arkadaşlar raceblue R25 in ruhsatın da renk ne geçiyor tam olarak
bu motorun istanbul için stok durumunu bilen varmı ? isteyen hemen alabiliyormu ?
Mrblar abilerim. Abilerim diyim cunku cogunuz benden büyüktür. Nasip olursa 8 ay sonra ehliyetimi aldimmi bende katılıcam aranıza... İlk günden beri bıkmadan takip ediyorum forumu,ne yalan söliyim siz resim paylaştıkça ağzımın suyu akıyor ama Maşallah diyorum nazarim ermez yani Motorsiklet hayatıma ne ile başlayacagim konusunda kararsizdim ama R25 cıkinca kararim kesinleşti çok ta iyi oldu.Sizlerin sayesindede + larini güzelliklerini öğreniyorum. Resim paylasanlara çok tesekkur ederim dahada paylasirisiniz inşallah Bu arada abilerim kasko konusu açılmışken babam 18 yıldır Groupama Sigorta Acentesi. Eğer düşünen varsa babama söylerim ilgilenir, teklif verir verebileceği indirim varsa onuda verir.Groupama motor kaskosunu yeni çıkardı ve bu yüzden teminatlari kampayalari fiyatı guzel en önemlisi köklü sağlam bi sigorta sirketidir bilginize. En kısa zamanda R25 im ile aranıza katılmak dileğiyle,hepinize kazasız sürüşler dilerim benim yerimede binin
Kardeşim bi konuda uyarmam gerek. İlk motorun olacağını yazmışsın. Benim sana nacizane tavsiyem r25 alma!
Bana da kızma çünkü hiçbirşey senin canından önemli değil. Bizim motorlar acemiliği cezalandırabilir.
Ben ilk bakımı yaptırdıktan sonra gazı açmaya başladım ve kesinlikle 7000 den sonra hırçınlaşıyor ve seni de gaza getiriyor ve basasın geliyor. Bu benim 7. Motorum. Şimdiye kadar hep küçük cc motosiklet kullandım. Yaşta var tabi bende şimdi o delikanlı kanı kaynayan biri değilim. Bu paraya dünya kadar 4 silindir 600 cc ve üstü motosiklet var ama ben almadım ve tek nedeni aşırı güçte kendimi tutamayıp gazlamaktan korkuyorum. Çoluk var çocuk var evde bekliyolar ben sağ salim döneyim diye... Anlamışsınızdır ne demek istediğimi.
Al bi cbf150 şehir içi olarak 15-20 bin km bi tecrübe yap. Eğitimlere katıl. Sonra istediğin bi motosikleti al derim. Motosiklet malesef ki hata kaldırmıyor.
Bu arada sanane birader diyebilirsin. Öyle dersen de hayat senin para senin istediğin motoru ilk motorun olarak al. Ama hayatta ve sağlam kal)
Ozzz80 abi öncelikle tsk ederim beni dusundugun ve uyardığın için,kizmak degil tam aksine memnun oldum forumda böyle düşünceli uyelerle konuştuğuma. Tabiki uyarabilirsiniz asla "Sanane ,karisma" falan demem bi kere yakismaz bana. sizin tecrübelerinize elbette ihtiyacim var ancak ilk motorum derken "biriktirip kendi paramla alacağım ilk motorum". Daha önceden yaklasik 5 yildir scooter ve vitesli motor deneyimim var ehliyet yok ama bizim buralarda trafik pek sıkıntı değil ,cok yogun değil. Bende firsat buldukca kendimi gelistirdim. Bizim scooter var es dosttanda vitesli sürdüm .R25 konusunda deneyimime ragmen bastan düşünceleydim alma konusunda. Ama zaten okulla ev arasi olursa yazin veya hafta sonu sehir dışı binicem nasip olursa. Dediğim gibi bizim buralarda oyle trafikde cok yok ha tabiki eğitimi gittigi yere kadar alcam ama ilk etapdada sıkınti olacağını dusnmuyorum.
7000 devirden sonra motor harbiden bambaşka bisey oluyormus. AEA dada dediler ayni seyi. Ürkmedim değil Ama iradem kuvvetlidir İyi anlasicagimi düşünüyorum R25 imle Görüşlerin icin tekrar tsk ederim abicim hayırlı akşamlar..
Ozzzzz80 kesinlikle haklı
ama sende 5 yıldır skuter ve vitesli tecrübem var, ve kendime güveniyorum diyosun, sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
forumu baştan beri takip ettiğini yazmışsın, zaten okumuşsundur motosikletle tanışmayı R25 le yapanların sıkıntılarını. yoğun trafikte düşük süratle giderken, vites değiştirirken sıkıntı çekenleri.
∀ ε>0 için Ǝδ>0 vardır ⇔ herkese uygun bir motosiklet vardır.
