Öncelikle merhaba.. Yamaha r25 kullanıcısıyım. ilk bakıma girene kadar anlık yakıt tuketim göstergesi 4.0 5.0 6.2 gibi artıp azalırken. bakımdan sonra 40.0 dan azalarak gidiyor. Neden oluyor bu. Nasıl düzeltebilirim.
Öncelikle merhaba.. Yamaha r25 kullanıcısıyım. ilk bakıma girene kadar anlık yakıt tuketim göstergesi 4.0 5.0 6.2 gibi artıp azalırken. bakımdan sonra 40.0 dan azalarak gidiyor. Neden oluyor bu. Nasıl düzeltebilirim.
Ben sîfır tercih ediyorm ilk motorumda öyleydi ama bu tercih meselesi tabi simdilik 400 tl ye bi kask aldm beni idare eder memnunum yani
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------
Öncelikle teşekkür ederim bildiğim şeyleri söylediğin ve hiçbir konu da aydınlatmayıp küstahça konuştuğun için.
Dövizle doğru orantılı arttığını zaten biliyorum tekrar okursan, ülkenin durumu derken ondan bahsetmiştim.
Son zam diye bir şey demedim neyin 500 lirasını atıp tutuyorsun anlamadım. R25 alma zaten yürütemezsin falan ? Benim ne alıp almayacağıma yorum hakkını sana kim verdi ?Yok 125i de yürütemez mişim de bilmem ne. Tanımadan durumumu bilmeden saçma sapan konuşan konuyu oraya buraya çeken ne kadar boş insan var. Bilgin olsun r25in grenaj fiyatları r125 in 3te 1 i kadardı ve gayet te idare ediyordum. İlk fiyatından bu fiyatına kadar olan çizgiden beri yakından takip ediyorum.
R25 in de karaborsaya düştüğü lafını kendimden başka kimsede duymadım 2. el ilanlarına bakınca zaten ne demek istediğimi anlarsın fiyatlardan ve bayilerdeki yetersizlikten.
Ben buraya bilmeyip öğrenmek adına bir şeyler soruyorum ve her defasında böyle egolu çok bişey bildiğini sanan şebeklerle karşılaşıyorum. Bi insan bütün cevabında mı saçmalar da hiç bir bilgi vermeden soruyu ezmeye çalışır. Böyle insanlar yüzünden motorcu ismi kirleniyor. Özür dilerim forumda bundan bahsettiğim için ama demeden edemezdim.
Bu forumda bu tiplerden çok var.İnsanca sorulan sorulara karşılık soru dışında hadsizce egolarının ahengine kapılarak klavye başında yazabiliyorlar.Böylelerini itin gözüne sokcaksın ki klavye başında böyle yazabilme haddini bulamasınlar.
Slm r25 kullanıcıları pilot Power 3 kullananınız varmı fikrinizi alman lazım tşk.
bak güzel kardeşim bu senden alıntı:
mesajını bu sabah 02:43 te yazmışsın.... demek ki kasıt ettiğin şey son zam! son yapılan zam ne kadar 500 lira... hmmmm peki..
1 ay önce ön sağ veya sol grenaj ne kadar dı R25 te 265 TL işçilik ile beraber 325 TL... ne oldu Euro artınca onunda fiyatı arttı...
yine geldik son zam muhabbetine. demek ki benim Türkçemde sıkıntı yokmuş.
Bunu netleştirdiğimize göre gelelim diğer yazdıklarına....
Küstahlık? 500 lira zam ile motorun ulaşılamaz bir hale geldiğini sen söylüyorsun. ben senin adına karar vermiyorum. yani malumu ilan ediyorum. bunun adı küstahlık değil doğruyu söylemek... 500 liranın bütçene dokunduğunu sen söyleyince problem yokta, bak bunu demişsin dediğimde neden gurur meselesi yapıyorsun? madem bu konuyu gurur meselesi yapacaksın neden 500 liranın bu kadr ağır olduğunu anlatmaktan çekin miyorsun?
tamam bu faslı da geçelim...
karaborsa lafını duymadı veya okumadıysan bu forumda bunun tek anlamı var forumu takip etmiyorsun. bu konuda da bana kızmaya hakkın yok. okumak istedin de ben veya bir başkası mı engel oldu?
bunu da geçelim...
