Arkadaslar ön frene bastiginizda amortisör esnemeye basladiktan sonra, frenden mi amortisörden mi bilmiyorum bi uğultu hirilti gibi bisi geliyor gibi sanki böyle bisi hisseden var mi
Arkadaslar ön frene bastiginizda amortisör esnemeye basladiktan sonra, frenden mi amortisörden mi bilmiyorum bi uğultu hirilti gibi bisi geliyor gibi sanki böyle bisi hisseden var mi
Tamam teşekkür ederim arkadaşım yapicam dedigini
Arkadaşlar merhaba,
Hararet konusunda bir kaç yorum yapılmış ancak bu konuda tatmin olamadım. Yaşadığım şehir Antalya'da malumunuz hava o kadar sıcak ki, akşam üzeri motoru kullanıyorum ama hava sıcaklığı 35 derecenin altına nadir iniyor. Henüz 850 Km. de motorum ve zamana kadar neredeyse 400 Km. mesafeyi uzun yolda diger 450 Km.'yi de şehir içinde yaptım.
Hararet göstergesi hep 3 çizgide seyrediyor ancak şehir içine girdiğimde ve eve gelip park ettigimde bacaklarım neredeyse yanacak kadar sıcaklık hissediyorum. Sizce bu normal mi.? ( Buji yakan ve motoru hala serviste olan aradaşın başına gelenlerden sonra iyice kafama takıldı.) Motoru kırmızı düğme ile stop edince fanın devrede olduğunu görüyorum bazen ve ta ki fan duruncaya kadar kontağı kapatmıyorum. Sizce bu da yapılması gereken bir şey mi?
Öyle zamanlar oluyor ki 4ncü hatta 5nci çizgiye kadar bile çıktığını gördüğüm oluyor stop ettikten sonra. Bunu yaşayan birileri varmı acaba?
Rodaj konusunda da herkesin bir şeyler söylediği ama kimin doğruyu söylediğini anlayamadığımız durumlar oluyor. Ben hiç bir zaman 7000 devrin üzerine çıkmadım. Vites küçültürken kompresyona sokarak yavaşladım. tüm viteslerde sadece 7000 devre kadar çıktım. Maximum çıktıgım sürat 6nci viteste 100Km. Bu yaptıklarım ne kadar doğru ve sizin de 6ncı viteste 7000 devirde süratiniz nedir acaba?
Ayrıca 800 Km. de Motul C1 ile zincir temizliği yaparak Motul C4 ile zinciri yağladım. Bu yağ kuruduktan sonra beyaz ve baya yapışkan bir duruma geliyor sanki ağaç tutkalı gibi. Bu konuda tecrübesi olan kişilerinde aynı şekilde bu beyazlık devam ediyormu ve sizce C4 ne kadar sıkmalıyız?
iki satır yazı yazayım dedim ama baya birsey sorumuşum. Kusura bakmayın.
Herkeze yardımları için şimdiden teşekkürler...
Ankara’da yaşadığımdan hararet konusunda size net bir şey söyleyemem, sonuç olarak Antalya kadar sıcak bir şehir değil ancak motorun yüksek devirli bir motor olmasından ve şu an rodaj aşamasında olduğunuz için hep düşük devirlerde kullanmanızdan ötürü normalden fazla fan açması normal diye düşünüyorum. Hiç öle bacaklarım yanacak kadar sıcaklık hissetmedim bugüne kadar ancak bunda motosiklet pantolonun da etkisi olabilir bilmiyorum belki şortla sürüyorsanız daha net hissediliyordur. Rodaj konusuna bu kadar takılmayın bence. El kitabında da yazığı gibi 7 bin devri geçmemek değil, uzun süreli yüksek devirlerde kullanmaktan sakınmak daha anlamlı.
Arkadaşlar bu arada ülkemizin kısa zamanda bir devaluasyona girdiğini dolar euro nun uçtuğunu hepimiz görüyoruz. Bu durum her bir tüketim ürününe zam olarak yansıyacaktır düşüncesindeyim. Şimdi asıl sorum bizim motorun fiyatı 14750 listede. Ancak motor yok. Tekrardan Türkiye ye sevkiyat olduğunda sizce bu döviz kurlarıyla yeni fiyatlar ne olur?
