Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4401

    Üyelik
    25 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    yzf r25
    Alıntı YZFR25R6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaptırmasaydın keşke motor senin sonuçta bu arada bunu ısıtmadanmı yaptı.
    yok hocam harareti ikiye getirdi ve ben anlamadan zaten motor ondaydı kökledi red line yaptı. motordan dumanlar çıktı kokular geldi. sonra işte bunun yapılması lazım subap başı buji başı yanması lazım dedi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4402
    mtunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Yzf-R25
    Alıntı rigadu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok hocam harareti ikiye getirdi ve ben anlamadan zaten motor ondaydı kökledi red line yaptı. motordan dumanlar çıktı kokular geldi. sonra işte bunun yapılması lazım subap başı buji başı yanması lazım dedi
    eski ustalardandır o sıkıntı yok

  3. #4403
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı rigadu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar r25 i sıfır alan arkadaşlar motoru ilk aldığınızda usta ilk çalıştırmada red line yaptımı ? yaptıysa bunun mantığı nedir bana yok subapların başı yancak; yok buji başı yancak deyip adam ilk çalıştımada boşta motoru kökledi varmıdır mantığı ?
    olmuşla ölmüşe çare yok, bundan sonra yaptırmazsın olur biter.
    Eski ustalar arabayı veya motosikleti tamir ettikten sonra deneme amaçlı bi redline yaparlarmış, bakalım nasıl çalışıyor zorlayınca yine sorun çıkacak mı diye. Sorun varsa tamirhaneden çıkmadan ortaya çıksın diye
    O zamanlardan kalan biriyse demek ki...

    Kafana çok takma, piston segmanları silindir yatağını normalden biraz fazla aşındırmıştır en fazla.
    Hiç değilse motor ısınınca redline sokmuş insaflıymış, çalıştırdığı gibi tapagaz yapmamış

    Şu andan itibaren sana düşen görev motorunun rodajını itinayla yapmak. 7 bin devri geçmemeye gayret et, bol bol vites değiştir, vites dişlilerin iyice alışsın.
    Motorunu çalıştırdıktan sonra da en az 2-3 dk veya hararet en az 2 diş olana kadar yola çıkma.

  4. #4404

    Üyelik
    25 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    yzf r25
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olmuşla ölmüşe çare yok, bundan sonra yaptırmazsın olur biter.
    Eski ustalar arabayı veya motosikleti tamir ettikten sonra deneme amaçlı bi redline yaparlarmış, bakalım nasıl çalışıyor zorlayınca yine sorun çıkacak mı diye. Sorun varsa tamirhaneden çıkmadan ortaya çıksın diye
    O zamanlardan kalan biriyse demek ki...

    Kafana çok takma, piston segmanları silindir yatağını normalden biraz fazla aşındırmıştır en fazla.
    Hiç değilse motor ısınınca redline sokmuş insaflıymış, çalıştırdığı gibi tapagaz yapmamış

    Şu andan itibaren sana düşen görev motorunun rodajını itinayla yapmak. 7 bin devri geçmemeye gayret et, bol bol vites değiştir, vites dişlilerin iyice alışsın.
    Motorunu çalıştırdıktan sonra da en az 2-3 dk veya hararet en az 2 diş olana kadar yola çıkma.
    hocam tabiki oldu bitti yapcak birşey yok. ben sadece teknik bir bilgi olarak öğrenmek maksatlı açtım konuyu. peki sizde böyle birşey oldumu? sadece ben bunun mantığı varmıdır diye öğrenmek amaçlı kurcalıyorum yoksa olan oldu zaten

  5. #4405
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı rigadu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam tabiki oldu bitti yapcak birşey yok. ben sadece teknik bir bilgi olarak öğrenmek maksatlı açtım konuyu. peki sizde böyle birşey oldumu? sadece ben bunun mantığı varmıdır diye öğrenmek amaçlı kurcalıyorum yoksa olan oldu zaten
    Valla ben karşılaşmadım. En azından ben motorun başındayken öyle birşey olmadı. Ben teslim almaya gitmeden önce öyle birşey yaptıysa da bilemeyeceğim benim yanımda yapmasına müsaade etmezdim zaten.

