yzf-r125 ile birebir aynı motor kullanılmasına rağmen yakıt tüketimleri nasıl bukadar farklı olabiliyor? yzf-r125 ortalama tüketim 3.2, mt-125 2nin altında.
yzf-r125 ile birebir aynı motor kullanılmasına rağmen yakıt tüketimleri nasıl bukadar farklı olabiliyor? yzf-r125 ortalama tüketim 3.2, mt-125 2nin altında.
Motor bloğu ile ilgili 70 parçanın yeniden çalışılarak değiştirildiğini okudum.
uzun zamandır bakamıyordum girip tekrar bi yazmak istedim motor 2000 km oldu halimden gayet memnunum şu sıra sadece okula gidip gelerek yaptım o kilometreyi ve evden çıkıp tapagaz gidiyorum hep devır yukseklerde oluyo en fazla 3 lıtre yazdıgını gordum yol bılgısayarında tabı normal kullanıp degıl bu ekonomık kullanımda 0.9 lıtreyı gordugum oldu verdıgım para dolmus parasından cok daha az oldugu ıcın memnunum halımden (dolmus 1 lıraya goturuyo )
param olursa bundan sonra alacagım motosıklet mt03 yada mt07 olur
MT-125 tork degerleri ailedeki diger MTlere uygunluk acisindan guncellenmis bir motor bloguna sahip. Dolayisiyla dusuk devirlerde guclu tork hem cok abarti gazlamadan kacmayi sagliyor, hem de az gaz harcanarak tork saglandigi icin benzin sarfiyati oldukca dusuyor.
Sebebi budur.
öyle diyorsunuzda iki motorun teknik özelliklerini karşılaştırın birebir aynı(hatta bazı diğer modellerle de birebir aynı). yani torkunu verdiği devir, gücünü verdiği devir v.s.
sizce ABS'li versiyonuna ne kadar fark isterler?
Yamaha'ya mail atıp iki soru sordum.
1. yzf-r125 ile mt-125 birebir aynı motoru mu kullanıyor?
cevap:evet, ikisininde yakıt tüketimleri aynı (litrede 52km), bence baştan savma bir şekilde işini bilmeyen biri cevapladı çünkü birçok sitede yzf-r125 litrede 36-38km gösteriyor.
2. 2014 ile 2015 arasında fark var mı?
cevap: hayır, sadece absli olanlar 2 kilo daha ağır. Bu zaten yamaha sitesinde var olan bir bilgi.
birnevi elimboş döndüm yine.
mt125 de ne kadar basarsan bas en fazla 3.1 gördüm yakıtı r125 de niye daha fazla gösteriyor bende anlamış değilim
Herkese merhabalar ;
Uzun bir düşünce süreci sonrasında seçenekler arasında gidip gelmeler sonucunda bende MT-125 alarak bu kervana katıldım.
çok da heyecanlıyım açıkcası..
motor henüz elimde değil. koruma takozunu istediğim için onuda sipariş ettim. Bu hafta içersinde gelicek ve monte edip bana teslim edecekler.
İlk motorum olacak ..Hal böyle olunca birçok soru geliyor aklıma forumu baştan aşağı okudum.Ancak kask konusu ile ilgili bir durum sanırım 1 kez konuşulmuş.
Ben diğer MT-125 kullanıcılarının kask tercihini merak ediyorum. Çünkü şu aralar kafamı çok meşgul ediyor.
Sizlerin tercihlerini öğrenmek isterim açıkcası..
Ben Nolan smart 64 aldim memnunum. Bu arada Koruma takozu ne kadar ve kac gunde geliyor?
benim yol blgisayarım aldıgımdan beri ortalama 2.0 ltre hiç değişmiyor nedendir bilmiyorum anlık tüketim değişiyor tabi o ayrı. geçen fulledim tamamen şehir içi kullandım 300 km oldu bugün benzin ışığı yandı kaç km daha götürür bilemiyorum. ama sanırım 35 liraya 300 km gidiyor gerçi daha tam hesap yapamadım.
tekrar merhabalar
koruma takozu 375 tl. 1 hafta içersinde getiriyorlar.
aynı şekilde ön cam istersek de fiyat aynı..Ama rüzgara karşı pek koruma sağlamayacağını düşündüğüm için onu sipariş etmedim..
Agv k-4, nolan N64-86 serisi, zaman zaman fiyatı/performans açısından ls2 benim şu aralar kafamı meşgul ediyor.
hepsini de denedim ve hala kararsızım :(
Adamların tek derdi motora benzin yaktıramamak Ne zaman Mt 125 bahsi geçse konu dönüp dolaşıp 2 lt. yakamayanlara geliyor
Merhabalar,
Ben de 1 hafta önce Eskişehir bayisinden kırmızı MT125 aldım. Şu an 400km oldu ve daha deponun 2/5i dolu gözükmekle beraber ortalama tüketime 1,5 lt diyor bilgisayar. Şu ana kadar 4000 deviri çok geçmedim. Sadece bazen Ankara'nın ana arterlerinde 6000 devire birkaç kere çıkmam gerekti. O da max 85km hıza tekabül ediyor 6. viteste.
İlk motorum değil, ama şunu söylemem gerekiyor; bu motor tam bir fiyat/performans motoru! Kanaatimce, Max Kalite + Max Düşük Yakıt Tüketimi + Max Çekicilikte 125cc Görüntüsünü Optimum fiyata alabileceğiniz bir motosiklet olduğunu düşünüyorum.
Bu arada eklemeden edemeyeceğim; rodajda en az max devire dikkat etmek kadar ani hızlanmalara da dikkat etmek gerekiyor. Isınmadan zorlamalar olsun, Ani dur kalklar olsun motorun rodajını etkiler diye düşünüyorum. Ayrıca, bunlar rodaj sonrasında da yakıt tüketimine doğrudan tesirli hareketlerdir.
Saygılarımla.
Arkadaşlar Motor koruma demiri ve takozu 550 lira. Elcik koruma da 500 liraydı sanırım. Ben sadece tankpad aldım. O da 75 lira idi. Aksesuarlar çok pahalı. Acilen yan sanayi aksesuarlar bulmak lazım
@eee: yakıt sarfyatım ilk bakımdan beri 2.0 lt olarak sabit kaldı. Rodajdayken 1.7 civarıydı.
şu zımbırtıyıda değiştirmişler. tam olarak ne olduğunu anlamadım.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cam
verdiğiniz linkte kam milini anlatıyor. subapları harekete geçiren aygıt yani
Arkadaşlar selamlar.
Motor nihayet geldi. Tabii gelince yeni problemler ortaya çıkmaya başladı
Örneğin sizler şu plakayı motora nasıl monte ettiniz ?
Ben şahsen civata, vida kullanmak istemiyorum.
Forumu okudum, kimileri sıcak kimileri de siyah silikon kullanmış ama bu tam olarak nereye koyulacak nasıl duracak çok da hayal edemedim. Şayet aranızda bilen birleri varsa, deneyimlerini paylaşailir mi ? şimdiden teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------
Buna ek bir soru daha
Motoru indirip, garaja kadar götürürken ön tekerde sürekli ama bir sürtünme sesi duydum,bu arada motoru çalıştırmadım. elde götürüyordum.
sonra kontrol ettiğimde ön fren kaliperinin diske sürttüğünü gördüm.
sizce bu bir hata mı kontrol ettirmem gereken bir şey mi, yoksa motor yeni olduğu için balataların fazla yakın olması normal midir?
servise götürmem gerekir mi ?
teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)