Evet ona ben de takıldım ama anlıyorum da durumu; ben yazılım işindeyim, bazen 5dk'da biten iş oluyor ama 15dk yazıyorum, telefonda görüş, bağlan, işi hallet, sisteme gir açıklama yaz çağrıyı kapat falan en az o kadar tutuyor, fiili iş 5dk olsa dahi. Mecburen içine yediriyoruz...
Motorumu geçen sene Anes Motor'dan sıfır km olarak satın aldım. Ağustos'ta 1000 km bakımına, Mart'ta da 6000 km bakımına gittim. İkisinde de işçilik ücreti almadılar. Mart bakımında Putoline 10w-40 144 tl, hava filtresi 65 tl, tapa pulu 3 tl olmak üzere KDV dahil toplam 251 tl ödedim. Bakımlarda aynı yetkili servise giderseniz,işçilik ücreti almayabilirler.
O zaman ben de paylaşayım. Tüm bakımlar Ataşehir DRD servisinde yapılmıştır.
Ağustos 2017 18000 bakımı:
Ocak 2018 24000 bakımı:
Temmuz 2018 30000 bakımı:
Kasım 2018 36000 bakımı:
Haftaya da 42000 bakımı olacak. Bu sefer doğru yağ koydurayım bari
24000 bakımı niye böyle pahalı oldu, ben de bilmiyorum.
Değişen parça fiyatlarını da yazayım:
Galfer ön balata 120TL. Honda'nın orijinal balatası da 200-250TL idi. Zenn motorda EBC FA196V ön balata da 120-150TL.
Fren maneti 140TL.
Zincir dişli set Temmuz 2017'de 560TL idi, Eylül 2018'de 890TL oldu.
Ön çamurluk 250TL.
Hey maşallah ortalama 40000km olmuş ve değiştirme ihtiyacı yaşatmamış. Olması gereken motor olmuş kendisi demekki.
Benim de 12.000 Temmuz 2018'di ve pahalı olmuştu. Dolar kuru arttığı zamanlar ondan herhalde.
Motul 7100'den vazgeçip İpone kullanmaya başlarsam benimkiler de aynı tutarlara inecek gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------
Honda için pek çok şey denebilir ama gerçekten de dayanıklı ve konforlu / kullanımı kolay motosikletler üretiyorlar; bunu teslim etmek lazım...
Walla dün MT-Tour ile MT-07 test ettim. Ben motorumu buldum. Bundan önce boşuna sağa sola vurmuşum kendimi. Virajıda güzel ve istikrarlı alıyor. Abs desen mevcut, titreşim desen yok, düşük vites-yüksek vites demeden çekiyor ve hızlı şekilde tepki veriyor. MT-25 ile heder etmişim kendimi
Yağ işi de şöyle; kitapçıkta sadece 10W-30 yazılıyor, başka alternatif veya not belirtilmemiş. Farkları az olsa dahi ben kitapçıkta yazılan dışında bir şey konmasına karşıyım. 10W-40 10W-30'dan bir tık kalın, ne gerek var?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------
(2. baskı) Ben sana didiydim Yalnız 6000dd ve üzeri titriyor yani...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------
Anaa şimdi baktım da Ipone R4000 RS yarı sentetikmiş; benim motora girmez o... Benim bakım aralıkları uzun (süre olarak), tam sentetik iyidir benim için.
Walla benim test ettiğim aralıklarda bana hoş geldi. Videolarda kadran gözükmüyor. Aşağıda kalmış. MT-25'e göre ayarlı çenede actioncam. Lakin bir iki yerde kafayı indirip bakmışım. 6.vitese 160'da falan atmışım. Gayette akıcı ve titreşim hissetmemiştim. Titreşime, viraja ve gaz tepkisi için özellikle bakınıyordum alete.
Benim gibi Uçmakdere'ye gidip 1-2 viraj döneceksen amatörce, arada sırada ben şehir dışına çıkacağım ve motor yorulmasın da ben yorulayım ve mola vereyim diyorsan; 2019 MT-07 çok güzel geldi bana
120-130 bandında titremediği için depo bitene kadar giderim ben. Selesi acayip geniş ve güzel geldi. Duruşu benim motor gibi bisiklet gelmiyor gözüme. En önemlisi 120-130'da aynalar titremediğinden arkanı çok net görüyorsun. Benim MT-25'te güzel ama sürekli 9000rpm bandında kalman gerekiyor çekmesi için. Birde Silivri'ye gittim geldim ve bir gerizekalı mercedes takıldı peşime. Motoru küçük gören direk bela oluyor başına.
