Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
22 Ağustos 2015, 00:39
#3061
anlar1 adlı üyeden alıntı
Herkese kazasiz surusler bnm meslegim tamircilik forumu bi suredir takip edememistim ve gordumki bazi sorular birikmis ustaligimin ongordugunce aydinlatmak isterim,simdi ilk konu rodaj nasil yapilmali,en temiz rodaj ole servislerin dedigi gibi falan yapilmaz ornegin bn r25 sifir aldigimda servisteki usta sifatindaki cocuga bnde tamirciyim demedim anlamiyormusum bilgisizmisim gibi zar attim nelerine dikkat etmeliyim nasil rodaj yapmaliyim kitapta 7000 devri 1000 kmye kadar uzun sureli gecmeyin 1000 bakimindan sonra 1600 kmye kadar 8000 devri uzun sureli gecmeyin diyor dedim cocuk 300 km sakin sur sonra gazla dedi hasiktir len dedim icimden tabi ama ok dedim basimla tabiki,simdi gelelim nasil temiz rodaj yapilir konusuna,malum hepimiz uzun sureler para biriktirip sabirla bekleyip bu motorlardan aldik ve en iyi yagi kullanmak en iyi rodaji yapmak ve sorunsuz motorlarimza binmek isteriz ama biz bilmiyorsak ta ustalarimizda cogunlukla cahil bilgisiz yanlis yonlendirme yapiyorlar,en iyi rodaj motosikletimizin omrunu ve gazi actigimizda gaz tepkisine dogrudan etki eder,iyi rodaj ilk calistirmada motorumuzun hararet gostergesinin ikinci cizgiye kadar cikmasi beklenmeli bolelikle uzun sureli stop halinde tamamen asagiya suzulen motor yagi tekrar motor rolantide henuz yuke binmeden yaglama sistemine basilarak bir biri uzerinde yada cevresinde donerek surtunen parcalara isleyerek yaglanir ve isinir bu isinma onemli bir unsurdur cunku ideal calisma belli bir isi yakalandigi zaman elde edilir bu yuzden ilk calismada motorun bosta hararet gostergeseinin ikinci cizgiye cikarak verimli calisma isisina gelmesine musade edin,makineyi isittiktan sonra devir saati hep ayni devirde kalmadan akici bir sekilde kalkistaki rolantiden itibaren uretilen maximum hp nin yani beygir gucunun uretildigi devre kadar akici bir gaz verme sekli ile uygun vites degistirmeleri de icine alarak yapilmalidir. Ornegin r25 lerin kullanici kitapciginda sole bir ibarede var zaten 7000 devrin ustunde uzun sure surmeyin diye buda bnm aciklamami dogrular olcudedir ve diger madder maximum 36 hp 1200 dev dkika da uretilir ibaresidir yani siz ridaj yaparken en fazla yolun yada trafigin ongordugu sekilde 12000 devre kadar aniden olmamak kaydiyla motor yedikce akici bir sekilde 12000 devre kadar cikarin 12000 den sonra beygir uretmedigi icin sonrasi zararli olur bu sekilde maxsimum 12000 e kadar akici bir sekilde verilen gaza uygun vitesleride sunarak devri surekli indir kaldirilmali 1. Vites gazi aciyorsunuz en fazla 12000 kadar sonra 2. Vitese attik tekrar en fazla 12000 e kadar 3. Vitese attik ayni sekilde devam eder. Vites kucultmeleride ornegin geriden trafik isiklarina yaklasiliyor 5. Vitesten ara gazi verilip 4. Vitese ara gazi verilip 3. Vitese seklinde vites kucultulmeli burda verilen ara gazi sanzimanin icinde farkli hizlarda donen dislileri carklari dusulecek olan vitesin hizina ulastirdigindan vites gecisleriniz hem yumusak hem tam yerinde olur gecmeme bosta kalma sorunu olmaz. Rodaj bittikten sonra da yine 12000 devri gecmenizi pek tavsiye etmen zaten makine 12000 den sonra guc uretmiyor gereksiz yere benzin sarfiyati ve makinanin omrundeb yer,2. Konu hararet konusu,,simdi diyelim sehir ici trafiginde suruyorsunuz cok dur kalk yapiyorsunuz bu durumda bu yaz sicaklarinda hararet 4 cizgiye cikabilir cok sorun olmaz makina icin ama 5. Cizgiye cikiyorsa artik neyapin edin makinanin soguyabilecegi hararertin dusecegi kosulu ona sunun yani trafikten kurtulup biraz devirlenin motor ruzgar alsin hararet bi an evvel 4. 