Tam olarak bende bilmiyorum hocam.. Geçmiş zaman unuttum açıkcası.. Ama benzin hava vs. bunlarla alakalıydı sanırım.. Pek sorun olmuyordu benim için, sürekli olan birşey değildi.. Ama kronik olarak kullanıcıların en az 1-2 defa başlarına geliyordu bu durum..
En iyisi ben servise götüriyim detaylıca bir baksınlar, sorunun ne olduğunu buradada paylaşırım ki başına aynı olay gelen/gelecek olan arkadaşlara ön ayak olsun.
Onemli bir sorun yoktur merak etmeyin.Rolanti deviri dusuk gibi geldi bana.Tam isinmadan stop ediyor.
Mumkun mertebe calistirdiktan sonra 3-5 dk bekleyin.Motosiklette ilk calistirmada ideal isi icin beklemek onemlidir.Performansa ve yakit tuketimine etkendir.
Birde yakita dikkat etmek lazim.Ben olsam R25 e 97 oktan alirdim.
Hocam motoru ilk aldığımda servise özellikle yakıtı sordum, 95 oktan kurşunsuz benzin kullanımı tavsiye ettiler.
Gerçek 97 oktan satan bayi var mı bilemiyorum fakat performans katkılı yakıtlardan bence uzak durmak gerek.
Ben 95 oktan kullanıyorum,motor gayet stabil çalışıyor ve çok memnunum.
hiç canını sıkma ben senin gibi yapsam bendede olabilir bu durum sanırım hararet 2 çizgi olmadan kalkışa geçme düzelir ben daha 2 çizgi olmadan üstüne bile oturmadım zaten 2-3 dakika sürmüyo bile bi sigara yakıyorum bitene kadar ısınıyo bende ısınıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
ayrıca dün akşam bende ufak bir gezi yaptım arkadaşımla kitapçıkta sürekli 7000 devirde kullanmaktan kaçının yazmış o yüzden ara ara 9500 -10000 e falan çıktım motor resmen şahlanıyor bide ona nasıl bir ses allahım esirgesin
arkadaşlar bugün farkettim benimde 5. vitese geçerken geçip geçmediğinden emin olamıyorum diğer viteslerde sıkıntı yok. sadece 5de geçtimi geçmedimi tam anlaşılmıyor.aynı sıkıntısı olan varmı?
Bende bazen vites göstergesi '' -- '' oluyor. Bu tam geçmediğine mi delalettir? Bir de ilk sağanak yağmur altı sürüşümüzü de bugün yaptık mecburiyetten dolayı. Çok şükür rahatça gelebildim eve. Silmesi vs yapamadan direk brandayı çektik yağmur tam gaz devam ettiğinden artık yarın sabah açar temizleriz Bugün yeni r6 mı bu abi dediler yok dedimkardeşi
Bu sırada mitoqondri hocam, dediğin gibi sürdüm hafif debriyaj sonra dönüşü tamamlayınca bırakıp gaz, hafif bir vınlama çok seri oldu dönüşler vs.
teşekkür ederim gerçi henüz 40 kmdeyim bunları konuşmak için çok erken ama insanın ilk motoru bu olunca en ufak şeyde canı sıkılıyor.
Yeni motor alan arkadaşlar hayırlı olsun
Burda okuduğum yorumlardan sonra motorun sesi hakkında beklentim yükseldi ve 2 saat önce yamaha bayisinde idim.motorun sesini canlı olarak duyma fırsatım oldu gerçekten çok güzel ve gür sesi var arkadaşlar
Bu arada cbr 250r sesini de dinlemistim bu da öyledir diyordum ama çok farklı. .
Altın elbiseli adam in dediği gibi. .yamaha yzf ismini vermekle doğru yapmış
Sağlıcakla kalın
Açıkcası bende aynısını yapıyorum, düşük viteslerde abanmıyorum makineye ama her sürüşte 1-2 kez 6. viteste 120-130 km ye doğru bir uzatıp 15-20 sn sonra düşüyorum rodaj devrime. Bu rodaj mereti bitsin diye de yolumu 20 km uzatıp otobandan gidiyorum işe . Benzin ziyanlığı ,bitmiyor arkadaş rodaj , kafayı kırıp Bursa-İzmir falan yapacağım günü birlik o derece canıma yetti yani . Hayır insan 7000 devrin üzerinde motorun tepkisini de görünce rodaj daha büyük zulüm oluyor...
Rodajın şehir içinde olanı makbul diye duydum yani sürekli 6.vites 7000 devirde gitmekten ziyade mümkün mertebe tüm vitesleri her devirde kullanmak daha sağlıklı diye okudum ki bana da mantıklı geldi sonuçta düşük devirlerde motorda daha yüksek basınç olacaktır torku karşılayabilmek için bu da parçaların yerlesmesinde en az üst devirler kadar gerekli durumlardan biridir diye tahmin ediyorum. İşin mekaniğini bilen bu konuda uzman kişiler bu konu hakkında bilgilerini paylaşabilirlerse müteşekkir olurum.
valla bir arkadaş demişti ya bu rödaj da tam bir şehir efsanesi diye gerçekten öyle illahlah ettirir adamı.
-kaç para ulan bir rödaj
(bu arada bunada bir arkadaş yamaha servisinde cevap vermişti ver 1000 lira diyo rödajı ben yapıyım istanbula gidip gelcem diyo hahah
Merhabalar
Benim şöyle bir sıkıntım var... 10 gün kadar oldu motorumu alalı ve 3-4 defa başıma geldi. Bilirsiniz vites göstergesi normal koşullarda boşta iken - (tire) olarak görünür. Vites değiştirirken hangi aralıkta oluyor hatırlayamıyorum. Göstergede ne tire işareti var ne de rakam. Gösterge bomboş bekliyor ve sıkıntı bundan sonra başlıyor. Vites pedalı kilitleniyor. Ne vites artıyor ne azalıyor ne de boşa alabiliyorum. Yaklaşık 10-15 saniye boyunca bomboş göstergeyle bakışıp bekleşiyoruz. (Boş derken sadece vites göstergesi boş diğer bütün herşey normal, motor çalışmaya devam ediyor) Derken göstergede vites durumu beliriyor ve pedaldaki kilitlenme açılarak herşey normale dönüyor. Bu durum bir keresinde yoğun trafikte araçlar içinde oldu ve beni zor durumda bıraktı. Yarın servise soracağım bu durumu. Bunun sebebi ne olabilir, daha önce başına gelmiş olan var mıdır, yada bir hata yapıyorumda mı bu şekilde oluyor?
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)