Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Honda Cb 500 F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #121

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kireçburnu sahilde tam onu yapıyorum , telâş ettim o 2TL ile ne yapayım diye.

    Yağ pahalı valla, yoksa diğerleri (aman ben yapayım diyeceğim kadar) üzerinde durulacak maliyetler değil.
    Afiyet olsun,

    İsin tuhafi,iki fıs yaptigi genel temizleyici ucretini faturaya yansitmakta bir maharet.parasinda degilim olayin,kutunun hepsini kullansa kabulum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Evet ona ben de takıldım ama anlıyorum da durumu; ben yazılım işindeyim, bazen 5dk'da biten iş oluyor ama 15dk yazıyorum, telefonda görüş, bağlan, işi hallet, sisteme gir açıklama yaz çağrıyı kapat falan en az o kadar tutuyor, fiili iş 5dk olsa dahi. Mecburen içine yediriyoruz...

  3. #123

    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda CB 500 FA
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu da bugünkü (18.000 bakım) faturası. KDV dahil 418TL:
    https://i.hizliresim.com/graEbL.jpg

    Bire-bir aynı işlemler yapıldı, geçen sene kur mağduru olmuşuz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

    Not; işçilikte biraz indirim yapıldı. Düzenli aynı servise giderseniz oluyor böyle şeyler. Bir de geçen sefer hava filtresi de değiştirmiştim, bu sefer değiştirmedim, o da -60TL fark yapıyor...
    Motorumu geçen sene Anes Motor'dan sıfır km olarak satın aldım. Ağustos'ta 1000 km bakımına, Mart'ta da 6000 km bakımına gittim. İkisinde de işçilik ücreti almadılar. Mart bakımında Putoline 10w-40 144 tl, hava filtresi 65 tl, tapa pulu 3 tl olmak üzere KDV dahil toplam 251 tl ödedim. Bakımlarda aynı yetkili servise giderseniz,işçilik ücreti almayabilirler.

  4. #124

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı istanbulian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumu geçen sene Anes Motor'dan sıfır km olarak satın aldım. Ağustos'ta 1000 km bakımına, Mart'ta da 6000 km bakımına gittim. İkisinde de işçilik ücreti almadılar. Mart bakımında Putoline 10w-40 144 tl, hava filtresi 65 tl, tapa pulu 3 tl olmak üzere KDV dahil toplam 251 tl ödedim. Bakımlarda aynı yetkili servise giderseniz,işçilik ücreti almayabilirler.
    Fiyat güzelmiş

    Yalnız o motora 10W-40 yağ konmuyor, 10W-30 kullanmak lazım. Eğer yazım hatası değilse ben pahalı olan ama doğru yağ koyan servisi tercih etmeye devam edeceğim...

  5. #125

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    O zaman ben de paylaşayım. Tüm bakımlar Ataşehir DRD servisinde yapılmıştır.

    Ağustos 2017 18000 bakımı:


    Ocak 2018 24000 bakımı:


    Temmuz 2018 30000 bakımı:


    Kasım 2018 36000 bakımı:


    Haftaya da 42000 bakımı olacak. Bu sefer doğru yağ koydurayım bari
    24000 bakımı niye böyle pahalı oldu, ben de bilmiyorum.

    Değişen parça fiyatlarını da yazayım:
    Galfer ön balata 120TL. Honda'nın orijinal balatası da 200-250TL idi. Zenn motorda EBC FA196V ön balata da 120-150TL.
    Fren maneti 140TL.
    Zincir dişli set Temmuz 2017'de 560TL idi, Eylül 2018'de 890TL oldu.
    Ön çamurluk 250TL.
    Angrypower ve Cyan bunu beğendiler.

  6. #126

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Hey maşallah ortalama 40000km olmuş ve değiştirme ihtiyacı yaşatmamış. Olması gereken motor olmuş kendisi demekki.

  7. #127

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman ben de paylaşayım. Tüm bakımlar Ataşehir DRD servisinde yapılmıştır.

    Ağustos 2017 18000 bakımı:
    https://s2.eksiup.com/058021b1d358.png

    Ocak 2018 24000 bakımı:
    https://s2.eksiup.com/e09e079c3653.png

    Temmuz 2018 30000 bakımı:
    https://s2.eksiup.com/7c40fd586253.png

    Kasım 2018 36000 bakımı:
    https://s2.eksiup.com/41507ec28204.png

    Haftaya da 42000 bakımı olacak. Bu sefer doğru yağ koydurayım bari
    24000 bakımı niye böyle pahalı oldu, ben de bilmiyorum.