3. Cizgiye dussun. Ve eve gelip stop edulecekiken tabiki motorun isisi 4. Cuzgiye cikmista olabilir malum trafikten bu yuzden eve gelmeye 1 km kala motoru dusuk devir 6000 devir gibi surun eve gelene kadar dusuk devir yani az isinma ve ruzgardan oturu coj soguma olacagi icin sogutma suyunun tansiyonu duser ve stop edildigi vakit hararet yukselise gecmez cunku siz 1,2, km onceden onu hararetin dususe gececegi sogutmayi dusuk devir de ruzgarla sogutularak yapmis olursunuz buda siz motoru stop ettiginizde hareret normal iken stoptan sonra yukselip kontaginda kapali olmasi nedeniyle hararetin yukselip motorun hararet yapmasini engeller. Diyelim bunu trafik ten otury yapamadiniz o zaman yapilacak sey stop edince kontagi tekrar acarak fan nin calismasini bekleyip fan nin motoru sogutmasini yani durana kadar beklemek ,yoksa bunlarin hicbiri yapilmadan motor stop edilip gidilirse hararet durduktan sonra yukselere kontak ta kapali oldugundan fan da calisip hararetin yukselmesine engel olamayacagindan motor isisi 4, 5 , 6 bile cikar conta yakar buji bile eritir arkadaslar yani ya yolda 1,2, km dusuk devirde gelin sogusun yada park halinde stop edin tekrar kontagi acip bekleyin fan kisa bir surede calisip sogutmaya gececektir uzun oldu kusuruma bakmayin detayli olsun istedim faydali olmustur umarim.
hocam ıyı hoş güzel soyluyorsunda pekı motor stoop ettikten sonra fan çalışıyor ama devırdaım çalışmıyor yanı motor ıcındekı su kanalları devırdaım çalışmadığından su dolaşamıcak fanın bı çalışmasının bı kıymetı yok ozaman.ben genelde cok dur kalklardan sonra eve geldğımde eğer fan açma pozısyonunna geldıyse motoru bıraz daha çalıştırıp fanın açılmasını bekliyorum böylece hararet düşer ve stop edıyorum umarım faydalı olmuştur
Reklamlar
-
22 Ağustos 2015, 01:23
#3062
nisa adlı üyeden alıntı
hocam ıyı hoş güzel soyluyorsunda pekı motor stoop ettikten sonra fan çalışıyor ama devırdaım çalışmıyor yanı motor ıcındekı su kanalları devırdaım çalışmadığından su dolaşamıcak fanın bı çalışmasının bı kıymetı yok ozaman.ben genelde cok dur kalklardan sonra eve geldğımde eğer fan açma pozısyonunna geldıyse motoru bıraz daha çalıştırıp fanın açılmasını bekliyorum böylece hararet düşer ve stop edıyorum umarım faydalı olmuştur
aynen soylediginde haklısın ara sıra motor cok ısındıgı zamanlar kırmızı tustan söndürüyorum fan devreye gircekmi diye girerse zaten sıcaklık yükselmeye baslıyor 4 diş 5 diş oluyor bazen 4 diş oldugunda motoru calıstırır calıstırmaz 10 15 saniye de 3 dişe düşürüyor devirdaim yaptıgı için fanı kapatasıya kadar calıstırıyorum yoksa yükselmeye devam ediyor sıcaklık . yukarda bi arkadas belirtmişti yine yazayım mesela ani yüklenmeler yaptınız hız denediniz felan bi 1 dk süre felan veya varcanz yere varmadan bi 400-500 mtre rodajda kullandıgınız gibi 7 bn devir civarlarında sakin kullanırsanız durup motoru sönderdiginizde motorda ani bi sıcaklık artısı olmaz bilginz olsn .
-
22 Ağustos 2015, 23:20
#3063
Sokollu adlı üyeden alıntı
O bayide bunu söyleyen adama bir sorsaydın kendisi hiç denemiş mi sıcak su ile zincir temizlemeyi ? Veya kaç km. kullanmış bu şekilde ?
