Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
14 Kasım 2016, 13:17
#5781
Orion61 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu motora sorunlu diyenlere şaşırıyorum. Motor 4000 km yi geçti hiçbir sorun çıkarmadı bana. Ara ara kirli benzin koyduğumdan bir iki kere tekledi.
Pompa sorunu vardı onu da bugün bakıma verip yenisiyle değiştiriyorum. Ancak bu pompa sorunu motorda en ufak bir sıkıntı çıkarmadı şuana kadar. Rodajı düzgün yapıp motoru fazla yormayan arkadaşların sıkıntı çekebileceğini düşünmüyorum.
Motorun parça kalitesi dedikleri gibi karenajda kullandıkları malzeme gerçekten kalitesiz ürünler ve bu ürünlere istenen fiyatlar pahalı. Bu noktasından yakınabiliriz baktığımızda ancak benim görüşüm motorda pompa sıkıntısı (değiştiğinde bu da ortadan kalkıyor) ve grenaj kalitesinden başka bir problem yok. Aldığımdan bu yana fikrim değişmedi, uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm bir motor.
Yamahanın kendisi zaten motorun sorunlu olduğunu kabul etti r25 mt25 lerde. İnşallah servise götürüpte sorunu çözdürdükten sonra motoruna binen arkadaşlar tekrar aynı sorunu yaşamazlar. Geçenlerde konu açan arkadaşta yağ pompası değiştiği halde sorun olmuş, giren çocuğa girmiş. Konuyu sizde okumuşsunuzdur muhtemelen. Açıkcası sorunu çeken bilir yani. Ben bana girdikten sonra anında sattım korktum ve çok pis soğudum bu motordan. Daha yeni rosso2 almıştık ve daha yeni bakım yaptırmıştık hevesim içimde patladı.
Sadece 200 Lira civarı yağ parası girseydi keşke, manevi olarak onca sorun sıkıntı çekmeseydim motordan soğumuştum o zamanlarda artık. Motorun onca zaman yatması, motoru garanti dahilinde sıfırlatabilmek için kavga dövüş hepsini geçtim motor patlarken yolda bana da birşey olabilirdi vs vs
İnşallah kimsenin başına böyle birşey gelmez. Buraya bunları yazıyorum çünkü benim çektiğim sıkıntı beni yordu. Millet bilsin görsün ona göre alsın. Sorunsuzları da var mıdır ? Var buraya yazanlardan görüyoruz ama sorun yaşayan da çok var bunu da bilin. 15.000-16.000 lira veripte bu makineyi alcak adam bunları göze alarak yine de alcakdır zaten.
Reklamlar
-
14 Kasım 2016, 13:17
#5782
Sıkıntı yaşayanlar için sözüm yok yanlış anladınız. Motorda sıkıntı yaşayanlar tabiki var, çevremde de oldu ancak motor parasının hakkını veren bir motor onu söylemek istedim. Başınıza gelenlerden dolayı üzüldüm motora onca emek verip aldıktan sonra böyle sıkıntılarla karşılaşmak gerçekten üzücü çok geçmiş olsun.
Ancak dediğim gibi motor benim görüşüm kolayca yabana atılacak ya da parasına değmeyecek kadar kalitesizbir motor değil.
-
14 Kasım 2016, 13:24
#5783
16.000 km oldu dün itibariyle r25 im tık demedi çok şükür
bence motoru insan gibi kullanmak lazım
bu şekilde kullanan arkadaşların muhtemelen arızası çıkıyodur
çok şükür böyle atraksyonlara ihtiyacım olmadı düşük devir yüksek viteste fıtı fıtı kullanıyorum
haa bu demek değilki sınırları zorlamıyorum 2. köprüden sonra yol açıksa abanıyorum en son 170 gördüm daha giderdi ben korktum yavaşladım
alacak olarak arkadaşlara tavsiyem düzgün kullanın hanım bileği tutar gibi narin davranın
-
14 Kasım 2016, 14:09
#5784
Orion61 adlı üyeden alıntı
Sıkıntı yaşayanlar için sözüm yok yanlış anladınız. Motorda sıkıntı yaşayanlar tabiki var, çevremde de oldu ancak motor parasının hakkını veren bir motor onu söylemek istedim. Başınıza gelenlerden dolayı üzüldüm motora onca emek verip aldıktan sonra böyle sıkıntılarla karşılaşmak gerçekten üzücü çok geçmiş olsun.
