arkadaşlar r25 te kısıtlama var diye kulaktan dolma birşeyler duydum doğruluk payı nedir bilgisi olan varmı..
Merhaba arkadaşlar, bende R25 hayranıyım. Çok profesyonel bir binici olmasamda bazı konuda fikirlerinizi almak isterim. Aşağıda ki sorulara cevap bulabilirsem R25 konusunda kesin kararımı vermiş olacağım.
1- Güzel ve tok bir ses için harcamam gereken ortalama egzoz maliyeti nedir ?
2- Bir r25'te beyaz led görmüştüm. Xenon ile LED arasında ki farkı tam bilmediğim için en etkili far sizce hangisi ve maliyeti nedir ?
3- Artık 2015 bitiyor, 2016 yılında R25 üzerinde değişmeler yapılacağı söylentisi var. R30 piyasaya sürülecek diyorlar. Sizce 2016 beklemem gerekir mi ?
4- Orta seviyede yol tutuşu yüksek olan bir lastik taktırmadan tabi ki olmaz. Bununda ortalama maliyeti nedir acaba ?
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
2-Led far ampülleri güzeldir hızlı tepki verirler ömürleri uzundur ama normal aydınlatma olarak kullanılmazlar aydınlatması yetersiz gelir sis farı veya sellektör amaçlı kullanımı uygundur.Xenon görüntüsü için yani farların beyaz yanması için philips diamond vision ampül alıp takabilirsin fiyatı 90-100 lira arası birşey olması lazım.
3-Gerekmez r30 diye birşey yok r3 var zaten oda türkiyeye getirilmiyor vergiden dolayı yani r25 alabilirsin.
4-Genelde kullanılan marka,model michelin pilot street ve pirelli diablo rosso 2 fiyatlarıda 750-900 arası değişir bulunduğun yere göre.
Güzel ses akrapovic slip onda var ne çok tiger gibi ses var nede çok sessiz tam yerinde ses 1250tl fiyatı.
Far ampulü philips kullanırsın. Orjinal hali ile gayet güzel aydınlatması var karanlıkta rahat yol yaparsın. Beyaz ampulün aydınlatması zayıf biraz görsellik sana kalmış.
2016 da değişiklik yok.
Orjinal lastiği irc fazla km yapan kullanıcıya uygun bir lastik. 25bin km yapanlar var. Geç ısınmasından şikayet edeni fazla. Benim için problem değil kombine fren kullanırsanız sorun yaratmaz ısınmadan zorlamamakta fayda var. Rosso pist lastiği ömrü kısa ve dayanıksız yarılma delinme problemi var. İlla değiştireceğim diyorsan michelin al. Lastik değiştim diyede çok güvenme pilotaj hatasından michelin ve rossoyla kaza yapan var. R25 al bin kısa özeti. Rodajını kitapçığa göre uygula. Sorunsuz binersin.
GAZLA UÇARSIN FRENLE KONMA İŞİ PROBLEM NASIL OLCEK
Arkadaslar bugun bayi ile görüstüm 1 ocaktan sonra gelecek motorlarda 2015 model olacak mayıs haziran gibi anca 2016 modeller piyasaya cıkıcakmıs bilginize ayrıca ocaktan sonra zam kesin
Bilgilendirme için teşekkür ederim,
2- LED farlar için aydınlatma olarak kullanılamaz demişsin. Ancak ben yolda giderken arkadan gelenler o kadar dikkat çekiyor ki bu kadar ışık saçan bir ürün karanlıkta önü göstermiyor mu yani ? Motorumu akşam vakti pek kullanmıyorum bu yüzden öncelikli beklentim yolda ilerlerken önde yer alan araçların beni daha etkili fark etmesi.
3- R3 yerine R30 yazmışım kusura bakmayın. Yurt dışında R3 var ancak Türkiye'de satışı yok. Belki farklı bir satış stratejisi geliştirmek için getirebilirler diye duymuştum. Tabi kuru gürültüde olabilir ki dediklerinize göre öyle.
