Kitapçıkta ilk 1000km de ve daha sonra oil yazısı her yanıp sönmeye başladığında yağı değiştirin yazıyor. 5000km de uyarmadıysa 6000de değişiyor demek ki. Motoru teslim alırken baydar bana da 1000-6000-11000.. demişti.
Ben şu an 3600km civarındayım titreşim acaip arttı, havalar ısındığından mı yoksa geçen düştüm sol yana o bi sıkıntı mı yarattı bilmiyorum, O yüzden ben de kendim yağ değişimi yapıcam bugün ya da yarın, motul 5100 15-50 ile.
serviste bakımları yapmazsanız garantiden düşer motorunuz, 5000km gelirken oil yazısı yanar yanmamışsa fazla yağ koyulmuş olabilir cunku yag rodajdan sonra 4.995 felan yanıcak miktarda var.
Bu arada varsa çevrenizde arayan soran
http://www.motoron.com.tr/IlanDetay/...iili-r25-13260
Merhaba arkadaşlar tekeriniz düz bassın öncelikle. Bir kaç gün önce r25 imi 2.el olarak aldım. Zorunlu trafik sigortası için fiyat alıyorum ancak şu an için en uygun anadolu sigortadan 540lira gibi bir teklif aldım. Yaş:26 Plaka: istanbul. Daha uygun fiyatlarda yaptıranlar nerede yaptırdıklarını yazabilirler mi?
Teşekkürler
Periyodik bakımlara zaten bayiye giderim de şimdi kendim sadece yağı değiştiririm garanti de sıkıntı olmaz gibime geliyor. 6000km bakımında usta yağı boşaltırken çıkan yağ yamalube değil garantiyi yakıyoruz demez heralde, anlamaz bile.
Ayrıca kitapçıkta da garanti şartları vs de bu tarz bir ibare yok.
Hatta yapılan tüm açıklamalarda kullanıcı yağını kendi değiştirecekmiş gibi anlatıyor. Hatta şöyle bir yazı da var, yağ değişiminde sıkıntı yaşarsanız ya da tereddüte düştüğünüz bir durum olursa bayiden destek alın gibisinden.
Bu arada oil ışığı tamamen yazılımsal bir uyarı diye biliyorum. Yani sadece km tripmetresindeki verilere göre sinyal veriyor, karterdeki yağı ölçen bi sensör olduğunu sanmıyorum.
senin üstte yazdıgın laftan yola cıkarak söylüyorum bunu 5100 km oil yazısı olmaması normal 1000 den sonra her 5000 binde bir geliyor eger tam 1000 km de girdiysen bakıma 1000 de servis km sayacından oil uyarısının oldugu yeri sıfırlıyor. 5 bin km doldugunda yanacaktır suanda muhtamelan 4100 lerde yani 6 binde oil uyarısı vericek motorun. ama erken gitmende fayda var bnm motorum 4200 km de yarın bakıma giricem bu bakımdan sonra da her 5 bin de bir gidicem 2000 km serviste konulan yagı kullandıktan sonra 3 bin km de kendim motul yağ koyup kullanıcam. anladıysan ne mutlu bana
Arkadaşlar şimdi yazacağım konuda motosikletini bi gözden geçirip bana yardım eden olursa çok ama çok sevinirim.
Sakaryaya tatile giderken yoğun rüzgar altında motorun grenajlarının bayaa oynadığını gördüm, bugün de bi sebeple grenajlar ileri geri bayaa oynadı ya şunu bi kontrol edeyim dedim ve radyatörün altında iç tarafta bu şekilde sağlı ve sollu birer parça buldum. Sanki bi conta bu grenaj parçalarını şaseye sabit bi şekilde tutmalı ama benim motorda karşılıkları yok bu çivi gibi çıkıntıların! Ya bi şekilde düştüler yada en başından beri hiç yoktu. Bana yardım eden kendi motorunda bu tip bi parça olup olmadığını kontrol eden olur mu acaba?
Fotoğraflar şu şekilde.
http://i.hizliresim.com/3a97q4.jpg
http://i.hizliresim.com/poR0WL.jpg
bro göürünürden anladığım kadarıyla ön tekerleğin arkasında siyah bir ğarça var orası değilde gri granajın altında olan parça. Dün hatırladığım kadarıyla motorumu ukarken orası kapalıydı açık değildi sanki o çıkıntının olduğu yer benim motorda gözükmüyor, ama emin değilim akşam eve gidince yeniden bakar yazarım (y)
Happy birthday to you gangsta. (sana gelmediğim gün öldüğüm gündür gülüm)
Arkadaşlar merhaba, uzun zaman sonra foruma bakabildim ve yazabiliyorum.
Öncelikle 1000 bakımı için fiyat belirtecek olursam 120 TL ye yaptırdım, yağ, yağ filtresi değişti, diskler temizlendi. (izmit - şişman motosiklet)
Motorum 1100 km iken ani bir kararla uzun yola çıktım. İzmitten Bodruma gittim. Oradaki şehir içi gezmelerini de katarsam 1750 km yol yaptım. Giderken ortalama hızım 110 - 120km/sa idi. Dönüşte rodajıda tamamladığım için biraz daha fazla açtım gazı. Düz yolda bi 175 gördüm. 130-150 arasında da bol bol seyrettim. İzmitten yola çıkarken Ortalama Yakıt Tüketimini sıfırlamıştım ve geldiğimde 3.9lt yazıyordu.
