İki haftadır çıakrtamıyorum garajdan, :(
188 göstermesinin nedeni açılışta ekran testi yapması. 7 segment (7parçalı rakam) rakam göstergesi derler ona. her segment sorunsuz çalışıyomu diye yakıyo onları 8 göstermek istediği için değil .
2015 absli versiyon bekliyordum. bu fiyattan sonra aklımdan çıkardım.
motorumu r25le takas için bayiye satmış bulunmaktayım. ALLAH izin verirse ilk partiden alacağım
motordan fazla anlamıyorum ama absye gerek yok gıbı gordugum kadarıyla cok guzel kıtlenıor frenler baya test yaptık kayma bıle cok az ıslak zemınde
yenı motorları neden verıyosunuzki?
Yazdıklarım tamamen şahsi görüşüm. Acemilik döneminde bile olsa, vites göstergesinin bence sürücüye çok az faydası var. Hatta yokluğu daha faydalı. Zira yoldayken göstergeye bakmanın herhangi bir getirisi yok. Hangi viteste olduğunu "kontrollü" şekilde bilmen gereken yer durduğun an (birinci vites). Bilinçaltında zaten hangi viteste olduğunu kısmen biliyor ve aynı zamanda motor devrini dinliyor oluyoruz. Bu zamanla gelişen bir şey, başta hangi viteste olduğunu ezberleyerek başlar genelde insanlar, sonra bu çok kısa bir süre sonra efor sarfetmediğin bir ezber haline gelir. O yüzden boşver, bence iyi ki yok vites göstergesi, olsa ben de bakardım galiba. :f
There are seven days in a week. And `one day` is not one of them.
İyi geceler. Bugun bende 1000 km de 2014 model mat gri mt-125 ile araniza katildim. Motoru bu forumdan @ertandu nickli arkadasimdan aldim. Kendisine burdan bir kez daha tesekkur ederim. Uzun suren devir islemlerinden sonra motoru evime kadar getirdi. Acemi oldugum icin trafige cikmaya pek cesaret edemedim ama gece biraz turladim tabi cok fazla gazlayamadim yinede motor beni buyulemis durumda. Motorun 1000 km bakimini yaptirdiktan sonra motorla ilgili tecrubelerimi daha fazla paylasmayi dusunuyorum.
arkadaşlar elimde 2014 model orijinal yzf egzozu var 2,800 km kullanıldıktan sonra çıkarıldı. mt ile de birebir uyumlu olduğu için size de haber vermek istedim almayı düşünen olursa iletişim e geçebiliriz.
Tesekkur ederim akadaslar.
Sigorta yaptiracagim ama sigorra fiyatlari cok fazla cikiyor en dusuk 270 tl buldum digerleri 400 tlden basliyor ne yapmaliyim cok degil mi bu fiyatlar.
Sizler kaca yaptirdiniz sigortanizi?
Vitese fazla takılmayım. Zamanla beyin adapte oluyo, giderken motor sesi kaçbinde olduğunuza göre beyin diyo bu vitesdesin. ;)
Ben MT-125 sahibi olduğumda, sigorta şirketleri motorsiklete dair model bilgisi kayıtlarına ulaşamadıkları için 1000 lira gibi bir şey istemişlerdi, hakikaten çalınmaya karşı sigortalatmak istesek şunu en ucuz nereden yaptırırız arkadaşlar.
Arkadaşlar bende Mt125 imi dün aldım. Havalar ısınana kadar tecrübemi arttırmaya çalışacağım, umarım güzel havalarda beraber aktiviteler yapabiliriz.
Bir sorum olacak motoru alır almaz yapmam veya almam gerek birşey var mı? Lastik basınçlarını ayarlamak dışında
yapman gereken özel bir şey yok, dediğin gibi hava basınçlarını bi kontrol et, sonrada sakin sakin ilk 1000 km'ni geçirmeye bak.
Soğuk havalar veya yağmur çamur çok sıkmasın canınızı Daha 500km yeni gördüm. Çok kullanma imkanım olmadı. Şu ana kadar 30 Ocak'ta Sancaktepe Halkalı Sancaktepe yaptım. 8 Şubat'ta Sancaktepe Şile Sancaktepe ve en son olarakta 15 Şubat'ta Sancaktepe - Saklıgöl - Şile - Sancaktepe yaptım. Bunun dışında kısa mesafe ufak tefek dolaşmalarım oldu
Motorun aksesuar konusuna gelince fikirlerimi paylaşmak istiyorum.
