Sa arkadaşlar benim motor 1600 km oldu artık gitmiyor gibi geliyor alıştığım için mi bilmiyorum.motordan soğudum gibi aynı sorun olan var mı.
Arkadaşlar Yamaha Türkiye den umudu kesinde yurtdışından(Japonya dan) aksesuar getirmeye karar verdim. Artçı selesi iptali(Single Seat Cowl) ile grenaj koruyucu bar (Side Slider)aldım. Ürünler geçen hafta gelmesine rağmen havalardan anca bugün montaja gittim. Montaj konusunda çok hassas çalışan İzmir Yamaha bayii İz-moto çalışanlarına teşekkür ederim. Aşağıda ilgili resimleri sizle paylaşıyorum. Grenajlar sökülünce motorun çıplak fotoğraflarını da koyuyorum.
Grenajları söküp, on far yerine mt-09 farı takip bir naked mi yapsam. Çıplak halini çok beğendim.
Japonyada bir çok sitede var. Ben buradan aldım.
http://japan.webike.net/
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------
Aşağıda yamaha japonya r25 aksesuar ile ilgili sitenin linkini veriyorum. Burada ürün kod numarasını alıp internette arama yaparsanız ürünleri bulabilirsiniz.
mesela mono kapak kod nosu siyah için
Q5KYSK084G02 dir.
http://www.ysgear.co.jp/mc/custom/r25.asp
Merhaba arkadaslar anladigim kadariyla artci oldugunda artci rahat edemiyor bu rahatsizligi ortadan nasil kaldirabiliriz cunki artci ile dolasacagim genelde
valla ben 350 km deyim bende bile o his oluyor zaman zaman. bir de motor bazen hızlı ivmeleniyor, bazen daha yavaş tepki veriyor gibi hissediyorum. belki gerçekten öyledir belki değildir. bu konuda tecrübeli arkadaşlar fikir verirse sevinirim. bir de ben bugün ilk defa düz yolda 145'e çıktım ama sonra bıçak gibi kesildi sanki ve 150'ye doğru çok yavaş hızlanırken yol kısaldığından yavaslamak zorunda kaldım. 145 e çok çok hızlı çıktım ama dediğim gibi ani bir tıkanma oldu. 180 falan diyorlar da, nasıl çıkıyor motor o hızlara ben kavrayamadım.
@taz1291 grenaj koruyucu bar'a ben yamaha'dan 500 tl fiyat almıştım. yurtdışından ne kadar kara geçtiniz acaba? uygunsa bende düşünüyorum.
Bende iki bayi ile görüştüm, dediğin gibi İnegöl daha esnaf işi yapıyor tatlı dil ilgi alaka çok iyi, ama start motor hem evime hem iş yerime yakın birde Serkan abi tanıdık çıktı, olası en ufak bir sorunda gidip rahatlıkla yardım alabileceğim bir yer olarak gördüğümden tercihimi oradan yana yaptım. Ama hakikatten beklemek ömür törpülüyor. Bayramlıkları ile bayramın gelmesini bekleyen çocuklar gibi her türlü ekipmanı Sıfır aldım odamda duruyor gördükçe motor aklıma geliyor bayiyi her arayışımda; yine hüsraaaaan umarım ikimizde bir an önce kavuşuruz sonra bir Tanışma turu da atarız hem ;)
benim motor da 1600 ü devirmiş durumda. şu anda ivmelenmesi gayet güzel. rodajda sadece ben kullandım ve itinayla yaptım derler ya o şekil
daha hız denemesi yapmadım ki burda şehir içinde 180 e ulaşacak yol yok. çok tehlikeli olur benim için ama iskenderuna doğru bi gezi daha yapınca deneyip burdan paylaşırım.
