesi de oldu arkadaşlar gerçekten güzel motor kıymetini bilin inşallah kazasız belasız bineriz hep beraber
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------
Artık aranızdayım bol bol rahatsız edebilirim bu arada ilk sorum karamandan konyaya gelirken biraz zorladım kaçı görür diye motor en son 172 falan dedi benden önceki sahibi sanırım zorlamamış hiç merak ettiğim motor açılmaya devam eder mi şuan 5300 de
Hayırlısı olsun. Benide forumda tanıyanlar bilir, her zaman r25 e olan sevgim ve ne kadar özel bir motor olduğunu yazmışımdır. Son geri çağırmalar moralimi bozsa ve guvenimi sarmış olsada. neyse..
Toplam sürücü ağırlığı çantası ekipmanı 85 kg ile 185-188 km/h ,ruzgarsiz düz yol ( kesinlikle yokuş aşağı değil )yer bursa otobanı, bu suratlere çıktım. Motor 160 170 lere kadar hızlıca geliyor sonraki artı 10 20 km yi çıkarması daha uzun bir zaman alıyor. Red line cok az geçmişimdir. Bu yazdığım hızlar motoru yoruyor,en güzeli 12500 devirleri asmadan yaptığınız sürüş ve hız olsun. Malum makina 250cc her ne kdr 2 silindir 36 bg de olsa çok yormayın kazasız sürüşler. Çok baska motordur r25.
Abi yazilarini okuyorum r25 sevgini de biliyorum. Cbr 125 kullaniyorum bende. Bi kac icinde nasio ederse Allah r25 ile cbr arasinda kaldim. 2 defa servisin motoru cagirmasi ve cbr den daha fazla problem cikardigi soylentilerine objektif bi yorum yapabilirsen cok sevinirim. Senin yorumun gerçekten önemli
Teşekkür ederim. Tabi ki yaparım.
Kendi motorum 12.500 km de,gerek şehirici gerek sehirlerarasi yol yaptım ve bir tek gün bir tek an bana en ufak bir sorun yaşatmadı,hakkını yemem. Fakat üretim hatalarınin üst üste geliyor olması canımı sıktı.Markanın motora sahip çıkması çağırması vs çok güzel zaten büyük marka tercih etmemizinde gerekçeleri bunlar. Birçok marka geri çağırıyormuş,olsun ben kendi motoruma bakarım. Her markanın kendi icinde farklı modelleri var ve belli surelerdir piyasada kronik veya uretim hatasi olmadan hayatlarini surduruyorlar.Yamaha'nın da var Honda'nında var.Ayrıca tek çağrılan motor r25 değil. Ornek 2015 yılında r1 son kasa piyasaya çıkti ve bir anda tüm motor piyasasindaki standartlari yukarı cekti,getirdiği çok ileri teknolojik sürüş destek sistemleriyle tüm litrelik motor piyasasindaki ozellikleri değiştirdi (ornek yeni fireblade yeni gsxr1000). Ama r1 transmission sorunu ile geri çağırma yedi. Bu r1 kötü motor yapmaz ama ister istemez devamlılık tasiyinca insan bir düşünüyor. Her yeni seride sorunlar sıfırlanır , eminim yeni seri r25 ler çok daha sorunsuz hale gelecektir.
Peki r25i kim almalı yani nasıl bir motor beklentisi olanlar almalı? Öncelikle SS sınıfda devam etmek isteyenler ve bu sınıfı sevenler. Güce performansa görünüse boyutlara önem verenler. Tüketim konusu çok kafaya takıp hesap yapmayacak olanlar keza yedek parça icinde.Motor sesine aşık olanlar. İşte bu beklentideysen r25 e rakip 250cc ben görmüyorum markette. Bu benim düşüncem. Cbr250r de sürdüm,bana yaşattığı hissettirdiğinin r25 ile yakından uzaktan alakası yoktu. Ben zaten motoru almadan özellikle 2015 senesine ait yani r25 r3 markete ilk çıktığı dönemdi sanırım, bircok test izledim 250-300 cc rakip motorların olduğu. Çoğunda r25 1.sıradaydi. Türkiye'de bakıyorsun inanılmaz bir satış başarısı yakaladı çünkü efsane motor olma yolunda ilerliyor gerçekten özel bir motor. Zamanı geri alsam 250cc lik ss tercihim r25 olur
( ama yazdığım gibi benim sorunum olmadı, bazi arkadaşlar servislerde helak oldu,çok zor aylar geçirdi bunlar yaşandı )
Honda, ülkemizde güçlü. Kocaman fabrika var yatirim var ve bunun verdigi avantajlar bulunuyor. Servis ağı,yedek parça vs vs. Yamaha bu anlamda Honda'ya gore zayıf ama Suzuki ve Kawasaki'den ilerde diye dusunuyorum.Bu açıdan kıyaslandığında Honda'yi baska bir yere koymak gerek. Çok ilerde.
