Sürüş tecrübem olmadığı için vites geçişlerinde çart çurt şanzımanı yiyorum sanırım. Tavsiyesi olan var mı mümkün olduğu kadar yumuşak geçiş yapmaya çalışıyorum ama şanzıman hep vuruyor gibi geliyo daga çok vites yükseltirken oluyo
Sürüş tecrübem olmadığı için vites geçişlerinde çart çurt şanzımanı yiyorum sanırım. Tavsiyesi olan var mı mümkün olduğu kadar yumuşak geçiş yapmaya çalışıyorum ama şanzıman hep vuruyor gibi geliyo daga çok vites yükseltirken oluyo
bu motorun ortalama rodaj bakim masrafi ne kadar olur bilen varmi yarin rodaja giricekte endiseliyim yuksek fiyat soyleyen arkadaslarim var
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------
bide ilk 50 kmde cok kayarsin demislerdi oylede oldu ama su an icin iyi dumduz yag gibi yollarda dikkat edin kayma yapabiliyo sadece arka freni kullanirsaniz duz yolda on frenden destek alin yokus asagi yollar kaygansa bence hiz yapmayin
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------
vites gecisleri cok iyi bence hafif bi tak sesi geliyo onu alirkende soylemislerdi hissedersin gectigini tok bi ses gelir demislerdi normaldir diye dusunuyorum ama bazen ikiden bire atarken ses duyuyorum benden kaynaklaniyoda olabilir tabiki daha yeniyim
Günaydın, Servise girdiğinizde kaça mal olduğunu söylerseniz çok memnun olurum.
Sesleride soracağım artık servise normal mi değilmi. Altın elbiseli adamın vites geçiş tekniğini uygulamaya çalışıyorum o zaman daha rahat gibi geçişler
Vites yükseltirken ses olmaması lazım. Düşürürken hafif gaz açarsanız daha yumuşak geçecektir.
Aslında ben yanlış anlattım sanırım, vitesi yukarı çekince yani yükseltirken ses olmuyor, ben debriyajı bırakınca bir hareketlenme vurma gibi ses oluyor, sanırım ben debriyajı çok sert bırakıyorum. Motordan kaynaklı olduğunu düşünmüyorum benim ayarsızlığımdan
Vites düşürürken ara gazı vererek düşürüyorum. debriyajıda birden bırakmıyorum düşürdüğüm vites uygun değilse yığılma yapmasın diye
sabah nasipse gidicem işten dolayı gidemedim aklıma gelenleri sorup tekrar bi yazarım buraya
Dün bayağı bir yol yaptım bu forumdan arkadaşlarla Îstanbul İkitelliden İzmit Yuvacıka gittim (gidiş dönüş 350 km civarı) şehir çevre yolu artı keskin sayılabilecek dik virajlar + dağ taş, sel sularının içinden yağmurlardan filan geçtim. Ortalama 1.6lt /100km yaptı ve daha rodajda... Neredeyse benzin istasyonunun yanından geçerken buhardan nasiplenecek o derece Gayet memnunum gayet konforluydu ağrı sızı yok
Viteslerin tak tak tak geçmesi normalmiş, bana biraz tuhaf geldiydi ama normal dediler o zaman tapa gaz devam fıtı fıtı fıtı fıtı
rodaj bakimi yapildi eskisinden daha iyi hizlanmasi vesaire100 lira tuttu yag degisimi yapilmis ekstra bisey cikmadigi icin sesi nedense daha tok gelmeye basladi buda hosuma gidiyor daha yolda gelirken bikac kisi durdurup sordu nedir ne kadardir hizlanmasi iyi diye 125lik oldugunu duyanlar biraz sasiriyo acikcasi aksesuarlarida daha gelmemis izmire
Arkadaşlar mt125 için hangi aksesuarlar sizlere göre gerekli? ön cam(internette gördüm), topcase(street fighter imajına zarar verebilir), tankpad, elcik koruma, radyatör koruma, motor koruma vb...? Bir kaç deneyimli arkadaşla konuştum böyle iyi dediler sizin yorumunuz nedir?
Bence de böyle daha iyi arkaya çanta imajı bozar radyatör koruma, motor koruma şeklinde bir şeyler alınabilir ama taktırmadan önce bakmak lazım, kurye motoruna dönmesin sonra
Dün kadıköy e gittim spor salonunun yan sokağında (otopark girişinin olduğu sokak) kırmızı bi mt 125 gördüm. Buradan birisim acaba yanında kimse yoktu durmadım.
ben de sonunda mt 125 aldım. yarın ruhsat işlemlerini yapacağım. sigorta hariç ruhsat işlemleri ne kadar tutuyor acaba bir bilginiz var mı?
bu arada sigortamı koalay.com'dan; ergo sigorta, 146 lira, 4 taksit şeklinde aldım.
