Derbi STX ve ETX - Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Arkadaşlar bu iki modelden herhangi birini alıp kullanan veya gören varmı ? Fiyatlandırması çok güzel iki motosiklet bence. Tecrübeli arkadaşlar bakıp değerlendirmesini, farklarını, birbirlerine karşı artı ve eksilerini yorumlarsa konumuz yeni motosiklet almayı düşünen arkadaşlara kılavuz olabilir. Sevgiler saygılar güvenli sürüşler
http://fercomotor.com.tr/web/21-294-...i/modeller/stx
Derbi STX 149 cc güncel fiyatı 4.925,00-TL
Motor Tipi Tek silindir, 4 zamanlı
Silindir Hacmi 149 cc
Motor Gücü 12 Hp - 8.000 RPM
İç çap ve strok 62 mm x 49,5 mm
Zamanlama dişlisi Tekli üstten mil, 2 sübaplı
Marş motoru Elektrikli
Yağlama Islak karter ile
Yakıt besleme sistemi KEIHIN 22 mm karbüratör
Soğutma Hava ile
Şanzıman 5 vites
Debriyaj Çoklu diskli ıslak debriyaj
Şasi Kalıplanmış destekli çelik
Ön süspansiyon 37 mm hidrolik çatallar
Arka süspansiyon Ayrı depo, ayarlanabilir yay ön yükleme ile 2 hidrolik amortisör.
Ön fren Ø 240 mm disk Ø iki pistonlu kaliper ile
Arka fren 104 mm kampana
Ön tekerlek Alüminyum alaşım 17" x 2,15
Arka tekerlek Alüminyum alaşım 17" x 2,75
Ön lastik 90/90 - 17" 49S
Arka lastik 110/80 - 17" 57S
Uzunluk 2000 mm
Genişlik 760 mm
Dingil mesafesi 1330 mm
Yakıt deposu 18 litre
http://fercomotor.com.tr/etx
Derbi ETX 149 cc güncel fiyatı 5.215,68-TL
Motor Tipi Tek silindir, 4 zamanlı
Silindir Hacmi 149 cc
Motor Gücü 12 Hp 8.000 RPM
İç çap ve strok 62 mm x 49,5 mm
Zamanlama dişlisi Tekli üstten mil, 2 sübaplı
Marş motoru Elektrikli
Yağlama Islak karter ile
Yakıt besleme sistemi KEIHIN 22 mm karbüratör
Soğutma Hava ile
Şanzıman 5 vites
Debriyaj Çoklu diskli ıslak debriyaj
Şasi Kalıplanmış destekli çelik
Ön süspansiyon Baş aşağı 35 mm hidrolik çatallar
Arka süspansiyon Ayrı depo, ayarlanabilir yay ön yükleme ile 2 hidrolik amortisör.
Ön fren Ø 260 mm papatya tasarım disk iki pistonlu kaliper ile iki pistonlu kaliper ile
Arka fren 104 mm kampana
Ön tekerlek Jant teli 17" x 2,15
Arka tekerlek Jant teli 17" x 2,50
Ön lastik 3.00 17 45P
Arka lastik 3.50 17 54P
Uzunluk 2030 mm
Genişlik 760 mm
Dingil mesafesi 1340 mm
Reklamlar
-
bildiğin Mondial Z one 150 bu
-
01 Ağustos 2014, 01:03
#3
Bence çok iyi motor yapmışlar. İki motor arasında karar vermek ise bence tamamen kullanacağınız yola bağlı. Bu arada hiç bunlardan alıp kullanan yok mu yaw?
-
08 Ağustos 2014, 21:18
#4
Derbi ETX lastiklerden dolayı mı nedir bilemedim, çok farklı ve hoş duruyor, stx'in bendeki rks titanic 150'den depodaki ek parça dışında farkı yok gibi.. Hatta inceledim, teknik veriler ve görüntü resmen aynısı, yine bir Çin üretimi.
Kesinlikle etx alınabilir, telli jantlara sahip zaten sitesinde etx için enduro demiş dağda tepede gezilebilir, müthiş keyifli olur kanımca. Yalnız 1800 Euro biraz uçuk fiyat gibi.
-
22 Ağustos 2014, 12:33
#5
Konya' dan Selamun aleyküm. Bende Etx aldım beyler.
-
-
foto_sentez adlı üyeden alıntı
Dün 1.000 km bakımını yaptırdım, rodaj bitince motorun keyfini ancak sürmeye başladım.
Eski bir cbf kullanıcısı olarak düşünenlere bu motoru tavsiye ederim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------
bu da ilk bakımda serviste sıramızı beklerken
http://i60.tinypic.com/2q8su2v.jpg
hocam gule gule kullan. biraz izlenimlerini aktarabilir misin? yakiti, hizlanmasi, titresim durumlari nasil? bir de canta demiri,koruma demiri tarzi bisiler takmayi dusunuyor musun motora?
motosiklete bin oğlum çünkü motosiklet hayattır!