2nci el fiyatlarına bakınca saçmalığı genelde arz talep mantığını bilmeyen arkadaşlar tarafından söyleniyor. olabilir. herkes iktisat okumuş olmak zorunda değil. lakin az olan şey kıymetlidir. en önemlisi herkes istediği fiyattan istediğini satar veya alır... bunu karaborsacılık olarak nitelendirmeye kalkan bir arkadaş daha çıktı bu forumda uzun uzunnnnn yazıldı çizildi...... alakası yoktur denildi...
okumadığın için haberin yok. bu kısmı da aydınlattık mı?
en önemlisi ben senin neyi ne kadar okumayı ve anlamayı becerdiğini bilemem. sana normal bir forumcu gibi muamele ettim. buna hiç bozulma
bu kısmı da geçtik...
tanımam veya durumunu bilmem gerekmiyor... eğer kalkıp bir yerde ben 500 lira bana fazla gelir diyorsam bu gayet açık bir şekilde diğer forum sakinlerince anlaşılır ve bana döner derler ki: arkadaş 500 lira bütçeni sarsıyor ise falanca şeyden uzak dur bak bunun parça fiyatları da şöyle... 500 lirayı düşünürken 1500 lira masraf çıkabileceğini de hesap et. cürmün kadar yer yakmaya çalış. buna bozulacak kadar ahmak isem, kimse bana laf anlatmak ile uğraşmaz... bak ben sana açıklama yapıyorum ki neyi hangi ruh hali okuduğunu bir daha düşün diye.
bir de kalkıp teşekkür etmişsin bildiğin şeyleri yazdığım için. önemli değil kardeşim. istersen yine yazarım elime yapışmaz... aslında farkında olmadığın ilk verdiğim cevapta yazdıklarımın tamamı senin iyiliğin için idi. r25 yakıyor, parça fiyatları kawasaki kadar olmasa da pahalı, motor piyasa da yok, döviz oynuyor, bir zam daha yer.... okusa idin bütün bu ana fikirler çıkardı. hatta motoru işletemezsin de dememişim zaten sana.... o anlam çıkıyor demişim. ben demişimde sen artık hangi ruh hali ile okuduysan validene sövmüşüm gibi hissetmişsin... o daha da yersiz olmuş.. hatta bak sen bu cümleden de biraz kasarsan alınganlık yapabilir gerçekten küfür etmişim gibi sinir krizine girebilirsin. aynı cümleyi bir daha gülerek oku? ahaaa küfür etmemişim dimi? tebrikler...
güzel kardeşim benden alıntı yaptığın mesajı gözünle sakin bir şekilde okursan, sana küstahça? cevap vermediğimi görürsün... göremiyor isen yine bu benim sıkıntım olmaz çünkü niyetim o değildi.. ama küstahlık nasıl yapılır örneği aşağıdaki alıntıda mevcut! o alıntıya bakarak küstahlık ve terbiyesizlik nasıl yapılıyor fikir sahibi olabilirsin. bunun karşılığında terbiyesizlik yapan adama nasıl cevap veriliyor onu da okuyabilirsin
birincisi itin gözüne bir şey sokulmaz yiğidim. Z yerine T harfini dene ve bir daha oku? evet senin layık olduğun yer orası! neden?
1- okumayı bilmiyor sun!
2- okuduğunu anlamayı hiç bilmiyorsun!
3- "had" klavye başında bildirilmez. oyle olsa idi sen zaten bu edepsizliği yapamaz idin.
4- birilerine had bildirmeden önce senin "had" bilmen gerekiyor ki örnek olasın... diyeceğim lakin diyemiyorum çünkü Z yerine T ile okumak zorunda olan sensin.
5- bu kadarı şimdilik yeter. nasıl olsa gaza gelerek "son sözü ben söylerim hüleyn" tadında yazacaksın. bende boş vakitlerimde okuyup dalga geçmeye devam edeceğim... (uyarılmadım deme sonra) yok bir daha yazılanları okur."ulan keşke baştan okuduğumu doğru anlasaydım da şu mesajı yazmasaydım" diye düşünmeyi becerir isen seninle uğraşmam için malzeme vermeyeceksin bana. eh bu da güzel bir şey çünkü genç bir kardeşimizin daha nitelikli okuma ve okuduğunu anlama çabası gösterdiğini bilerek huzur? içinde hayatıma devam edeceğim...
şaka şaka huzur filan bulmayacağım ama senin adına sevineceğim o ayrı...
Motul 5100 motor yağı koydurdum bugün motora filtrelerini değiştirdik bir de iyi midir motul 5100 performans arttı sanki birden.
Evet baylar bayanlar, konu R25 konuyu dağıtmayın lütfen
R25 demişken her bindiğimde yeniden ayrı bir seviyorum motorumu. Eksikleri yok mu? elbet var... Hemen sayalım efenim:
- Artçı için çok rahat olmayan artçı selesi,
- Artçı tutamağı nerede? diye sordurtan arka tasarım
- Sadece bir marlboro light'ın sığabileceği kadar ufak sele altı bagajı
- Ah o nereyi gösterdiği belli olmayan şekli harika, işlevi facia aynalar.
Orjinal lastiklerine değinme gereği duymuyorum ben Rosso II lerde değiştirdim rahat ettim... Yoksa siz hala IRC de ısrar mı ediyorsunuz? Paranız elverdiği gibi ilk fırsatta mutlaka lastikleri değiştirin, sizde rahat edin...
Viraja yaklaşırken "eyvah, acaba bu sefer arka bırakacak mı?" demek yerine kontrayı verip süzülerek viraja girmek paha biçilemez...