4- İstanbulda oturduğum için sanırım en yüksek olanı bize gelecek
Akrapovic egzozu Çin'den getirtip ustasına taktırabiliyor muyuz ? Aliexpress sitesinde farklı farklı egzozlar var. Hangisinin nasıl bir sese sahip olduğunu anlayabileceğim bir marka model sıralaması var mı acaba ?
Akşamları pek yol yapmıyorum genelde gündüz işe giderken ve gelirken kullanacağım. Önemli olan E5'te önümde ki araçların beni fark etme olanağını yükseltmek.
İlgin için teşekkür ederim, iyi sürüşler
İstediği kadar ışık saçsın bir önemi yok.Led far ampülü ve bildiğimiz xenonları birçok kişi kullanıyor fakat yolda yürürken dikkat et xenon farlı araçalara özellikle ara sokaklarda ışığın 2 katın balkonuna kadar geldiğini görürsün yani gerektiğinden fazla yukarıyı aydınladıyor bunun sebebi halojen far ampülünün ile xenon ampülünün aydınlatma milimetresinin uyuşmazlığından kaynaklanıyor ama araçların far tasları far ampülüne milimetrik ayarlanmıştır.Xenonlu bir aracın bu kadar farkedilmesinin sebebi budur.Led far ampülleride aynı bu şekildedir karşıdakinin gözünü almasın diye far ayarını aşağıya indirmek zorunda kalırsın bu seferde farın menzili çok düşer ve yeterli aydınlatma sağlayamaz o nedenle genelde sellektör veya sis farı amacıyla kullanılır dedim.Unutma bu arada kelvin değeri arttıkça ışık şiddeti(lümen)azalır.
Beyler merhaba,
R25 arka sehpa lazım varmı satanınız elinde fazla olan vs.
Özelden ulaşırsanız sevinirim
Tekeriniz düz bassın
Merhaba, motoru ilk calistirmada hafif bir benzin kokusu gelmesi normal mi degilse sorun ne olabilir?
normal dostum.benimkindede mevcut
İyi de kardeşim,ben motoru senin 250'lik makinandan çok daha ucuza aldım.Ben basarsam senin r25'in rezil olur.üstelik benim motorum en yüksek torkunu 6500 devirde 91 nm olarak veriyor.Senin gibi 12000 devirlere çıkmama gerek yok.Bu yüzden benim motorum hacmine göre çok az yakıyor ve kalkışta 600 lük ss motorları bile çok rahat geçiyor.
Yani diyeceğim odur ki,ben asla 250'lik motora bu kadar para vermem,hele hele bu kadar yakan bir motora.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
Valla kardeşim,benim motorum yüksek devire ihtiyaç duymuyor.Duyarsa eğer ortalığı yıkıp geçiyor.Yazın Bursa'ya gidip geldim.Ortalama sürat 130-140 bandında,5.2 litre yaktım.Zaten 5000 devirde 130 km yapıyor.
Vergisi şu an için 2004 model motorun 56 tl+56 tl= 112 tl.Haa derseniz ki bu motoru kullanmak tecrübe ister,ona bir şey diyemem.
Yanlış anlamayın,900 cc.lik bir motoru 250 cc ile karşılaştırmak istemem,ama yakıt değerlerini duyunca,üstelik benim motorumdan 10 yıl yeni teknoloji ile,dayanamadım,yazdım.Maksadım kimsenin motorunu kötülemek değil.Herkesin motoru kendine güzeldir..
Hocam ilk başta şunu söyleyeyim sen çok yanlış konulara girmişsin. Yani yeri gelir aynı yolda 600cc ss motor 1000cc ss den fazla yakar. Yüksek cc kullanan birisin, bunu biliyor olman lazım.
R25 çok yakıyor muhabbetinden de gına geldi, kaç sayfa yazdık, hala birileri çıkıp "aaaa çok yakıyormu, bu nasıl 250cc?" diyor. Kaç sayfa yazdık bidaha yazayım, normal kullanımla düz yol 3,2lt ortalama da gördüm, agrasif sürüşle 6lt ortalama da gördüm. 250cc motorun limitleri bellidir, zorlayınca yakıyor, bukadar basit.
