Beyler ben R25 alırsan 160'lık arka teker taktıracam.Teknik konjulara girmeyim haberim var.
Beyler ben R25 alırsan 160'lık arka teker taktıracam.Teknik konjulara girmeyim haberim var.
1000 km bakimi gelip te yaptıran arkadaşlardan yapılan işlemler ve nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda yardim bekliyoruz.
O cbr125 sahibide benim
Kendinizi bildikten sonra, bilinçli kullanıcı olduktan sonra ben de R25 in sorun olacağını düşünmüyorum. Ben CBR125 ile başladım (öncesinde kısa süre YBR125) açıkçası kısa süre sonra 125 lik sıkıcı oluyor.
R25 i kullanma şansım da oldu. Başlangıç olarak iyi bir seçenek olabilir R25, ilk 6-7 bin devir gerçekten çok uysal. Alıştırma yapmayı ve eğitim almayı unutmayın tabiki. Şimdi başlangıç için uygundur derken, sürücüsüne göre demeyi de unutmayayım.
Bu arada Eğitim için İzmir'i tercih etmeyin , gidin Honda gibi kurumsal bir yerden eğitim alın.
Ein Hobby ist erst dann ein Hobby, wenn man es übertreibt !
Hocam size de teşekkürler cevap icin. Açıkçası izmir dışından eğitim alabilcek durumda değilim. Go moto training'i araştırdım,kurumsal ve profesyonel eğitim veriyolar honda kadar olmasa da. Sakin kullanırım zaten rodaj dönemi diye iyice dikkat ederim. Kafam şeye takıldı herkes r25 piskopat motor başlangıç motoru olmaz diyolar ondan sorayım dedim.
Başlangıç mevzusu tamamen sürücünün özelliklerine bağlı bir durum aslında. Yeni başlayan adam sakin sakin binerse 5-10bin km isterse 600lükle başlasın sorun olmaz. Ama özellikle bu klasmandaki motorların talipleri pek bu kategoride olmadığı için böyle bi genelleme yapılıyor ki ben de o genellemenin içindeyim. Ilk zamanlar hız fren ve viraj algım tam oturmamış olduğu için 3 yerde kazanın ucundan döndüm ve dedim ki: "iyiki 125likle başlamışım yoksa kesin patlamıştım" ben kendimi biliyorum hocam çok gaza gelmem ama kendimden gazlı bi insanım altımda makina varsa basma ihtimalim çok yüksek. Siz de kendinizi bilin ona göre alın derim. Allah korusun kimsenin başına kötü bir şey gelsin istemem. Ha bunlar benim tecrübelerim herkeste böyle olacak diye bir şey yok
Ahmet
Honda CBR125 (5500 km)
Yamaha YZF R25 (15000 km)
R25 psikopat bir motor değil, Mondial Destro 250 kullandım, oda çift silindir. Gücü başlarda ve düzensiz veriyor, R25 ise gücü son derece ayarlı veriyor, bir anda sizi kendinden geçirmiyor. Gücü veren devir, 7-8 bin ve üzeri, ona gelene kadar da yol uzun
Niye başlangıç motoru olur, sadece dengeli yükselen gücünden dolayı değil, oturuş konumu ve konforu, dönüş yeteneği, sele yüksekliği, ağırlık dengesi yeni başlayan için son derece uygun.
Benimde ilk motorum r25. Hatta şöyle söyleyeyim, otomobil neredeyse hiç kullanmadığımdan ilk vitesli araç tecrübemde r25 üzerinde oluyor.
Daha önce 3-5 defa scooter, 3 sene atv kullanmışlığım var. Motorsiklet almaya karar verdiğimde aslında oldukça ürkektim ve ciddi tereddütlerim vardı.
Bu kendine güvenle ilgili bir şey değil. Bu Türkiye'de yaşamak, türkiye'nin yollarında sürmek, türk insanı ile trafikte mücadele etmek ve dört tekere saygı duyulan bir dünyaya iki tekerin sakat katılmak ile ilgiliydi. Ama benim için motorsiklet hep bir araç olmaktan öte bir tutku oldu. Bir işim vardı, bir araca ihtiyacım vardı ve belki biraz cesarete. Sonuncu konuyu yendiğim zaman yukarıdaki etkenlerin altından kalkabileceğime karar verdim. Ne bir tecrübem, ne teknik bilgim ne de etrafımda bana öğretebilecek biri vardı. Ama '' kendimi biliyordum. '' Bu konunun özellikle altını çizmek istiyorum. Kendini bilmek, sınırlarınızı çizmek ve en önemlisi eğitim ile ufkunuzu ileriye taşımak.