Ancak dediğim gibi motor benim görüşüm kolayca yabana atılacak ya da parasına değmeyecek kadar kalitesizbir motor değil.
Çok güzel yazmissiniz. Keza irau arkadaşimda guzel yazmis sadece onun yaxisinda bir noktada ayrılıyorum "hanım bileği tutar gibi" o kadarda deil irau . zaten tekermis stopiymis driftmis bunlari yazmiyorum bile,motorunu seven bunları yapmaz . Marka fanatigi değilim, r25 i çok seviyorum. Neticede yamaha bu modelde üretim hatası parça ile markete sundu,buyuk reputasyon kaybi fakat genel motor piyasasında yuksek kalitede markalarda bu yasanmistir (kawa suzuki honda ) ama tum bu markalar yıllardır piyasada ve kaliteleri ile kendilerini ispatlamış markalar. R25 i aldıktan sonra kullanma kilavuzunu okudum ilk iş.Devir saati 15 bin,red line a 13 binden sonra giriyor, hiçbir zaman 13 binin üstüne cikmadim, red line kullanmadim, ne bir hararet ne baska problem. Neticede motor yuksek devirle calismaya uygun üretilmiş ss sınıfinda yer alan bir model. Yani kullanicisi aldiktan sonra limitleri içinde, bu ne anlama geliyor, devirde 12-13 bin gecmemek suretiyle surebilirsin çünkü motorun doğası bu. Hangi makina olursa olsun , onu hep en ust limitlerde kullanirsak ömrü daha kısa olur, bu bir gerçek. Bence r25 tarihte her zaman hatirlanacak,250 cc sinifinda tekrar bie çığır acti cok guzel ve sağlam bir motor.
-
14 Kasım 2016, 15:11
#5785
Salurbey adlı üyeden alıntı
Çok güzel yazmissiniz. Keza irau arkadaşimda guzel yazmis sadece onun yaxisinda bir noktada ayrılıyorum "hanım bileği tutar gibi" o kadarda deil irau
. zaten tekermis stopiymis driftmis bunlari yazmiyorum bile,motorunu seven bunları yapmaz . Marka fanatigi değilim, r25 i çok seviyorum. Neticede yamaha bu modelde üretim hatası parça ile markete sundu,buyuk reputasyon kaybi fakat genel motor piyasasında yuksek kalitede markalarda bu yasanmistir (kawa suzuki honda ) ama tum bu markalar yıllardır piyasada ve kaliteleri ile kendilerini ispatlamış markalar. R25 i aldıktan sonra kullanma kilavuzunu okudum ilk iş.Devir saati 15 bin,red line a 13 binden sonra giriyor, hiçbir zaman 13 binin üstüne cikmadim, red line kullanmadim, ne bir hararet ne baska problem. Neticede motor yuksek devirle calismaya uygun üretilmiş ss sınıfinda yer alan bir model. Yani kullanicisi aldiktan sonra limitleri içinde, bu ne anlama geliyor, devirde 12-13 bin gecmemek suretiyle surebilirsin çünkü motorun doğası bu. Hangi makina olursa olsun , onu hep en ust limitlerde kullanirsak ömrü daha kısa olur, bu bir gerçek. Bence r25 tarihte her zaman hatirlanacak,250 cc sinifinda tekrar bie çığır acti cok guzel ve sağlam bir motor.
yok abi hanım bileği tutar gibi olcak nari narin
senin motorun görüntüsü çok iyi takoz işi çok yerinde karar olmuş
kazasız belasız inşallah kullanırız
-
14 Kasım 2016, 15:38
#5786
eyww Irau. Bu arada tavsıye ederım takoz olayını,bırde yatırıcaksan eger motoru bellı sure kullanmıcaksan. Havalar bozdu malum,bende paketledım , sanslıyım kı kapalı garajım var,takoza aldım ortusunu orttum duruyor yavru. Hafta 1 ınıp cslısrıyorum veya garajda 5 dkk gıt gel yapıyorum. Fakat uzun surelı hareketsız durunca tekerler ezılıyor, lastık bozuluyor. Takozlarda malıyet kabul ama uzun donemde parasını cıkartır. Maalesef hersey malıyette kıtlenıyor pars para. Belkı su olabılır,ılla benım gıbı sehpa almadan baska ucuz yollu takoz gorevı yerıne getırebılecek cozumler aranabılır. Bılemıyorım nasıl olur ama hanı maddı olarak daha uygun çözüm anlamında söylüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------
Bırde su dıkkatımı cekıyor genelde gözüme carptı, ırau nun koydugu vıdeodada gördüm,daınese mont almıs arkadas fakat sırt koruması ve göğüs koruması almamaıs. Genelde daıneselerın sırt ve göğüs koruması ayrı satılıyor. Bu 2 korumayı eksık etmeyın ,oncelıkle sırt sonra göğüs. Sadece omuz,dırsek koruması yeterlı degıl. Bot, pantolon, bel koruma , onları yazmıyorum.
