Bırakın bu sebzeli çorbayı kendi haline. Bi sakinleşsin
Çamurluk araştıran varmı yada alan?
Beyler sanırım bu gösterge sorunu bende de var. göstergemin içinde ufacık su damlacığına benzer bir damla vardı. Pek önemsememiştim kaybolup gittiydi ama bugün km kısmının orada az artmış olarak yeniden ortaya çıktı. Aslında herhangi bir arıza yada soruna yol açmadı ama yinede böyle birşey olması garip geldi bana.
Su kaçma ihtimali pek yok daha motorumu hiç yıkamadım. Yağışlı havada da garajdan dışarı çıkarmadım.
tripmetrenin oraya dikkat ederseniz bulanıklığı göreceksiniz: ( km kısmındaki bulanıklık güneş yansımasından)
İşin garip tarafı motoru garaja bıraktım, yine ufacık olmuş nerdeyse belli olmuyor bu damlacık.
Servise bi ugrayayım bende en iyisi. Likit kristal gösterge var dediler anladık da bukadar likit olması da iyi değil yani
Büyük bir sorun değil ama sizce bu neden olur beyler, imalat hatası mıdır? yoksa biyerden bi yağ vs mi sızdı acep göstergeye?
Yağ olmaz. Su gibi ama gayet anormal bişey. Yıkamadım yağmur da değmedi diyosun ve göstergede su olması kadar garip bişey olamaz heralde. Kaybolmadan servise gitmen gerek bence. Aklıma fabrikasyon hata olasılığı geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------
Arkadaşlar çamurluk için biraz araştırma yaptım. Bir endonezya sitesinde var. Acaba bunpardan alışveriş yapabilir miyiz.
http://autofresh.net/sparepart/hugger-arm-yamaha-yzf-r25-301214083224352
Hocam keşke şu endonezyalıların global ingilice bir sitesi olsa da alabilsek. Daha bi dünya ıvır zıvır ekipman var R25 için endonezyada. Frame slider'lardan tut çeşit çeşit egzozlara kadar R25 modifiyesine dair herşey var adamlarda.
Ancak Siteleri genelde kendi dillerinde ve Türkiyeye ürün gönderip göndermedikleri meçhul...
İngilizce irtibata geçip sorabilecek olan varsa katkılarını bekliyoruz. Fiyat kargo bilgisi falan filan...
Arka camurluk olarak karbon bir model var, zincir koruma ile beraber tek parça. Hosuma gitti ama ne zaman nasıl alırım bilemiyorum. Tr de henüz yok sanırım. Egzoz olarakta akrapovici merak ediorm açıkçası. Sesi nasildir ki acep. Videolardan tam anlasilmiyor. Motorun da youtube daki sesiyle gercekteki sesi arasında dağlar kadar fark var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------
bu arada motora bembeyaz köpüğü sıkıp tazyikli su ile yıkama olayı bana son derece mantıksız geliyor. Nasilsa r25 arazi kullanimina pek uygun bir motor degilse, basınçlı suyla da bu motosikleti yıkamak bana pek uygunmus gibi gelmiyor. ille de su tutulacaksa sele yuksekligine kadar hortumla yıkayıp gösterge depo elcikler vs buralari ıslak mikrofiber bezle silmek bence kafidir.
Yalnız durduk yere gösterge tablosunun nem yapması normal bir durum değil tabiki. Inşallah servis en kisa surede icabina bakar.
My bike, my world, my rules. . .
Jay jay o carbon dediğin çamurluğun fotosunu yada site linkini paylaşırmısın?
Herkese Selamlar. R25 kullanıcıları grubu gerçekten çok hareketli Kayda deger bilgi paylaşımıda içeriyor ara ara takip etmekteyim.
Ufak birkaç tavsiyede bulanayım mutlaka çogunuz biliyordur zaten.
Motosiklete binmeden evel 5 dakika kadar ısınmasını bekleyin. Böylece içinde bulunan yagın ısınmasını saglıcaksınız ve yag daha iyi bir performans verebilecegi için sürtünmeler en aza inecektir. Hava sıcaklıgına göre tabiki bekleme süreniz degişebilir.
Motosikletin üstündeki yag oranı mutlaka dogru olandır fakat degişen mevsim koşullarına göre yag oranları degişebilir.
Yazın 15/50 kışın 10/40 gibi.
10/40 15/50ye nazaran ince bir yagdır. 10/40 kışın ince oldugundan motorun daha cabuk ısınmasını saglayabilir fakat yazında aşırı sıcaktan özelligini yitirebilir ve motorunuz fazla ısınabilir. Bunlar daha çok 4 silindirde etken ısı derecesi ve yüksek devir çevirdiklerinden ötürü fakat aklınızda bulunsun.
Irc Berbat bir lastiktir. Bir çok çeşidine bindim. Lastiginiz kaymayabilir saglam tutabilir yada girdiginiz virajlarda performans saglayabilir.
