Merhaba, R25 almayı planlıyorum ama 25900kilometrede, bakım ışığı da yanıyordu fark ettiğimde, en kötü ihtimalle motorun ağır bakımı ne kadar tutar? Ve bana ne masraflar çıkabilir?
Merhaba arkadaşlar sıfır r25 alarak aranıza katıldım hemen rosso2leri ve koruma takozlarını sipariş ettim. Kağıthane - Okmeydanı civarında kazıklamadan iyi işçilik yapan dükkanlar arıyorum. Var mı bir bildiğiniz yer? Bir de ortalama lastik değişim ücreti ne kadar olur?
Hayırlı olsun. Lastik değişimi max.100 TL' ye patlar. Eğer sadece lastik değişimi için usta arıyorsan Yamaha servislerinde ya da motolastik.com dan aldıysan istinye motolastik te taktırabilirsin. Lastik dışında usta arıyor isen servis dışında yaptıracağın müdahalelerde garanti dışında kalacağını biliyorsundur umarım. Onun dışında ufak ufak R25 e dair tamir videolarına bakın derim. Garanti bittikten sonra fren hidroliği değişimini 12 TL'ye halletmek yerine işçilik dahil 100 TL' ye serviste halletmek zorunda kalırsın Tabi böyle işlerle uğraşmayı sevmiyorum dersen ayrı
Bugün hava 10 -12 derece gezindim motorla şehiriçi ama dur kalk yapmadım ağır ağır gezdim 30-40 km hızla.Garaja çektim motoru.Fan açtı direk durunca.Normalde hep 3 çizgi olan hararet 4 çizgiye ulaşmıştı.Bekledim fanı 1 dakika sonra 3 çizgiye düştü 2-3 dakika sonra fanı kapattı.Bende geldim hemen konuyu açtım.Motor 120 km de daha bu normal mi?Rodajdayım diye deviri çok arttırmıyorum zaten.
Anormal değil.
Eğer son km'leri düşük viteslerde sürmüşsen motorunun ısısı yükselir. Yavaş sürdüğün için rüzgarda bloğu soğutamaz.
Sonra parka etmek isteyince de o 1-2 derece fark ile termostatı ve fanı açar.
Soğutma sistemin soğutma işlemini beklemek ile iyi yapmışsın. Motor normal sıcağına kavuşunca termostat ve fan kapanır sende stop edersin.
He beklemezsen ne olurdu; bir şey olmazdı.Çünkü hava serin kısa sürede soğurdu.
Ama örneğin yazın hava daha sıcak ve üstüne motorda çok sıcak ve fan-termostat açmak üzere iken stop etmen çok iyi gelmeyebilir uzun vadede.
Suyun sıcak, yağ sıcak, blok sıcak, contalar sıcak. Bunlar tekrar ideal çalışma sıcaklığına gelmeden pat diye kapatıyorsun sitemi. Öyle düşün.
Eğer yüksek viteste ve biraz daha yüksek hızda sürseydin muhtemelen fan açmazdı.
Düşük motor devri ve rüzgar ile blok fan ve termostatı açacak kadar ısınmayacaktı çünkü.
1.viteste 30 sürmek ile 2. viteste 30 sürmek çok farklı.
bu aralar almayı planladığım KTM RC390 vardı fakat bir kaç konu okuyup motor bloğu sorunu görünce ister istemez tereddüt ettim alma konusunda, sonrasında yamaha kampanyası ile R25 ABS'li olanı mı alsam acaba diye de düşünmekteyim alternatif olarak, mantıklı mı sizce yamaha kampanyadan almak?
kaldı ki fiyatlar artık bu seviyeden aşağı da inmez sanırım?? ne yapsam bilemedim
inmez yaz geliyor zaten eylüle kadar gider bu.sonrasına ne olur onu bilemem ama ellerinde patlıcağı kesin.27ye ben almazdım açıkcası bence git cbr500 yada cb500 modellerine bak 30a falan veriyorlar en azından 500cc abs de var.kampanya var sahibindende satan dükkanları belirle arayıp konuş derim.
Burak hocam cevabin icin tesekkurler, daha once cbr500r bakmistim hatta baya begenmistim, aslinda amaca uygun motosiklet dedigin gibi, bugun hava yagmurlu oldugu icin usendim ve yorgunlugun verdi etkiyle de gidip tekrar bakmaktan vazgectim. Simdi hali hazirda elimde bir cub motosiklet var her yola vurdugum seviyorum kendisini de dag bayir bana misin demiyor.. hafta sonu dag bayir kismini cub ile cozuyorum zaten ama kurtkoy-florya arasi hergun olmasa da muhtemelen hafta ici bir iki kere gidis gelis yapacagim, surekli servisle gitmek insani çileden cikartiyor hergun 4 saat trafik.. toplu tasima kullansam neredeyse 3 saat suruyor.. hem hafta sonu da kullanirim, yakin mesafe sehirlere giderim hem de bazen işe gider-gelirim diye dusunerek a2 sınırında bulunan SS tipi motosikletlere bakiyorum, buna istinaden kafamda rc390 daha agir basiyordu fakat motor blok sorunlarini okuyunca tereddut ettim, 100 motordan biri sorunlu cikar oda bana denk gelir diye ama sanki gereksiz bir kuruntu yapiyorum cunku diger X motosikleti tercih ettigimde farkli ya da benzer bir sorunun basima gelmeyeceginin garantisi yok.. ninja alsam parca fiyatlari cok pahali, durduk yere yuksek meblağlar odemek istemem ama keyfi baskadir tabi ninjanin ona lafim olamaz.. bunlara ragmen SS modeli istesemde, yine de dedigin gibi rc390 alacagima cbr500r almak daha mantikli geldi bana da, ikinci elini kafaya takmiyorum her kör saticinin bir kör alicisi vardir bakalim..arastirmaya okumaya devam karar verene kadar
Konu basligini dagitmis gibi oldum, kusura bakmayin
R25'i olan neden düzgün kullanmıyor ?