    Değişen parça fiyatlarını da yazayım:
    Galfer ön balata 120TL. Honda'nın orijinal balatası da 200-250TL idi. Zenn motorda EBC FA196V ön balata da 120-150TL.
    Fren maneti 140TL.
    Zincir dişli set Temmuz 2017'de 560TL idi, Eylül 2018'de 890TL oldu.
    Ön çamurluk 250TL.
    Benim de 12.000 Temmuz 2018'di ve pahalı olmuştu. Dolar kuru arttığı zamanlar ondan herhalde.

    Motul 7100'den vazgeçip İpone kullanmaya başlarsam benimkiler de aynı tutarlara inecek gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hey maşallah ortalama 40000km olmuş ve değiştirme ihtiyacı yaşatmamış. Olması gereken motor olmuş kendisi demekki.
    Honda için pek çok şey denebilir ama gerçekten de dayanıklı ve konforlu / kullanımı kolay motosikletler üretiyorlar; bunu teslim etmek lazım...

  8. #128

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Walla dün MT-Tour ile MT-07 test ettim. Ben motorumu buldum. Bundan önce boşuna sağa sola vurmuşum kendimi. Virajıda güzel ve istikrarlı alıyor. Abs desen mevcut, titreşim desen yok, düşük vites-yüksek vites demeden çekiyor ve hızlı şekilde tepki veriyor. MT-25 ile heder etmişim kendimi

  9. #129

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Yağ işi de şöyle; kitapçıkta sadece 10W-30 yazılıyor, başka alternatif veya not belirtilmemiş. Farkları az olsa dahi ben kitapçıkta yazılan dışında bir şey konmasına karşıyım. 10W-40 10W-30'dan bir tık kalın, ne gerek var?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Walla dün MT-Tour ile MT-07 test ettim. Ben motorumu buldum. Bundan önce boşuna sağa sola vurmuşum kendimi. Virajıda güzel ve istikrarlı alıyor. Abs desen mevcut, titreşim desen yok, düşük vites-yüksek vites demeden çekiyor ve hızlı şekilde tepki veriyor. MT-25 ile heder etmişim kendimi
    (2. baskı) Ben sana didiydim Yalnız 6000dd ve üzeri titriyor yani...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

    Anaa şimdi baktım da Ipone R4000 RS yarı sentetikmiş; benim motora girmez o... Benim bakım aralıkları uzun (süre olarak), tam sentetik iyidir benim için.

  10. #130

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (2. baskı) Ben sana didiydim Yalnız 6000dd ve üzeri titriyor yani...
    Walla benim test ettiğim aralıklarda bana hoş geldi. Videolarda kadran gözükmüyor. Aşağıda kalmış. MT-25'e göre ayarlı çenede actioncam. Lakin bir iki yerde kafayı indirip bakmışım. 6.vitese 160'da falan atmışım. Gayette akıcı ve titreşim hissetmemiştim. Titreşime, viraja ve gaz tepkisi için özellikle bakınıyordum alete.

    Benim gibi Uçmakdere'ye gidip 1-2 viraj döneceksen amatörce, arada sırada ben şehir dışına çıkacağım ve motor yorulmasın da ben yorulayım ve mola vereyim diyorsan; 2019 MT-07 çok güzel geldi bana
    120-130 bandında titremediği için depo bitene kadar giderim ben. Selesi acayip geniş ve güzel geldi. Duruşu benim motor gibi bisiklet gelmiyor gözüme. En önemlisi 120-130'da aynalar titremediğinden arkanı çok net görüyorsun. Benim MT-25'te güzel ama sürekli 9000rpm bandında kalman gerekiyor çekmesi için. Birde Silivri'ye gittim geldim ve bir gerizekalı mercedes takıldı peşime. Motoru küçük gören direk bela oluyor başına.

  11. #131

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Valla MT-07 2018'den itibaren bir içim su oldu.

  12. #132

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla MT-07 2018'den itibaren bir içim su oldu.
    Girme kanıma. Çok fena gazdayım. Böbreğimi falan satacağım MT-07 için. Bir motora o kadar para verilmez diyorum sonra da bu yaşıma kadar ertelediklerimi zamanında yapmadığım içinde pişmanlık duyuyorum. Bakalım hangisi kazanacak hislerim mi yoksa mantığım mı?