2. El piyasasina gelince orda zaten r25 de cbr250 de gidiyor sıkıntı yok.
Sonuç benim tecrubelerimi kendi beklentin ve durumunla birleştirerek en doğru kararı yine sen vereceksin.
Umarım cevap işine yarar
Aynı şekilde benimde ekipmanla beraber ağırlığım en fazla 90dır ama yol tam düz değildi biraz aşağı doğru fakat rüzgar acayip derecede yordu beni bugün 170 le giderken doğrulduğum anda hız direk kesiliyordu nasipse havalar biraz daha ısınsın ankara yoluna akşam çıkmayı düşünüyorum hem düz hemde en iyi denenecek yer bir de benden önceki kullanıcı motoru hiç yormamış galiba hep normal binmiş bakalım yavaş yavaş açarız makinenin maşallahı var bu kadar beklemiyordum hiç 5 binde değil gibi ayrıyeten Silifke Kadıoğlu servis Alp abi on numara adammış servis olarak da karşılama olarakda Allah razı olsun hiç bişey eksik bırakmadı
sabah 11 den beri motor tepesindeyim, yaklaşıl 5 aydır binemiyordum, yaww ne özlemişim gözlerim doldu.
şu r25 beni ne kadar kızdırsada etsede geri çağırılsa da , ne motor , ne ses ,ne gidiş her bindiğimde aynı hisleri yaşatırmı bir motor. bugun sürüş şöyleydi motor açılana kadar 7000 devirlerde, yarım saat sonra sehir içi 3. vites 9000 , 4 e geçiş 11.000 biraz devam ,gaz kes 9000 lerde 4 te devam et,sonra biraz gaz kes ,ara gaz ile 3 e in hafif motor freni ve devir sesi. çok değişik motor bu r25
cuma aldım bende motoru hala kapıda yatıyor.plaka sigorta derken çok canımı sıktı fiyatlar ama bugün ayarladım herşeyi.21 kmde motor daha kapının önünde sür sür nereye kadar.yarın plakam çıkıyor havalarda düzeliyor bende kısmetse yollara atılıcam artık.rodajla veya şu noktası burası gelen sesler vs gibi dikkat etmem gereken bir nokta varmı? ilk motorum değil rodaj konusunda fikre sahibim ama yinede detay ve tavsiye dinlerim.bu arada 5 ay neden binmedin diye sorsam? 5 ay az buz değil 10 gün sürmeyince sanki aylardır binmemiş gibi oluyorum dikkat etmek gerek hatırlama ve alışmak için
Fırsatım olmadı maalesef ama sezonu açtım allah sıkıntı vermezse kar yağmur olana kadar devam. Bugün servisede uğradım parçalar gelmemiş bekliyoruz değişim için. Burak,rodajda kitapçığa harfiyen uydum, ne yazıyorsa değiştirmeden uyguladım. Onun dışında özel bir durum yok. Benim sana tavsiyem yağ konusunda olur,eğer para anlamında sıkıntı vermicekse yamalube'un 4r yağı var, onu kullan fark ediyor..Sonra güle güle bin
fiyat olarak ne kadar oynayabilirki zaten? tek sıkıntı ciddi derecede yağ alıyor cihaz o yüzden fark ediyordur.
yanlıs hatırlamıyorsam 2 kat fark ediyordu fiyatı, dıyelım normal 60 sa bu 130 lara gelıyordu. rakamları farazi verdim,sayısal örnek olsun diye.
Bugun bende cikardim biraz dolastim.Motoru gun gectikce sevmeye basliyorum.3800 KM de suan bakimi yaklasti.