-
Evet, CBF'ten buna geçince farklar nedir ? Titreşim CBF'e göre nasıl ?
-
Selamlar, bir arkadaş da özelden sormuştu, genel bilgilendirme olması açısından aynı yorumumu burada da paylaşıyorum.
Ben bütçem kısıtlı olduğundan kredi çekip aldım ve şimdiki aklım olsa yine aynı motoru alırdım. Şuan 1300 km.ye geldi. Yakıtı bir kere rodajdayken ölçtüm 12-13 tl gibi yaktı. Şimdi zaten tapa gaz kullandığımdan ölçmek doğru olmaz. hızı maksimum 115 km buluyor. Cbf ile çok benzer fakat daha şık ve kullanımı daha kolay. Malzeme kalitesi iyi ve gösterge çok hoş. Özellikle lastikler rakiplerine göre çok iyi, bana michelini aratmadı. Titreşim de öyle bariz birşey yok. Motor kendini rodajdan sonra gösterdi. Ben şekline aşık olarak aldım, pişman değilim. Fotoğraflardan daha şık bir duruşu var. Motor çin üretimi olsa da iphone gibi bunun arkasında da piaggio grubu var. Özetle tavsiye ederim... Mobilden bu kadar yazabildim, bir ara daha fazla detay yazacağım. Saygılar...
-
Selamlar, sizinle bu motoru alma hikayemi paylaşmak istiyorum. Biraz uzun olabilir, şimdiden kusuruma bakmayın.
Bu motoru sanırım ilk Motoron dergisi reklamıyla facebook üzerinde gördüm. O aralar uzun süredir motorsuz olmamın özlemi ve işi gidip gelmek için benzin parası ödemekten bıktığım bir dönem olduğundan ikinci el bir motor arayışındaydım. Sonra bu motoru gördüğümde resmen aşık oldum. (hanım duymasın ) Daha önce Derbi markasını Terra modeliyle takip etmiştim ve çok beğendiğim bir modeldi. Bütçem zaten kısıtlı olduğundan kredi çekeceğimden ikinci el bir motor için 1-1,5 yıl kredi ödeyeceğime 3 yıl kredi öder sıfır motor alırım kafam rahat olur dedim.
Kafamdaki seçenekler arasında Cbf, Ybr, Tvs ve Derbi vardı. Görünüş olarak Derbi bence açık ara öndeydi. Bu motorlar içinden Tvs titreşim nedeniyle, Cbf modelinin artık çok eskimiş olması nedeniyle eledim. Ybr ile Derbi arasında kaldım ama Ybr motorunun güçsüz olması nedeniyle bu motorun ilk kullanıcılarından biri olma riskine girmeyi seçtim. Fiyat olarak da hepsinden çok daha ucuz olması ve arkasında Piaggio grubunun olması bir artı değer kattı. Kararı kesinleştirmeden önce Motoron incelemesini de okudum ve son kararımı verdim. En yakın bayi olan Mototaş Şişli ile görüştüm, gerekli hazırlıklarımı da yaparak motoru görmeye gittim.
Motoru bayide ilk gördüğüm hallerinden birkaç foto... ;)
Gerçekten de yanına gittiğimde daha güzel ve kaliteli duruyordu. İşlemleri hemen başlattık ve uykusuz günler başladı.
Vee birkaç gün sonra plaka ruhsat işlemleri bitti ve motoru teslim aldım.
Bayiden çıkmadan
İlk bindiğimde Cbf'den alıştığım geniş sele yoktu, beni içine saran otomobillerdeki spor koltuklar gibi bir sele vardı. İlk başta biraz garip gelse de şimdi çok rahat olduğunu anlıyorum. Selenin özel kumaşı ve yanlarındaki kırmızı dikişleri saymıyorum bile. Sürekli cbf ile kıyaslıyorum ama ilk motorum ikinci el bir cbf idi, bu da ikinci motorum. Kullanım olarak daha hafif ve kolay geldi. Ayrıca daha alçak. Benim boyum 172 kilom 76. Eğer iri cüsseli biriyseniz size küçük gelebilir.
Eve giderken ilk molamız
Vites geçişleri özellikle ilk 500 km boyunca zaman zaman sıkıntı yarattı ama sonradan anladım ki rodaj dönemi olmasından kaynaklıymış. Bir de montaj hatası arka fren egzoza değiyordu ve uzun bir süre sadece ön frenle idare etmek zorunda kaldım.
Vee evemize geldik...