El insaf yahu birisi der ki ben 1000cc ile başladım Xj6 almanıza gerek yok, öbürü der ki zinciri temizleme spreyi ile temizlemeyin. Bu kadar bilgisiz adamın motosiklet mağazalarında çalışması ne sinir edici bir şey.
Würth iyi bir zincir yağıdır. Temizlemek için "gaz yağı" kullanınız. Hem ucuz hem etkili olur. Zincir temizleme spreyine para vermek zorunda değilsiniz , ama zincir yağını Würth, Motul, Ipone , Castrol hangisi hoşunuza giderse alın. Diğer türlü zincir dişli masrafı ile uğraşır, üzülürsünüz.
Dostum yazdıklarımı yanlış anladın heralde tam olarak şöyle söyledi.Zinciri ilk sıcak suyla temizle iyice kurut sonrada yağla.sen heralde yağda kullanma dedi zannettin??
-
22 Ağustos 2015, 23:41
#3064
Ardatt adlı üyeden alıntı
Dostum yazdıklarımı yanlış anladın heralde tam olarak şöyle söyledi.Zinciri ilk sıcak suyla temizle iyice kurut sonrada yağla.sen heralde yağda kullanma dedi zannettin??
Zinciri sıcak suyla temizleme kısmı fiyasko zaten. İstersen bir sonraki temizlik sonrası buraya gel görüşlerini yaz
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
23 Ağustos 2015, 00:00
#3065
Sokollu adlı üyeden alıntı
Zinciri sıcak suyla temizleme kısmı fiyasko zaten. İstersen bir sonraki temizlik sonrası buraya gel görüşlerini yaz
Aslında sıcak su olayı benimde kafama takılmıştı sonuçta oring var sıcaktan zarar görebilir.ama şuda mantıklı geldi biraz.zincir temizleyici ince olduğundan oringlerin olduğu yeride temizler yağ daha kalın olduğundan oringlerin olduğu yere fazla girmez ve oralar yağsız kalır he bide zincir temizleyici kimyasal falan.ne diyosun nasıl temizlik yapmalıyız?
-
23 Ağustos 2015, 17:10
#3066
Merhaba arkadaşlar.Ben baya uzun zamandan beri bu motoru araştırıyorum ve almaya karar verdim.Fakat hiçbir yerde bulamıyorum motoru.izmirde oturuyorum.ne zaman geleceği hakkında bi bilgisi olan varmıdır.
-
23 Ağustos 2015, 19:22
#3067
Hellaflu35 bende aynı sekildeyim Turkiyede aramadigim bayi kalmadi:( Büyük bayiler 3 haftada,1 ayda 2-3 tane geldigini ancak talep cok oldugu icin gelenlerin sahipli oldugunu soylediler. Eylül ayinda bi sevkiyat daha gelcekmis galiba. O yuzden bence en iyisi (sifir alcaksan) bayiye adini yazdirip dua etmek;)
-
24 Ağustos 2015, 00:26
#3068
Knsgrp- sıfır almak istiyorum ama almadan öncede 1 kere görmek istiyorum nasıl bişey olduğunu hep internette filan gordum.sokakta rastlasam durdurcam hemen adımı yazdırdım ama beklıyorum.iki aydan beri ay sonu gelecek:(
-
24 Ağustos 2015, 08:43
#3069
Motorun soğutma suyu seviyesini nasıl takip edebilirim?
Su azmı çokmu belli değil. Hata kaza eksilirse uğraşmayalım.
-
24 Ağustos 2015, 10:42
#3070
-
24 Ağustos 2015, 11:10
#3071
YouSuffer adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun bro.
Happy birthday to you gangsta. (sana gelmediğim gün öldüğüm gündür gülüm)
-
24 Ağustos 2015, 11:24
#3072
İlk izlenimler nasıl biraz bahsedermisin 4 silindire geçiş ile ilgili ?
