Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
I_Know adlı üyeden alıntı
Merhabalar
Benim şöyle bir sıkıntım var... 10 gün kadar oldu motorumu alalı ve 3-4 defa başıma geldi. Bilirsiniz vites göstergesi normal koşullarda boşta iken - (tire) olarak görünür. Vites değiştirirken hangi aralıkta oluyor hatırlayamıyorum. Göstergede ne tire işareti var ne de rakam. Gösterge bomboş bekliyor ve sıkıntı bundan sonra başlıyor. Vites pedalı kilitleniyor. Ne vites artıyor ne azalıyor ne de boşa alabiliyorum. Yaklaşık 10-15 saniye boyunca bomboş göstergeyle bakışıp bekleşiyoruz. (Boş derken sadece vites göstergesi boş diğer bütün herşey normal, motor çalışmaya devam ediyor) Derken göstergede vites durumu beliriyor ve pedaldaki kilitlenme açılarak herşey normale dönüyor. Bu durum bir keresinde yoğun trafikte araçlar içinde oldu ve beni zor durumda bıraktı. Yarın servise soracağım bu durumu. Bunun sebebi ne olabilir, daha önce başına gelmiş olan var mıdır, yada bir hata yapıyorumda mı bu şekilde oluyor?
Benim de başıma bir iki kez geldi. Bu durumda kalırsanız debriyajı kontrollü bir şekilde yavaşça bırakın(yarım debriyaj , tam bırakmayın) . Makine bir vitese geçecek ve göstergede geçtiği vitesi gösterecektir. Sonra yine sıkarak istediğiniz vitese alın. Eğer debriyaj sıkılı konumda değilken , sürüş esnasında başınıza geldiyse benim tecrübemi aşar, bir bilene sormak lazım .
Ben kendi tecrübesizliğimden ve çok uzun süredir vitesli motor sürmeyişimden , acemilikten başıma geldiğini düşünüyorum. Muhtemelen doğru atamıyorum vitesi ve bu oluyor.
Reklamlar
-
Benimde başıma geliyor, hatta yukarıda sormuştum '' --'' oluyor. Genelde 3-4 le durduğum ve dururken vites düşürmeye çalıştığım zamanlarda oluyor. -- olduğu zaman vites düşürüp yükseltemiyorum sonra açılıyor. Bu sırada sanırım arada kalıyor vites, tam geçmiyor. O esnada gaz versek ve bir miktar ilerlesek yerine geçer diye düşünüyorum ama tam emin değilim.
Edit: Bende debriyaj sıkılı konumda da oluyor hatta debriyajı bırakıp tekrar sıkıyorum ama -- düzelmiyor. Hafif gazla hareket edip, vitesin geçişini sağlamak dediğim gibi mantıklı duruyor.
-
I_Know adlı üyeden alıntı
Merhabalar
Benim şöyle bir sıkıntım var... 10 gün kadar oldu motorumu alalı ve 3-4 defa başıma geldi. Bilirsiniz vites göstergesi normal koşullarda boşta iken - (tire) olarak görünür. Vites değiştirirken hangi aralıkta oluyor hatırlayamıyorum. Göstergede ne tire işareti var ne de rakam. Gösterge bomboş bekliyor ve sıkıntı bundan sonra başlıyor. Vites pedalı kilitleniyor. Ne vites artıyor ne azalıyor ne de boşa alabiliyorum. Yaklaşık 10-15 saniye boyunca bomboş göstergeyle bakışıp bekleşiyoruz. (Boş derken sadece vites göstergesi boş diğer bütün herşey normal, motor çalışmaya devam ediyor) Derken göstergede vites durumu beliriyor ve pedaldaki kilitlenme açılarak herşey normale dönüyor. Bu durum bir keresinde yoğun trafikte araçlar içinde oldu ve beni zor durumda bıraktı. Yarın servise soracağım bu durumu. Bunun sebebi ne olabilir, daha önce başına gelmiş olan var mıdır, yada bir hata yapıyorumda mı bu şekilde oluyor?
sanıyorum ki bu sorun olduğu sırada debriyajı sıkıyorsun, eğer ki debriyajı sıkıyor isen hafifçe bırak ama tam değil dişliler yerliyerine oturmadığından kaynaklanan bir problem cbr125 im de de olurdu aniden bıraktığım anda dişlilerden zırrrr diye ses gelirdi tam oturmadığı için şanzıman için en istenmeyen durumdur. R25 de hiç yaşamadım geçenlerde kaldırımdan çıkmak için aynı senin durum oldu yavaşladım boşa aldım debriyajı sıkıyorum ama 1 e düşüremedim vites kilitli gibiydi hafif debrijaı bıraktım cbr dan tecrübe vitese kattım devam :D
-
Evet haklısınız debriyajı bırakmadığım zamanda oldu. O zaman bunu r25'e ait kronik bir problem olarak görmeme de gerek yok anladığım kadarıyla. Her motorda olan bir durum gibi mi?