Hala çok yakıyormuş bu nasıl motor diyen olursa "benzin parasını ben veriyorum, kimseden benzin parası istediğimi hatırlamıyorum hayırdır?" derim, kırıcı olur diye demiyorum, lütfen dedirtmeyin
Şimdi 900cc motorun performansıyla 250cc motor performansını kıyas yapmışsın hafiften, bunu yapmayalım hocam, komik olur zaten arada değil 10 yıl isterse 20 yıl teknoloji farkı olsun, arada neredeyse 4 kat cc farkı var.
Ayrıca motor işi zevk işidir, sen 250cc ye o parayı vermem dersin, bende 10 yaşından büyük motora bırak o parayı; 5 kuruş dahi vermem derim, bu kişisel fikirdir, subjektif bir konudur, tartışmak anlamsız olur.
Baştan da belirttim, motosiklet zevk işi, iş sadece para, yakıt yada performans değil,kullanım amacını belirlemek gerekli. ve en önemlisi de beğenmek gerek... Görüntüsü de seni cezbetmeli, hoşuna gitmeli. Eğer öyle olmasa zaten herkesin aynı marka model motora binmesi gerekirdi.
Senin motosikletin zamanının en iyi naked motorlarından. Güle güle kullan. R25 de şuanda piyasadaki en iyi 250cc SS lerden. Seven severek almış, yok yakıtı fazla, yok benim motorum onu döver tarzı bir tartışmaya hiç gerek yok.
Birisi de çıkıp sana dese ki "arkadaş 900cc motor alanın aklına şaşarım, şehir içi mis gibi YBR125 varken. Sıkışık trafikte zaten aynı hızda gidiyoruz, hemde 3 katım yakıt yakıyorsun, hem parçası pahalı herşeyi pahalı"
Çok saçma olur değil mi? Senin kullanım amacını, motordan beklentilerini bilmeden apayrı bir kategorideki kendi motoruyla kıyaslaması ne kadar saçma gelir değil mi?
Geçtiğimiz yollar aynı olabilir, ancak aldığımız keyif her zaman bambaşkadır.
Kazasız belasız mutlu günler dilerim
O zaman, nedir kardeşim bu yakıt kıyaslaması? Madem size benzin parası veren yok,o zaman şikayet etmeyeceksiniz,şu kadar yakıyor,bu kadar yakıyor diye.
Gülü seven dikenine katlanır.Hem performans olsun,hem az yaksın,oh ne güzel.
Bu arada ben motorumu performans olarak sizin motorlarınızla kıyaslamadım,zaten ayıp olur.Sadece yakıt konusunu gündeme getirmek istedim.Ama arkadaşlar,sen de bas bak ne kadar yakıyor deyince,olay oralara gitti.
Son söz olarak,siz motorlarınızı sevin kardeşlerim.Ben sizin motorunuza kötü demedim.Hatta 250 cc kategorisinde daha iyisi yok şu an.O yüzden bu konu başlığını takip ediyorum.Ama sizin 5 kuruş vermeyeceğiniz motor da,bir çok r25'i eskitir.
Sevgiler,saygılar.
+essegesse
bu motorun az yakma gibi bir iddiası yok ki tersine 14 bin devir cevirmesi için motor içi özel tasarlanmış. cbr250 gitmez deriz, r25 çok yakıyo deriz.
mavi hap mı? kırmızı hap mı? sorusu...
ayrıca açık yolda CBR500R R25 i tokatlıcak tempoda 4.5-5.0 yakıyormuş. 23 bin oda Bence muhabbetin özü Türkiyede benzin pahalı. bu iyi günler 4.5 şuan. 5.15 ten 2 yıl önce aldık durun şu asgari maas mevzusu 1300 olsun döviz ve benzini görün. daha garibanın cebine girmeden buharlşacak.