Kardeşim şimdi motorum yok ancak bu motorlarda kasko işi nasıl oluyor ortalama kaça gelir cbr 125 cbr250 veya r25 motor alırsam çalınmasından korktuğumdan alamıyorum kaskoda hep yüksek fiyatlar duyuyorum acaba babana sorup bu kasko ücreti neye göre belirleniyor acaba bizi ( beni) aydınlatırsan çok teşekkürler
Tabiki abicim ne demek. Trafik sigortalarinda tamamen sürücüyle alakalı. Marka ve model pek etkilemiyor fiyati ancak kaskoda sürücü +arac marka modeli etken. Örneğiin daha once hasar varsa veya 30 yas alti isen bu fiyati etkiler. Hem kaskoda hem trafikde. Cbr 125 R25 bu trafikte etkilemez ama tabiki kaskoda 125 likle 250 cclik bir olmaz. Ve tabiki yaptirdigin firma + aldigin teminatlar ÖNEMLİ. Unutmaki trafik sigortasi karsiya kasko kendine verilen zarari oduyor.Umarim yetirince aydınlatabilmsimdir abicim aklina takilan baska soru olursa özelden atabilirsin babamla konuşurum. Burdan biraz uzun surebilir forumda kalabalik yapmayayim
Istanbul'da bayiilerde şu an r25 yok. İsim yazdırıyorsun ve gelen partilerde eğer sana sıra gelmişse arayıp haber veriyorlar. Şu an Anadolu motor'da 50 küsur kişi sırada. Bazen haftada, bazen 2 haftada bir sevkiyat oluyor. Ama kaç tane r25 geleceği belli olmuyor. 1 tane 2 tane 4 tane... Hiç gelmeyebilir de.
Listedeki herkes almadığı için sıra çabuk geliyor.
Tam olarak Yamaha Türkiye klasiği..Kıymet binen talep gören motor yok.Gir sirasıraya bekle.Sorsan serviste yedek parça varmı kesin yoktur.Hiç olmayacaktır. Aynı hikayeye devam.
Arkadaşlar özellikle başına henüz motosiklet hirsizligi gelmemis olanlarını uyarıyorum. Bu hırsız çetesi çok satılan ss lere bayılır. Dışarda bırakmayın 2 dk.da götürürler aman dikkat!
Dostum adana da siyah var bayi de. 3-4 gün once duruyordu. Maviler belliki daha çok talep görüyor. Siyah dusunuyorsan bayi ile arayip gorusebilirsin. Kargo tahminim 250 tl civarinda tutar. Motora binmek için en güzel zamanlar şu bir kaç ay.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------
Dostum merak ettim de . Yag haznesi 2,4 litre. Sen 2 litre yağ yazmissin. Kalan 400 ml motorun icinde biyerlerde mi kaliyor yoksa bayi kusurati hesaba katmayip guzellik mi yaptı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------
20,4ltkm/lt, 1 litre ile 20 km gitmissin demek. yani 100 km de 5 lt yakiosun. Bunu istersen lt/100km olarak degistirebilirsin. Kitapcikta nasil yapicagin yazıyor. Iki farklı yakıt gostergesi var biri anlık diğeri ortalama (ave). Anlık olan kontak acik motorsiklet hareket etmiyorken çizgi seklinde gosterir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Arkadaslar ilk 1000 km yi bugün ki gezi ile bende devirdim. Yakıt ortalamam 3,8 lt. Ilk 500 km 7000 deviri hic gecmedim. Kitapcikta gecmeyin yaziyor saniyordum, fakat sonradan farkettim ki "uzun sureli gecmeyin" yaziyor. Yani otobana cikip 8-9000 devirde 120-130 la vs gitmeyin diyor. Dolayısıyla ikinci de yine mumkun oldugunca 7000 i gecmedim ama totalde cok kisa süreli 8-10 kez 8500-9000 devirleri gördüm. Vitesleri genelde 7000-7500 degistirdim. Ve ortalama yakıt tuketimim 3,8 lt/100km. Suan için 6. Vites 7000 devirde 97 km goruyor 8500 de 120 km goruyor. Bu devirlere kadar motor sakin, cbr125 veya 150 lik gibi hissettiriyor. Dolayisiyla kullanimi rahat. ancak burdan sonra da motor sapiticakmis, 600 luk hissi vericekmis gibi bir hal var.
eklemeden gecmeyim, gerçekten çok doğru bir karar vermisim motosiklet 250cc--600cc arası bir heyecan güç vadediyor. bende zaten eski motorum olan cbr250R den daha güçlü ve daha ekstralari olan ama 600 cc olmayan bir motor istiyordum.
My bike, my world, my rules. . .
Bakımda servisteydim. Tapa açıldı yağ boşaldıktan sonra filtreyi de çıkardı ve biraz daha yağ boşaldı. Yeni yağı doldururkende izledim 2 lt koydu hatta hafif fazla bile geldi dedi. Çok hafif... Ben de daha fazla alacak sanmıştım ama iyiki almamış. Keşke 1 lt alsa
JayJay sende bakım yaptırınca yapılanları fiyatları paylaşırsan seviniriz.
ÖTV ve MTV yi fazla ödemek istemeyipte 500-600 cc heyecanını yasamaktir R25
Ben rodajdayim daha 500 kmdeyim. Özellikle 7000 devri gecmemeye dikkat ediyorum. Motor isindiginda ara sıra 2.vitesde 3. Vites de devir kesiciye girdim. Kitapciga göre uzun süre yüksek devirlerde kullanmayın diyor. Bence ara sıra gazı açmak motor sağlığı için iyi
Rodajda devir kesiciye kadar dayanmak pek mantıklı bir davranış olmasa gerek. Kısa sureli kaçışlarda 8-9 bin devire çıkılabilir. Fazlasi zararli bana göre. Daha bilgili arkadaşlarımız dogrusunu söylecektir.
Uzun bir süre gitmek ki rodajda sağlıklı bir durum değil. Ama biraz da zorlamak gerekir. Rodaj diyorlar parçaların birbirine alismasi diye yüksek devirleri görüp te kanımca biraz alismasi gerek diyorum. Eğer bu durum çok tehlikeli olsaydı bu durumu kesinlikle kitapçıkta belirtirlerdi.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)