Kendim hesapladığımda 260tl benzin ile 1750 km = 3,17 lt yapıyor (lt benzin fiyatını 4.68 olarak aldım)
Genel bir soru vardır ya uzun yola çıkarken yanımıza ne almalıyız. Ben şahsen yola çıkacağım sabahı yamaha bayisine gittim, 1 adet lastik tamir kiti (bildiğimiz fitil ve ekipmanları), 1 şişe de tutkala benziyen sıvı bi karışım aldım(köpük de diyebiliriz.)Açıkçası yola çıkmadan beni en çok korkutan şey lastiğimin patlamasıydı. Çantamdaki diğer şeyler giysimlerim ve yazlık eşyalarımdı.
IRC lastik konusuna gelicek olursam, beni yolda üzmedi diyebilirim. Lastikler ısındıktan sonra yol tutuşunu beğeniyorum. Gerçi gittiğim yoldaki asfalt durumuda iyiydi.
Bu arada bizim motorlar diğer supersportlara göre ne kadar rahat olsalarda uzun yolda bir hayli yoruyorlar. Yolda bol bol mola vermek zorunda kaldım :D
Şimdilik aklıma gelen bunlar. Herkese bol keyifli ve güvenli sürüşler dilerim. Sağlıcakla kalın.
Motorun kitabı bende yok. İnternetten de bulamadım. Netten bulabilen varmı?
Arkadaşlar uzun süredir kafamı kurcalayan birkaç soru var. Fikir ve önerilerinize ihtiyacım var.
Malum yaz geldi ve bende bir motorla ege turu yapma hevesi başladı. Ancak bu turu kamp yaparak daha eğlenceli hale getirmeyi planlıyorum.
İşte bu noktada benim sorun başlıyor. Kamp malzemelerini (Çadır, uyku tulumu, mat ve daha nice ıvır zıvır malzemeyi motoruma nasıl yükleyebileceğimi kara kara düşünüp duruyorum.
Hatta sırf bu iş için R25 uyumlu topcase demiri araştırdım. evet evet yanlış duymadınız R25e topcase takmayı düşünüyorum
Hatta 2 de heybe çanta takıp arkaya küçük bir vfr800 gibi sport touring yapma planım var. (kafamda deli sorular )
Topcase demiri bizim ülkede yok henüz. Yurtdışında yapmışlar ancak fiyatı tuzlu geldi açıkçası, sadece demir gümrük vs ile 750 TL ye mal olacak.
ürün şu :
http://www.excitemotorsports.com.au/...uggage-carrier
Sonra dedim ki motora 2 heybe çanta taksam arkaya, oda yeterli olabilir dedim. Ancak bizim motorda kuyruk çok ince, heybe çantaları nasıl sabitleyeceğimi bilemedim.
Şöyle de bir çalışma yaptım kabaca, heybe çantayla nasıl durur diye:
Gelelim aklımdaki sorulara:
1) Topcase demirini bizim ülkede uygun fiyata yapabilecek biryer veya usta var mıdır? Varsa neresidir?
2) Daha önce R25e heybe çanta takmayı deneyen oldu mu hiç? Heybe çantalar için nasıl bir sabitleme önerirsiniz ?
3) Başka ne gibi bir çözüm önerirsiniz? Git sat motoru inazuma veya fazer al, bu motorla olmaz o işler mi dersiniz?
4) Kıy paraya, al yurtdışından topcase demirini, çalışır ödersin zamanla mı dersiniz?
Açıkçası motosikletimden çok memnunum. Sürekli uzun yol da yapmadığımdan motorumu şimdilik değiştirmek istemiyorum. Ne dersiniz dostlar, var mıdır benim derdimin çaresi?
Topcase demiri özel olarak yaparlar sanayide, face sayfasına sorsanıza hocam. Valla motoru satmak istemıyosan başka motor dusunme aslında inazuma tam bu işlerın motoruda neyse
Yurtdışından o fıyata demir alınmaz. Arkaya 60 litrelik felan bi çanta alıp ahtapot ile sabitleyebilirsiniz
Valla motordan çok memnunum hocam. Güzel fikir verdiniz birde face sayfasından sorayım, belki demir yapan yer bilen çıkar.
Asıl niyetim hem heybe çanta hemde topcase takmak motora. Sport touring sınıfına 250cc li yeni bir motosiklet kazandırmaya niyetlendim
Topcase demirini yaptırabileceğim bildiğiniz usta varsa söylerseniz çok sevinirim arkadaşlar.
Aydın kardeşler var aslında bu tarz işleri yerli üretim yapan ama R25 için topcase çok talep edilen bişey olmadığından onlar da herhangi bir çalışma yapmadılar galiba. Ama bence yine görüşmenizde fayda var bir şekilde belki yardımcı olurlar. Bu arada heybe yan çanta motorda güzel durmuş.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)