Okuyun arkadaşlar bikaç gündür netten motul c1 zincir temizleyici arıyorum brn motorun sayfasında buldum siparişi verdim kargo geldi fakat başka ürün göndermişler WÜRTH genel bakım spreyi gelmiş brn motoru aradım elimizde motul c1 kalmadığından ona eş WÜRTH olduğundan dolayı gönderdiklerini söylediler hatta motulun adı var Würth daha iyi falan dediler iyi peki dedim.sonra würthü biraz araştırdım kalitesi konusunda bilgi alamadım ama fiyatı bazı yerde 16tl bazı yerde10tl ye bile var ama brn motorda 30küsür lira.brn motoru tekrar aradım böyle böyle dedim sizde nie pahalı dedim onların ucuz satmalarının sebebi ellerinde kalan stoğu bitirmek olduğunu söyledi onada eyvallah dedim söylediklerine içimde süphede olsa inandım ama kafamda???bu konuda yorum yaparsanız sevinirim Würth markası nasıldır?eğer dedikleri doğru deilse çekicekleri var
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Bu arada bunlar olurken motoru 1000 bakımına soktum bayide konu açıldı ve şöyle dediler banada mantıklı geldi sizinle paylaşmak istedim.zincir temizleme spreyi kullanma çünkü o zincir yağından daha ince olduğundan zinciri komple temizler iç kısmınıda(yani oringleri falan) tamam amaç zaten temizlik die düşünebiliriz,sonra yağlama yaptığımızda yağ daha kalın olduğundan oringli olan kısma geçmiceğini söylediler ve zincirin ömrünün bu nedenle kısalacağını bilginize.herkeze iyi geceler ALLAH kaza bela göstermesin motorunuz hep bacaklarınızın arasında kalsın eyvallah
Herkese kazasiz surusler bnm meslegim tamircilik forumu bi suredir takip edememistim ve gordumki bazi sorular birikmis ustaligimin ongordugunce aydinlatmak isterim,simdi ilk konu rodaj nasil yapilmali,en temiz rodaj ole servislerin dedigi gibi falan yapilmaz ornegin bn r25 sifir aldigimda servisteki usta sifatindaki cocuga bnde tamirciyim demedim anlamiyormusum bilgisizmisim gibi zar attim nelerine dikkat etmeliyim nasil rodaj yapmaliyim kitapta 7000 devri 1000 kmye kadar uzun sureli gecmeyin 1000 bakimindan sonra 1600 kmye kadar 8000 devri uzun sureli gecmeyin diyor dedim cocuk 300 km sakin sur sonra gazla dedi hasiktir len dedim icimden tabi ama ok dedim basimla tabiki,simdi gelelim nasil temiz rodaj yapilir konusuna,malum hepimiz uzun sureler para biriktirip sabirla bekleyip bu motorlardan aldik ve en iyi yagi kullanmak en iyi rodaji yapmak ve sorunsuz motorlarimza binmek isteriz ama biz bilmiyorsak ta ustalarimizda cogunlukla cahil bilgisiz yanlis yonlendirme yapiyorlar,en iyi rodaj motosikletimizin omrunu ve gazi actigimizda gaz tepkisine dogrudan etki eder,iyi rodaj ilk calistirmada motorumuzun hararet gostergesinin ikinci cizgiye kadar cikmasi beklenmeli bolelikle uzun sureli stop halinde tamamen asagiya suzulen motor yagi tekrar motor rolantide henuz yuke binmeden yaglama sistemine basilarak bir biri uzerinde yada cevresinde donerek surtunen parcalara isleyerek yaglanir ve isinir bu isinma onemli bir unsurdur cunku ideal calisma belli bir isi yakalandigi zaman elde edilir bu yuzden ilk calismada motorun bosta hararet gostergeseinin ikinci cizgiye cikarak verimli calisma isisina gelmesine musade edin,makineyi isittiktan sonra devir saati hep ayni devirde