Sigortayı çok iyi almışsınız plaka işlenlerini kendiniz mi yapacaksınız, ben aldığım yere yaptırmıştım. Çok masraflı oldu. Nasıl yapılıyor bu işlemler,
Bir sorum olacak , geziler yapıyoruz tabi şuanki motorumla soğuması için aman bozulmasın gibisinden sürekli duruyoruz 20 dakika mola vere vere geziyoruz her zaman(Mondial 150 vulture) Şimdi biraz daha hızlı sürekli 90-100 km hız ile 200-250 km yol durmadan bu motorla gidilirse (sık sık geziyoruz bu arada) , motora bir zararı olur mu yani okadar yolu giderken içim rahat olsun istiyorum "motor ısınmaz bir sorun çıkmaz ooh içim rahat,motorda rahat rahat gidiyor zorlanmadan" gibi kafam rahat gidebilmek için iki arada bi derede kaldım Bu motor ve Pulsar 200 ns , Pulsar 200 ns 200 cc olduğundan dolayı sanki dediğim şeyler ona daha uygun gibi fakat kalitesinden emin değilim , ama yamaha mt 125 tabiki bir yamaha kalitesinde olduğu için içim rahat eder ama bundada sürekli 90-100 km ile gideceğim için son devirlere yakın olduğu için bir sorun yaratırmı diye korkuyorum malum maddi durumlar pek iyi olmayınca bu kadar düşündürücü oluyor.
Not : Mt 125 alırsam büyük ihtimalle 2. el ama düşük km'de olan bir motor alacağım,bajaj ı sıfır alabilirim
Uzun ve karışık oldu görüşlerinizi ,yorumlarınızı bekliyorum mt ailesi
bajaj pulsarda duyduğum kadarıyla güzel bir motormuş ama yamaha kaliteside var hıç bi ekleme yapmadan kullanabilcegini dusunuyorum 150 km hic durmadan yaptim bi sikintida cikarmadi mt125 2. ellerin fiyatinin su an icin duscegini sanmiyorum cogu yerde 0 i bile yok cunku ellerinde kalmiyor gecen bakima gittigimde 8.yi sattiklarini bi sonraki postayi beklediklerini söylediler
Teşekkür ederim , motor 90-100 ile giderken sanki artık son devirlerine yaklaşmış gibi hissettiriyormu zorlanıyormu ? O kadar zor bir şeyki şu ikisi arasında karar vermek , "kalite vs güç" arasında kaldım resmen fiyatlar yakın olunca Pulsar ve Mt125.. içim bundan yana fakat işte 150 cc lik mondialimde yaşadığım 70-80 ile giderken motorun 6.000 devirlerine gelmiş artık zorlanıyor hissi vermesi benim içimi rahatsız ediyor Saçma gelir belki size fakat motorun benim kullandığım hızlarda zorlanarak gitmesini değil azda olsa rahat gitmesini istiyorum Bajaj 150 yapıyor 80-90-100 km rahat rahat gidiyor fakat işte kalitesi ne durumda bilinmediği için böyle akılda sorular oluşturuyor
Birde nerde test edebilirim sitesinde bulamadım maltepe bayisine gittim orada yokmuş test ana bayiye sorun dediler orası nerede ?
Çok sordum belki size saçma gelir ama cevap verirseniz çok sevinirim
Yamahanın facebook sayfasına bak, orada kayıt için bi link vardı otodromda test sürüşü yaptırıyorlar. Rodajda olduğum için 6 bin devirlerde kullanıyorum motoru 70 80 km hızlarda bazen 100 e çıkmam gerekiyor ve devir 8 bin civarına geliyor, beni rahatsız etmedi ve motor zorlanıyor gibi gelmedi bana ama hani dersen 100 km o devirle gideceğim şimdilik durumu bilemiyorum. Benim tavsiyem eski motorun ile iyi bir km yaptıysan ve sürüş tecrüben arttı ise daha yüksek cc lere bakman.
5.vites 116-118 yapiyo cok ruzgar vardi 110km yol yaptim egilince hiz direk artiyo 6. viteste 122 gordum bugun isiklardan dolayi falan dahada basamadim ama 100 falan cok rahat yapiyosun kasmiyo insani
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)