  13. #133

    Üyelik
    18 Mayıs 2017
    Alıntı ayvazdeniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2018 mayısından beri kullanıyorum cb500f mi..6000 km yol yaptım..sakin sakin kullanmayı seven, elimin altında yeteri kadar güç (50 beygir) olsun isteyenler için harika bir makine..ekonomik..konforlu.frenler bir duke390 gibi olmasada harika..o fark da sanırım 390 ın ağırlığından olsa gerek..150 kg duke..190 kg cb500f..gidonu tutan dört adet civatayı gevşetip, ecük yukarı doğru çevirdim ben.biraz yükseldi gibi gidon..böyle daha keyifli bir hal aldı sürüş..
    artçı için söyleyebileceğim şey şu..3 yada 4 km kadar artçı oldum kendi motoruma..ıyy iğrençti benim için..tutunamadım tutacaklara doğru dürüst..rahatsız yani..çanta takılırsa..yada şık bir yaslanacak birşey..sorun çözülür..
    merhaba kolay gelsin motor tecrübem 16 yaşından itibaren ara ara var şimdi scutur vardı sattım bir nc 750 x düşünüyorum zaman buldukça çadırımı sandalyemi alıp yan çanta ve arka çanta takıp kamp yapmak istiyorum nc ye bütçem yetmiyor bende Cb500 f düşünüyorum acaba uzun yollarda kamp atmak için arçı ile bizi tatmin eder mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------

    Alıntı ayvazdeniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2018 mayısından beri kullanıyorum cb500f mi..6000 km yol yaptım..sakin sakin kullanmayı seven, elimin altında yeteri kadar güç (50 beygir) olsun isteyenler için harika bir makine..ekonomik..konforlu.frenler bir duke390 gibi olmasada harika..o fark da sanırım 390 ın ağırlığından olsa gerek..150 kg duke..190 kg cb500f..gidonu tutan dört adet civatayı gevşetip, ecük yukarı doğru çevirdim ben.biraz yükseldi gibi gidon..böyle daha keyifli bir hal aldı sürüş..
    artçı için söyleyebileceğim şey şu..3 yada 4 km kadar artçı oldum kendi motoruma..ıyy iğrençti benim için..tutunamadım tutacaklara doğru dürüst..rahatsız yani..çanta takılırsa..yada şık bir yaslanacak birşey..sorun çözülür..
    merhaba nc ye bütçem yetmiyor acaba cb500 f e arka çanta ve yan çantalar taksam arçı ile uzun yol kamp atmalı benim işimi görür mü çok mu yorar tabi birazda eşya yükleyeceğim

  14. #134
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı podur01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba kolay gelsin motor tecrübem 16 yaşından itibaren ara ara var şimdi scutur vardı sattım bir nc 750 x düşünüyorum zaman buldukça çadırımı sandalyemi alıp yan çanta ve arka çanta takıp kamp yapmak istiyorum nc ye bütçem yetmiyor bende Cb500 f düşünüyorum acaba uzun yollarda kamp atmak için arçı ile bizi tatmin eder mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------


    merhaba nc ye bütçem yetmiyor acaba cb500 f e arka çanta ve yan çantalar taksam arçı ile uzun yol kamp atmalı benim işimi görür mü çok mu yorar tabi birazda eşya yükleyeceğim
    Motor kaldırır ikinizi de ama 500'lük serinin arka koltuğu eski kasada acayip rahatsız.Çekirdek kadar yere oturuluyor.Yeni kasada nasıl bilmiyorum ama

  15. #135

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Yeni kasa da pek rahat gibi görünmüyor. En geniş yeri 1 karış, ki toto oraya denk gelmez. İnce üstelik. Yol motoru değil bunlar, şehiriçi motosikleti...

  16. #136
    ayvazdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 500F
    benim makine 2014..eski kasaların yolcu koltuğu yeni kasalara göre daha iyi gibime geliyor.bence çanta taktırırsanız. artçınızla dünyayı dolaşırsınız bu makineyle..ne yorar nede yorulur..ben bu makinenin uzun yola gitmeyeceği fikrine katılmıyorum..6.vites 6000 devir 120 gibi bir sürate erişiyor ki bu da uzun yolda ve artçıyla çıkılabilecek en son güvenli rakam..arka amortisörün ayarını yükseltin ama artçılı ve yüklü iken.. hiç ellemediyseniz standart 3 tedir ayarı..ben tek başıma biniyorum ve 6 ya aldım ayarı..yola ve gaza tepkisi daha iyi oldu.
    uzun lafın kısası..bence yormaz uzun yolda..ekonomik bir şekilde de gider gelirsiniz..