-
24 Ağustos 2015, 13:52
#3073
-
24 Ağustos 2015, 14:45
#3074
slmlr dostlar bnm sorum şu buji erimesi sonucu motoru açtıran arkadaşlar olmuş ,2000 km civarı olan bile var hem burda hem face forumdan okudum anlaşılan birkaç kişi yaşamış bunu,buji nin ucu erimiş bu yüzden motor rolantide durmaz tekleme yapar ve 6 viteste yüksek devir e çıkamaz olmuş sonunda buji tamamen erimiş eriyen parça içeriye akıp sekman pistona subaplara zarar vermiş hasar büyük oluyor anlıcanız demem om ki kimlar kaç km de bu sorunu yaşadı tam sayıyı alırsak kronikse hemen servise buji değişimine gitmek lazım hoş garanti kitapçıgında 10000 de bir buji değişcek yazıyor 5000 bile yapamayan olmuş.yapılmadı neyse de motoruda parcalıyor bu sıkıntı sezonu kapattı adam denir o yüzden lütfen çekinmeyin aman motorumun sorn yaşadığı ortaya çıkacak diye fln soleyin de başkalarının canı da yanmasın kaç kişi buji erime sorunun yaşadı kaç km de oldu ??????
7
-
24 Ağustos 2015, 20:46
#3075
YouSuffer adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun hocam Allah kaza bela göstermesin. Başlıktan ayrılma R25' i bıraksanda yazacak çok şeyin var hala
-
24 Ağustos 2015, 22:14
#3076
Arkadaşlar r25 e uyumlu arka sehpa nerden alabilirim.alıp kullananlar bu uyar pilakalığa falan çarpmıyo diyen varmı?
-
25 Ağustos 2015, 04:30
#3077
-
25 Ağustos 2015, 09:10
#3078
beyler motorların bujileri eriyip motora hasar veriyor sezonu kapattırıyormuş hiç kimsenin umrunda DEĞİLMİ BU KNOU BİR KAÇ KİŞİNİ BAŞINA GELMİŞ BİZEDE GELMEDEN KAÇ KİŞİ YAŞADI Bİ YAZIN DA BİLEK GEREKENİ YAPAK.
-
25 Ağustos 2015, 11:55
#3079
Bune adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun hocam Allah kaza bela göstermesin. Başlıktan ayrılma R25' i bıraksanda yazacak çok şeyin var hala
Saoln hocam giriyorum hergün, motoland e gittiniz mi cuma gunu perşembe gunu 7 de bugunde akşam 7 de ordayım ben
-
25 Ağustos 2015, 14:44
#3080
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
anlar1 adlı üyeden alıntı
slmlr dostlar bnm sorum şu buji erimesi sonucu motoru açtıran arkadaşlar olmuş ,2000 km civarı olan bile var hem burda hem face forumdan okudum anlaşılan birkaç kişi yaşamış bunu,buji nin ucu erimiş bu yüzden motor rolantide durmaz tekleme yapar ve 6 viteste yüksek devir e çıkamaz olmuş sonunda buji tamamen erimiş eriyen parça içeriye akıp sekman pistona subaplara zarar vermiş hasar büyük oluyor anlıcanız demem om ki kimlar kaç km de bu sorunu yaşadı tam sayıyı alırsak kronikse hemen servise buji değişimine gitmek lazım hoş garanti kitapçıgında 10000 de bir buji değişcek yazıyor 5000 bile yapamayan olmuş.yapılmadı neyse de motoruda parcalıyor bu sıkıntı sezonu kapattı adam denir o yüzden lütfen çekinmeyin aman motorumun sorn yaşadığı ortaya çıkacak diye fln soleyin de başkalarının canı da yanmasın kaç kişi buji erime sorunun yaşadı kaç km de oldu ??????
7
Kimsenin net bilgisi yok ki, yaşayan bireyler sorunlarını net bir şekilde ifade etmiyor, söylenen: motorun sesi değişti, yolda giderken birden gaz kesti, hararet yükseldi ve durmaya fırsat kalmadan stop etti.
anlar1 adlı üyeden alıntı
beyler motorların bujileri eriyip motora hasar veriyor sezonu kapattırıyormuş hiç kimsenin umrunda DEĞİLMİ BU KNOU BİR KAÇ KİŞİNİ BAŞINA GELMİŞ BİZEDE GELMEDEN KAÇ KİŞİ YAŞADI Bİ YAZIN DA BİLEK GEREKENİ YAPAK.
Adamlar kendi canının derdinde sanırım. Olaylar çözüldükçe yazarlar.
YouSuffer adlı üyeden alıntı
Saoln hocam giriyorum hergün, motoland e gittiniz mi cuma gunu perşembe gunu 7 de bugunde akşam 7 de ordayım ben
Bende mi gelsem ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)