Ben ilk adımı uzun araştırmalar sonucu çok güzel olduğuna ilk görüşte inandığım, bu konuda destek aldığım, üzerine her oturduğumda daha bir tutkuyla bağlandığım r25 ile attım. Bende motor sahibi olmadan '' ben onu kullanamam abi '' mantığıyla düşünüyordum. Sonra r25 in üzerine ve tabii ki ilk motorumun üzerine oturduğumda iş '' ben bunu kullanırım '' a döndü. Inan ki bu kişisel bir şey değil. Aynı dinginliği, cahil cesareti ile arasında ince bir çizgi bulunan özgüveni sen ya da bir başka tecrübesiz kişi de sağlayabilir. Buradaki yorumlar ve tavsiyeler hep eğitime odaklıdır. '' Aman ha bu motor ilk motorun olmasın süremezsin ! '' tarzındadır. Ya da '' x civarlarında bilmemkaçyüz km yap ondan sonra hafif araç akışı olan bir yola çık vss '' tadındadır. Öyle olmalıdır. Çünkü ben ya da bir başkası seni tanımıyor. Biz sen bu soruyu soruduğunda en kötüsünü, o kasksız mobiletlerde son gaz sigara ağızda kırmızıda geçen, yarışan gençleri gözümüzün önüne getirmeliyiz. Belki sen onlardan değilsin ama bu gibi yorumları yine de dikkate almalısın. Bu yorumlara gücenme. Ben gücenmiyor ve hep öğrenmeye çalışıyorum. Ya hu adam bana ne demiş, ben kim motorla bunu yapacak kim diyorum ama sonra bunlar aklıma geliyor, haklı tabii diyorum.
Ben dediğim gibi kendini bildiğin sürece, gazı elinde tuttuğun sürece, bilinçli bir birey olduğun sürece herkesin her şeyi öğrenebileceğini ya da kullanabileceğini düşünüyorum. Bu düşmeyeceksin, kaza yapmayacaksın vs demek değil, yanlış anlamayın. Ben bunları diyorum ertesi gün kaza yapabilirim. Ama ihtimalleri minimuma düşürmek mutlaka kötü durumlardan kaçınmayı sağlayacaktır. Motoru alıp temel konuları öğren ve sonra sürdükçe tecrübe, öğrendikçe bilgi sahibi ol. O motor 125,250 hatta 600 bile olabilir. Benim bakış açım bu'dur. Herkese saygı duyuyorum. Tecrübe sahibi abilerime, kardeşlerime selamlar olsun. Her şeyi utanmadan, sıkılmadan sordukça, motora bindiğinde de kaç km ye çıkabilirse çıksın kendi sınırlarını geçmedikçe hiç bir şeyden korkmayın derim.
Cevap atan,yardımcı olan herkese teşekkür ederim.Kafamdaki soru işaretlerini sildiniz,sağolun var olun.
Merhaba arkadaslar, benim motorum 800 km ye yaklasti bu gun sakarya gebze arasi bi surus yaptim (500km den sonra rodaj sabrim bitti )neyse son hiz 162 yi gecemedim, son hiz tecrubesi olan arkadaslar varsa paylasimda bulunabilirmi
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
Bu arada 5nci vites ve sonuna kadar cok iyi muthis ivmeleniyo 6 viteste kimse yok
Arkadaşlar bugun motordan ıslık sesi gibi bi ses duymaya başladım. Yada daha önce dikkatimi çekmedi bilmiyorum. Bu sesi başka duyan varmı aranızda?
Rodaj bitmemiş malesef kitapçığında yazana göre 1000km max 7000rpm sonraki 600km max 8400rpm limitlerini koymuşlar kitapçığa.
Vites mevzuuna gelirsek genelde 6. vitesler öyle olur tork verisi düşüktür benim cbr125te de aynı şekilde. Yine hızlanırsınız ama ilk 5 vites gibi çekişi olmaz. Arabalarda da öyledir bu yüzden son vites genelde daha ekonomik sürüş sağlar. Benim bildiğim bu şekilde farklı bilgisi olanlar da paylaşırlarsa sevinirim
Ahmet
Honda CBR125 (5500 km)
Yamaha YZF R25 (15000 km)
Motosiklette rodaj ile verimli performans ayrı şeyler. Rodaj bitse bile ancak 3 bin km. sonraları akışkan verimlilik gözlemlenebilir. 5 bin km üzerinde de sağlıklı üst performans alınır. Bu kadar yüksek devir çeviren motoru 5 bin kmlere gelmeden top speed adına zorlamayın derim. 3 bin kmlere kadar çok devirsiz kullanmakta sakıncalıdır redline kıvamında kullanmakta. Bazı arkadaşlar sonra motorum sağır gitmiyor diye şikayet edecekler şimdiden belirteyim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)