    Teknik bir izahati de yok bu olayın. Zaten satın aldığımız motosikletler montaj bitimi fabrikasında mutlaka çalıştırılır, tüm vitesler ve devir aralıkları kontrol edilir, kalite onayı aldıktan sonra teslimata gönderilir. Rodaj ise yeni olan motorun hareketli aksam parçalarının birbirlerine alışma evresinde fazla aşındırma oluşmaması, parçaların birbirine daha iyi alışması içindir.

    Teknik olarak kabaca açıklamam gerekirse; ne kadar üstün teknolojiyle üretilirse üretilsin her metal parçanın mikron düzeyinde bir yüzey pürüzlülüğü vardır. 2 metal yüzey birbirine sürtündükçe bu pürüzlerin tepe noktaları sürtme esnasında birbirini aşındırır. İlk aşınma evresinde bu sürtünme ne kadar şiddetli (yüksek devirde) gerçekleşirse aşınma da o kadar fazla olur.
    İşte bu nedenle rodaj(alıştırma) denen bir kavram var. Rodajda uzun süreli yüksek devirden kaçının denmesi de bu yüzdendir.

    Aslında birçok etken daha var bu konuda ancak ben kısaca değinmek istedim sadece.
    Yine diyorum, fazla kafana takma, sen rodajını itinayla yap, sürüşünü geliştirmeye yönelik eğitimler alıp çalışmalar yap. Ekipmana yatırım yap ve mümkünse full ekipman kullanmaya gayret et.
    Uzun yıllar da keyifle kullan

  6. #4406

    Üyelik
    25 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    yzf r25
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben karşılaşmadım. En azından ben motorun başındayken öyle birşey olmadı. Ben teslim almaya gitmeden önce öyle birşey yaptıysa da bilemeyeceğim benim yanımda yapmasına müsaade etmezdim zaten.

    Teknik bir izahati de yok bu olayın. Zaten satın aldığımız motosikletler montaj bitimi fabrikasında mutlaka çalıştırılır, tüm vitesler ve devir aralıkları kontrol edilir, kalite onayı aldıktan sonra teslimata gönderilir. Rodaj ise yeni olan motorun hareketli aksam parçalarının birbirlerine alışma evresinde fazla aşındırma oluşmaması, parçaların birbirine daha iyi alışması içindir.

    Teknik olarak kabaca açıklamam gerekirse; ne kadar üstün teknolojiyle üretilirse üretilsin her metal parçanın mikron düzeyinde bir yüzey pürüzlülüğü vardır. 2 metal yüzey birbirine sürtündükçe bu pürüzlerin tepe noktaları sürtme esnasında birbirini aşındırır. İlk aşınma evresinde bu sürtünme ne kadar şiddetli (yüksek devirde) gerçekleşirse aşınma da o kadar fazla olur.
    İşte bu nedenle rodaj(alıştırma) denen bir kavram var. Rodajda uzun süreli yüksek devirden kaçının denmesi de bu yüzdendir.

    Aslında birçok etken daha var bu konuda ancak ben kısaca değinmek istedim sadece.
    Yine diyorum, fazla kafana takma, sen rodajını itinayla yap, sürüşünü geliştirmeye yönelik eğitimler alıp çalışmalar yap. Ekipmana yatırım yap ve mümkünse full ekipman kullanmaya gayret et.
    Uzun yıllar da keyifle kullan
    saol hocam bilgilerin için. artık rodajın bitmesini bekliycez :D

  7. #4407

    Üyelik
    13 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Daha önce de konuşuldu ama bana garip geldiği için soruyorum.vites değiştirirken geçişler bazen çok sert oluyo bazen de o kadar sert olmuyo.özellikle ve genellikle 2 den 1 e atarken yaşıyorum. Sebebini bilen varmıdır. Kişisel bi hata mi yapıyorum diye merak ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------

    Ha bir de birden ikiye vitesi yükseltiyorum.geçiş olduktan sonra bikaç saniye icinde boşa düşüyor.bazen yapıyo bunu.sorun nedir tahmini olan var mı?