-
-
yaw bu rodaj harbiden kasıyor hepimizi. 1600km ve şehir içi makbul olanı... pehhhh!!! askerliğimiz bitmez bizim.
ben 700km civarındayım. bunun yarısını 6. viteste yapmışımdır ben şehir içinde 1600 km dayanamam beyler.
-
Arkadaşlar dilim döndüğünce ve bilgim yettiğince vites ve şanzıman sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olmaya çalışayım.
Vites sistemi otomobilden biraz daha farklı motosikletlerde. sadece 1 ile 2. vites arası boştur.diğer durumlarda (örneğin 4. vitesle 3. vites arası) bir dişliden diğerine geçer. Arada boş yoktur. Bu nedenle özellikle vites düşürürken motor devri çok önemlidir.
Genelde vites geçmeme sorunu sebebi şudur, mesela yavaşlıyorsunuz, vites de 5 de olsun, frenleme yapıp durup 5 de kalan vitesi çat çat çat diye duran motorda 1. vitese indirmek sağlıklı bir yöntem değildir. Yani debriyajı sıkıp bir kerede 2-3 vites birden gerekmedikçe düşürmemek gerekir. Motor hız ve devrine göre birer birer sırayla vites düşürürseniz daha iyi olacaktır. çünkü birbirine uygun devirde şanzıman dişlilerinin geçişi daha kolay olacaktır.
Usta sürücüler vites düşürürken ve debriyaj sıkılıyken hafif gaz verme yöntemi kullanır. Yani düşen devri biraz yükseltip dişli devrini vites geçişine uygun hale getirirler ve şık diye vites geçişini yağ gibi yaparlar.
Birde trafikte durdunuz, vites boşta, diyelim 1. vitese atacaksınız geçmedi vitese!! Panik yok 2 yöntem var:
1- Motoru az hareket ettirin şöyle 30-40cm ilerlese kafi, vitese rahatça geçecektir. (bayırda zor)
2- Debriyajınızı yavaşça kavramaya kadar bırakıp yeniden sıkın ve yeniden deneyin. Vites büyük ihtimal şık diye geçecektir.
Mesleğim gereği işin teknik kısmını dilim döndüğünce ve bildiğim kadarıyla açıklamaya çalıştım. Hatam varsa affola, ustalarımız hatalarımı düzeltsin.
Herkese kazasız sürüşler dilerim.
-
cbr 250 vs nınja ne varsaa bu sınıfta nakavt eden yzf r25 malesef gecmıs olsun
-
grytamay adlı üyeden alıntı
cbr 250 vs nınja ne varsaa bu sınıfta nakavt eden yzf r25 malesef gecmıs olsun
geçmiş olsun kısmını anlamadım ben .s ne oldu r25 e bişeymi olmuş?
-
Fiyat 14.500 olmasa alıcaktım ulan bende :( bide lastik masrafı eklenince o kadar para çıkışmaz suan.
ama ileride alacagım tek motor mt-07'dir yakından gördüm böyle bi alet olamaz ya kırmızısı bide. of çektiriyor adama. ninja 250 sl baslayıp ona geçicem kısmetse.
-
-
rodaji bitiren arkadaşların bence şanzıman konusuna açıklık getirmesi gerekiyor. benim gibi rodajı devam eden arkadaşlar ne dese boş diye düşünüyorum.dünde söylediğim gibi benim vites geçişlerinde sıkıntım yok 5. vites geçişinin hissizliği haricinde. o hissizlikte 4ten 5 e çekince var.6dan 5e düşerken hissediliyor.