-
14 Kasım 2016, 17:53
#5787
RedCBR125 adlı üyeden alıntı
Yamahanın kendisi zaten motorun sorunlu olduğunu kabul etti r25 mt25 lerde. İnşallah servise götürüpte sorunu çözdürdükten sonra motoruna binen arkadaşlar tekrar aynı sorunu yaşamazlar. Geçenlerde konu açan arkadaşta yağ pompası değiştiği halde sorun olmuş, giren çocuğa girmiş. Konuyu sizde okumuşsunuzdur muhtemelen. Açıkcası sorunu çeken bilir yani. Ben bana girdikten sonra anında sattım korktum ve çok pis soğudum bu motordan. Daha yeni rosso2 almıştık ve daha yeni bakım yaptırmıştık hevesim içimde patladı.
Sadece 200 Lira civarı yağ parası girseydi keşke, manevi olarak onca sorun sıkıntı çekmeseydim motordan soğumuştum o zamanlarda artık. Motorun onca zaman yatması, motoru garanti dahilinde sıfırlatabilmek için kavga dövüş hepsini geçtim motor patlarken yolda bana da birşey olabilirdi vs vs
İnşallah kimsenin başına böyle birşey gelmez. Buraya bunları yazıyorum çünkü benim çektiğim sıkıntı beni yordu. Millet bilsin görsün ona göre alsın. Sorunsuzları da var mıdır ? Var buraya yazanlardan görüyoruz ama sorun yaşayan da çok var bunu da bilin. 15.000-16.000 lira veripte bu makineyi alcak adam bunları göze alarak yine de alcakdır zaten.
Çok geçmiş olsun verdiğiniz bilgiler içinde tşk ederim neyin ne olduğunu kullanıcıdan bilelim de öle alalım
-
14 Kasım 2016, 19:16
#5788
igotek adlı üyeden alıntı
Cevabınız için teşekkür ederim. Yeni alacağım. 15950 fiyat yazmışlar bayide. Bir de bu benim ilk motorum olacak. Şimdiye kadar hep araba sürdüm. 125 lik alma iyi değil, 250 lik ile başla dedi herkes. Kawasaki Ninja 250SL ile Yamaha R25 arasında gidip geldim bi süre. Sonra R25 de karar kıldım. Bugün bi arkadaşım 150 lik Honda ile biraz bana gösterdi. Trafiğe kapalı alanda bi saat kadar dur kalk pratik yaptım. Tabi bi çok kez motoru stop ettirdim. Ama alışırım sanırım. Düştüğümde motorun fazla zarar görmemesi için extra almam gereken bir parça var mı ? Arabayla hız seviyorum ancak motola uzun bi süre hız yapmayı düşünmüyorum en azından iyice alışana kadar.
250'lik al sen,zaten motosiklet firmaları 125'likleri sadece kuryeler alsın diye üretiyor.
-
15 Kasım 2016, 10:05
#5789
Ben bu motoru uzun ömürlü kullanmak için aldım ancak bu motor racinge geçiş motoru olmak için biçilmiş kaftan. Salurbey, dediğiniz gibi motorla drift stoppie gibi aksiyon hareketlere giren bence de motorunu sevmiyor demektir katılıyorum size. Motorun canını almadan ama zevkini de tadarak kullanmak gerek. Bu makinayı başlangıç motoru olarak düşünmek de yanlış. 125lik bir makina ile başlayıp onda belli bir tecrübe edinip tamam ben kullanıyorum dediğinde bu motorun üzerine rahatlıkla binebilirsin. Onun dışında bu makina ile direk başlamak biraz maceraya girmek gibi geliyor bana.