Bence R25 keşke 40 beygir olsa yarım litre daha yaksa
Hocam sen yine yanlış anlamışsın, yakıtından şikayet ettiğimi hatırlamıyorum tanıdığım çevremdeki birçok R25 kullanıcısı arkadaş da gayet memnun. Zaten yakıtı ve bakımının altından kalkamayacak arkadaş da gelip burada veryansın etmesin, kendisine daha ekonomik alternatifler baksın.
Motosikletin yakıt tüketimi 250cc lerle kıyaslanınca normal değerlerde. 250cc diğer rakiplerinin üzerinde performans sunduğunda rakiplerinden de haliyle fazla yakıyor, bu kadar basit.
Sen bazı genç arkadaşların gazına gelme, R25le tokatlarım seni diyen de çıkar, he he de geç
Fikirlerine katılmadığım bir diğer nokta R25 hakkında "Hatta 250 cc kategorisinde daha iyisi yok şu an" demişsiniz. Buda yanlış bir ifade. Kime göre ve neye göre daha iyisi yok? Buda beklentiye göre değişir. Konfor arayan için en iyisi inazumadır, en az yaksın isteyen için en iyisi cbr250r dır, en iyi uzasın diyen için R25... Buda subjektiftir yani...
Bir diğer konu, yine yanlış anladığın bir konu, "Ama sizin 5 kuruş vermeyeceğiniz motor da,bir çok r25'i eskitir." mevzusu. Evet olabilir, eskitir, eskitmez diye bir iddiam da yok Ancak benim orada anlatmak istediğim sizin daha önce kullandığınız "o motora o para verilmez" ifadesinin hoş olmadığıydı. Bakın hemen kırılıp alınmış ve bu cümleyi kurma gereği duymuşsunuz.
Ben orada fikirlerin kişiye göre değişebileceğini izah ettim, o motora 5 kuruş verilmez demedim esasında. Verilir hatta meraklısı gider gerekirse R25in 2 katı para verip tertemiz düşük km olanını yurtdışından da getirtebilir.Bunlar kişilere göre farklılık gösterir.
Motorunuzla mutluysanız ne mutlu size. Bizlerde mutluyuz, tartışacak bir mevzu yok ortada yani
Kazasız mutlu sürüşler dilerim
dostlar şikayet konusunu şöyle açalım bence ybr den böyle motorlara geçince insan bi sapıtıyor. bi yerde 50 tl ye 550 km gitmek var diyer yerde 220 km gitmek var şikayet etmeleri normal ben alıştım artık km olayına kafaya taktınmı satıp 125 cc alırsın yine :D . cbr ye az yakıyo dionuzda benim arkadaşta veryansıl bu konuda. 2015 cbr si olan arkadas ta sehir içinde yedek dahil 220 ila 250 km lerde bitiriyo deposunu bende o km lerde bitiriyorum oda agresif kullanıyor bende agrasif kullanıyorum hadi etse etse 1 litre fark edio bazen bence çok normal. eski kasa 2013 cbr sini R25 almak için satmaya calısan bi arkadaşım var suanda bana söyledigi lafta su r25 i cbr si farketmiyo arkadaş yakıyo motorlar. uzun yol yapmıştık 6 motor balıkkesir festivaline gittik manisadan Ben R25 ile 2 cbr biri yeni biri 2013 eski , 1 fz6 ,1 fazer600 , 1 kawasaki ninja 636 eski kasa cbr 19 kurus yakmış dedi . biz yeni kasa cbr le 20 kuruş yaktırmışız tempomuz 140 150 ara ara 160 170 lere cıktık 120 km lere düştügümüz zamanlarda oldu 600 lüklere ayak uydurarak gitmeye calıştık. sonuç olarak R25 cbr 250 ler 20 kurus yaktı fazer leri tam hatrlamıyorumda ninja 35 yada 40 kuruş civarında demişti hani bizim neredeyse gidebilecegimiz son hızlarımız devirler diplerde. 600 lüklerin alt devirleriydi böyle düşünün yani uzatmaya gerek yok konuyu
YAKUTAY teşekkürler dostum
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)