-
Arkadaşlar motor kmde kaç yakıyor bilgisi olan varmı
-
I_Know adlı üyeden alıntı
Merhabalar
Benim şöyle bir sıkıntım var... 10 gün kadar oldu motorumu alalı ve 3-4 defa başıma geldi. Bilirsiniz vites göstergesi normal koşullarda boşta iken - (tire) olarak görünür. Vites değiştirirken hangi aralıkta oluyor hatırlayamıyorum. Göstergede ne tire işareti var ne de rakam. Gösterge bomboş bekliyor ve sıkıntı bundan sonra başlıyor. Vites pedalı kilitleniyor. Ne vites artıyor ne azalıyor ne de boşa alabiliyorum. Yaklaşık 10-15 saniye boyunca bomboş göstergeyle bakışıp bekleşiyoruz. (Boş derken sadece vites göstergesi boş diğer bütün herşey normal, motor çalışmaya devam ediyor) Derken göstergede vites durumu beliriyor ve pedaldaki kilitlenme açılarak herşey normale dönüyor. Bu durum bir keresinde yoğun trafikte araçlar içinde oldu ve beni zor durumda bıraktı. Yarın servise soracağım bu durumu. Bunun sebebi ne olabilir, daha önce başına gelmiş olan var mıdır, yada bir hata yapıyorumda mı bu şekilde oluyor?
benim az evvel başıma geldi ama 15 saniye falan sürmedi 3 saniye falan sürdü sanırım 2 den 3 e atarken oldu yanlış hatırlamıyosam ama debriyajı sıkıp vites değiştirince hemen vites belirdi yarın uzunca motorları kullanacaz tekrar başıma gelirse haber ederim bende servisten bilgi alırım sıkma canını düzelir herşey
-
Bu konuda vites dusumunu uygun hız devırle yapmak ve bazen hafif gaz vermek gerekli.
Bu motosiklette gösterge olduğu için durumu görüyoruz halbuki bütün motorlarda aynı durum geçerlidir.
Açılmış pek çok konu vardır bunla ilgili.
-
Motoru durdugunuz yerde debriyaji tek seferde sıkıp bir kac kez ust uste vites degistirirseniz, sanziman dislileri birbirine tam oturmayabilir. Dolayisiyla motor tam olarak durmadan hareket halindeyken vitesi 1 e almak daha dogru olur veya durduysanizda her vites degisiminde debriyaji yarimda olsa bırakıp sıkmaniz gerekir.
Sonuç olarak bu bir problem değil, sıralı şanzımanin yapisindan kaynaklanan ve her motor da olan bir durumdur.
ayni sekilde motor durdugu yerde debriyaji tek bir kez sıkıp ust uste vitesleri yukseltmeye çalışın aynı durum söz konusudur.
Daha teknik bilgiye sahip olan biri eksigim veya yanlisim varsa duzeltebilir, bende daha iyi ogrenmis olurum.
My bike, my world, my rules. . .
-
-
Şanzıman sorunu bende var kullanarak alışıyosunuz ben yavaşlarken vites küçültüyorum hiç bi sorun kalmadı
-
JayJay_001 adlı üyeden alıntı
Motoru durdugunuz yerde debriyaji tek seferde sıkıp bir kac kez ust uste vites degistirirseniz, sanziman dislileri birbirine tam oturmayabilir. Dolayisiyla motor tam olarak durmadan hareket halindeyken vitesi 1 e almak daha dogru olur veya durduysanizda her vites degisiminde debriyaji yarimda olsa bırakıp sıkmaniz gerekir.
Sonuç olarak bu bir problem değil, sıralı şanzımanin yapisindan kaynaklanan ve her motor da olan bir durumdur.
ayni sekilde motor durdugu yerde debriyaji tek bir kez sıkıp ust uste vitesleri yukseltmeye çalışın aynı durum söz konusudur.
Daha teknik bilgiye sahip olan biri eksigim veya yanlisim varsa duzeltebilir, bende daha iyi ogrenmis olurum.
Aynen dediğin gibi ekleyecek birşey yok
ver gazı... ver çoşkuyu
-
İlk aldığım da doldurduğum depoyu dün tekrar doldurdum. 11,32 Lt ile 49,69'TL ye doldu... 311 km gitmiştim. 7.000 devri mümkün mertebe geçmedim. Arada yüklendiğim oldu.
Dolayısıyla bendeki ilk tüketim verileri şu şekilde...
Lt / 100km: 3,64 Lt
Km / Lt: 27,47 Km
TL / Km: 15,97 Kuruş
Yol bilgisayarıdaki Lt / 100km verisi ise 3,9 göstermekteydi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)