Bu arada lastik soruma cevap gelmedi rosso III takımı bu motor için uygun olur mu yorum yaparsanız sevinirim
-
15 Kasım 2016, 11:39
#5790
Orıon, pılot street kullanıyorum. Arkadasım mt25 de rosso 2 kullanıyor,daha one ırc vardı, soyledıgı su, ırc 10 uzerınden 4 se pırellı 8 , boyle bır kıyaslama yaptı. Rosso 3 de r25 ebatları ıcın varsa neden olmasın derım.
-
15 Kasım 2016, 15:09
#5791
Arkadaşlar bu yağ pompası muhabbeti ile ilgili bir sorum daha olacak garantisi bitmiş olan motorların dahi yağ pompası veya motorda herhangi bir sorun yaşandığı taktirde ücretsiz değişim sağlanıyo mu ve tekrar sorayım değişim yapıpda tekrar sorun yaşayan var mı
-
15 Kasım 2016, 15:13
#5792
Nihat, ben 4800 km de değiştirdim. Su an 12.250 km de ve hicbir sorun yaşamadım. Artı olarak parçalar değişmedende hiçbir sorun yaşamamıştım. Tabi yinede hatalı bir üretim söz konusu , bu yuzden değişimi ihmal etmedim. Sorduğun garanti ile ilgili meselenin cvbini bilmiyorum. Motorum 2016 model olduğu icin hali hazırda grnti kapsamındaydi. Akıl yurutup tahmini birsey yazmayacagim.
-
15 Kasım 2016, 15:35
#5793
Salurbey adlı üyeden alıntı
Nihat, ben 4800 km de değiştirdim. Su an 12.250 km de ve hicbir sorun yaşamadım. Artı olarak parçalar değişmedende hiçbir sorun yaşamamıştım. Tabi yinede hatalı bir üretim söz konusu , bu yuzden değişimi ihmal etmedim. Sorduğun garanti ile ilgili meselenin cvbini bilmiyorum. Motorum 2016 model olduğu icin hali hazırda grnti kapsamındaydi. Akıl yurutup tahmini birsey yazmayacagim.
salurbey koruma takozları nasıl takılıyor ben temiz bi tane buldum kendim takabilir miyim kolaymı
-
15 Kasım 2016, 15:44
#5794
Irau, kaldırma sehpası ıcın mı takozları kastettın yoksa frame slıder dedıklerı dususten korumak ıcın takılan parçalarımı? Eger kaldırma sehpası ıcın olan ıse cok basıt. Kendın cok rahat yaparsın. Ams dususten korumak ıcın olanlarsa onu ben takmadım.
-
15 Kasım 2016, 15:46
#5795
Salurbey adlı üyeden alıntı
Irau, kaldırma sehpası ıcın mı takozları kastettın yoksa frame slıder dedıklerı dususten korumak ıcın takılan parçalarımı? Eger kaldırma sehpası ıcın olan ıse cok basıt. Kendın cok rahat yaparsın. Ams dususten korumak ıcın olanlarsa onu ben takmadım.
motor düşerken korusun diye olanlardan alıcam yani grenajın biraz içinde kalıyo video filanda bulamadım şimdi motorcular işçilik parası ister vermek istemiyorum
-
15 Kasım 2016, 15:53
#5796
Onu ben 100 tl ye yıldız yamahadam alma takma dahıl yaptırmıstım. Cok sukur kullanmaya gerek olmadı ama sana tavsıyem kalıtelı bırsey alman ,ben 100 tl ye aldım ama ne kdr calısır bılemıyorum. Acaba gerektıgınde ustune dusen gorevı hakkıyla yapar mı dıye suphe var ıcımde. Emın olmamakla beraber montaj ıcın granj cıkıyordu.