Kaldı mı efendim başka eksisi? sanırsam kalmadı.
Ancak kontağı açıp marşa basınca, üzerine binip yola koyulunca, herşey bitiyor, geriye R25 mutluluğu kalıyor. Gaz tepkisi harika bir lineerlikte geliyor, motorun dengesi şahane, neredeyse viraja kendi girip çıkıyor. Ayrıca bugün şehir içi trafikte biraz canbazlık yapayım dedim, aralardan derelerden zorlanmadan yağ gibi geçtim.
Hepinize motorunuzla kazasız belasız mutlu günler dilerim.
R25 aldıysan mecburen o ırc değişecek. Perişanlık yahu o lastik. pekte pahalı bir yatırım değil aslına bakıldığında çünkü Aslına bakıldığında yapılacak yatırım hem malı hemde canı korumaya Yönelik. Artçı selesine gelince 250sl Den daha rahat
Aynalar ile pek sıkıntı yaşamıyorum nedense.
Sele altı bagajına gelince... Geldik bulamadık. Bagaj diye bir şey yok ki ss te de pek aramamak Lazım sanki
Ben bu motoru her denediğimde arka fren pedalı yerine ayağım boşa gidiyordu, bana çok küçük ve iç tarafta geliyordu. Doğru pozisyonda oturmama rağmen. Tabi ki dert edilecek bir şey değil ama, deponun çok içinde kalmış sanki .
Eksi olarak bunu ekleyebilirim bi kaç yüz km. deneyimim olmuştu zamanında.
Olsun hocam, sırf bindiğim motor diye yok sayamam eksilerini. Objektiflikten uzaklaşmış ve fanatikleşmiş olurum ozaman.
Her ne kadar SS de sayılsa, 250cc sınıfında daha güzel bagaj hacmi sunan yada artçı selesi daha konforlu motosikletler mevcut.
Örneğin bence artçı tutamağı olmaması büyük bir eksiklik. Başkası "ben artçı almıyorum" der eksiklik saymaz, ona da saygı duyarım.
Bir motosikletin dinamikleri ve dengesi ne kadar iyi olursa olsun, o motosikletin viraj kapasitesi; üzerinde gittiği asfaltın ve takılı olan lastiğinin kalitesi ile sınırlıdır.
Bu değişkenlerden asfaltı bizim değiştirme imkanımız olmadığından en azından lastiği en iyisinden seçin ki hem canınız hemde malınız güvende olsun.
Hocam daha önce kullandığınız motosiklet tarzı ve modeliyle alakalı olabilir. Bende birçok motosiklet kullandım ancak dediğiniz sıkıntıyı hiç yaşamadım R25 de. Ancak daha önceden cruiser tarzı motor kullanan birine çok ufak gelebilir, birşey diyemem, saygı duyarım.
Ancak 2-3 gün kullansanız çok rahat alışacağınıza da eminim. Açıkçası fren pedalı benim tam istediğim yerde ve dozajda
Kazasız belasız keyifli sürüşler, herkes iyi geceler...
Inazuma'ya arka çanta takmazsanız, değil o Malbora Light, kibrit bile sokamazsınız sele altına Bagaj altını dert etmeyin, artçı selesi gibi bir sorun varken
Ferhat deponun darlığından oluyor diye tahmin ediyorum kardeşim.. Duke 200 kullandım onda arka freni bulamadım.. Dizler depoyu tutunca dar olduğundan fren ayağa gelmiyor..
Bu arada yağlama yapmama sorunu vardı R25'te ne oldu o sorun var mı bir çözüm veya daha sonradan bir gelişme ?
Bir arkadaşım çok uzun süre yağ lambasının yanık kaldığını söyledi geçenlerde sormak istedim ?
Yağ ışığı sönme süresi sanırım yazılımıyla alakalı bir durum. Motor çalıştıktan sonra 1-2 sn içinde mutlaka sönüyor. Sanırım sensör yağlama yapıldığını anlayıp ikaz kapatma süresi bu. Bizim motorlar biraz aptal galiba, kafası geç basıyor sanırsam, "aaaa, yağlama varmış" deyip kapatana kadar 1-2sn geçiyor aradan
Eğer 4 - 5sn sonra sönüyorsa servise götürüp baktırmakta fayda var, normal bir durum değil.
Ayrıca ben motorumu çalıştırdıktan sonra ekipman giymeye vakit harcıyorum, buda 2-3dk durduğu yerde motorun ısınmasını ve bir güzel yağlanmasına vakit sağlıyor. Motor ısınmadan yola çıkmıyorum bu yüzden kafam bu konuda rahat.
Sizlere de tavsiyem motorunuzun uzun ömürlü olmasını istiyorsanız çalıştırdığınız gibi yola çıkmayın, hararet çizgisi en az 2 veya 3 çizgi olana kadar motorunuzun ısınmasını bekleyin arkadaşlar.
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)