kalmadan akici bir sekilde kalkistaki rolantiden itibaren uretilen maximum hp nin yani beygir gucunun uretildigi devre kadar akici bir gaz verme sekli ile uygun vites degistirmeleri de icine alarak yapilmalidir. Ornegin r25 lerin kullanici kitapciginda sole bir ibarede var zaten 7000 devrin ustunde uzun sure surmeyin diye buda bnm aciklamami dogrular olcudedir ve diger madder maximum 36 hp 1200 dev dkika da uretilir ibaresidir yani siz ridaj yaparken en fazla yolun yada trafigin ongordugu sekilde 12000 devre kadar aniden olmamak kaydiyla motor yedikce akici bir sekilde 12000 devre kadar cikarin 12000 den sonra beygir uretmedigi icin sonrasi zararli olur bu sekilde maxsimum 12000 e kadar akici bir sekilde verilen gaza uygun vitesleride sunarak devri surekli indir kaldirilmali 1. Vites gazi aciyorsunuz en fazla 12000 kadar sonra 2. Vitese attik tekrar en fazla 12000 e kadar 3. Vitese attik ayni sekilde devam eder. Vites kucultmeleride ornegin geriden trafik isiklarina yaklasiliyor 5. Vitesten ara gazi verilip 4. Vitese ara gazi verilip 3. Vitese seklinde vites kucultulmeli burda verilen ara gazi sanzimanin icinde farkli hizlarda donen dislileri carklari dusulecek olan vitesin hizina ulastirdigindan vites gecisleriniz hem yumusak hem tam yerinde olur gecmeme bosta kalma sorunu olmaz. Rodaj bittikten sonra da yine 12000 devri gecmenizi pek tavsiye etmen zaten makine 12000 den sonra guc uretmiyor gereksiz yere benzin sarfiyati ve makinanin omrundeb yer,2. Konu hararet konusu,,simdi diyelim sehir ici trafiginde suruyorsunuz cok dur kalk yapiyorsunuz bu durumda bu yaz sicaklarinda hararet 4 cizgiye cikabilir cok sorun olmaz makina icin ama 5. Cizgiye cikiyorsa artik neyapin edin makinanin soguyabilecegi hararertin dusecegi kosulu ona sunun yani trafikten kurtulup biraz devirlenin motor ruzgar alsin hararet bi an evvel 4. 3. Cizgiye dussun. Ve eve gelip stop edulecekiken tabiki motorun isisi 4. Cuzgiye cikmista olabilir malum trafikten bu yuzden eve gelmeye 1 km kala motoru dusuk devir 6000 devir gibi surun eve gelene kadar dusuk devir yani az isinma ve ruzgardan oturu coj soguma olacagi icin sogutma suyunun tansiyonu duser ve stop edildigi vakit hararet yukselise gecmez cunku siz 1,2, km onceden onu hararetin dususe gececegi sogutmayi dusuk devir de ruzgarla sogutularak yapmis olursunuz buda siz motoru stop ettiginizde hareret normal iken stoptan sonra yukselip kontaginda kapali olmasi nedeniyle hararetin yukselip motorun hararet yapmasini engeller. Diyelim bunu trafik ten otury yapamadiniz o zaman yapilacak sey stop edince kontagi tekrar acarak fan nin calismasini bekleyip fan nin motoru sogutmasini yani durana kadar beklemek ,yoksa bunlarin hicbiri yapilmadan motor stop edilip gidilirse hararet durduktan sonra yukselere kontak ta kapali oldugundan fan da calisip hararetin yukselmesine engel olamayacagindan motor isisi 4, 5 , 6 bile cikar conta yakar buji bile eritir arkadaslar yani ya yolda 1,2, km dusuk devirde gelin sogusun yada park halinde stop edin tekrar kontagi acip bekleyin fan kisa bir surede calisip sogutmaya gececektir uzun oldu kusuruma bakmayin detayli olsun istedim faydali olmustur umarim.