  17. #137

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Mutlaka uzun yol yapılır, gücü torku yerinde sorun orada değil. Rahmetli AEA SS bir motorla Bari'den Isle of Man'a kadar gidip gelmişti. 125cc ile dünya turu yapan da var.

    Ama bütün bunlar CB500F'in tasarım amacı olarak bir şehir içi motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor; vites aralıkları kısa, 6.000dd'da 120 yapıyor evet ama bu devir konforlu "uzun" sürüşler için biraz yüksek, 2 saat sonra ellerde bayağı bir uyuşma yapar.

    Ayrıca uzun yolda rüzgâr oldukça yorucu oluyor, bendekinin önünde CBR500R'inki kadar büyük bir cam var ama buna rağmen ancak karına ve alt göğüse gelen rüzgârı kesebiliyor, üst göğüs, omuz ve kafaya tüm rüzgârı türbülansı alıyorsunuz. Kulak tıkacıyla bile bir süre sonra yoracaktır. Eski motorum NC idi onunla 4.000dd'da 120 gidebiliyordum ve tur camıyla rüzgâr koruması çok iyiydi.

    NC'ye bile konforlu uzun yol için sele yaptırmak gerekiyor, CB500F'in selesi de pek uzun yola göre değil. Arka sele yok denmesin diye konmuş gibi.

    Sonuçta naked şehir motosikleti. Konforlu uzun yol için en az NC, Versys, V Strom gibi motorlar lazım. Böyle motorlar kullanmadıysanız gayet mutlu mesut CB500F'le uzun yol yaparsınız, kullandıktan sonra olmuyor maalesef. Gereksiz işkence...
    pea bunu beğendi.

  18. #138
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Bi 500X getirmediler ki insanlar bunlarla uğraşmasın.
    Cyan bunu beğendi.

  19. #139

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bugün CB500F'le ilk defa uzun yol yaptım. Gayet güzel oluyormuş. Sürücü selesine file yaptırınca toto da hiç ağrımadı. Yalnız uzun yolda şehir içi gibi değil, yakıyor çocuk. İlk defa 4+ ortalama tüketim gördüm.
    Bunun X modelini getirseler tam 10 numara; hem şehir içi kıvrak hem de şehir dışı biraz daha korunaklı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

    File seledeki motor titreşimini de alıyor. Sürekli 150+ gitsen bile totoda titreşim yok. 160-165'e kadar da çok rahat hiç zorlanmadan çıkıyor. Sürekli 150-160 gidebilirsiniz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------

    110km/s'e kadar çok az yakıyor; 3,2-3,4 civarı, 130+ hızlarda uzun sürecekseniz 4,3'e kadar çıkıyor. (Gene çok değil de şehir içine göre fazla - yoksa 4,3 yakıt ort. son derece az yani.)
    orumcekadam bunu beğendi.

  20. #140

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mutlaka uzun yol yapılır, gücü torku yerinde sorun orada değil. Rahmetli AEA SS bir motorla Bari'den Isle of Man'a kadar gidip gelmişti. 125cc ile dünya turu yapan da var.

    Ama bütün bunlar CB500F'in tasarım amacı olarak bir şehir içi motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor; vites aralıkları kısa, 6.000dd'da 120 yapıyor evet ama bu devir konforlu "uzun" sürüşler için biraz yüksek, 2 saat sonra ellerde bayağı bir uyuşma yapar.

    Ayrıca uzun yolda rüzgâr oldukça yorucu oluyor, bendekinin önünde CBR500R'inki kadar büyük bir cam var ama buna rağmen ancak karına ve alt göğüse gelen rüzgârı kesebiliyor, üst göğüs, omuz ve kafaya tüm rüzgârı türbülansı alıyorsunuz. Kulak tıkacıyla bile bir süre sonra yoracaktır. Eski motorum NC idi onunla 4.000dd'da 120 gidebiliyordum ve tur camıyla rüzgâr koruması çok iyiydi.

    NC'ye bile konforlu uzun yol için sele yaptırmak gerekiyor, CB500F'in selesi de pek uzun yola göre değil. Arka sele yok denmesin diye konmuş gibi.

    Sonuçta naked şehir motosikleti. Konforlu uzun yol için en az NC, Versys, V Strom gibi motorlar lazım. Böyle motorlar kullanmadıysanız gayet mutlu mesut CB500F'le uzun yol yaparsınız, kullandıktan sonra olmuyor maalesef. Gereksiz işkence...
    2014-15'ler sele konusunda daha iyi, yenide daha etsiz ve sert...
    The Power of The Dreams.


7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)