Koruma takozu bence şart. Biraz tuzlu ve yan sanayisi yok. Yaklaşık 450 tl gibi bir bütçe ayırmak gerekiyor. Ben bunu özellikle taktırmayı planlıyorum. Sebebi bunlara sis farıda oturtmak istiyorum. Böylelikle daha dikkat çeken bir araç olur. amacımız maksimum görünür kılmak. Birde özellikle yağışlı günlerde bazı araç farları gözümü aldığı için yoldaki çukur engebeli zemin vb yerleri daha rahat fark etmek istiyorum. Sonraki motorumda bu sis farlarını söküp kullanırım ;)
Elçik koruma ve siperi. Kesinlikle şart. Zaten çıplak olduğu için deli gibi rüzgar yiyoruz :D Bare ellerimiz donmasın Bu da ne yazık ki pahallı bi aksesuar ve bir koruma takozu kadar masrafı var hatta biraz daha fazlası. ben Held Air N Dry eldiven kullanıyorum. Şile yolunda ortalama 6 dereceli havada bu eldivenler sadece 30-45 dk dayanabildi sonradan ellerimde soğuk hissedilir oldu. elçik koruma ile bu sorunu ciddi bir şekilde çözeceğime inanıyorum.
Motor çamur sıçratmaya bayılıyor :( Bu durum şu anda yamahanın kronik olayı gibi mt 07 ve tracer'ın da yapısı bizimki gibi. Ebayde bu tarz ürünler mevcut ama motoru temizlemeyi seviyorum şu anda bunu çok şart görmüyorum :D
Depo üstü çanta ve topcase. Çok luzumsuz pahallı aksesuarlar ve gerek yok. Şu anda sırt çantası ile dolaşıyorum. Çantamda en kötüsü arka zincir kilit ile ön disk kilit duruyor ama uzun mesafede ağrı yapıyor. Çanta öyle veya böyle şart. Ama muhtemelen bez su geçirmeyen kuyruk çantalarından veya sosislerden alcam. Bu sayede bir sonraki motorumdada kullanabilirim sorunsuz bir şekilde.
Radyatör koruma gerekli mi bilemedim. Ben luzumsuz gördüm ve bulaşmayı planlamıyorum. Motorum kaskolu olurda bi taştan dolayı birşey olursa kaskodan tamir ettiririm düşüncesi ile çok sıcak bakmıyorum. Zaten çok hız yapmıyoruz. Radyatörün bulunduğu yere önden bi taş geliyorsada allahtan oraya geldi bana gelmedi diye şükrederim zaten
Zincirlerimi daha yağlamadım. Temizlik olarakta fotoğraflardan görebileceğiniz gibi 8 lt el pompalı cihaz ile su tutuyorum ve 3 farklı bez ile farklı bölgeleri silip kuruluyorum. Çok aşırı çamura bulanan hareketli yerleri bol su tutup pisliğini attırıp kuruttuktan sonra wd 40 sıkıyorum o kadar. Motul E2 moto wash aldığımda arada bir onunla yıkamayı düşünüyorum. Bu detaylı temizliktede gaz yağı ile zinciri temizleyip sonrasında Motul C2 ile yağlarım muhtemelen. Bu ay artık ekstra masraf için bütçe kalmadığından ay başını 4 gözle bekliyorum
Şu ana kadar yakıt tüketimim yol bilgisayarında ortalama 2.0 lt/100 km gözüküyor. İlk 50 km'de bu değer 4.1 lt civarındaydı. Çok merak eden ve uzun süre rolantide çalışmalar falan tüketimi hoplatmıştı. Şu ana kadar rodaja özen gösteriyorum. 6bin rpm'i 3 kere geçti sadece bunlarda çok kısa süreliydi. Rodaj esnasında 6nci vites 6bin rpm üstünde benim gibi 100kg luk bi sürücü ile 80+ civarında takılıyor motor. Yokuş aşağı bu rakam daha da artıyor. Maksimum 104 gördüm o da zorunlu şile yolunda kamyonu sollayan kamyonu sollayan kamyonun beni sıkıştırmasına izin vermemek içindi
