Ben kapanmış halde aletin canı burnunda ancak 145 görebilmişken mustafa abi senin arkandan ağzım sulanmadı değil hani kazasız belasız bin inşallah
Ben kapanmış halde aletin canı burnunda ancak 145 görebilmişken mustafa abi senin arkandan ağzım sulanmadı değil hani kazasız belasız bin inşallah
Bugün hafif yüklendim.
https://www.youtube.com/watch?v=jFMJ...ature=youtu.be
Arkadaşlar herkese merhaba.
Uzun süre önce ara vermek zorunda kaldığım motor tutkuma mavi R25 ile geri dönüş yaptım.
Başlığı ilk sayfasından itibaren sıkılmadan tek tek okudum.
Zamanla elimden geldiğince ve tecrübem yettiğince bende bilgi paylaşımında bulunmak ve bilgilerinizden istifade etmek isterim.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim, tekeriniz düz bassın.
Hayırlı olsun SuleymanE. Aramıza hoşgeldin.
Teşekkür ederim ozzzzz80. Başlık altındaki paylaşımları çok beğendim.
Bende kısaca yakıt tüketimi hakkında paylaşımda bulunayım, motorum henüz 164 km de. Rodajda olduğu için nazik kullanıyorum ve 7 bin devri hiç geçmedim. ani hızlanmalardan kaçınıyorum, vites geçişlerini 5-6 bin devir bandında yapıyorum.
Bu kullanım şartlarında benim yakıt tüketimim yol bilgisayarında 4.1/100km gösteriyor.
Bakalım zamanla ortalama kaça düşecek merak içerisindeyim
Motor harika arkadaşlar ya. Her binişimde ayrı bir zevk alarak iyi ki almışım diyorum. Bugün ilk defa iki araç yanından kısa mesafe ivmelendim ve gaz tepkisi, dozu her şeyi yerli yerinde. Bir diğer konu da vibrasyon yok denecek kadar az. O kadar yumuşak bir sürüşü var ki kayıyor sanki. Hele benim gibi önceki aracı Atv olan biri için bulutların üzerindeymişim gibi. :D Bir soru sorayım, yüzey temizliği için ne kullanmamı tavsiye edersiniz? Çizmeyecek vs.. Ve tabii ki çamur temizliği için.
Basınçsız su, cilalı oto şampuanı, yumuşak sünger yada mikrofiber yıkama eldiveni..
Basınçlı su ve oto yıkamalarda olan hazır köpükleri kullanmayın.. Mümkün olduğunca kendiniz yıkamaya çalışın hocam.. Magiuars hızlı cila var sprey şeklinde her yıkamadan sonra sıkarak uygulayın.. Bu şekilde temiz ve bakımlı olur.. Ayrıca zincir bakımı ve temizliği yapıp yağlamayı unutmayın belirli km'lerde..
[QUOTE=JayJay_001;3573681]Bende buraya kendi yorumu mu ekliyeyim. almayi dusunen arkadaslar bunu da okusun.
R25 ten once cbr 250r kullaniyodum. Misalen konusmuyorum yani. Cbr 250r ile r25 yan yana calistirdiginizda r25 in rolanti de ki sesi bile cbr in sesini bastırıyor. Yola ciktiginizda da bu durum değişmiyor. Cbr tır tır yaparken r25 gür gür ediyor. Ses olarak Cbr eger 250 likse r25 400-500 cc gibi hissettiriyor. Altinizda daha büyük bir motor varmış gibi bir his veriyor = daha fazla keyif.[COLOR="Silver"]
hocam ses işi tamamen kişisel bi zevk.
sen gür gür seversin ben tır tır.
tekrardan belirteyim, bana göre r25 in orjinal egzoz sesi cbr dan kötü.
boş bi camsil şişesinin içine gaz yağı doldur, motoru komple gazla. 2 dk dursun. Daha sonra basınçlı suyla güzelce yıka {Basıçlı suyu 30 cm den fazla yakından sıkma. } sonrada jilalı oto şampuan ile 1 kez yıkasan yeter. Mikrofiber bez yada güderi ile kurula. ilk aldığındaki gibi olmazsa gel yüzüme tükür
Not ettim hocam teşekkürler. Şu an off konumda brandalı tutup güneşli havada sürdüğüm için sadece toz var. Sadece alt bölümlerde biraz çamurlanma olmuş, yarın iş dönüşü bir bakayım diyorum. Cilalı oto şampuanı güzel bir fikir. Ön sperliğim biraz çizilmiş nedense brandadan mı acaba tam anlayamadım. Dalga dalga olmuş. Toz sandım önce ama çıkmadı.
@dolphin_star sağol hocam. Bahçe hortumu kullanabilirim şu an sadece alt bölümlere. Mikrofiber bezle de durulamak iyi olur, evet.