  8. #4408
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı peacemaker_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce de konuşuldu ama bana garip geldiği için soruyorum.vites değiştirirken geçişler bazen çok sert oluyo bazen de o kadar sert olmuyo.özellikle ve genellikle 2 den 1 e atarken yaşıyorum. Sebebini bilen varmıdır. Kişisel bi hata mi yapıyorum diye merak ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------

    Ha bir de birden ikiye vitesi yükseltiyorum.geçiş olduktan sonra bikaç saniye icinde boşa düşüyor.bazen yapıyo bunu.sorun nedir tahmini olan var mı?
    En başta şunu söyleyeyim, yamahanın vites geçişi halk tabiriyle biraz kemiklidir. Yani normalden biraz daha serttir. Ancak bu viteslerin iyi geçmediği yada takılma yapacak kadar sert olduğu gibi algılanmasın.

    Vites geçişlerinin rahat olması tamamen doğru motor devrini yakalamak ile olur. Bunun içinde doğru devirdeyken el ayak koordinasyonunun hızlı ve iyi olması gerekir. Genelde en büyük sorunu hep düşük viteslerde yaşar bazı arkadaşlar nedeni de bu viteslerde genellikle motor devrinin çok düşük olması diyebilirim.
    Zamanla tüm sorunlarınız el ayak koordinasyonunuz hızlandıkça, doğru devir aralıklarında seri şekilde hareket ettikçe bitecektir.

    Ayrıca motosiklet vites kutusu arabandan çok farklıdır. Arabada her vites önce boşa düşüp sonra dişliye geçer iken motosiklette sadece 1. ve 2. vites arası boştur, diğer tüm viteslerde vites boşa düşmez direkt diğer vites dişlisine geçer. Bu yüzden motor devri çok önemlidir.

    Senin sorununa gelirsek, özellikle 2. vitesten 1. vitese sorunsuz geçmek için;

    - vites geçişini motor tamamen durmadan biraz önce yani hala hareket halindeyken gerçekleştir.

    - hareket halinde ilerlerken geçişte de sorun varsa tam debriyajı çekip vites düşürecekken vites düşürmeden önce çok hafif aragaz ver. Yükselen motor devri sayesinde vites çok daha rahat geçecektir.

    - ayrıca vites yükseltirken çok yavaş hareket etmeyin, el ayak koordinasyonunuz biraz seri olsun. Yani gazı kesip debriyajı çekip vitesi yükseltip yeniden debriyajı bırakıp gaz vermeniz 1 saniye (men kötü 2saniye) sürmesi lazım.

    - vites geçişlerinde çok aşırı narin davranmayın, vitesin geçtiğinden emin olun, debriyaj çekiliyken ayağınızla yeterli miktarda kuvvet uygulayarak vites değiştirin. Kabaca azcık o vites pedalını depikleyin


    Benim verebileceğim tavsiyeler bunlar. Bunlara rağmen sürekli 2. vitesden boşa düşme problemi yaşanıyorsa servise uğramakta fayda var. vites dişlilerinde aşınma olmuş olabilir.
    Ahmetcan45 ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  9. #4409

    Üyelik
    21 Kasım 2015
    Motosikleti
    yamaha r25
    Beyler bugün bakım için bi motorcuya götürdüm burda yamaha bayisi yok aradım o motorcuyu söylediler ustada aradı dadaş bayisini yağ castrol ve motul var dedi onlarda castrol koyabilirsin dediler koyduriyimmi