Fakat Asıl lastigin görevi panik bir anda ortaya çıkar. Yanlışlıkla viraga olması gerekenden daha hızlı girdiginizde. Yada önününüze aniden kıran bir arabaya karşı panik fren yaptıgınızda.
Lastikleri hamur gibi düşünün. Kimisi sert hamurlu kimisi yumuşak. Irc oldukca sert hamurlu bir lastik ve oldukca zor ısınıyor. Lastik ısındıkca yumuşar ve yumuşak lastik oyun hamuru gibi asvaflta yapışır.
Bu yüzden yarışlara çıkmadan evel lastik ısıtıcıları kullanılır. Lastikler ısıtılıp daha sonra piste çıkarlar. Pistin asvafltı tırtıklıdır ve sürtünmeyle lastiklerinizi çok çabuk bitirir fakat bir o kadarda yüksek tutuş saglar.
Velhasıl Lastiklerinizi degiştirin tabiki maddi gücünüz varsa. Eger yoksa temkinli kullanmanızı tavsiye ederim.
Egsoz konusunda şunları söylemek istiyorum. R25ten nasıl ses çıktıgını hiç merak etmıyorum ve biliyorum.
Motosiklet seslerini modele markaya bakmaktan daha çok kaç silindir ve kaç zamanlı olduguna bakarsanız hemen hemen ne ses çıkacagını tahmin edersiniz.
Klastik tek silindir motorlar pata pata ses çıkarır. Sizin motorda dengi olan eski ninja 250 gibi 2 silindir oldugundan hemen hemen ona yakın ses çıkarıcak. Yüksek veya alçak. Şuarada şöyle bir fark olabilir r25 daha fazla yüksek devir çevirdigi için üst devirlerde daha çok bagılarabilir.
Fakat r25e Twobro leovince yada akrapovicte taksanız 4 silindir sesi asla alamazsınız. Çıkaracagı klasik 2 silindir sesidir
Bu arada egsozla ilgili şunları söylemek istiyorum.. Egsoz demek performans demek egsoz demek güç demek degildir. ( Belli ayarlar yapılmadan )
Yüksek cc'de egsoz takılacagı zaman motorun beynıne baglanarak Hava yakıt karışımındaki map yeniden düzenlenir. Yani bu egsoz denen şey soba borusundan ziyade başka özellikleride mevcut Kendi Motorum 4 silindir fakat hala orjinal egsoz kullanmaktayım
Bu arada r25in çıkması beni biraz üzdü sebebi ise şu. Tmf ( türkiye motosiklet federasyonun) Daki yarışlarda 250 cc kategorisinde hemen hemen motorlar birbirine denkti.
250 cc ninja cbr 250 yada debry 125 ( 2 zamanlı ) ile çekişmeler izlemek mümkündü. R25 çıkınca güç dengesi degişti yüksek bg olmasından ziyade yüksek devir çevirmeside farklı bir avantaj.
Tmf sezon açılışı 125 / 250 cc yarışında arkadaşım yarıştı . 1 ve 2nci İlkokulna giden can öncü ve deniz öncü oldu. Egitimliler ona lafım zaten yok fakat gerçekten r25 ile harika yarıştılar.
Bu arada yarışa çıkan ve yarışmak için emek harcıyan aynı zamanda kenan sofuoglunun ögrenciside olan bu cocuklar r25 ile yarışırken orjinal egsoz kullandılar.
Şahsen 250 ccde r25 kullansam belkide bende egsoz takardım fakat sebebini sordugumda motorun bogulacagını düşündükleri için egsoz takmamışlar.
Bu arada bu işle merakı olan arkadaşlar varsa gerekli egitimleri alıp r25 ile yarışlara katılmalarını tavsiye ederim. Diger 250 cc'lerden 1 adım öndesiniz.
Herkese saygılar sevgiler
CEM bu güne kadar nerelerdeydin sen arkadaş süper bi paylaşımda bulunmuşsun. Ara ara seni görmek isteriz bu başlıkta. Teşekkürler... Ben de bucalıyım bu arada...
Bugün ilk gez bornova otobanında bir R25 görebildim, sürücü bayan arkadaş buradaysa selamlar ederiz daha poşetleri üzerinde rodajdaydı kendisi bi süre yanyana sürdüm motor görüntü olarak harika arkadaşlar, sahibi olan herkese güzel sürüşler diliyorum
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Merhabalar. Bende karşıyakada oturuyorum. Başlıgı uzaktan sessizce takip ediyorum ve çok degerli bilgiler mevcut. R25 gerçekten güzel bir motosiklet alan arkadaşlara kazasız belasız sürüşler dilerim sizede tabiki Tanışmak dilegiyle.CEM bu güne kadar nerelerdeydin sen arkadaş süper bi paylaşımda bulunmuşsun. Ara ara seni görmek isteriz bu başlıkta. Teşekkürler... Ben de bucalıyım bu arada...