Lastikler güzel ama yağmurlu akşamlarda şelale gibi asafalt üstünde akan su da kaydım. Bu Acıbademden Çamlıca'ya çıkarken E5 üstünden geçtiğimiz köprünün ordaki ışıklardan kalkıp sola doğru dönerken ama motor dengeli hemen toparlıyor kendini. Bi de çamurlu yola hiç gelmiyor Saklıgöl etrafında ki yolda dolaşıyım dedim cumartesi yağışından dolayı deli çamurdu arka teker kafasına göre takılmaya başlayınca zorlamanın anlamı yok gelecek sene tnr aldığında dolaşırsın buraları dedim ve hemen döndüm :D Özet geçmek gerekirse asfalt için çok güzel lastikler. Islak zeminde lastiklerin 20% gibi bir tutuş kaybı yaşadığını unutmayın. Yatan lastiğin tutunma yüzeyi yattığınız oranda azalır. Yağışta ben iyice yatacam diyorsanız bunları bi kafanızdan hesaplayın ;)
Tekeriniz düz bassın. Pazartesi sendromunu motor geyiği yaparak atlatmaya çalıştım
İlk motorum, ilk izlenimler:
Cumartesi akşamı hava kararmadan MT 125 imi Daytonadan aldım. Motor kullanmaya yeni başladığım için en büyük endişem kalkışlarda yaşayacaklarım idi;fakat korktuğum gibi olmadı. Ya debriyaj iyi ayarlıydı ya da ben umduğundam daha iyi adapte oldum motora. Vites geçişleri çok rahattı. İlk durak tabii ki benzin istasyonu oldu. 48 tl ye depoyu doldurduktan sonra klasik olarak pompacıya verilen hayırlı olsun bahşişi ardından Ortaköyden Bebeğe kadar kısa bir gezi yaptım. Ardından şişlide ki evime doğru istikametimi değiştirdim. Kuruçeşmede trafik başladı ve korktuğum dur kalklar ile yüzleşmeye başladım. Dur kalk yaptıkça motora daha iyi alıştım. Kullanımı rahat bir motor. Arabalar ile sırada beklerken yanımdan geçen harley li bir abinin önderliğinde trafiği yararak ilerledik. Ortaköyden yıldız yokuşuna çıktım. Yokuş çıkarken 3. viteste zorlanmadan tırmandık ki boyum 185 cm ve kilom 106 kg. Yerler biraz kaygan olduğu için çok küçük viteste virajlı yıldız yokuşunu tırmanmak istemedim. Bu arada sinyallere alışmakta zorlandım, durmadan kornaya bastım yanlışlıkla Motorun sesi sandığımdan daha tiz bir ses ve sanki arada tizleme artıyor bunu zaman içinde daha anlayacağımı umuyorum. rodaj da olduğumdan 6000 deviri geçmemeye özen gösterdim genelde 4-6 bin arası kullandım. Lastiklerin mum kaplı olmasını bilmek virajlara girerken bir tedirginlik verdi ama sıkıntısız döndük hepsini. Hava karardığında evime vardım. Farlar biraz ileriyi aydınlatıyor gibi geldi, bilmiyorum sizin motorlarınızda nasıl? bunun bir ayarı var mı? ya da standardı? 15 kilometrelik kısa yolculuğum sırasında en çok zorlandığım noktalar sinyal düğmesini kullanmak ve aynaların ayarları oldu. Sinyal düğmesine alışacağım tabii ki de fakat şu aynalarım biraz gevşek galiba. Sizin aynalarınız nasıl? Gidona bağlandığı yerden kendi etrafında biraz döndürerek sıktım fakat bu da en alttaki somonun kırılma ihtimalini aklıma getirdi. Evimin yanındaki kapalı ispark otoparkına bıraktım motoru. Aylık 80 tl gibi bir fiyat verdiler. Yetkiliye ulaşamadığım için abone olamadım ama en iyi yer orası gibi geliyor.
Özetle bence kolay alışılan kullanımı kolay bir motorsiklet. Yolda dikkat çekiyor kesinlikle. İlk motor tercihimin ne kadar doğru olduğunu kanıtladı.
not: bu arada daha önce vites göstergesi olsa falan diye konuşulmuştu fakat ben hiç ihtiyaç duymadım, motoru dinlemek vites tercihi için yeterli bence. Durduğun zaman birinci vitesin zaten yeri belli
İleride görüşmek üzere.
@huzursuz ben de bir süredir sis farı olayını düşünüyorum, ama senin gibi koruma demiri değil de direkt var olan farın altına monte edilebilir minin peşindeyim. hiç araştırdın mı, nasıl bir far düşünüyorsun?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)