@Salurbey serviste direk dediginiz yagi mi koyuyorlar yoksa bizim istegimiz dogrultusunda mi ? Eger yari sentetik koyuyorlarsa ben tam sentetik istedigimi belirtirsem koyarlar mi ? Bu arada siz hangi servisle konustunuz garantiden degiscek parcalarin degisimi icin ? Maltepede ki servis Tuna gecen hafta aradigimda haftaya arayacagiz geleceksiniz yarim saatlik bir isi var dediler ama hala ses seda yok.
Mayis gibi lastikleri degistirmeyi dusunuyorum.R125 de yaptigim gibi 160 lastik takicam sanirim.Aramizda 160 kullanan var mi ?
Tuna'ya gidiyorum servis işleri için, parçalar gelince arayacaklarmış,bekliyorum. Yağ konusunda tabiki söylerseniz yamalube'un da kendi için farklı fiyat ve kalitede yağları bulunuyor.Yamalube dışında yağ kullanmıyor ve koymuyor servis.Bende garanti dışı kalmaması için başka yağ koymadım, yamalube ın 4r yağı var onu kullanıyorum.Lastik konusunda ben her zaman fabrika standartlarına bağlı kalmayı uygun buluyorum,lastik ebatlarını buyutmenın teknık olarak ne gibi sakıncaları var bilmiyorum , yapmayı düşünmediğim için araştırmadım.
Valla bu motor aşık olunmayacak gibi değil iki gündür tepesindeyim her gaz açışımda o his anlatılmaz yani yaşanır gerçekten güzel motormuş onu baya baya iyi anladım hakkını veriyor bir de mersinden konyaya gelirken hiç dikkat etmedim ama devir ışığı yanmıyor bir türlü yakamadım youtube daki videoları izledim ayarlama yapmayı yapıyorum yine yanmıyor biliyorsanız bilgilendirirseniz sevinirim yakıt olarakta çok ideal gelişimde km'de 0.20 krş bence iyi silifke kadıoğlu alırken sordum servise tam sentetik koymuşlar o yüzden diğer bakımda da tam sentetik kullanmayı düşünüyorum bende
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:53 ----------
Yani devir ışığı komple kapanıp tekrar açılabiliyor mu bilen varsa lütfen bizi de bilgilendirsin
GEREKSİZ RİSK = BEKLENMEDİK ÖLÜM
Hayırlı olsun. Devir ışık ayarında iki tane devir değeri seçiliyor ,bir tanesi sistemi aktive eden devir değeri, ikincisi ise deaktive eden devir değeri. Muthemelen motorunda deaktive eden rakam önde geldiği için devir o rakama değdiğinde sistem kapanıyor.Yapman gereken şu, sistemi resetleyip rakamları girerken ışığın aktif hale gelmesini istedigin rakamı,ikinci rakam olan(sistemi devre dışı bırakan ) rakamndan küçük olarak girmen.
Örnek, ışığı yakan rakam 10.000 devir ve kapatan 13.000 devir olsun. Böylece ışığın 10.000 e gelince yanacak taki 13.000 devire vitesi yukseltmeden gelene kadar.13000 devirde sistem otomatik kapatacak ışığını. Kitapçık derim her zaman,ilk bakacağınız yer okuyacağıñız yer kullanma kitabı olsun.
Güle güle kullan motorunu.
Eyvallah hocam bir de dediklerini deniyeceğim kitapçığa baktım okudum dediğini yaptım ama biraz kitapçıklarla aram iyi değil o yüzden illaki burda biri biliyordur diye sordum çok teşekkür ederim Allah hepimize sağlıklı sıhhatli binişler nasip etsin inşallah tekeriniz düz bassın
GEREKSİZ RİSK = BEKLENMEDİK ÖLÜM
Allah razı olsun hocam çalışırken uğraşamadım bi ara boşluk buldum aynı dediğin gibi yaptım çok şükür oldu iki gündür deli olmuştum çünkü çok saol teşekkür ettim keşke kullanım kitapçığında da senin dediğin gibi yazsa hiç bişey anlamadım ilkinde sonra senin dediklerini okuduktan sonra kitapçığı tekrar okudum ondan sonra mantıklı geldi
GEREKSİZ RİSK = BEKLENMEDİK ÖLÜM
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)