Dostum würt ile ilgili pek bilgim yok marka olarak biliyorum sadece bende motul c1 temizleyici ve c4 yaglayıcı kullanıyorum. ve sunu söylemek isterim cogu kişide biliyordur zaten BRN motor normal fiyatının 2 katına satıyor herseyi yani genel olarak satısını yaptıgı malzemelerden en az %50 cogundanda %100 kar amacı güderek satış yapıyor istediginiz bir şeyi BRN motorun sitesinden bakarak bulabilirsinz ama alısverişi baska yerlerden yapmanızı tavsiye ederim. Ben R25 e BMC hava filtresi alıcaktım BRN motorda gördüm 330 tl izmir burak 21 den aldım 200 tl felan dı orası güzel indirim yapıyor 160 a aldım filtreyi . motul yag mesela brn motorda Motul 300v 1 ltresi 70 tl brk21 de 50 tl ye bırakıyor 4 lt si 270 - brk21 de 200 liraya aldık biz . bilginiz olsun.
benımm dusuncem fıyatı 15.500-16 ya dogru gıderse 2.elcılerde abuk subuk fıyat cekecekler buyuk ıhtımal bu fıyata 2500 ccc almak ne kadar dogru olur en guclu rakıbı cbr 250 daha mantıklı hale gelır kı hem moturu bu fıyata al artı masrafları var daha pahalıa gelecektır umarım bole birşey yaşanmaz fıyatlar artmak yerıne azalır ins
dün nemli mi yollar anlayamadım lastikleri değiştiremedim road winner var hala uzun bi sürede değiştirmek hayal gibi, ama dün motor yolda çok fena kaydı ya birkaç kere buz pateni yaptım resmen o kadar km'dir sürüyorum motoru kayma yoktu ama dün gece yol nemlendi mi ne olduysa vallahi çok fena kaydım ya tırsmaya başladım ben de lastiklerden.
400 500'e kadar adam gibi lastik bulamaz mıyız acaba.
Bu bujinin erimesi olayının yaşanma sebebi nedir arkadaşlar orjinalde gelen bujiler kalitesiz bişeymi değiştirmek mi gerek sıkıntıya girmeden acaba taktırmak istesek ne marka önerirsiniz
Servis yakıttan olduğunu söyledi. Bnimde erimişti ngk iridyum buji taktırdım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------
Motorumda gaz kesme oluyordu. Bujilere baktık bujilerin başları nerdeyse bitmek üzereymiş. Bitanesi tamamen bitmiş gibiydi. Motorum 2015 model şuan 4000km de. Bujiyi değiştik ngk iridyum taktırdım. Motor düzeldi. 3 gün önce seyahat halindeyken motorumun sesi fark edilir şekilde değişti ve 200metre sonra stop etti ve birdaha çalışmadı. Serviste motor açıldı. Motorun sağ pistonu kırılmış. Yağ sızmasını engellemek için pistonun kenarlarında ince tırtıklar var onların bir kısmı sürtürnmeden dolayı dümdüz olmuş. Garantiden parça sparişleri verildi ancak yamaha bu duruma çok şaşırdığından dolayı parçanın fotolarını istemiş. Bakalım sonuç ne olacak.
O bayide bunu söyleyen adama bir sorsaydın kendisi hiç denemiş mi sıcak su ile zincir temizlemeyi ? Veya kaç km. kullanmış bu şekilde ?
El insaf yahu birisi der ki ben 1000cc ile başladım Xj6 almanıza gerek yok, öbürü der ki zinciri temizleme spreyi ile temizlemeyin. Bu kadar bilgisiz adamın motosiklet mağazalarında çalışması ne sinir edici bir şey.
Würth iyi bir zincir yağıdır. Temizlemek için "gaz yağı" kullanınız. Hem ucuz hem etkili olur. Zincir temizleme spreyine para vermek zorunda değilsiniz , ama zincir yağını Würth, Motul, Ipone , Castrol hangisi hoşunuza giderse alın. Diğer türlü zincir dişli masrafı ile uğraşır, üzülürsünüz.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)