Halil o gördügün bayan arkadaş benim tahminim şu Bostanlıdaki yzf 125 kullanan arkadaş. Sanırım bir üst modele geçtiBugün ilk gez bornova otobanında bir R25 görebildim, sürücü bayan arkadaş buradaysa selamlar ederiz daha poşetleri üzerinde rodajdaydı kendisi bi süre yanyana sürdüm motor görüntü olarak harika arkadaşlar, sahibi olan herkese güzel sürüşler diliyorum
Selamlar.hocam bu yarışlara nasıl katılıyor acaba nereye başvuruluyor
şahsen katılacağımdan değil merakımdan soruyorum
Çok meşakatli bir soru sordun detayları ve ayrıntısı çok fazla fakat ufak ufak özet geçiyorum.
Yarışlar İzmir Ülkü pistinde ve Yunanistan serres pistinde gerçekleşiyor. Eger barajı geçerseniz tmf yunanistan pistine gitmeniz için destek oluyor.
İlk önce tek parça tulum şart Yarış eldiveni yarış botu motosikletinizide yarışa hazırlamanız gerek onun ayrıntısı çok tabi.
Yarışlara katılmadan evel klübe üye olmanız gerek klübe katılmadan yarışlara katılamazsınız.Klübler Tmf'nin sitesinde mevcut. Belli başlı klübler var tabi.
Yarışlardan önce antreman yapılıyor 250 tl olması lazım pistte antreman için. Ertesi günü sıralama turu diger günde yarış oluyor.
Yarışlara her isteyen katılamıyor onunda barajı var. Diyelim 40 kişi katılmak istiyor fakat 1ncinin yaptıgı 1 tur zamanına ( örnek ) 10 saniye ekliyorlar . O zaman dilimindeki herkes yarışa katılmaya hak kazanıyor.
1nci'nin derecesine baglı kısacası. Yarışta 15 kişide yarışabilir 4 kişi de yarışabilir. Eger 1nci gerçekten çok iyi bir derece yaparsa büyük ihtimalle baraj yüksek olur.
Tabi en başta Tmf'den Doktor saglık raporu onaylı Yarışçı lisansı çıkarmanız gerekiyor.
Konu dagılmasın r25 topigini farklı mevzularla başka yerlere çekmeyelim
Beyler daha önce belirttiğim ekranda beliren ufak su damlacığı tamamen yok olmuş arkadaşlar. Demek ki motosiklet çalışmazken durduğu yerde kuruyup yok oluyor, sadece motosiklet ısınıca ortaya çıkıyor, garip bir durum.
Ayrıca 3 saat kadar önce motosikletimi yıkadım.
motosikleti yıkamak için cilalı oto şampuanı ve yanına da şu aleti almıştım : http://www.hepsiburada.com/liste/kin...&SKU=OTCTN6653
Hortum, kova vs ile uğraşmayı çok sevmem. motosikletimi yıkayacağım yerde çeşme vs de yok zaten. Bu alet ile köpüklü suyu motorun her yanına tutup sünger ile iyice köpürttüm. Ardından yine aynı alete temiz su koyup motoru yavaş yavaş keyifle yıkadım. Cihaz 2lt ve tahmini olarak ara ara pompalarsanız 2 lt suyu 3-4dk boyunca atıyor. Basıncı çok düşük ancak 2-3mt mesafeye su atıyor ve motosiklete o basıncın zarar vermesi bence imkansız.
normal hortumla yıkamadan çok daha yavaş oluyor ama daha keyifli ve su israfını engelliyor bence. Ben memnun kaldım
Dipnot: Motosikleti yıkayıp kuruladıktan sonra elcikdeki düğmeleri, kontak anahtarını, ayaklıkları ve bilimum civata bağlantılarını WD-40 lamanızı tavsiye ederim. Pas oluşumuna karşı en iyi çözüm.
Rear Hugger / Spakbor Kolong Yamaha R25 Keren Lebih Gaya & Sporty Rp 400.000,- 79 liraya denk geliyor ?
http://rajapaddockmotor.yukbisnis.co...ih-gaya-sporty
Fiyat uygun. Sipariş verilebilir.
R15 versiyonu.
İrtibata geçtinmi türkiyeye gönderebiliyolarmı? Bence fiyatı çok ucuz hemen alabilirim.
Suan bulamadim ozzzzz80 camurluk sayfasını. Kapatmışım.
Bu arada imkan olsada şu yarislara girebilsek. Cadde de 10bin küsür devir cevirmektense pist ortamında gazlamak çok daha zevkli olurdu.
Seneye bi çılgınlık yapıp r25 ile CSS ye mi katilsam
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
http://m.otopartshop.com/mobile/detail/5344/Rear-hugger-carbon-R25
Benim beğendiğim karbon arka camurluk. zincir koruma ile birlikte. Endonezya sitesi.
My bike, my world, my rules. . .
Beyler bir şey soracağım; Benim gibi 1.75 boyundaki uzun boylu sürücüler için uygun bir motor bu di mi?
Mesela ninja 250sl'e sığmadım, çok uzun kaldım ona. R25 bizim gibi uzunlar için daha mı konforlu bir motor.
Bazen durup isyan ediyorum neden boyum bu kadar uzun diye. İstediğim motora binemiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)