  10. #4410

    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 Tracer
    Arkadaşlar Merhabalar Sizlere Bir Sorum Olacak. Mayıs 2015 Tarihinden Bu yana R25 Sahibiyim. Motorum Şuan 3200 Km'de. Geçen Cumartesi İşe Gittim Hiç Bir Sıkıntı Yok İken Akşam Çalıştırdığım Zaman Motorun Yağ Işığının Devamlı Yandığını Fark Ettim. Hemen Yağ Götergesine Baktım En Üst Seviyeye Kadar Doluydu. Tekrar Stop Ettim Yeniden Çalıştırdım Aynı Şekilde Işık Yanmaya Devam Ediyor. Hemen Yamaha Kardeşleri Aradım Ve Teknik Servise Olanları Anlattım. Hiç Bir Sıkıntı Olmadığını Getirin Bakalım Dediler. Bende Pek Güvenemedim Ve Ankara Baydar Motoru Aradım Ordaki Yetkili İse Yağ Pompasının Bozulduğunu Ve Sakın Hareket Ettirme Motor Kilitler Dedi. Az Öncede Otoport'ta Açılan İstanbul Yamahayı Aradım Oradaki Yetkili İse Bakım Zamanının Geldiğini Ondan Yandığını Söyledi. Ne Yağacağımı Bilemiyorum En Son Çare Çekici İle En Yakın Yamaha Yetkili Servisine Götüreceğim. Servise Kadar Sürsem Sıkıntı Olur mu Şuan Çok Tereddütte Kaldım. Konu Hakkında Bilgisi Olan Varsa Yardımcı Olursanız Çok Sevinirim.

    (Resim Temsilidir.)


  11. #4411
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı abdullah2410 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler bugün bakım için bi motorcuya götürdüm burda yamaha bayisi yok aradım o motorcuyu söylediler ustada aradı dadaş bayisini yağ castrol ve motul var dedi onlarda castrol koyabilirsin dediler koyduriyimmi
    Motorun garantiden çıkmasını umursamıyorsan koydur, motul iyi yağdır sorun çıkarmaz.

    Ancak servis kitapçığında yetkili bayii kaşesi olmazsa, 3 gün sonra da motorunda bir sorun yaşarsan motorun garanti dışı deyip geçerler.
    Sizin orda yamaha servisi var mı yok mu umursamazlar ona göre.
    Garanti sürsün istersen en yakın ildeki yetkili yamaha servisine gitmen lazım. Ben garantiyi umursamam dersen sorun yok. Bakımı istediğin yerde yaptırabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

    Alıntı by_krall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhabalar Sizlere Bir Sorum Olacak. Mayıs 2015 Tarihinden Bu yana R25 Sahibiyim. Motorum Şuan 3200 Km'de. Geçen Cumartesi İşe Gittim Hiç Bir Sıkıntı Yok İken Akşam Çalıştırdığım Zaman Motorun Yağ Işığının Devamlı Yandığını Fark Ettim. Hemen Yağ Götergesine Baktım En Üst Seviyeye Kadar Doluydu. Tekrar Stop Ettim Yeniden Çalıştırdım Aynı Şekilde Işık Yanmaya Devam Ediyor. Hemen Yamaha Kardeşleri Aradım Ve Teknik Servise Olanları Anlattım. Hiç Bir Sıkıntı Olmadığını Getirin Bakalım Dediler. Bende Pek Güvenemedim Ve Ankara Baydar Motoru Aradım Ordaki Yetkili İse Yağ Pompasının Bozulduğunu Ve Sakın Hareket Ettirme Motor Kilitler Dedi. Az Öncede Otoport'ta Açılan İstanbul Yamahayı Aradım Oradaki Yetkili İse Bakım Zamanının Geldiğini Ondan Yandığını Söyledi. Ne Yağacağımı Bilemiyorum En Son Çare Çekici İle En Yakın Yamaha Yetkili Servisine Götüreceğim. Servise Kadar Sürsem Sıkıntı Olur mu Şuan Çok Tereddütte Kaldım. Konu Hakkında Bilgisi Olan Varsa Yardımcı Olursanız Çok Sevinirim.

    (Resim Temsilidir.)

    http://s30.postimg.org/4xddzyoj5/motor.jpg
    Hocam eğer devir saati içerisindeki kırmızı yağ uyarı ışığı sürekli yanıyorsa motoru sakın sürme hatta çalıştırma bile. Yağ değişimi için dijital kısımda oil yazısı yanıp söner. o kırmızı uyarı ışığı motorun yağlama sisteminde bir sorun olduğuna işarettir. Yanlızca sensör arızası da olabilir ama bunu bilemezsin. Eğer sürmeye kalkarsan ve yağ pompası da bozulmuşsa servisin dediği gibi komple motor bloğuna zarar da verebilir.
    Kesinlikle motosikleti çalıştırma, motorunu yetkili servise bir araç ile götür.
    r48 bunu beğendi.