-
15 Kasım 2016, 19:27
#5797
Yamaha YBZ-R25 Motor: 15950 TL
Pirelli Rosso 2 Lastikler (900 TL): İndirimli Hali 700 TL
Takoz (250 TL), Gri Renk Kalın Koruma Örtüsü (85 TL), Sehpaya kaldırmak için arka teker tarafına takılan iki parça (45 TL): Toplam 380 TL - İndirimli Hali 350 TL
LS2 Kask (185 TL), LS2 Ceket (475 TL), Alarmlı Teker Kilidi ve hatırlatma kablosu (100 TL), Pantolon: 150 TL: Toplam 910 TL İndirimli Hali 850 TL
Trafik İşlemleri: Hediye
İki adet Bandana ve kan grubu etiketi: Hediye
Zincir Yağı: 14 TL, Kalın kilit: 30 TL, Kask bağlamak için çengelli ince halat: 4 TL
Nolan N87 Kask: 700 TL
50 TL Sağlık Raporu + 560 TL Ehliyeti B'den B + A2'ye çevirmek için kursa ödenen.
497 TL Zorunlu Trafik Sigortası + 59 TL MTV
Toplam Masraf: 19.764 TL
Küçük bi bilgi paylaşımı yapayım: Araba alırken ehliyetimle işlem yapabiliyorum. Ancak motorun işlemleri yapılırken ehliyet ile işlem yapmadılar, kimlik gelmezse işlem olmaz diye direttiler. İki defa trafik şubeye ve sekiz defa Yamaha bayisine gittim. Takozlar ve sehbaya kaldırma parçaları monte edildi. Plaka hazırmış. Yarın öğlene kadar plakayı ve lastikleri takıp verecekler. Renk olarak MAT GRİ seçtim. Araştırdığım kadarıyla benim parayla aldığım pek çok şeyi hediye olarak alanalr var. Bayi hediye olarak vermedi. Kırmızı alırsan hediye ederim, gride hediye etmem dedi. Gri siparişle geliyormuş vitrinde hiç olmazmış benim şansıma varmış. Her renkten bir adet vardı. Ben aldıktan bi saat sonra farklı ilçeden gelip griyi almak istemişler satıldığını öğrenince laciverti alıp gitmişler. Ben öğleden sonra geldiğimde lacivert gitmişti. Etrafta sürekli kırmızı ve lacivert görüyorum griyi hiç görmedim. Bu yüzden griyi tercih ettim hem daha şık bi görünümü var. Sizce yaptığım masraf mantıklı mı yüksek mi ? Biraz daha ısrar etsem bayi para aldığı şeyleri hediye verir miydi ?
-
15 Kasım 2016, 19:45
#5798
Hayırlı olsun hocam baya masraf olmuş.
Gri renk en çok tutulan rengi ama ben pek beğenmiyorum, zevk meselesi.
En çok kırmızı rengini seviyorum, milky diye geçiyor sanırım.
-
15 Kasım 2016, 21:58
#5799
Arkadaşlar merhaba,
930km 2016 R25 sahibiyim. Motor 700km ye gelince zincir ses yapmaya başladı. İlk defa böyle kaliteli bir motor kullanıyorum. Yamaha servisine götürdüm biraz gevşemiş deyip sıktılar ve yağlayıp gönderdiler. Sesin normal olduğunu, ilk aldığımda zincirde gres yağı olduğunu o yüzden ses yapmadığını, hep ses yapacağını, kafama takmamam gerektiğini söylediler. Debriyaja bastığımda veya yüksek viteste düşük devirle giderken zincir bolmuş gibi bir ses geliyor. Bu normal mi? Bunun önüne geçilemez mi?
Not: Zincir bakımımı düzenli olarak yapıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
nTolga adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
930km 2016 R25 sahibiyim. Motor 700km ye gelince zincir ses yapmaya başladı. İlk defa böyle kaliteli bir motor kullanıyorum. Yamaha servisine götürdüm biraz gevşemiş deyip sıktılar ve yağlayıp gönderdiler. Sesin normal olduğunu, ilk aldığımda zincirde gres yağı olduğunu o yüzden ses yapmadığını, hep ses yapacağını, kafama takmamam gerektiğini söylediler. Debriyaja bastığımda veya yüksek viteste düşük devirle giderken zincir bolmuş gibi bir ses geliyor. Bu normal mi? Bunun önüne geçilemez mi?
Not: Zincir bakımımı düzenli olarak yapıyorum.
Kusura bakmayın düzenle bölümünü göremedim. 1000 bakımı kaç para tutuyor?
-
15 Kasım 2016, 22:49
#5800
yaa olm hep sorun yaşayanlar yazıyor
bide memnun adam gelsin yazsın inip parçalıcam motoru şimdi
vallahi moralim bozuldu...
neyse ben 15.200 km kullandım tek bir sorun yaşamadım çok şükür ne tık dedi ne cız dedi
siz bu motoru nasıl kullanıyorsunuz anlamadım ki
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)