Valla MT-07 2018'den itibaren bir içim su oldu.
merhaba kolay gelsin motor tecrübem 16 yaşından itibaren ara ara var şimdi scutur vardı sattım bir nc 750 x düşünüyorum zaman buldukça çadırımı sandalyemi alıp yan çanta ve arka çanta takıp kamp yapmak istiyorum nc ye bütçem yetmiyor bende Cb500 f düşünüyorum acaba uzun yollarda kamp atmak için arçı ile bizi tatmin eder mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------
merhaba nc ye bütçem yetmiyor acaba cb500 f e arka çanta ve yan çantalar taksam arçı ile uzun yol kamp atmalı benim işimi görür mü çok mu yorar tabi birazda eşya yükleyeceğim
Yeni kasa da pek rahat gibi görünmüyor. En geniş yeri 1 karış, ki toto oraya denk gelmez. İnce üstelik. Yol motoru değil bunlar, şehiriçi motosikleti...
benim makine 2014..eski kasaların yolcu koltuğu yeni kasalara göre daha iyi gibime geliyor.bence çanta taktırırsanız. artçınızla dünyayı dolaşırsınız bu makineyle..ne yorar nede yorulur..ben bu makinenin uzun yola gitmeyeceği fikrine katılmıyorum..6.vites 6000 devir 120 gibi bir sürate erişiyor ki bu da uzun yolda ve artçıyla çıkılabilecek en son güvenli rakam..arka amortisörün ayarını yükseltin ama artçılı ve yüklü iken.. hiç ellemediyseniz standart 3 tedir ayarı..ben tek başıma biniyorum ve 6 ya aldım ayarı..yola ve gaza tepkisi daha iyi oldu.
uzun lafın kısası..bence yormaz uzun yolda..ekonomik bir şekilde de gider gelirsiniz..
Mutlaka uzun yol yapılır, gücü torku yerinde sorun orada değil. Rahmetli AEA SS bir motorla Bari'den Isle of Man'a kadar gidip gelmişti. 125cc ile dünya turu yapan da var.
Ama bütün bunlar CB500F'in tasarım amacı olarak bir şehir içi motoru olduğu gerçeğini değiştirmiyor; vites aralıkları kısa, 6.000dd'da 120 yapıyor evet ama bu devir konforlu "uzun" sürüşler için biraz yüksek, 2 saat sonra ellerde bayağı bir uyuşma yapar.
Ayrıca uzun yolda rüzgâr oldukça yorucu oluyor, bendekinin önünde CBR500R'inki kadar büyük bir cam var ama buna rağmen ancak karına ve alt göğüse gelen rüzgârı kesebiliyor, üst göğüs, omuz ve kafaya tüm rüzgârı türbülansı alıyorsunuz. Kulak tıkacıyla bile bir süre sonra yoracaktır. Eski motorum NC idi onunla 4.000dd'da 120 gidebiliyordum ve tur camıyla rüzgâr koruması çok iyiydi.
NC'ye bile konforlu uzun yol için sele yaptırmak gerekiyor, CB500F'in selesi de pek uzun yola göre değil. Arka sele yok denmesin diye konmuş gibi.
Sonuçta naked şehir motosikleti. Konforlu uzun yol için en az NC, Versys, V Strom gibi motorlar lazım. Böyle motorlar kullanmadıysanız gayet mutlu mesut CB500F'le uzun yol yaparsınız, kullandıktan sonra olmuyor maalesef. Gereksiz işkence...
Bi 500X getirmediler ki insanlar bunlarla uğraşmasın.
Bugün CB500F'le ilk defa uzun yol yaptım. Gayet güzel oluyormuş. Sürücü selesine file yaptırınca toto da hiç ağrımadı. Yalnız uzun yolda şehir içi gibi değil, yakıyor çocuk. İlk defa 4+ ortalama tüketim gördüm.
Bunun X modelini getirseler tam 10 numara; hem şehir içi kıvrak hem de şehir dışı biraz daha korunaklı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------
File seledeki motor titreşimini de alıyor. Sürekli 150+ gitsen bile totoda titreşim yok. 160-165'e kadar da çok rahat hiç zorlanmadan çıkıyor. Sürekli 150-160 gidebilirsiniz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------
110km/s'e kadar çok az yakıyor; 3,2-3,4 civarı, 130+ hızlarda uzun sürecekseniz 4,3'e kadar çıkıyor. (Gene çok değil de şehir içine göre fazla - yoksa 4,3 yakıt ort. son derece az yani.)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)