  12. #4412
    EsHero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2013
    Şehir
    Lefkoşa
    Motosikleti
    GSR 600 K6
    Yahu son zamanlarda ne kadar çok yağ problemi duyuyoruz bu motor hakkında. Yok yağlama dı yok yağ sensör bilmemnesi bozuldu..
    Hayır olsun bakalım.

  13. #4413

    Üyelik
    02 Ocak 2016
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    klr650-R25-600RR
    Alıntı by_krall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhabalar Sizlere Bir Sorum Olacak. Mayıs 2015 Tarihinden Bu yana R25 Sahibiyim. Motorum Şuan 3200 Km'de. Geçen Cumartesi İşe Gittim Hiç Bir Sıkıntı Yok İken Akşam Çalıştırdığım Zaman Motorun Yağ Işığının Devamlı Yandığını Fark Ettim. Hemen Yağ Götergesine Baktım En Üst Seviyeye Kadar Doluydu. Tekrar Stop Ettim Yeniden Çalıştırdım Aynı Şekilde Işık Yanmaya Devam Ediyor. Hemen Yamaha Kardeşleri Aradım Ve Teknik Servise Olanları Anlattım. Hiç Bir Sıkıntı Olmadığını Getirin Bakalım Dediler. Bende Pek Güvenemedim Ve Ankara Baydar Motoru Aradım Ordaki Yetkili İse Yağ Pompasının Bozulduğunu Ve Sakın Hareket Ettirme Motor Kilitler Dedi. Az Öncede Otoport'ta Açılan İstanbul Yamahayı Aradım Oradaki Yetkili İse Bakım Zamanının Geldiğini Ondan Yandığını Söyledi. Ne Yağacağımı Bilemiyorum En Son Çare Çekici İle En Yakın Yamaha Yetkili Servisine Götüreceğim. Servise Kadar Sürsem Sıkıntı Olur mu Şuan Çok Tereddütte Kaldım. Konu Hakkında Bilgisi Olan Varsa Yardımcı Olursanız Çok Sevinirim.

    (Resim Temsilidir.)

    http://s30.postimg.org/4xddzyoj5/motor.jpg
    sakın ama sakın çalıştırma . ne olduğu belli olmaz riske girme. garantili motorun sorunu çözülür ama bi motoru yeniden beklemek var bi de pompoyla hortumun değiştirilip gönderilmesi var. sakın çalıştırma bile .

  14. #4414
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Zaten yağ ikaz lambası yandığında ne yapılması gerektiği de R25 kullanıcı el kitabında açıkça belirtilmiş:
    Bir sorun yaşadığınızda motorla verilen el kitapçığından faydalanmanızı da öneririm.

    İlgili kısmın resmini paylaşıyorum:

    r48 bunu beğendi.

  15. #4415

    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 Tracer
    SuleymanE , r48 Çok Teşekkür Ederim Arkadaşlar. Çekici Ayarladım Yamaha İstanbul Otoporta Götüreceğim Motoru. İnşallah Kullanıcı Hatası Vs. Demezler.

  16. #4416

    Üyelik
    02 Ocak 2016
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    klr650-R25-600RR
    Alıntı by_krall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SuleymanE , r48 Çok Teşekkür Ederim Arkadaşlar. Çekici Ayarladım Yamaha İstanbul Otoporta Götüreceğim Motoru. İnşallah Kullanıcı Hatası Vs. Demezler.
    bakımlarını yetkili serviste yaptırdıysan hiç bir sorun çıkmaz. ha oldu oldu kıllık yaptılar olmaz ya bir sıkıntı çıkartırlarsa ara yamahayı direk veya başka servise çektir.