Inşallah aynı özeni ileride de gösterebiliriz. Malum, bu işler ilk heyecan geçince unutulmaya başlıyor.
Sürüş olarak alıştım gibi, vites geçişlerim yumuşaklaşmaya başladı ama şu düşük devirlerde stop edeceğim korkusu içimi kemiriyor bazen. Özellikle şehir içi 10-15 le bir trafiğe giriyorum, dursam olmaz durmasam olmaz gaz da veremiyorum iğrenç bir duygu. Bu durumlarda ne tavsiye edersiniz? Aynı durumu yavaş dönüşlerde de yaşıyorum. Aşırı düşük devirli durumlarda biraz gaz verip debriyajı mı hafifçe sıkmalıyım yoksa yine gaz verip ön frenle mi motoru tutmalıyım? Bu konuyu da halledersem içim rahatlayacak.
Bir arkadaş düşük devirde yüksek viteste kullan stop etmez demişti ama ne kadar doğru tam kestiremedim. Şehir içi sürüş videoları izlemedim hiç, izlesem aslında iyi olacak. Dur kaklar vs..
Hocam şu şekilde yapın.. 1. Veya 2. Vites hızınız 40'ın altında olduğunu düşünün ve devriniz düşük.. Dönüş yapıcaksınız debriyaj oyunu yapın.. Yani hafif yarım debriyaj kullanın gaz tepkisini yumuşatın.. Kontrol yinede sizde olsun.. Debriyaja tam basıp motor kompresyonunu tamamen kesmekten daha iyi.. Alışana kadar bu şekilde devam edin.. Çok fazla yarım debriyaj kullanmak sakıncalı olsada debriyaj balatası için şu an sizin kaza yapıp düşmenizden önemli değil.. Bu şekilde bolca pratik yapın.. Daha sonra gaz tepkisine alışınca çözeceksinizdir..
Valla yamaha da bana sorduklarında debriyajı biraz önde ayarlatmıştım ve 1. viteste kalkışlarımda şu an çok faydasını görüyorum. 1 parmağımı elcikle debriyaj kolu arasında bırakıyorum o seviyeden yavaş yavaş gazla beraber bırakıp yumuşak kalkıyorum. buna alıştım gibi. Gazı da hafif veriyorum, güzel oluyor. Debriyajı hiç denemedim dönerken ya da çok yavaşlarken ondan oluyor sanıyorum. Gazı neredeyse tamamen kesmiş oluyorum 15-20 ye düşüyor hızım hemen bir yalpalıyor motor stop edecek gibi oluyor o halde debriyajı hafifçe sıkmak gerekiyor demekki. Şöyle bir düşününce mantıklı geldi, çok teşekkürler yarın sakin bir yerde denemeler yapayım.
Arkadaşlar gece gece bütün tadım tuzum kaçtı, 48 saat boyunca motorun kontağını çevirmedim şehir dışındaydım. (motorumu kapalı garajda muhafaza ediyorum)Motorumu çalıştırıp 1.vitese attığım anda istop etti ve bunu hararet göstergesi 2.cizgiye gelene kadar yineledi. Bu motor ilk motorum olduğundan cahilliğimi göz ardı edin, moturu uzun zaman çalıştırmadıktan sonra direk çalıştırıp vitese atmak böyle bir sorun yaratır mı ? Rölantide 30-40sn beklemem mi lazım ? Yoksa sadece bana mahsus bir durum mu ? Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler, iyi forumlar.
Ben motoru 600km dir ikinci cizgiyegeldikten sonra vitese atıp kalkıyorum ve istop ilealakalı bi problemyaşamadım.muhtemelen motor tam ısınmadan vitese gectiği için yapıyo olabilir. Zaten ikinci çizgiye gelmesi 2-3 dakika alıyo maksimum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------
Bu arada arkadaşlar istanbul anadolu yakasında lastikleri deiştirtebileceim yer ile alakalı tavsiye verebilecek varmı. Lastikleri motolastik ten alıp taktırmak istiyorum rodaj biter bitmez. Şimdiden teşekkürler.
Aynısını cbr250'nin de yaptığı oluyordu.. Bazen ışıklarda beklerken debriyaja basıldığı anda stop eder kalırdı.. Sorunun depo tam dolu olduğu için yaptığını söyleyenler olmuştu.. Ayda 1-2 sefer yapardı böyle.. Siz yinede bir servisinize sorun derim hocam.. Yalnız çok büyük bir arıza olacağını düşünmüyorum.. İçiniz rahat olsun..
Yarın müsait bir zamanımda götürüp nedir ne değildir detaylı bir şekilde öğrenip buraya yazarım, teşekkürler.
Bu arada motor daha 123 kmde rodajı kitapçığa uygun yapılıyor
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)