İlk 1000 km bakımı gelince evim Büyükçekmece'de olduğundan en yakın teknik servis Şişli'de olması nedeniyle önce servisi arayıp bilgi almak istedim. Korktuğum başıma geldi sanki, hangi bayiyi arasam yeni bir motor olduğundan ellerinde henüz hava filtresi olmadığını ancak birkaç gün sonra getirtebileceklerini söylediler. Sonra iş bilen birine denk geldim ve dedi ki bunların hava filtresi değişmiyor, sadece temizlenmesi yeterli dedi. Sonrasında birkaç bayiden de teyit alınca içim rahatladı. İlk bakımı ben yine arka freni de düzelttirmek için Mototaş'ın Kadıköy'deki servisinde yaptırdım ve 85 TL tuttu. Rodajın da bitmesiyle tapa gaz kullanmaya başladım ki, işte motor budur dedim. Sırf bu rodaj süresi nedeniyle bir daha sıfır motor almayabilirim.
Özetle motor bence en başta görüntü olarak gerçekten çok iyi. Malzeme kalitesi sınıfına göre çok iyi. Arkasında Piaggio gibi bir marka olması Çin'li markalara göre daha fazla güven veriyor. Motor gücü ve hızlanması başarılı. Rahat ve kullanımı kolay. Titreşim yok denecek kadar az, rahatsızlık vermiyor. Lastikler bence gayet başarılı. Sınıfındaki motorlardaki lastikler anında değiştirilmesi gerekirken, bu lastikler bence değişim gerektirmiyor.
Bunlar tamamen şahsi görüşlerim olup benim gibi almayı düşünüp de bir bilgiye ulaşamayanlara ışık tutması açısından paylaşılmıştır. Farklı görüşler olabilir saygı duyuyorum, ben dürüstçe görüşlerimi paylaştım. Hatta Altın Elbiseli Adam - Barkın Hocamız da test etmek isterse seve seve motorumu verebilirim.
Diğer kullanıcı arkadaşlardan da fotoğraf ve yorumlar bekliyorum. Sevgiler, saygılar...
-
Etx kullanıcısı arkadaşlardan da bir yorum alsak
-
Bu motor benimde aklımı çok çeliyo 2015 yılında ülkemize bundan daha güzel modeller gelmezse bu motoru almayı düşünüyorum..
@foto_sentez Neden siyahını veya kırmızısını almayı düşünmedin ? Yanlış anlama sadece meraktan soruyorum
-
Selam, aslında bende ilk başta çok kararsız kaldım. Çevremdeki birkaç kişinin de fikrini aldım, çoğunluk seçim beyaz olduğundan tercihimi bu yönde kullandım. Diğer renkleri de çok güzel görünüyor ama tercih sizin artık...
-
Bu tarz makinaları seviyorum.Kimsenin bilmediği tr'ye yeni gelen özellikleri fakat çok güzel olan.
Hocam valla yazıyorsun zaten kafam da bir sürü modeller Cbf yi sattırıp aldıracaksın bunu.
Cbf 150 kullandığını söylememişsin bende şuan kullanıyorum 2011-33.000 km de ilk sahibiyim.Büyütmek istiyorum ama büyük motorun benzinine değilde bakım maliyetine yetişemem.
Fiyatıda uygun.İnan mersinde servisi,servisi geçtim satan bayi yok.
Herşeyi geçtim.Benim için önemli olan artık malzeme kalitesi grenajların plastik kalitesi düğmelerin ve ön panelin işçiliği onlar hakkında biraz bilgi verir misin ?
Geçersem pişman olur muyum ?18 litre yakıt deposu var çok harika bence
-
benim en cok merak ettiğim şey
derbi deki lastikler mondial z one 150 ile aynı mı?
mondial aralarında malzeme kalitelerinde fark var mı?
6 yıl sonra parca bulabilecekmiyim?
-
Bana sorarsanız cbf ile aynı segment olduğundan satıp bunu almak model yenilemekten çok farklı olmaz. Alternatif arıyorsan mesela Cbr 250 falan düşünebilirsin.
Malzeme kalitesi cbf ile aynı ayarda, bir farkla, gösterge 😊 gerçekten saat eksikliği dışında çok başarılı... 👍
-
ya birşey sormak istiyorum bu motor MONDİAL z one 150den daha kaliteli ve güzel...
Ama bu motoru kimse övmüyo al demiyo ..s
Fakat z one 150 yi herkes çok övüyo onu al falan diyo nasıl iş anlamadım
-
ismeter adlı üyeden alıntı
ya birşey sormak istiyorum bu motor MONDİAL z one 150den daha kaliteli ve güzel...
Ama bu motoru kimse övmüyo al demiyo ..s
Fakat z one 150 yi herkes çok övüyo onu al falan diyo nasıl iş anlamadım
yakından incelerseniz ve
fiyat performans degerlendirmesi yaparsanız sizde sebebi bulursunuz
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
cenkito adlı üyeden alıntı
yakından incelerseniz ve
fiyat performans degerlendirmesi yaparsanız sizde sebebi bulursunuz
yakından inceleyemedim malesef yani z one daha mı iyi diyorsunuz kendi incelemenize göre
-
Merhabalar ismim Hakan Uygun
bizlerde aranıza katıldık ayrıca facebook ta grup kurduk buradan tıklayarak ulaşabilirsiniz
Yakında daha cok paylaşımda olacağiz biraz zaman
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)