hız kavramı barodi arkadaşın dediği gibi kolay alışılan birşey. önce kopuyo bu motor dersin sonra alışınca da gitmiyo demeye başlarsın. bu gayet normal. o yüzdendir ki herkes cc yükseltme derdine girer. ama 145 ten sonra hızlanmanın bitmesi bizim motor için geçerli birşey değil. ben 165 e kadar hızlandım ve gayet iyi ve kesintisiz hızlanıyor. sen vitesleri 12bin den önce atma bak nasıl hızlanıyor. deneyip sonucu tekrar yazabilir misin? bu arada motorun daha çok yeni 350 km de güçsüz olacaktır zaten. 500 600 den sonra biraz daha canlı olacağını göreceksin.
herkese kazasız belasız sürüşler dilerim...
benim motor şuan 850 km oldu sayılı kez 9500 devire falan cıktıgım oldu motor ısındıktan sonra kitapçıktada 7000 devirin üstünde uzun süre kullanmaktan kaçının yazıyor sürekli 7000 de kullanırsak motorun üst devirlerdeki alışma süreci 1600 km den sonramı olacak valla bu rödaj tam bir şehir efsanesi tekrar söylüyorum
-kaç para ulan bir rödaj
Arkadaşlar merhaba. Daha öncede belirtmeye çalışmıştım. Rödaj evresi bir aşınma/alışma evresidir. 1000 km ni risk dönemi olarak algılayın. 3.000 km lerden sonra motor verimli çalışma evresine girer. Bu aşamaya kadar motoru çok zorlayacak hamlelerden kaçınmak gerekir.
nacizane görüşüm rodaj dikkat edilmesi gereken bir süreç. Rabi nin dediği gibi sürekli olarak verilen devir aralığının üzerinde kullanmak zarar verecektir. ancak anlık olarak devri yükseltip bırakmak (mesela sollamalarda) gayet doğaldır ki kitapçıkta da bu şekilde yazıyor.
yalnız benim bir arkadaşımda nc750x var. şu anda viteslerin geçişleri çok sıkıntılı. 3000 km deyken almıştı aldığında da biraz sıkıntılı gibiydi serviste normal deyince kullanmaya devam etti ancak şu anda 8000 km de vitesler baya sorunlu ve servis balata da dahil debriyaj sisteminde komple sorun olduğunu söylüyor ve garanti dışı olduğunu söylüyorlar. çünkü yüksek ihtimalle rodaj hatası.
rodajda aşırı sert kullanmak (mesela vites değiştirme) hep yüksek devir kullanmak motosikletin mekaniğinde kalıcı hasarlar oluşturabilir. Allah sağlıklı ömür versin. 2000 3000 km dediğiniz nedir ki! biraz sabırlı olalım nasıl olsa daha sonra motosikletiniz her şeyiyle emrinize amade olacak
Debriyaj sıkılıydı stop ettiginde olayda orda zaten motoru aka tekeri havaya kaldırdım denedm 196 yı görüyor geçiyor ama normalde yok burda ulusan motor var ordaki adama dordm yokuş aşagı gidersen geçer o hızı görürsün diyor o takırtı olayıda hala var ama herzaman olmuyor genelde 1 inci viteste kalkarken yavas yavas takırtı var özellikle bu takırtı 1 veya 2 inci viteste debriyajı sıkıp gidiyorsam yavas bir hızla veya debriyaj sıkılı 1.2 viteste durmussam geliyor zincirden geliyor bu ses ama neden
Motorun şasi de taş gibiymiş.
Debriyaj sıkılıydı stop ettiginde olayda orda zaten motoru aka tekeri havaya kaldırdım denedm 196 yı görüyor geçiyor ama normalde yok burda ulusan motor var ordaki adama dordm yokuş aşagı gidersen geçer o hızı görürsün diyor o takırtı olayıda hala var ama herzaman olmuyor genelde 1 inci viteste kalkarken yavas yavas takırtı var özellikle bu takırtı 1 veya 2 inci viteste debriyajı sıkıp gidiyorsam yavas bir hızla veya debriyaj sıkılı 1.2 viteste durmussam geliyor zincirden geliyor bu ses ama neden
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)