ben varım hocam eşi benzeri yok ısınmadan hayatta basmam bileşaka bir yana r25 görgüsüz motoru r6 ve gösteriş meraklıları bu motora gerçekten bayılıyor.1 silindirli olsaydı yarı yarıya daha az satardı ama 2 silindir ve seste olunca satış durumları bu.10 kullanıcıdan 7si gerçekten motorun canını alıyor adam resmen içini kusuyor motora 2.eli de kıyamet kadar olduğu için 3 4 gün içinde istediği rakamıda verip satıyor.bindiği de yanına kar kalıyor üst devir çevirmek gerçekten aşırı zevkli çünkü.ben r25 hastası olsam hayatta 2.el r25 almazdım yada tanıdık arkaştan birinden satın alırdım.motor bloğuna eğer hastaysan mt25 öneririm mt25 sahipleri daha efendi kişiler çünkü.2.elde çok daha temiz motorlar mevcut
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------
valla benim hedefim rc390 idi.taki orange day test sürüşünde bu işten vazgeçene kadar.titreşim olayı çok fazlaydı pulsarıma göre ve öne aşırı yatıyorsun.gerçek ss kafasında yapılmış bir motor olmuş.her yere o şekilde gitmek istemedim fiyatıda işe katınca birde bu blok patlatma olaylarıda belirli bir seride gelince zaten direk vazgeçtim.sana dediğim motorda bu arada cb500r naked olanı fiyatından ötürü tavsiye ettim. eğer ss olsun dersen dediğin gibi cbr500rr ama onunda fiyatı özellikle yeni kasası 34 civarlarında.cb500r şu an 30a veriyorlar 2018 modelini sanırım fp motoru olarak bence gayet iyi bu piyasada.
Hocam dışarı da gezerken nerde R25 görsem hemen blok kısmına bakıyorum ve yağ kaçakları oluyor 10 tanesinden 7sinde.
Tamam gazlamak çok güzel bir histir ama canına okuyorlar ve fiyatlar deli gibi.
Sırf bu yüzden MT25 ya da CBR 250 almayı düşünüyorum.
İkisinden hangisinin yakıtı az ve parçası ucuz ise ( büyük ihtimal CBR250 ama araştırmam gerekli ) onu alacağım .
valla yağ kaçağı başka bir durum açıkcasıda hiç duymadım r25lerde böyle bir sorun.ben hep dikkat ederim eski pulsarımda vardı bu sorun ama usta halletmişti bunda öyle bir durumla karşılaşmadım.6.6 litre benzin tamamen fantezi.yada şu şekilde olur tapa gaz 10 20 30 km falan yol yaparsın 170 180 oranın ortalamsını falan söylüyorlardır sanırım.benim karma kullanım yerine göre abanıyorum vs 4.5 4.6 litre yol bilgisayarı alındığından beride sıfırlamadım.pulsarda tapa gaz gitmeme rağmen 3.5 3.7 falan yakıyordu bunda karma kullanımda 1 litre fark var.abanırsam 6litreyi geçmez.ekonomik sürersen 4 litrenin altına indirmen mümkün.ben son devirde ışık yanıp sönmeden atmıyorum cümlesi motordan ne kadar anladığınında bir gerçeği.ne alırsan al bu kafayla sürülürse zaten ondan hayır gelmez japonda olsa ingilizde olsa almanda olsa.işte cevabının yanıtını zaten arkadaşın vermiş malesef böyle sürülüyor bu cihaz
O yüzden insanın 2.el düşüncesi tamamen siliniyor.
Gerçi genel olarak 2.el alma durumu sıkıntılı ama km ne kadar az ise o kadar iyi diye düşünüyorum.
Yerine göre abanıyor derken mesela sadece araba sollarken mi abanmadan bahsediyorsunuz hocam ? Ben genel olarak abanıyorum ister CBF ister YBR ister olsun genellikle kullanırken abanarak kullandım.Yani 6 litreyi geçirmen imkansız diyorsunuz?
yerine göreden kastım araba sollarken,ışıklardan kalkış,baktım önüm boş abanıyorum gaza.yani genelde şehir içi kullanımı yapıyorum işe gidiyorum geliyorum 130 140 km hız yapıyorum bazen 160ı geçiyorum bazende 90 100 ile geliyorum gidiyorum yolun durumuna göre sürüyorum ama apaçilikte var tabiki.full bir trafik akışında 60 km hız ile gidiyorsam 5. 6.viteste seyrediyorum.tutup 3.vitese atabilirim ama bağırtmaya gerek yok ortada basıcağım bir yer yok.yani az yaksın diye bir çabam yok benim kullanımım bu şekilde.hızlı gitsem bile 13bin devir çevirmeye gerek kalmıyor zaten motor akıyor.motor soğukken gazlarsan sürekli üst devirleri gereksiz kullanırsan benzinde de güzel bir artış olur tabi.6 litreyi geçirmen mümkün 3.viteste 120 ile seyredersen bunda şaşırmaya gerek yok tabi.
Vitesleri mantıklı kullanırsanız o kadar korkmaya gerek yok.Yol bilgisayarım ort hiç 4.1 üstünü görmedim.Belki ben çok yavaş sürüyorum bilmiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)