  17. #4417
    Knight_eagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Honda İnnova ANF-125/ Yamaha YZF R25 Race Blu 2016
    Arkadaşlar daha önceki sayfalarda 2016 model mavi renk alan arkadaşlar yazdı ama malum sitede bir ilan var.Aradım görüştüm ellerinde 1 adet kaldığını söylediler.Mavi renk katologtaki gibi yeni stiker uygulanmış hali.Bayilerde yeni stikerli halinle gören arkadaşlar var mı ? yoksa bu ilanda bir gariplik mi var?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81121358/detay

  18. #4418
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı by_krall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SuleymanE , r48 Çok Teşekkür Ederim Arkadaşlar. Çekici Ayarladım Yamaha İstanbul Otoporta Götüreceğim Motoru. İnşallah Kullanıcı Hatası Vs. Demezler.
    Rica ederim hocam, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
    Bu arada yağ tam olduğu halde durup dururken yağ ikaz ışığının yanmasını kullanıcı hatasına bağlayamazlar. Eğer bakımların eksiksiz şekilde yetkili serviste yapıldıysa sen rahat ol. Oldu ki kullanıcı hatası dediler bu durumu hemen kabullenme, r48in de bahsettiği gibi başka çözümler ararız. Her şey kullanıcı hatasına girecekse biz niye garantili diye sıfır motor alıyoruz değil mi?

    İnşallah büyük bir sorun yoktur ve en kısa zamanda motorun garantiden onarılır.

    Gelişmelerden bizleri de haberdar etmeyi unutma.
    r48 bunu beğendi.

  19. #4419

    Üyelik
    21 Kasım 2015
    Motosikleti
    yamaha r25
    Kardeşim castrol koyun diyen yamaha bayisi dadaş yağ filtresinide onlar yolluo zaten

  20. #4420

    Üyelik
    13 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En başta şunu söyleyeyim, yamahanın vites geçişi halk tabiriyle biraz kemiklidir. Yani normalden biraz daha serttir. Ancak bu viteslerin iyi geçmediği yada takılma yapacak kadar sert olduğu gibi algılanmasın.

    Vites geçişlerinin rahat olması tamamen doğru motor devrini yakalamak ile olur. Bunun içinde doğru devirdeyken el ayak koordinasyonunun hızlı ve iyi olması gerekir. Genelde en büyük sorunu hep düşük viteslerde yaşar bazı arkadaşlar nedeni de bu viteslerde genellikle motor devrinin çok düşük olması diyebilirim.
    Zamanla tüm sorunlarınız el ayak koordinasyonunuz hızlandıkça, doğru devir aralıklarında seri şekilde hareket ettikçe bitecektir.

    Ayrıca motosiklet vites kutusu arabandan çok farklıdır. Arabada her vites önce boşa düşüp sonra dişliye geçer iken motosiklette sadece 1. ve 2. vites arası boştur, diğer tüm viteslerde vites boşa düşmez direkt diğer vites dişlisine geçer. Bu yüzden motor devri çok önemlidir.

    Senin sorununa gelirsek, özellikle 2. vitesten 1. vitese sorunsuz geçmek için;

    - vites geçişini motor tamamen durmadan biraz önce yani hala hareket halindeyken gerçekleştir.

    - hareket halinde ilerlerken geçişte de sorun varsa tam debriyajı çekip vites düşürecekken vites düşürmeden önce çok hafif aragaz ver. Yükselen motor devri sayesinde vites çok daha rahat geçecektir.

    - ayrıca vites yükseltirken çok yavaş hareket etmeyin, el ayak koordinasyonunuz biraz seri olsun. Yani gazı kesip debriyajı çekip vitesi yükseltip yeniden debriyajı bırakıp gaz vermeniz 1 saniye (men kötü 2saniye) sürmesi lazım.

    - vites geçişlerinde çok aşırı narin davranmayın, vitesin geçtiğinden emin olun, debriyaj çekiliyken ayağınızla yeterli miktarda kuvvet uygulayarak vites değiştirin. Kabaca azcık o vites pedalını depikleyin


    Benim verebileceğim tavsiyeler bunlar. Bunlara rağmen sürekli 2. vitesden boşa düşme problemi yaşanıyorsa servise uğramakta fayda var. vites dişlilerinde aşınma olmuş olabilir.
    Ilgın ve bilgiler için teşekkür ederim suleymanE ...geçişler tepik deneyeyim .daha dikkat edeyim umarım bi yıpranma yoktur...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)